Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

amator11 Creative Commons License 2024.01.06 0 0 60287

Kicsereltem a tomiteseket. Nagy szivas volt, mert a regi szolenoid tomitest csak ugy tudtam kivarazsolni, hogy levettem az ablaktorloket, alatta a lemezt, csak igy fertem hozza.

 

 

Hogy szep legyen az elet, a nivopalca utolso 2 cm-e beletorott (allitolag nem ritka a scenicnel tobb szerviz szerint).

 

Amin meglepodtem:

- szivocsonkban jo sok olaj volt (pedig nalunk egy es max 12 ekm alatti olajcsereknel nem kellett ratolteni.)

 

- fel eve csinaltak, mindket oldalon a feltengely gumi harang le volt csuszva. Most az egyik oldalon megint le van, a bilincsnek se hire se hamva. Lehet kintebb kellene hozni a belso oldalt, hogy a kulso resze ne feszuljon?

Előzmény: Érthető? (60283)
Zs_Gergő Creative Commons License 2023.12.30 0 0 60286

Köszönöm a válaszod!

Előzmény: amator11 (60285)
amator11 Creative Commons License 2023.12.30 0 0 60285

Velhetoen (a legegyszerubb) nem megy egy henger.

 

Motor volt mosva mostanaban?

 

Jaro motor mellett leveszed a gyujto trafo csatlakozoit egyenkent. Ha valtozik a motor hangja, esetleg leall akkor az a trafo es gyertya jo.

 

Ha nem valtozik akkor trafo vagy gyertya hiba.

 

Ha megcsereld a trafot a gyertyan akkor kiderul, hogy a trafo vagy a gyertya.

 

A tovabb lepeshez mar diag kell.

Előzmény: Zs_Gergő (60284)
Zs_Gergő Creative Commons License 2023.12.30 0 0 60284

Sziasztok!

Van egy 2005-ös 1.6-os benzines Scenic-ünk. “Check emissions” felirat ég és a chech engine lámpa is világít. Hidegen látszólag semmi, melegen a motor rázkódik, erőtlen, mintha kihagyna az egyik henger. Ilyenkor mi lehet a probléma? Hogyan lehetne orvosolni?

Érthető? Creative Commons License 2023.12.30 0 0 60283

"Ez a link tévesztett meg, de lehet akkor az máshol van ami egyben van. szívókönyök" Szívókönyök nem ugyanaz mint  amit kérdeztél elsőre tegnap, f@szság sok webáruház, meg gyakran a tulajok, szerelők közti szleng is.

 

 

"A fojtószelep tisztításnál nekem az volt a tapasztalatom 2 éve, ha lekötöttem az akksit akkor pár nap alatt clip nélkül is újra tanulta." Ha neked jó a pár napig rossz járás, felbőgés stb semmi nem ad okot arra, hogy most ne úgy csináld.

 

"A "körülményesség" oka, pls Fiat Puntó esetében alvázszám szerint is úgy jártam, hogy az ablakmosó motornak kétféle elektromos csatlakozása van. Arról nem beszélek, hogy ráadásul fordítva is volt "polarizálva" igy a csöveket is forgatni kellett rajta." Sokan nem tudják, de szinte minden márkánál az alvázszám kevés a pontos rendeléshez ( természetesen legkevésbé egy tulaj a hibás, inkább a kereskedésben dolgozók, vagy a webáruhát működtetők ). Renault esetében a gyári szám is kell ( nem azonos az alvázszámmal ) sok esetben a pontos kiválasztáshoz. Leggyakoribb hiba pl. kinyomócsapágy variációknál.

 

"A két órát komotósan gondoltam, eltisztogatva az alkatrészeket és fedelet, folytószelep tiszítással együtt ha már lent van..." Ugy is lehet :D

 

Előzmény: amator11 (60282)
amator11 Creative Commons License 2023.12.30 0 0 60282

Köszönöm a hasznos tanácsokat.

 

Ez a link tévesztett meg, de lehet akkor az máshol van ami egyben van.

 

https://autoalkatreszed.hu/alkatresz/renault/sc%C3%A9nic-ii-(jm0-1_)/23072/sz%C3%ADv%C3%B3k%C3%B6ny%C3%B6k-t%C3%B6m%C3%ADt%C3%A9s/1.html 

 

A fojtószelep tisztításnál nekem az volt a tapasztalatom 2 éve, ha lekötöttem az akksit akkor pár nap alatt clip nélkül is újra tanulta.

 

A "körülményesség" oka, pls Fiat Puntó esetében alvázszám szerint is úgy jártam, hogy az ablakmosó motornak kétféle elektromos csatlakozása van. Arról nem beszélek, hogy ráadásul fordítva is volt "polarizálva" igy a csöveket is forgatni kellett rajta.

 

A két órát komotósan gondoltam, eltisztogatva az alkatrészeket és fedelet, folytószelep tiszítással együtt ha már lent van...

Előzmény: Érthető? (60281)
Érthető? Creative Commons License 2023.12.30 0 0 60281

"a szivosor tomitest is megrendelnem. ez csak 4 db ovalis kulonallo tomites? mert motorkod alapjan lattam olyat ahol egybe van. es nem akkor akarom rendelni ha kint van." 5 az a 4, ráadásul felesleges rendelni minden nagyobb alkatrészesénél van készleten. Elringet javaslom, többe kerül mint a hasonlóak, de jobb is, gyári minőség.

 

"mert motorkod alapjan lattam olyat ahol egybe van." Kicsit túlbonyolítod. Egyben nincs mind a 4 külön darab. https://ujautoalkatresz.hu/renault-scenic-ii-1-6-16v-gyari-uj-szivosor-tomites-2003-2008-ig

Ez az 5.

https://ujautoalkatresz.hu/renault-scenic-ii-1-6-16v-gyari-uj-szivosor-tomites-2003-2010-ig?keyword=8200236726

 

 

A szolenoid tömítést már beszéltük, kiveszed megnézed. Ha rossz akkor csere.Talán azt érdemes rendelni, de én nem tenném amíg meg nem nézem.

 

Azért 2 óránál bőven kevesebb a szerelés, ha picit gyakorlott vagy.

Még egy javaslat, mivel le kell venni a fojtószelepet (ezt elvileg utána végállásban kell megismertetni clippel ) az alábbiak szerint el lehet kerülni. Kinyitod a motorháztetőt, lezárod az autót kártyával, ha akarod az ablakokat is lehúzhatod, amennyiben akarsz be vagy ki tenni bármit zárt ajtóknál az utastérbe. Előkészíted a szerszámokat, vagy elkezded kiszedni azokat az alkatrészeket amik nem csatlakoznak a fojtószelephez. kb 3 perc elteltével a számítógépek laphelyzetbe kerülnek, így nem kell clip. Ha megvan mindez akkor lehet lehúzni a csatiját a fojtónak, viszont a szerelés közben amennyiben kinyitod bármelyik ajtót ez a trükk elveszik. Ha már ott vagy érdemes cserélni a fojtószelep tömítést is, de ebből csak gyári ami megbízható. Kb ennyi.

 

Ja és az olajos dolgokat érdemes összeszerelés előtt megtakarítani, az összerakás előtt, ide értve a  https://a.d-cd.net/bb72418s-960.jpg szívócsonk belsejét is ami lényegében "olajlecsapató" is.

 

 

Előzmény: amator11 (60280)
amator11 Creative Commons License 2023.12.30 0 0 60280

koszi mindenkinek a valaszt. jovore belefogok. ha mas gond lesz akkor buktam itthon 2 munkaorat. ha meg jo lesz akkor sporoltam min 200 eft-ot ebben a pillanatban.

 

a szivosor tomitest is megrendelnem. ez csak 4 db ovalis kulonallo tomites? mert motorkod alapjan lattam olyat ahol egybe van. es nem akkor akarom rendelni ha kint van.

 

vagy a 4 db-on kivul kell meg hozza valami?

Előzmény: Érthető? (60279)
Érthető? Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60279

Két gondod lesz a gyertyánál a szoleonidtól jön szinte biztos, hiszen a 4-s gyertya előtt van egy magasabb elem ahogy a robbantott ábrán látod. Az első két fém négyszögnél pedig a szívócsonk tömitései miatt olajpárás. https://a.d-cd.net/da178d8s-960.jpg

Előzmény: amator11 (60272)
Érthető? Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60278

Ennek nincs jelentősége az alap kérdés miatt.

Előzmény: amator11 (60271)
amator11 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60277

olaj csere es toltes majus ota nem volt. a beonto kornyeke szaraz. annyi olaj volt fent, hogy nem tudtam eldonteni, hogy merrol merre szivarog. most tisztitas utan remelem jobban latszik  

 

egyszeru tomites cserebe meg belefogok itthon, vezerlesbe mar nem.

Előzmény: Airbag. (60276)
Airbag. Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60276

a 710-es alkatrész,és tömítése rendben van?

nem ott engedi el az olajat?

esetleg olajcsere,vagy utántöltés nem volt mostanában?

Előzmény: amator11 (60271)
autóbuzéria Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60275

Facebook scenic csoportok javítanak BP. és Egerben is.

Előzmény: Attila 32 (60261)
amator11 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60274

Ahogy nézem ez nem a "klasszikus" zsigulis szelepfedél, hogy lejön simán és nem kell a vezérléshez nyúlni. 

amator11 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60273

amator11 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60272

Ennél meg jelölve, hogy a mélyedésben hol állt az olaj (a gyertya teljesen olajban állt). Lehet a szolenoid szeleptől folyt át, de lehet hogy a szelepfedél (vagy hengerfel) tömítése ment tönkre.

 

Előzmény: amator11 (60271)
amator11 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60271

Két kép a yt-ről, jelölve, hogy hétvégén hol volt olajos.

Itt erőssen olajpárás volt.

 

 

 

Előzmény: amator11 (60269)
amator11 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60270

Igen a termosztat nem elol van, csak osszevontam ket helymeghatarozast. 

Előzmény: amator11 (60269)
amator11 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60269

Bocs, ez igy felre ertheto volt. Az autot lattam hetvegen, el is takaritottam rola az olajat 

 

Most nem tudok fenykepet felrakni rola.

Előzmény: Érthető? (60268)
Érthető? Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60268

"Az auto nincs itthon igy csak korulirni tudom." akkor nem sok értelme van a továbbiaknak, mig nem látod/látjuk. Szelepfedelet felesleges piszkálni, szinte 99% ban nem ott enged.

 

"A motor elejen a temosztat haz feloli oldalon, a huto feloli oldalon van egy negyszogletes bemelyedes abban tobb olajpara van." különösen ezért gondolom, hogy várj az egésszel amig nem látod, mert a termosztátház sem elől van stb.

 

"Ha jol neztem a szolenoid szelep hasonlo modon veheto ki mint a trafo (egy csavar vagy ketto fogja)." Igen, egy.

 

Előzmény: amator11 (60264)
Érthető? Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60267

"Szia aksi az új be ázás nem tartom valószínűnek" akkor jó

Előzmény: Attila 32 (60262)
amator11 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60266

zoltán1967 nevére keress rá biztos találsz telefonszámot

ha itt nem akkor a meganeklub fórumába keress

Előzmény: Attila 32 (60261)
amator11 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60265

Itt emlegettek kb 1 honapon belul, hogy nincs meg a telefonszama. Meg a megane topikban szokott elofordulni

Előzmény: Attila 32 (60261)
amator11 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60264

Koszonom. Az auto nincs itthon igy csak korulirni tudom.

 

A szivosor alatti csonkoknal minimalis olajpara van, ez nem zavar 

 

A motor elejen a temosztat haz feloli oldalon, a huto feloli oldalon van egy negyszogletes bemelyedes abban tobb olajpara van.

 

 

Viszont a tetejen a vezerlesfeloli oldalon (ezek szerint a szolenoid szelepnel) all az olaj es innen szivarog at a gyertya ala. A tobbi gyertyanal nincs ez a problema.

 

Ha jol neztem a szolenoid szelep hasonlo modon veheto ki mint a trafo (egy csavar vagy ketto fogja).

 

Ha ezt kiveszem es kicserelem a tomitest, a szivosort lebontom es a kerek (negyzetes ovalis) tomiteseket kicserelm, de ez alatt van meg egy fekete "szelepfedel"?

 

Tehat a klasszikus leveszem a szelepfedelet es latszik a vezermutengely az itt mas kialakitasu? Ehhez meg kell bontani a vezerlest is?

 

 

Tehat a cel, hogy a hengerfej megbontasa nelkul felette minden tomitest csereljek, ahol paszta van ott azt ujra pasztazni 

Előzmény: Érthető? (60260)
Attila 32 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60263

Amúgy az utastéri egység pontosabban mi lenne és holl található ? Az óra egységre gondolsz? Vagy van valami más amit nem látok találk és az lenne? Válaszodat köszönöm 

Előzmény: Érthető? (60259)
Attila 32 Creative Commons License 2023.12.28 0 0 60262

Szia aksi az új be ázás nem tartom valószínűnek a probléma azóta van meg mióta megbontoták a müszerfalat az elötét ellenállás miatt legalábbis ezt adta be a szerviz nekem . De az biztos hogy addig semmi baja nem volt ezen kívül mindig garázsban van ha nem kel a kocsi

Előzmény: Érthető? (60259)
Attila 32 Creative Commons License 2023.12.28 0 0 60261

Köszönöm esetleg név ? Vagy hogy találom meg?

Előzmény: amator11 (60257)
Érthető? Creative Commons License 2023.12.28 0 0 60260

Kellene egy kép a dologról, mert a szolenoidnál is van tömítés 8200162970 , és a szelepfedél ( ha a fekete műanyagra gondolsz,ami egyben a kartergáz visszavezetésben is kap szerepet ) azt nem látod a fekete "szívócsonktól" ami engedheti az olajat még.

Előzmény: amator11 (60256)
Érthető? Creative Commons License 2023.12.28 0 0 60259

Cserélj akksit, vagy beázott az utastéri egységed

Előzmény: Attila 32 (60255)
amator11 Creative Commons License 2023.12.28 0 0 60258

Pontosabban szelepfedélen áll az olaj...

Előzmény: amator11 (60256)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!