Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Autó Motor, 1959: AC 15-86: Moszkvics 407 AB 58-53: Moszkvics 407 CA 21-30: Skoda 445 FA 15-04: Framo teherautó, EMAG tulajdonában AB 69-02: Moszkvics. Kabos László színművész H 80-093 külföldi rendszámú Simca Arondéját ittasan vezetve törte össze CA 58-62: Volkswagen bogár CA 71-79: Skoda 445 CA 12-25: Opel (talán P4) CA 55-44: Wartburg, Kozma Ferenc CA 45-21: angol muzeális Daimler. Dr Komlósy Vilmos ügyész tulajdonában CA 57-05: Renault Juvaquatre BA 39-52: Warszawa M20 CA 44-04: Citroen Traction Avant CA 55-45: Wartburg CA 02-41: Fiat Topolino, Tenczel István JA 00-59: Wartburg taxi YA 51-89: Csepel D700 CB 37-88: Morris Minor AB 71-53: Moszkvics 407
Átböngésztem Autó Motor 1958-as évfolyamát 1958: CO 745: Fiat 1500. Tulaj: Zentai József CD-732: Opel P4 CH-432: Austin HE 859: GAZ 67 DD-384: Skoda CP-682: Moszkvics CR-661: Wartburg CN 273: Wartburg OG 441: Danuvia 125, Szakács István, Bp GN 319 és GN 329: Faros Ikarus AT 171: Wartburg YN 038: Csepel teherautó SX 333: Csepel teherautó, Fősped tulajdonában költöztetésre CN 793: AWZ P70. Tulaj: Dr Gyúró András CN 278: Wartburg, Dr Bóna Zoltán, Kiskunlacháza CL 656: Renault Juvaquatre. Nagy Károly AL 361: Opel Rekord CM 194: Wartburg
1958. szept 15-i számban (17. szám) írnak A rendszámtábla és forgalmi engedély cseréjéről
Így van. Csodálkoztam én is rajt.Nálunk már talán 1992-ben le cserélték a rendszámokat a buszokon. Ikarus 266-osunk rendszámai voltak: GF 38-29 BZ 62-00 BRS 521 .
Aztán rájöttem, hogy a táblákat sem feltétlenül kellett a '90-es évek elején legyártatniuk, lévén I és O végűek a BP kombónál már nem voltak sorozatban, tehát azt később is kérhették egyediként...
Már most nem mintha valamit is számitana , de ez a 49 a nevem mellett kevésnek tünik . Én most összeszámoltam a hozzászólásaimban a rendszámokat , hát 100 felett van .
AB 07-91: Skoda 445 AP 199: Skoda 1100, '30-as évek vége AT 954: Skoda 1100, '30-as évek vége CU 305: Skoda 445, CB 17-43: Skoda Felicia CE 18-82: Skoda Octavia JA 123:Skoda Tudor taxi '50-es évek eleje OR 020: Skoda Rapid '30-as évek CI 42-47: Skoda Octavia FK845: Skoda teherautó, '50-es évek eleje
Autótípusok, 1958 CH 056: Chevrolet Fleetmaster, 1947 CB 789 (remélem jól olvastam): Fiat 500 C, 1951 AK 452: Humer Super Snipe, 1949 CA 15-23: Skoda 445, 1958 CZ 630: Volga M21D, 1958
Szerintem igencsak tévedtek a BKV-val kapcsolatban.
Az autóbuszok átrendszámozásának határideje a korábbi "rendszámos rendelet" szerint 1993. december 31-e volt. (személygépkocsiknál volt 1995. dec. 31). S nekem is úgy rémlik, hogy ezeket a BPI, BPO "egyedileg kiválasztott" táblákat már akkoriban legyártatták!
Nem hiszem, hogy 2000-ig elhúzódott volna a csere...
AA 720: A jelenleg a Közlekedési Múzeumban őrzött Opel-Darracq rendszáma 1935-ben BE 496: Szebb napokat is látott Steyr a '30-as években CD 623: Ford Taunus, kb 1941 AK 473: Steyr, '30-as évek vége AL 276: Adler Trumpf Junior, kb 1940
X 0023: Rába trambusz, kb 1947 X 0104: "Az első busz, amely az újjáépített Margit hídon kelt át" Egy MÁVAG N26 busz 1948-ban E 0777: Steyr 220, 1947
HF 109: Rába Botond, 1948 CC368: Tatra 57, 1949 JA 219: Renault taxi, 1951 JA 792: Skoda Tudor taxi, '50-es évek eleje SC524: Csepel 350 CP 820: Jawa Minor, kb 1951 CB 176: Citroen 2CV, kb 1958
11-910: Oldalkocsis katonai Méray motorkerékpár, '20-as évek vége
NB 58-07: Gerber László házi készítésú autócskája. 1959-1960 CS 12-36: Citroen Traction Avant, '60-as évek CA 07-46: Eredetileg Citroen Traction Avant, György Balázs átépítette... CA 61-10: Skoda Octavia, '60-as évek CE 62-14: Szintén CE 99-48: Citroen ID19, '50-es évek vége - kábé IC 37-29: Renault 16, '60-as évek vége
És tudtam, hogy azt a népstadionos képet már láttam valahol! Az eredetije a Magyar Nemzeti Múzeum Történeti Fényképtárában van. E gyűjtemény egyelőre elzárkózott attól, hogy az interneten bármilyen formában megjelenjen.