Az LG-k is csak GOP határon vágnak, mégsem lehet velük gyorsmásolni a vágott anyagot.
Ez a funkció akkor fontos, ha minőségveszteség nélkül szeretnénk vágott felvételt lemezre írni. Ha a vágás PC-n megoldható, mellőzhető az írón történő vágás, de ez a dolog is megbukhat, ha reklámokkal már nem fér ki a lemezre a cucc...
Nos ma vettem egy Panasonoc dmr eh 57-eset. Eddig minden tuti. Magyar és egyszerű menű, könnyű kezelhetőség. A képe meg jobb, mint ha simán csak a tv-t nézném, vagy mint ahogy eddig videón keresztül. Egy apró hiányosság, hogy a távirányítóval nem lehet a lemeztálcát működtetni. Ez furcsa....
Amint mondtam én tapasztalatból csak a Panasonicot ismerem (lassan egy éve van meg) és eddig nem volt vele gondom, meg vagyok vele elégedve. A Sonyt csak hallomásból ismerem, de az is egy jó választásnak tűnik.
Neked kell döntened, de szerintem bármelyket is választod jó készüléket kapsz!
Még egy dolog, ami lehet neked is lényeges lehet: a pana kockapontosan vágott anyaga is gyorsmásolható (nem tömörít újra másoláskor), a Sony nem biztos, hogy ezt tudja, nincs róla infóm. (Bár annyira nem vészes ha nem is tudja, mert ez akkor lényeges ha pl. reklámot vágsz ki tv-ből felvett anyagból, a kockapontos vágással egyértelműen reklámhatáron lévő kockánál vágsz, ha ezt nem tudja egy készülék, akkor meg GOP határon, ekkor meg max. fél másodperc pontossággal vág, de szerintem általában ez is elfogadható pontosság.)
Köszönöm a válaszodat. Eddig én mindenképen Panát akartam venni, de tegnap megláttam a Sony 722-est 74.999-ért és igen elgondolkoztam. Neekm van egy Pana lejátszóm, az Divx-et visz. Nekem igazából TV-ből felvételre, meg DV kameráról átvenni kéne.
Ezek szerint erre a célra szerinted így a Sony megfelelő választás lenne?
(nem is tudsz egyik készüléknél) HELYETT (nem is tudsz egyik készüléknél sem)
DivX ügyben nem tudok állást foglalni, mert nemigen használom, a pana tudomásom szerint viszonylag jól lejátsza, a Sonyról érdemben nem tudok nyilatkozni, de amit írsz arról én is ezt hallottam.
Bitrátát nem kell beállítani (nem is tudsz egyik készüléknél), hanem a Sonynál az előre definiált módok közül tudod kiválasztani a felvételi üzemmódot: HQ+ (szerintem dvd-nél nem használható, csak hdd-re lehet így rögzíteni) HQ (1 ó /dvd) HSP (1 ó 30 min/dvd) SP (2 ó /dvd) LSP (2 ó 30min/dvd) ESP (3 ó /dvd) LP (4 ó /dvd) EP (6 ó /dvd) SLP (8 ó /dvd)
A panasonicnál: XP (1ó /dvd) SP (2ó /dvd) LP (4ó /dvd) EP (6 v 8 ó /dvd)
FR (1-8 ó /dvd)
Elméletileg az FR miatt a Pana jobb lehet, ugyanakkor tapasztalatból mondom, hogy nem mindig használható jól (pl.: FR-t beállítod 2 ó 15 percre, akkor max 2ó15p-t tudsz felvenni, még hdd-re is mert ott automatikusan megáll). A Sony ESP módjának megfelelő alap üzemmód, bizony néha jól jönne a panánál is, mert az SP és LP között nagy a szakadék, a többi üzemmód szerintem nem lényeges.
Még egy kérdés. Szerinted a Sony 722-esnél nekem kell beállítanom a bitrátát, hogy hogyan vegyen fel, tehát akkor ennél nem automatikus, hogy a lemezt televegye? Divx felitartokat ez ugye nem kezel és a Divx filmek általában keretben jelennek meg, ugye?
Bocs, ha hülyeségeket kérdezek, de nem értek annyira hozzá.
Szerintem mindkét készülék jó megoldás. Nekem Pana eh55 van és meg vagyok vele elégedve. A Sonyt közelebbről nem ismerem, de amivel szerintem a Pana többet tud:
1. flexibilis felvételi üzemmód (dvd teljes hosszának kitöltéséhez állítja a bitrátát), bár ez a mód nem minden esetben használható jól.
2. LP (4 órás) üzemmódban is teljes felbontás. Ez tipikusan sorozatok és más olyan programok esetén tud előny lenni, ahol kevés a rövid időn belüli sok mozgás/kameraváltás.
Szóval szerintem nyugodtam választhatod bármelyket mindegyikkel jól jársz.
Szerintem nem. Csináltam egy kicsit barbár tesztet vele. Még kikapcsolt állapotban egy műanyag pálcikával lefogtam a ventillátort egy pár pillanatra, de bekapcsoláskor így is egyből sípolni kezdett. Csak a tápegységes ventillátor van benne, vagy lehet még máshol is? A vinyó szerintem tutira nem csinálja, mert odatapasztott füllel hallgatva van annak is hangja de ez tutira nem az.
Szia! Az biztos, hogy ez nem normális dolog. Nekem egy LG RH-199 van, de az író (CD egység) hangját még nem is hallottam. Ha nincs benne lemez, akkor logikátlan lenne, ha állandóan forgatná a motort. Nem lehet, hogy a ventillátor ilyen hangos (persze az is hiba lenne)?
Egy LG RH 265- ös DVD felvevővel kapcsolatban kérdezném a hozzáértőket. A problémám az, hogy ez a DVD amikor bekapcsolom erős sípoló hangot kezd kiadni. Már füleltem alulról oldalról hátulról és most úgy gondolom, hogy az író része sípol. Ha beteszek egy akármilyen lemezt akkor hallani is, hogy hol magasabb, hol alacsonyabb hangon sípol. Szétszedni nem merem mert ugrik a garancia. Azt szeretném megkérdezni, hogy találkoztatok már ilyen problémával? Az író részében a motor normális esetben is forog folyamatosan? Ha azt mondjátok, hogy az normális, ahogy ez túlharsogja a TV-t is akkor nagyot csalódok benne. Nagyon megköszönném, ha segítenétek, hogy ne kelljen 60 km -re Pestre vinni szervízbe potyára ha nincs is baja. Előre is köszönöm a segítséget
Sziasztok!Abban szeretnék segítséget kérni,hogy egy ilyen felvevővel ha kiírom a cuccot lemezre,azt nem ismeri fel semmi,még a vindózz sem,csak másik azonos márkájú lejátszó.Gondolom ez valami kódolásféle vagy ilyesmi lehet és tudni szeretném,hogy lehet az ilyet "feltörni" vagy valamit kezdeni vele.Vagy,hogy miféle programot keressek ezt megoldani.Sajnos a sony vegas sem ismeri fel.Lehetőleg nem azt kérem,hogy olvassak vissza 3243 hozzászólást.:-)Előre is köszönöm!
Nem görcsöltem rá semmire. És, hogy mi értelme van a DV-nek? Az MPEG2 a kódolási eljárása miatt erősen veszteséges ami ugyebár azt jelenti, hogy minden egyes újratömörítés igen komoly generációs veszteséget okoz. Az élesvágás kivételével mindenképpen újra kell tömöríteni az MPEG2-t (legalábbis a vágás helyén) ami ezeken a pontokon óhatatlanul minőségromlást okoz még akkor is ha nem csökkentünk a bitrátán. De ugyebár a szerkesztés alatt nem csak vágásokat értünk hanem bármit azaz lehet pld. színkorrekció vagy egyéb filter alkalmazása is ami mindenképpen újratömörítést jelent és ez MPEG2 esetén csak komoly generációs veszteség árán lehetséges ami az esetek többségében látható is lesz. A DV viszont látható minőségromlás nélkül elvisel akár 4 újratömörítést is. Éppen ez az oka annak, hogy mindenütt ahol NL szerkesztésre igény van ott alapból DV-ben rögzítenek hiszen a DV könnyen vágható (nincs a GOP struktúra miatt magasabb számítási igény) és mivel a DV tömörítési aránya igen kicsi (5:1) ezért a kapott minőség is kiváló.
És akkor az MPEG2-->DV konverzióról. Minek? Miért? Teszem azt rögzítettél egy anyagot az asztali felvevővel amit az eredeti elképzelésed ellenére utólag mégis csak szerkeszteni szeretnél (pld. utólag rájöttél, hogy mégis állítanál a fehéregyensúlyon vagy éppen kicsit változtatnál a színeken esetleg átmenettel vágnál ki részt, stb.) de már csak a felvevő HDD-jén vagy csak DVD-n van meg az anyag. Mit is lehet ilyenkor tenni? Berippelheted az MPEG2-t és közvetlenül azon végezheted el a korrekciót de akkor az újratömörítés miatt már gondok lesznek a minőséggel. Ha az asztali felvevő rendelkezik DV kimenettel akkor lehetőség van rá, hogy az MPEG2-t átnyomd DV-be és mivel a felvevőkben lévő DV encoder chip igen kiválóan teszi a dolgát ezért a konverzió nem okoz látható minőségromlást melynek az eredménye az, hogy DV-ben ugyanazt kapod mint az eredeti MPEG2-ben. (Természetesen most nem az ultra alacsony bitrátájú LP, SLP, stb. MPEG-ről van szó hiszen ezeket már semmilyen formában nem javasolt konvertálni azaz csak XP, SP vagy az XP és az SP közötti köztes rögzítésekről van szó). Az így kapott DV-n már minden további nélkül elvégeztető a szerkesztés. Viszont van egy másik eset is ami miatt hasznos lehet a DV kimenet. Ez pedig nem más mint az amikor a felvevő HDD-jén vagy DVD-n lévő MPEG2-t DV kazettára kell áttölteni. Ezt ugyan PC-n is el lehet végezni de ha nincs olyan capture/editor kártya a gépben mely képes közvetlenül az MPEG2-t DV-re konvertálva kinyomni az IEEE1394 porton akkor csak 2 menetben kétszer annyi idő felhasználásával lehet ezt elvégezni hiszen először az MPEG2-ből kell DV-t készíteni majd a DV-t egy olyan programmal mely képes IEEE1394 portot kezelni lehet kinyomni DV kazettára. Ha viszont a felvevő rendelkezik DV kimenettel akkor csak annyi a dolgunk, hogy a DV kamerát rákötjük a felvevő DV portjára aztán már indítjuk is a kimásolást.
Mi a fenéért görcsöltél rá ennyire erre a témára? Ilyen sok időd/energiád van? Írjál könyvet!
Továbbra is fenntartom, tökéletesen értelmetlen kiírni bármit is DV-be (főként olyasvalamit, ami már eleve Mpeg2-ben van!!!), hacsak nincs valakinek otthon min. két db DV stúdiómagnója, amivel lineárisan szeretne editálni! Ma már editáló szoftverek tudják a DVD formátumot editálni közvetlenül, nem kell enkódolni DV aviba! Annak meg mi értelme van, hogy a DV anyagot beviszem a DVD-be, aztán kihozom megint DV-be könyörgöm? Ennyi erővel már azonnal a gépbe digizem szalagról. Mi a fenét tudok a DVD-n csinálni az anyaggal, amit a gépen ne tudnék? Gondolkozz már! Ha meg olyan anyagom van, ami eredetileg nem DV volt, úgy került a DVD-re, mondjuk S-VHS, akkor beteszem a PC-be a DVD lemezt, lerippelem és máris szerkesztem közvetlenül DVD formátumban az editálóval, majd azt csinálok vele, amit akarok, minek nyomnám ki a DVD-ről az iLinken még DV aviba is könyörgöm?! Minden egyes konverzióval rontok a minőségen. Tök értelmetlen minden, amit írtatok.
Ennyi, részemről ezzel téma lezárva, de ti még azért okoskodjatok itt nyugodtan, ráértek! :)
Mi a fenének akarná valaki DV-n tárolni az anyagát könyörgöm, áruld már el? Nem teljesen tiszta az elméje? "Mert neki így tetszik"? Jéééézusom. Látom már, ez is egy ilyen kötekedős topic...manapság mind az. Okostojások osztják az észt mindegyikben...röhej.