Kicsereltem a tomiteseket. Nagy szivas volt, mert a regi szolenoid tomitest csak ugy tudtam kivarazsolni, hogy levettem az ablaktorloket, alatta a lemezt, csak igy fertem hozza.
Hogy szep legyen az elet, a nivopalca utolso 2 cm-e beletorott (allitolag nem ritka a scenicnel tobb szerviz szerint).
Amin meglepodtem:
- szivocsonkban jo sok olaj volt (pedig nalunk egy es max 12 ekm alatti olajcsereknel nem kellett ratolteni.)
- fel eve csinaltak, mindket oldalon a feltengely gumi harang le volt csuszva. Most az egyik oldalon megint le van, a bilincsnek se hire se hamva. Lehet kintebb kellene hozni a belso oldalt, hogy a kulso resze ne feszuljon?
Van egy 2005-ös 1.6-os benzines Scenic-ünk. Check emissions felirat ég és a chech engine lámpa is világít. Hidegen látszólag semmi, melegen a motor rázkódik, erőtlen, mintha kihagyna az egyik henger. Ilyenkor mi lehet a probléma? Hogyan lehetne orvosolni?
"Ez a link tévesztett meg, de lehet akkor az máshol van ami egyben van. szívókönyök" Szívókönyök nem ugyanaz mint amit kérdeztél elsőre tegnap, f@szság sok webáruház, meg gyakran a tulajok, szerelők közti szleng is.
"A fojtószelep tisztításnál nekem az volt a tapasztalatom 2 éve, ha lekötöttem az akksit akkor pár nap alatt clip nélkül is újra tanulta." Ha neked jó a pár napig rossz járás, felbőgés stb semmi nem ad okot arra, hogy most ne úgy csináld.
"A "körülményesség" oka, pls Fiat Puntó esetében alvázszám szerint is úgy jártam, hogy az ablakmosó motornak kétféle elektromos csatlakozása van. Arról nem beszélek, hogy ráadásul fordítva is volt "polarizálva" igy a csöveket is forgatni kellett rajta." Sokan nem tudják, de szinte minden márkánál az alvázszám kevés a pontos rendeléshez ( természetesen legkevésbé egy tulaj a hibás, inkább a kereskedésben dolgozók, vagy a webáruhát működtetők ). Renault esetében a gyári szám is kell ( nem azonos az alvázszámmal ) sok esetben a pontos kiválasztáshoz. Leggyakoribb hiba pl. kinyomócsapágy variációknál.
"A két órát komotósan gondoltam, eltisztogatva az alkatrészeket és fedelet, folytószelep tiszítással együtt ha már lent van..." Ugy is lehet :D
A fojtószelep tisztításnál nekem az volt a tapasztalatom 2 éve, ha lekötöttem az akksit akkor pár nap alatt clip nélkül is újra tanulta.
A "körülményesség" oka, pls Fiat Puntó esetében alvázszám szerint is úgy jártam, hogy az ablakmosó motornak kétféle elektromos csatlakozása van. Arról nem beszélek, hogy ráadásul fordítva is volt "polarizálva" igy a csöveket is forgatni kellett rajta.
A két órát komotósan gondoltam, eltisztogatva az alkatrészeket és fedelet, folytószelep tiszítással együtt ha már lent van...
"a szivosor tomitest is megrendelnem. ez csak 4 db ovalis kulonallo tomites? mert motorkod alapjan lattam olyat ahol egybe van. es nem akkor akarom rendelni ha kint van." 5 az a 4, ráadásul felesleges rendelni minden nagyobb alkatrészesénél van készleten. Elringet javaslom, többe kerül mint a hasonlóak, de jobb is, gyári minőség.
A szolenoid tömítést már beszéltük, kiveszed megnézed. Ha rossz akkor csere.Talán azt érdemes rendelni, de én nem tenném amíg meg nem nézem.
Azért 2 óránál bőven kevesebb a szerelés, ha picit gyakorlott vagy.
Még egy javaslat, mivel le kell venni a fojtószelepet (ezt elvileg utána végállásban kell megismertetni clippel ) az alábbiak szerint el lehet kerülni. Kinyitod a motorháztetőt, lezárod az autót kártyával, ha akarod az ablakokat is lehúzhatod, amennyiben akarsz be vagy ki tenni bármit zárt ajtóknál az utastérbe. Előkészíted a szerszámokat, vagy elkezded kiszedni azokat az alkatrészeket amik nem csatlakoznak a fojtószelephez. kb 3 perc elteltével a számítógépek laphelyzetbe kerülnek, így nem kell clip. Ha megvan mindez akkor lehet lehúzni a csatiját a fojtónak, viszont a szerelés közben amennyiben kinyitod bármelyik ajtót ez a trükk elveszik. Ha már ott vagy érdemes cserélni a fojtószelep tömítést is, de ebből csak gyári ami megbízható. Kb ennyi.
Ja és az olajos dolgokat érdemes összeszerelés előtt megtakarítani, az összerakás előtt, ide értve a https://a.d-cd.net/bb72418s-960.jpg szívócsonk belsejét is ami lényegében "olajlecsapató" is.
koszi mindenkinek a valaszt. jovore belefogok. ha mas gond lesz akkor buktam itthon 2 munkaorat. ha meg jo lesz akkor sporoltam min 200 eft-ot ebben a pillanatban.
a szivosor tomitest is megrendelnem. ez csak 4 db ovalis kulonallo tomites? mert motorkod alapjan lattam olyat ahol egybe van. es nem akkor akarom rendelni ha kint van.
Két gondod lesz a gyertyánál a szoleonidtól jön szinte biztos, hiszen a 4-s gyertya előtt van egy magasabb elem ahogy a robbantott ábrán látod. Az első két fém négyszögnél pedig a szívócsonk tömitései miatt olajpárás. https://a.d-cd.net/da178d8s-960.jpg
olaj csere es toltes majus ota nem volt. a beonto kornyeke szaraz. annyi olaj volt fent, hogy nem tudtam eldonteni, hogy merrol merre szivarog. most tisztitas utan remelem jobban latszik
egyszeru tomites cserebe meg belefogok itthon, vezerlesbe mar nem.
Ennél meg jelölve, hogy a mélyedésben hol állt az olaj (a gyertya teljesen olajban állt). Lehet a szolenoid szeleptől folyt át, de lehet hogy a szelepfedél (vagy hengerfel) tömítése ment tönkre.
"Az auto nincs itthon igy csak korulirni tudom." akkor nem sok értelme van a továbbiaknak, mig nem látod/látjuk. Szelepfedelet felesleges piszkálni, szinte 99% ban nem ott enged.
"A motor elejen a temosztat haz feloli oldalon, a huto feloli oldalon van egy negyszogletes bemelyedes abban tobb olajpara van." különösen ezért gondolom, hogy várj az egésszel amig nem látod, mert a termosztátház sem elől van stb.
"Ha jol neztem a szolenoid szelep hasonlo modon veheto ki mint a trafo (egy csavar vagy ketto fogja)." Igen, egy.
Koszonom. Az auto nincs itthon igy csak korulirni tudom.
A szivosor alatti csonkoknal minimalis olajpara van, ez nem zavar
A motor elejen a temosztat haz feloli oldalon, a huto feloli oldalon van egy negyszogletes bemelyedes abban tobb olajpara van.
Viszont a tetejen a vezerlesfeloli oldalon (ezek szerint a szolenoid szelepnel) all az olaj es innen szivarog at a gyertya ala. A tobbi gyertyanal nincs ez a problema.
Ha jol neztem a szolenoid szelep hasonlo modon veheto ki mint a trafo (egy csavar vagy ketto fogja).
Ha ezt kiveszem es kicserelem a tomitest, a szivosort lebontom es a kerek (negyzetes ovalis) tomiteseket kicserelm, de ez alatt van meg egy fekete "szelepfedel"?
Tehat a klasszikus leveszem a szelepfedelet es latszik a vezermutengely az itt mas kialakitasu? Ehhez meg kell bontani a vezerlest is?
Tehat a cel, hogy a hengerfej megbontasa nelkul felette minden tomitest csereljek, ahol paszta van ott azt ujra pasztazni
Amúgy az utastéri egység pontosabban mi lenne és holl található ? Az óra egységre gondolsz? Vagy van valami más amit nem látok találk és az lenne? Válaszodat köszönöm
Szia aksi az új be ázás nem tartom valószínűnek a probléma azóta van meg mióta megbontoták a müszerfalat az elötét ellenállás miatt legalábbis ezt adta be a szerviz nekem . De az biztos hogy addig semmi baja nem volt ezen kívül mindig garázsban van ha nem kel a kocsi
Kellene egy kép a dologról, mert a szolenoidnál is van tömítés 8200162970 , és a szelepfedél ( ha a fekete műanyagra gondolsz,ami egyben a kartergáz visszavezetésben is kap szerepet ) azt nem látod a fekete "szívócsonktól" ami engedheti az olajat még.