Ma tapasztaltam, hogy közel tökéletes bringautat a Váci út legvégén (Székesdűlő sor) felmarták a szakik részlegese egészen a körforgalomig (Burgerking). Nem értem valaki tud erről infót?
Egy technikai problémában kérném a segítséget: tekerés közben néha el kezd kattogni valami akkor amikor nyomom a pedált (nem folyamatosan jelentkezik). Kiállás közben nem tapasztaltam. Állványon nem tudtam produkálni mindig csak tekerés közben jelentkezik. A hajtómű nem lötyög, minden csavar meg van húzva. Mi lehet ez?
Mit tuggyák ezek... Hüjék. Le kell pollerezni, oszt kész. Többet lehet lopni belőle, és kiráj szelfiket lehet szelfizni köztük, és még a mentő sem fér el.
A kanál forgáspontja és a felső görgő tengelye között elég nagy a távolság, talán 2-3 centiméter körül, ezért drasztikusan közelebb kerül a görgő a sorhoz, amikor a kanál hátra hajlik (és távolabb amikor előre). Ez gondolom kell a nagy fokozatátfogáshoz, amit mi még csak nem is használunk ki teljesen, hiszen ez a váltó 10-51-es kazettát is elbír a gyártó szerint.
Lehet hogy jobb lett volna, ha kettővel kevesebb láncszemet veszel ki, akkor a hátrahajó kanál miatt közelebb lenne a görgő a sorhoz a 36/11 fokozatban.
nagy a naggyal, jól látszik, hogy ennél több láncszemet nem lehet kivenni
a legrövidebb áttétel
és a leghosszabb
Következtetés:
A lánc lerövidítésével a görgőkosár forgáspontját közelebb tudtam hozni a fogassorhoz, ami jó hatással van a váltásra. Bár még mindig elég messze van a görgő a kis lánckerekektől, emiatt a hosszú áttételeknél kissé lomha a váltás, az ESP után szokni kell még, de határozottan jobb, mint előtte. Túrázásra tökéletes.
Azt hiszem, ez Budapesten elképzelhetetlen. Nem azért, mert tiltanák, hanem, mert az autóhoz ragadt seggű papa biztosan nem ül bringára azért, hogy időre a találkozási ponthoz érjenek a csemetével.
A motor végáttétele miatt a hajtó lánckerék kint van a hatodik lánckerék vonalában (kilencből), de nem nagy gond, mert 99%-ban az 5/6/7 fokozatokat használom itt az Alföldön.
Kisegítene valaki egy edzéstervvel? A Covid óta nem mentem nagyobb távokat ( Előtte túrákon igen 250-300 között ), maradt a napi, kétnapi kétszer vagy négyszer 10 km, 25-30 közti tempóban (Vastag kerekű monti) a kertbe. Most megint mennék Kecskemétre a szép kihívásra (200 km.), outival. Van egy minimális edzéstervem. (Sor végén huszonöttel IQ-ból is kell, hogy menjen. Már ha lesz sor, mert ezt azért a többség túrázásnak fogja fel, nem csak a bélyegzés erejéig állnak meg. ) De azért lehet, hogy áprilisban el kellene kezdeni kerülővel kijárni? Mondjuk három naponta menni egyre nagyobb távokat? 60 - 90 - 150? Eddig még nem nagyon zseléztem, talán el kellene kezdeni. Mennyit rakjak zsebre?
Igen, azon a kis görgőn körbemegy a bowden. Egy fél éve használom, működik rendesen, mondjuk én nem járok vele igazán durva helyeken.
A görgőket mondjuk kicseréltem benne a télen rendes csapágyasokra (SP857 és SP858), amikor az egyik eredeti siklócsapágyasba beakadt egy ág és eltörte még a télen. Azt hiszem, a bowdenházat hagyhattam volna fél centivel hosszabbra, és akkor nem feszülne neki a gyorszár kupakjának, de igázából ez sem zavarja a működését.
Szerintem a SunRace gyakorlatilag ugyanezt a váltót árulja 9/10/11/12 sebességesként, csak a felirat különbözik rajta, meg esetleg a bowdenhúzás áttétele, elvileg mindegyik kompatibilis az ugyanannyi fokozatú Shimanoval:
Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)
243. Sijófoki Telihold Túra
Hely: Siófok
Dátum: 2024. március 25. (hétfő)
Időpont: 18:30
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, meleg tea, stb.
Nekem is az van. Lehet, hogy kicsit hosszú a lánc, nálam egészen másképp áll a váltó. Holnap küldök róla képet. A keresztbe váltás nálam nem akkora probléma, mert a nagyobbik tányérról a külső 6, a kisebbikről a belső 6 fokozatot használom. Ha hátulról belenézek, akkor a hajtómű szinte pontosan középen van. Amikor felrakattam 52 mm-re kértem a láncvonalat. Az valószínűleg sokat fog javítani a helyzeten, ha kiveszek 4-6 szemet a láncból és úgy állítom be a váltót.
Milyen SunRace váltót tettél fel? Nekem M9 (RDM900) van ugyanezzel a sorral, és 1x 42 fogas tányérral elől, a görgő távolság beállításával (B tension screw) sokat kellett vacakolni, de ahogy megtaláltam a jó beállítást, jó lett a váltás.
Ma megvolt a próbaút. Kicsit fura, hogy a SunRace váltó görgője lényegesen nagyobb és sokkal messzebb is van a lánckerekektől, emiatt közel sem olyan kemény és határozott a váltás, mint a régi ESP 7.0-val, szokni kell, de működik. Kipróbáltam egy olyan utcát, ahol régebben gyakran elakadtam felfelé. Most ahhoz képest egész könnyen felmentem. A hajtómű még nyiszorog egy kicsit, de ettől eltekintve elégedett vagyok az eredménnyel.
Ez igaz, a tetején csak 1%-ot, az alján pedig egy fokozatot nyertem. Az idő múlik és ujszela sem lesz fiatalabb. Durva terepen tényleg nagyobb ugrások kellenek. Egy túra sornál a 20% ugrás nem számít túl nagynak, bár középtájon tényleg nincs a legjobb helyen. Választhattam volna 10-es sort is, de ragaszkodom a kényelmes és megbízható GripShift markolatváltóhoz, abból viszont nincs 9-esnél több fokozatú. Még nem mentem vele, de úgy gondolom, nagyon is élhető lesz az új sor. A régi soron kb. ugyanannyit használtam a 17-es és a 19-es lánckereket, szerintem az a két fokozat túl közel volt egymáshoz. Igazából a gyakorlatban használható fokozatok egy-két kivétellel nagyjából ugyanott vannak, mint a régi sorban, és a váltási szisztéma is egyszerűbb lett. Elég sokat agyaltam rajta, szerintem ez egy elég jó túra kiosztás. A felső három sorban a régi áttételsor, az alsó kettőben pedig az új kiosztása látható. A vízszintes skála logaritmikus, mert azon látszik jól, mennyire egyenletes egy kiosztás. Az értékek az egyenértékű kerékátmérőt jelölik collban. Ez egy olyan méretű kerék, melynek egy körülfordulása egyenlő az egy pedálfordulatra eső úttal. Úgy volt, hogy az ünnep alatt elkészülök, de túl rövid a bovdenhüvely az új váltószektorokhoz, ezért a bekötés a jövő hétre marad. Már nagyon várom a próbautat...