Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

negyesi_pal Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1573
Na, még egy kis adathalmaz 1973. dec 31-ből (kivonat)
Magán személygépkocsit üzemeltetők, foglalkozás szerinti megoszlása 1973. XII. 31-én
(kivonat)

TSZ-ben foglalkoztatott növ. term, kertész, állatteénysztő: 7309
bányász, váráj, csillés, robbantó: 4184
esztergályos, lakatos, kovács, marós, műszerész: 20651
egyetemi, középiskolai stb tanár: 14608
orvos: 21481
állatorvos: 4898
művész (szinész, zenész, iró, festő, szobrász, stb): 6672

stb stb
negyesi_pal Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1572
Hát, ha már meg lettem szólítva. 1960-ban:
Tatra 57B: 333 db, ebből 88 db állami szolgálatban
Tatra 87 Dynamic: 70 db, ebből 11 állami szolgálatban
Tatra 87 D avagy 603 (én csak leírom ami a listán szerepel) :): 21 db, ebből 18 db állami szolgálatban
Tatra 75: 6 db, ebből 1 állami használatban

"Ford Lynkoln Zefir" (éljen a helyesírás): 8 db, ebből 5 állami

Kis változatosságként
1974
Tatra 57/A: 18
57/B: 114
Tatraplan: 180
Dynamic: 23
603: 86
603/2: 107

Csajkából 127 db bírt rendszámmal

És motorkami kedvéért
1980. december 31
Zalaegerszeg: 7560 szgk, ebből 7216 magán. 635 tgg közhasznú, 865 tgk közületi, 92 db tgk egyéb. 335 autóbusz közhasznú, 118 autóbusz közületi, 24 autóbusz egyéb. 69 nyerges vontató, 56 egyéb vontató. 601 pótkocsi.
Előzmény: motorkami (1571)
motorkami Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1571
A Rákosi-féle sztoridat erősíti az az urban legend, miszerint 56 után Kádárék Tatra-kat vettek (vagy kaptak a csehektől), mivel sem az orosz, sem az amerikai autó használata nem lett volna "politikus". Ha ez igaz, akkor könnyen lehet, hogy Rákosi autója olyan sokáig rejtve maradhatott.
Persze tudom, emlékszem is rá. hogy a hatvanas években is voltak úgy orosz, mint amerikai autók állami használatban. Az utolsó ZIM-et pl. 1989-ben láttam, akkor persze már magán rendszámmal. A Csajkák meg nagy tömegben várakoztak a Nagykőrösi úton 1972-ben eladásra. pontiac barátom épp most írta, talán a veterán topicba, hogy a maszek zöldségesek vették leginkább, mivel szép nagy csomagtartót lehetett a tetejére szerkeszteni a hajnali fuvarozáshoz. Akkor még nem vehetek teherautót, mivel az termelőeszköznek számított. Tettem is rá egy kis utalást a blogomban.

A fentieket fogadja mindenki némi kétkedéssel, tárgyszerű bizonyítékaim nincsenek. Lehet, hogy Pál mindjárt kirukkol, hogy 1960-ban nem volt egy Tatra sem állami szolgálatban :)
Előzmény: Nézelödő (1569)
negyesi_pal Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1570
ZIM-ből 1960-ban 96 darabot tartottak nyilván, ebből 72 volt állami használatban

Ja és mintha járt volna erre már IFA Framo rajongó is: ebből 109-t tartottak nyilván ugyenebben az évben.

A lista csak tipust, darabszámot tartalmaz. Vannak másfajta listáim is, abból lehetne vadászni, hogy ki kapott ZIM-et. Hmm, már motorkami kolléga is jelentkezett egy szöszölős kérdéssel. Jelentem, igyekezni fogok :)
Előzmény: poén (1561)
Nézelödő Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1569
Na , s akkor jöjjenek az Urban legendek :
1. Ilyen Hudson szerepel az ' 59 - es Liener könyvben is , ha jól emlékszem , még hozzá H - rendszámmal ...
Egy ' 56 - ban fiatalon Új Zélandra került házaspár volt látogatóban jó 10 éve egy kedves barátoméknál . Sok mindenről beszéltünk , többek közt persze az öreg autókról , meg hogy mi volt , hogy volt az ötvenes években itthon , mielött kimentek . Az úr mesélte , hogy az ötvenes évek elején a Farkas Mihály honvédelmi miniszter soföre volt , mint kiskatona . Ezen közben elővette a pénztárcáját , és elövett egy fényképet , amin Ő volt katona ruhában egy ilyen Hudson mellett ..

2. Egy már jó pár éve elhunyt autómentős ismerősöm , nevezzük Péter bának , meg volt az a " rossz " szokása , hogy azokat az érdekesebb autókat , amiket Ő szállitott , rendre lefényképezte . A nyolcvanas években Péter bá egyébként narancssárga terepes Aróval trélerezett ( maradt egyáltalán ilyen autó itthon ? ) .
Az alábbi sztorit is Ő mesélte , és mutatta a fényképet is hozzá :
Egy osztrák ( vagy német ) emberrel ment le Gyöngyösre , ahonnan is a Rákosi autóját kellett elhoznia ! ( Tudom , minden negyvenes évek végi , ötvenes évek eleji itthon felbukkanó ősmagyar rozsdás batárt a nagyvezér autójának titulálnak , ami persze egyfelöl lehetetlen , másfelöl azonban biztos vagyok benne , hogy több autót is használt az öreg , nem csak Ziszt ..)
Szóval ami tény : a fényképen egy ' 50 - es vagy '51 - es Lincoln Cosmopolitan volt az Aro mögé kötve a traileren . Állitólag ' 56 - ban , a zavarós idökben gyöngyösi rendőrkapitány szerezte meg , és rejtette el a kocsit egy garázsba . Egészen a nyolcvanas évekig ott volt , Péter bá abból a garázsból hoztal el a külföldi mukival .Szegény Aro majd meggebedt , mig a határig elhuzta a vasat ....
Előzmény: poén (1563)
engé68 Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1568
A nyakamra merném tetetni a kést, hogy CG lesz a helyes megoldás :-)
Előzmény: motorkami (1565)
Lemezárugyár Játékai Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1567
Érdekes, hogy az eredeti képen elég sok parkol belőle!
Legalább vagy 4 db.

Előzmény: Nézelödő (1564)
Lemezárugyár Játékai Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1566
A C az tuti az eredeti képen jól látható
Előzmény: motorkami (1565)
motorkami Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1565
Én CO-nak regisztráltam, esetleg lehet GG is.
Előzmény: Nézelödő (1559)
Nézelödő Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1564
Mostani tippem szerint ez egy 1946 - os Chevrolet Stylemaster , de majd este katalógusban is utána nézek :
http://www.hotrodsandstreetrods.com/slideshows/46Chevy/1946ChevyStylemaster.html
Előzmény: motorkami (1554)
poén Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1563

Nem, már egy modernebb, "Step-down design" szellemében készült autót mutatott a felvétel. Szerintem ezek az 1948 és 1954 közötti Hudsonok egyszerűen gyönyörűek voltak.

Ilyesmi volt: http://oldcarandtruckpictures.com/AmericanMotors/1949_Hudson_Commodore_6_4Door_Sedan-apr30b.jpg

 

Előzmény: gumidani (1546)
Lemezárugyár Játékai Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1562
Eléggé el van mosódva, de én B-nek látom, de aztán lehet hogy nem!
Előzmény: Nézelödő (1559)
poén Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1561
Köszönöm a tájékoztatást!

"Bocs, nincs rá engedély, hogy a netre feltöltsük"

OK, világos.

"Ugyanekkor 21 db ZISZ 110-t tartottak nyilván - mindegyiket állami használatban"

Nem kevés, legalábbis a legyártott darabszámot figyelembe véve.

Azt nem tudod véletlenül, hogy ZIM-ből mennyi futott és általában milyen szervekhez, hivatalokhoz, közületekhez egyebekhez voltak rendelve?
Előzmény: negyesi_pal (1535)
Skodaqp Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1560
Köszi!
Viszonzásként néhány kép:
Ja igen! A CO sorozatot folyamatosan adták ki? ha nem akkor 1967január végén február elején kiadhatták a CO-00-76ot?
Köszi előre is mindenkinek!
Előzmény: TL-54-01 (1548)
Nézelödő Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1559
Ezen a 3. képen valami nem stimmel ... Biztos , hogy CB az Opel redszáma ? Mert hogy én ezt egy Record A  - nak nézem , amit ' 63 - tól gyártottak , de a CB sorozat ' 60 - ban kifújt . Tudtommal .
Előzmény: Lemezárugyár Játékai (1552)
FAV 20 Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1558
Ebből a skoda kukásból el van téve egy darab. Az égetőben van az FKF rt-nek egy múzeuma.15 jármű található ott,és rengeteg fénykép. Bárki megtekintheti. Sokan nem is tudják,hogy létezik. Én is onnan tudom,hogy ott dolgoztam,és érdekelnek a régi járművek.
Előzmény: Lemezárugyár Játékai (1555)
Lemezárugyár Játékai Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1557
Lehet, hogy a előzőekben tárgyalt kép a Hudson
Előzmény: Lemezárugyár Játékai (1556)
Lemezárugyár Játékai Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1556
Sajnos én sem tudom milyen autó lehet :(
Talán később valaki ráismer!
Előzmény: motorkami (1554)
Lemezárugyár Játékai Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1555
Bocs az A 196, 1958-as könyv meg most ez is.
ZA 605
motorkami Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1554
A felső képen van hátul egy Pobeda is, de az előtérben lévőt nem tudom mi lehet. Annyi biztos az "A" betűjelből ítélve, hogy miniszteri autó.
Előzmény: Lemezárugyár Játékai (1552)
Lemezárugyár Játékai Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1553
Köszönöm, hogy megnézeted!
Elfelejtettem, az előző képek 1967-as Nők lapjából vannak
Előzmény: motorkami (1550)
Lemezárugyár Játékai Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1552
A 196, CG 81-24, CB 42-71, CI 34-22, FC 56-54
FAV 20 Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1551
CY 31-19  Wartburg (kocka)
motorkami Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1550
Még egyik sem futott be, de ami késik...
Előzmény: Lemezárugyár Játékai (1549)
Lemezárugyár Játékai Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1549
Egy kis kedvesség a saját hobbim háza tájáról :)
Esetleg nem tudja valaki eredetileg milyen autóké volt a rendszám!
TL-54-01 Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1548
A kockák CO-val kezdődtek 66 szeptemberében, tehát a tiéd vagy CO-s vagy már CP-s attól függően, hogy mikor helyezték forgalomba. Azt meg már csak az Isten tudja.
Előzmény: BXS-451 (1536)
504LACI Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1547

A BMW valóban csak vásárlás szempontjából '72-es, a rendszáma korábbi.

A CB-98-63 Zastava 600 ez lemaradt.

UN-00-34 Trabant 600 Universal

Igen a Chevrolet valóban Merkur használtautó volt, azt hiszem valami egyházi autó volt előtte, de lehet keverem a Diplomattal.

Előzmény: motorkami (1545)
gumidani Creative Commons License 2009.01.08 0 0 1546

Netán ilyen?

Hudson Pacemaker 4A

Előzmény: poén (1516)
motorkami Creative Commons License 2009.01.08 0 0 1545
Köszönöm!

Néhány kérdést, ha megengedsz:

A BMW vétele volt 72-ben, nem a rendszámot kapta akkor, ugye?
CB-98-63-hoz milyen autó tartozik?
UN-00-34 600-as vagy 601-es Trabant?
Chevrolet gondolom a Merkúr használtautó telepről, tehát leselejtezett állami autó volt?

Előzmény: 504LACI (1544)
504LACI Creative Commons License 2009.01.08 0 0 1544

Na kérem, ígértem még régebben, hogy egy téli estén belekotrok a családi almáriumba. A rendszámokat időrendbe tettem, az autók nem így követték egymást. Egy részt előástam, itt az eredmény:

 

LG-14-47 Tatran S125

NB-57-62 Jawa 350 vázsz:18-8382 mot.sz:18-8382 vétel: 1968.04.06

NB-90-41 BMW R51/2 +Steib oldalkocsi vázsz: 517824 mot.sz: 517824 vétel: 1972.06.29 eladás 1973.01.06

CA-59-70 átrendszámozva IE-31-83-ra 1970.12.29-én VW T1 busz

CB-98-63 (ezzel Olaszországi körút 1964-ben)

CE-08-63 VW 1200 Karmann Ghia alv.sz: 1870671 mot.sz: 2272396

CH-26-77 Wartburg 311

CI-20-99 Škoda 1201 (eladva Mátraverebélyre)

CI-99-27 Volkswagen 1200 (piros)

CR-04-99 Opel Rekord C 1700

CU-74-79 Wartburg 353

IC-36-51 Peugeot 304 alv.sz: 304A013072846

IK-92-25 Zsiguli 1200

IK-41-45 NSU 1200C

IL-76-35 Renault 16 TL

IR-34-69 Audi Super 90

UE-01-33 Opel Diplomat

UN-00-34 Trabant 600 Universal

 

frsz. nélkül Chevrolet Chevelle Malibu Merkurtól véve 1973.02.09. forg.helyezés nélkül eladva 1974.01.12

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!