Keresés

Részletes keresés

nscatto1 Creative Commons License 2023.09.23 0 0 86030

Kíváncsiságból beviszem majd az Ultegra 6800-as karomat, szerintem ha a kb. 10000 km alatt nem törtem el, akkor ezután sem fogom. A 6750-es nagyjából 40000-nél tart, de majd visszarakom a 9-es, 26 éves Dura Ace-t az biztosan működik:)

 

Érdekes, hogy visszahívják a Dura karokat is. Ha azok eltörtek volna, arról régóta tudnánk, mert láttuk volna a Giro-Tour-Vuelta kapcsán.

Előzmény: Ati_66 (86029)
Ati_66 Creative Commons License 2023.09.23 0 0 86029

Nem automatikus a csere.

Ellenőrzik az érintett betű jelű gyártmányokat, ha a ragasztás hibájára utaló elváltozást találnak, akkor valami szérián kívüli, de azonos teljesítményűnek mondott csere darabot adnak, ami kinézetre nem lesz azonos. Arról nem írtak miből áll majd az ellenőrzés. Arról a szervizeket tájékoztatják. Hogy nálunk hol lehet ilyen szerviz még nem olvastam. Szóval, ha az esztétika is számít előfordulhat vásárolni fogsz másikat  akkor is ha cserélnek.

 

 

Előzmény: nscatto1 (86028)
nscatto1 Creative Commons License 2023.09.23 0 0 86028

Ha visszaviszem, akkor kicserélik? Mert ha nem, akkor tök mindegy, vehetek zsebből 90-100000.- körül egy új hajtóművet.

Előzmény: Ati_66 (86027)
Ati_66 Creative Commons License 2023.09.23 0 0 86027
Előzmény: Ati_66 (86026)
Ati_66 Creative Commons License 2023.09.23 0 0 86026

Ha valaki még nem hallott volna róla.

Érdemes alaposan ellenőrizni a 2012-2019 közötti  Ultegra és Dura hajtóműveket:

https://bike.shimano.com/en-EU/information/customer-services/corrective-actions/important-safety-notice-11-speed-hollowtech-road-cranksets-inspection-program.html

xrami Creative Commons License 2023.09.19 0 0 86024

Ponthegesztővel vágják szét így elszakad és mindkét vége külön-külön lehegesztődik.

Előzmény: SzeZo (86014)
SzeZo Creative Commons License 2023.09.16 0 0 86023

A karbon országúti kerekekről szívesen olvasnék véleményeket. Pro és kontra.

Nem, nem az én alu kerekem gurult el, egy közeli ismerősöm szeretném ellátni némi információval.

nscatto1 Creative Commons License 2023.09.08 0 0 86022

A Zöld Pontban van olyan bowdenvég, amiről beszéltem. Egy kis gumigyűrűt kell a bowdenre húzni, a szétnyitható kupakot rátenni a végére, a gumit visszahúzod a szárára - ezzel zárod le - és ennyi. 

Előzmény: nscatto1 (86021)
nscatto1 Creative Commons License 2023.09.05 0 0 86021

Miből?

Előzmény: Traugutt (86020)
Traugutt Creative Commons License 2023.09.05 0 0 86020

Melyik fajtát használod? Hol szerzed be?

Előzmény: nscatto1 (86019)
nscatto1 Creative Commons License 2023.08.18 0 0 86019

Dura Ace bowden kell, és nem pörög szét a bowden. 15 éve használok Jagwire bowdensapkát, igen sok színebn lehat kapni, és többször felhasználható, mert nem kell fogóval összenyomni, mint az alukupakot.

Előzmény: SzeZo (86014)
b_zsiga Creative Commons License 2023.08.18 0 0 86018

Szerintem hegesztik

Előzmény: SzeZo (86014)
orygabor Creative Commons License 2023.08.18 0 0 86017

Én egy jobb kombináltfogóval vágom el, egy határozott és erős harapással. Eddig bejött. A szál végét régebben megforrasztottam, ma már ott vannak a méretes bowdenvégek.

Előzmény: SzeZo (86014)
SzeZo Creative Commons License 2023.08.18 0 0 86016

Ezt, alkalomadtán kipróbálom. Praktikus. Hogy ez nekem miért nem jutott eszembe?!

Előzmény: RadiX (86015)
RadiX Creative Commons License 2023.08.18 0 0 86015

Én körbetekerem ragasztószalaggal párszor vágás előtt, és a ragasztószalag közepénél vágom el, akkor nem ugrik szét.

Előzmény: SzeZo (86014)
SzeZo Creative Commons License 2023.08.18 0 0 86014

Új, de az említett határértéken már túl van, mert használom:-).

Egyébként az első átdobóváltóm Sora és minden újítás után a határolón is kell állítani. Most is, alig mászik fel a lánc a nagytányérra, de már tudom, mit kell tennem.

 

A gyárban mivel forrasztják össze a bowden szálait úgy, hogy azok nem tudnak szétbomlani? Amint elvágom a bowdenvágóval, az utolsó 1-2 centin szétugranak a szálacskák.

 

Előzmény: nscatto1 (86013)
nscatto1 Creative Commons License 2023.08.18 0 0 86013

Akkor marad az átdobó állítása picit följebb/lejjebb vagy szögben elforgatni a lánchoz képest pár fokot. Tökölős, de meg lehet csinálni. A kérdés, hogy érdemes-e, mert ha új a bowdenezés, akkor 4-800 km után úgyis nyúlik annyit, hogy állítani kell.

Előzmény: SzeZo (86011)
orygabor Creative Commons License 2023.08.18 0 0 86012

Sajnos ez a helyzet. A normál váltókaroknál egyértelműen jobb a helyzet, ott a kilépésnél ott van az állítócsavar. Úgy tűnik, az országútikon erre nem figyelnek. De csak egyszer kell megcsinálni, aztán egy jó darabig jó lesz. Én egyébként újra tudom fűzni a bowdent általában, pedig nem bowdenvágóval aprítom. Az se felesleges eszkoz, pont ezért.

Előzmény: SzeZo (86008)
SzeZo Creative Commons License 2023.08.18 0 0 86011

Ahogy RadiX is írja, szinte végig belül fut a bowden. Kb. 25-30 centi van szabadon.

A 2 X 9-es rendszerben nagyon szerettem használni a nagytányér - fentről harmadik fokozat hátul verziót a kevésbé szivatós emelkedőkön. Most ezt nem lehet, mert oldalról súrolja a kalitkát a lánc.

Meg fogom próbálni a leszorító csavarnál állítani, ez még egyszerűbbnek tűnik, mint az új bowdenházat szabdalni (meg, ugye a kihúzott bowdenszálat már nem lehet visszafűzni, nekem legalábbis nem szokott sikerülni).

Előzmény: nscatto1 (86009)
RadiX Creative Commons License 2023.08.17 0 0 86010

Rejtett bowdenvezetés, az alsócső belsejében megy a bowdenház. Nincsen kiálló tartószem.

Előzmény: nscatto1 (86009)
nscatto1 Creative Commons License 2023.08.17 0 0 86009

Váltótípus? Ami ugye nem váltó, hanem átdobó:))) 

 

A vázon van-e két kiálló tartószem az alsócsövön (ahol régen a váltókar volt)? Ha igen, akkor van olyan bizgempátyú a Zöld Pont boltban a Bartókon. Ha nincs, akkor nekem van, és nem használom, odaadom. Ha nincs olyan kiálló izé, akkor létezik olyan Shimano kütyü, ami az alsócsővön található szegecselt akármi (szintén a váltókar helyén van, ott, ahol a bowdent megakasztod) a vázra építve. Ilyenhez való feszítőt is lehet kapni, ugyanott. Egy kis fekete tekerentyű, műanyagból, 5-600 forintos tétel. 

 

Átdobónál lehet, hogy a magassággal, és/vagy a szöggel is tudsz játszani, ha a felső ponton súrolja a lánc a kanalat. Persze baszkódós beállítani, de hát ez ilyen sport:)

Előzmény: SzeZo (86000)
SzeZo Creative Commons License 2023.08.17 0 0 86008

Köszönöm!

Ezek szerint két lehetőségem van:

 - szétszabdalom az új bowdenházat, új belső szálat húzok

 - megpróbálom a váltónál beállítani. Két-három óra alatt sikerülhet is - vagy nem, hiszen menet közben derül ki, hogy jó lett-e.

orygabor Creative Commons License 2023.08.17 0 0 86007
Előzmény: SzeZo (86005)
orygabor Creative Commons License 2023.08.17 0 0 86006

Nem, és ez nem is jó neki. Olyanra gondoltam, hogy a bowdenház egy szakaszát kell kivágni és oda beépíteni.

Előzmény: RadiX (86004)
SzeZo Creative Commons License 2023.08.17 0 0 86005

Elnézést: a bandázs alatt futnak és csak annak végén jönnek ki egy kanyarra.

Előzmény: SzeZo (86002)
RadiX Creative Commons License 2023.08.16 0 0 86004
Előzmény: orygabor (86003)
orygabor Creative Commons License 2023.08.16 0 0 86003

Nincs olyan bizbasz, amit  bowdenbe lehet beépíteni? Mint volt olyasmi fokozatkijelző.

Előzmény: SzeZo (86002)
SzeZo Creative Commons License 2023.08.16 0 0 86002

A fékváltókartól a homlokcső (van ilyen?) mögé szabadon mennek.

Előzmény: orygabor (86001)
orygabor Creative Commons License 2023.08.16 0 0 86001

A teljes bowden a csőben megy?

Előzmény: SzeZo (86000)
SzeZo Creative Commons License 2023.08.16 0 0 86000

Új váz, rejtett bowdenezés.

Csakhogy állítanom kéne az első váltón egy-két tizedet és nincs finombeállító.

Mit lehet ilyenkor csinálni a néhány órányi vacakolás helyett? Vacakolás: a váltótesten oldani-moccantani-meghúzni folyamatot ciklusban gyakorolni egy jó megoldás reményében.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!