Keresés

Részletes keresés

dundalk Creative Commons License 2019.04.03 0 0 64879

Ezzel együtt esetleg többen bejutnak budapesti egyetemekre főiskolákra szegedi helyett? Vagy aki teheti marad helyben vagy közelebbi suliban, hogy ne kelljen albérletet fizetni?

Előzmény: Racilaci (64872)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.03 0 2 64878

2005/06 volt a csúcs 380E-re. Lemorzsolódásról is láttam táblázatot pár hete. Annyian maradtak a második-harmadik félévre, mint amennyien ma kezdik. Kb. 20-30% volt akkor sz össz lemorzsolódás, levelező/távoktatón 60%!

 

Manapság viszont csak olyan 10% morzsolódik le, levelező/távoktatón is kb. 20%. Valahaogy akkoriban divat volt főiskolára/egyetemre menni. Kettes-hármas érettségivel bekerültél. Az már más kérdés, hogy meddig maradtál bent...

Előzmény: trizs77 (64865)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 64877

Igazad van.

 

Nappaliból "csak" 40.000 fő tünt el.

 

Előzmény: Fradista Utazó (64876)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.02 0 1 64876

Ez esetben javasolnäm, hogy vedd fel a szemüveged, és nézd a "nappali" fejlécű oszlopot. 

Előzmény: trizs77 (64873)
Racilaci Creative Commons License 2019.04.02 -1 1 64875

Rosszul látod. AZ összből tűnt el annyi, de annak nagy része levelezős. (Szerencsére.)

Előzmény: trizs77 (64873)
BENczúr utca Creative Commons License 2019.04.02 0 0 64874

A legmagasabb számhoz képest 40000 nappalis hallgatóval van kevesebb a táblázatban egyszerű értelmezésem szerint.

Előzmény: trizs77 (64873)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.02 -2 0 64873

a mellékelt táblázat szerint az utóbbi pár évben eltünt több, mint 20.000 nappalis hallgató a rendszerből.

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Hhüümm

 

Én úgy látom (ugyanabból a táblázatból), hogy nem 20.000 hallgató tűnt el, hanem 130.000 nappali tagozatos hallgató tűnt el.

 

 

Előzmény: dundalk (64871)
Racilaci Creative Commons License 2019.04.02 0 0 64872

Az kb. 10%. Az azt jelentené, hogy ahol eddig 80 fő körül volt egy rendes és egy rásegítő járat közönsége, ott most 65-70 főnek min. utaznia kellene, tehát nem lenne üres a másodrész. Vegyük hozzá, hogy a több mint 20 ezres csökkenés sokkal jobban érintette a Nyíregyháza, Baja, Szombathely jellegű kisebb, távoli, vidéki főiskolákat - ami azt is jelenti, hogy pl. Szegeden alig kellene, hogy kimutatható legyen a változás.

 

 

Tehát pusztán a létszámcsökkenés nem indokolná a vasárnapi csúcs alábbhagyását.

Előzmény: dundalk (64871)
dundalk Creative Commons License 2019.04.02 0 0 64871

ahh értem. végül is ez is ok. a mellékelt táblázat szerint az utóbbi pár évben eltünt több, mint 20.000 nappalis hallgató a rendszerből.

Előzmény: Racilaci (64869)
dundalk Creative Commons License 2019.04.02 0 0 64870

Egyszer egy ilyen menetrendben szereplő szellemjárat sofőrje, úgy meglepődött, hogy ott hagyott a megállóban.. pedig felfértem volna 1 utas ült a buszon (nem most volt már)

Előzmény: Racilaci (64864)
Racilaci Creative Commons License 2019.04.02 0 2 64869

10 éve kb. még minden 10-20. hallgatónak volt csak kocsija. Most meg egyetlen egyetem, kollégium körül sem könnyű parkolót találni. Simán működik a telekocsi-rendszer - tizensok-huszonéves A3-asba bepattannak hárman, s ráadásul hét közben is lehet vele intézni a bevásárlást, ezt-azt.

Előzmény: dundalk (64868)
dundalk Creative Commons License 2019.04.02 0 0 64868

Nem vagyok napra kész. Mikor legutóbb láttam a 3 tengelyes rásegítő jött berényből az alapjárat előtt, adott napon nem látszott indokoltnak.

((A nap elejét és végét kell levágni munkaidő megtakarítás miatt az biztos. Legjobb a konkrét forda leállítás, amit mondjuk a menetrend szétbarmolásával lehet elérni. Láttam már ilyen parancsra megszüntetős megoldást, mert "túl sok ott a busz és túl sok ott a járat" alapon. Addig tologatták  az indulásokat, hogy van olyan időszak mikor vasárnap 40 perc alatt megy 3 járat (1 busz elvinné a tömeget) majd a következő 2.5 óra múlva. ))

 

Vasárnapi rásegítők esetén egész napokat lehet spórolni (eszköz biztosan van vasárnap), ráadásul ha nem indokolt, akkor tényleg minek menjen.

 

Egyéni közlekedésben nem vagyok biztos, több 100 km-ről nem "szaladnak" le szegedre minden vasárnap. Inkább a diákok számának csökkenése

Előzmény: timetable (64863)
ssimi Creative Commons License 2019.04.02 0 1 64867

Szeged - Parádfürdő a viszonylat, nem Mátraháza. Elnézést, de Ön szokta számon kérni másokon a pontosságot. Egyébként miért szűnnek meg? Szemmel láthatóan jó kihasználtsággal működik.

Előzmény: trizs77 (64860)
matteo14 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 64866

Nem tudom, hogy a többi egyetemen mi a helyzet, nálunk egyre kevesebben jönnek "messziről", főleg a Duna túloldaláról. Köszönhetően a kismillió vágányzárnak, zsúfoltságnak vagy/és lassúságnak, egyre inkább pártol el az a kevés ember is a tömegközlekedéstől. Nem lennék meglepve, ha ez is egy trend lenne.

Előzmény: timetable (64863)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 64865

Nincs most előttem a felsőoktatási hallgatók létszámának aktuális alakulása

 

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Tessék :

 

 

A 2004-es 378.000-es csúcs létszámhoz képest, 2018-ban 247.000 hallgató.

Kb. 130.000 fős csökkenés 14 év alatt.

 

 

Előzmény: timetable (64863)
Racilaci Creative Commons License 2019.04.02 0 0 64864

Bizonyosan nincs szükség a sok-sok vasárnapi diákjáratra. A legtöbbjük most már nem csak az egyik, hanem mindkét irányba kvázi meghirdetett rezsimenetként funkcionált évek óta. Amennyire megfigyeltem, a pluszban meg sem hirdetett péntek délutáni rásegítők estek el leghamarabb, most pedig a vasárnap délutáni meghirdetett másodrészek. Nincs ebben semmi meglepő.

Előzmény: timetable (64863)
timetable Creative Commons License 2019.04.02 0 0 64863

Végre, lényegi gondolatok...

Nincs most előttem a felsőoktatási hallgatók létszámának aktuális alakulása (ha más nem teszi meg, este utánanézek), de gyanítom hogy ezzel is van összefüggés. Szegeden, ha nem is csökkent sokat az összlétszám, a nappalisok és levelezősök aránya valószínűleg jelentősen módosult. Nekik pedig ezek a rásegítők csak részben lehettek jók. Plusz ugye, egyéni közlekedés.

 

Olyan szemmel érdekes nézni, hogy Borsodban az utóbbi időben a peremidőt nyírták, mert már akkora a gáz munkaerő tekintetében. Itt úgy tűnik, elegendő kiejteni azokat a fordákat, melyek jellemzően egy járművezetőt foglalkoztatnak, azt sem minden nap. Az utasok jelenlegi számát tekintve, úgy látom neked sincs első kézből tapasztalatod. :(

 

Lehet, hogy csak egy évekig tervezgetett átfogó racionalizálásról van szó.

Ilyenről állítólag van szó, a dél-alföldi régió vonatkozásában. (Nem, "természetesen" a vasutat ebbe nem vonták be, mielőtt valaki még arra gondolna, hogy ezzel összefüggésben.)

Előzmény: dundalk (64861)
timetable Creative Commons License 2019.04.02 0 0 64862

a Szeged-Mátraháza-Szeged autóbusz kb. 50 éves történetéről, ha már fél évszázad után megszűnik

 

Mér', megszűnik? Információ forrása? :)

Előzmény: trizs77 (64860)
dundalk Creative Commons License 2019.04.02 0 0 64861

Nagyon érdekes, hogy hová lettek a diákok Szegedről? vagy hogyan jutnak oda?

 

A parádfürdő- szeged járatra régen volt egy 3 tengelyes rásegítő jászberénytől, volt egy ami előtte ment el kb. 40 perccel ?jászladányból?, aztán kunszentmártonig feljött egy rásegítő és szentesről is indult még egy busz szegedig. 

Az Eger-szeged előtt is volt egy rásegítő szolnokról, a Miskolc szegedet hétvégén 2 busz vitte, tiszafüredről egy csuklós indult -igaz feltárva kunhegyes térségét és túrkevén állt be a miskolci elé.

Lehet, hogy csak egy évekig tervezgetett átfogó racionalizálásról van szó. Összevárták..

Előzmény: Törölt nick (64858)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.02 -1 0 64860

Engem meg az érdekel, hogy mikor követi a többi KK.........

 

 

---------------------------------

 

Jövőre.

 

Nem meglepő.

 

Várható volt.

 

A távolsági járatoknál naaaagy írtás várható.

Mindenki tegye el a menetrendeket, mint dudari olvtárs szokta, hogy megmaradjon emléknek, ilyen is volt.

 

Gábrisvitéz olvtársunk írhatna egy fél oldalt (nem tanulmányt csak egy fél cikket) a szeged-Mátraháza-Szeged autóbusz kb. 50 éves történetéről, ha már fél évszázad után megszűnik.

 

..................................:-))))

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2019.04.02 0 1 64859

Ezek közül lehet választani:
- már nem gazdaságos
- már nem áll rendelkezésre elég humánerőforrás
- már nem áll rendelkezésre megfelelő eszközállomány

Előzmény: timetable (64855)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.02 0 0 64858

Engem meg az érdekel, hogy mikor követi a többi KK...

 

Utaztam sulivasárnapos járaton úgy, hogy sofőrrel, utasszámlálóval együtt voltunk öten a járaton. És a másik két utas csak az első faluig jött.

Előzmény: timetable (64855)
rezignált Creative Commons License 2019.04.02 0 2 64857

Ezt a kettősséget bizonyára erősíti, hogy ha valaki a vasút megszüntetéséről hall, azt úgy képzeli el, hogy másnap felszedik a síneket, tehát akkor ott már soha nem mehet vonat, a változás visszafordíthatatlan. Ha valahol megszűnik egy buszjárat, attól nyilván senki nem gondolja, hogy másnap elbontják az utat, tehát az intézkedés nem kelti a visszavonhatatlanság érzését.

Előzmény: trizs77 (64856)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.02 0 6 64856

Urak, maguknak mindenről a vasút jut az eszükbe?

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nekem az azonos mérce hiánya jut róla az eszembe.

 

Próbáld ki:

Írj egy cikket.

Sorold fel ugyanezeket a viszonylatokat, hogy holnaptól ezeket megszüntetik.

De cseréld ki az eszközt és busz helyett írj vonatot.

( ne izgulj, nem fogsz lebukni, a cikkedet olvasók 90%-a nem jön rá, hogy ott nem jár vonat )

 

Kapni fogsz min. 50 ledorongoló, világvégét vízionáló, mérges levelet, a vonatok megszüntetése miatt.

 

Majd két nap múlva írd meg az igazat.

Szóról sóra ugyanazt amit három nappal előbb írtál csak most buszokat írj.

Másnap nem fogsz kapni egy tiltakozó levelet se.

 

 

Előzmény: timetable (64855)
timetable Creative Commons License 2019.04.02 0 1 64855

Urak, maguknak mindenről a vasút jut az eszükbe? Mi történt, egyszer 40 évvel ezelőtt csúnyán nézett rátok egy kalauz, vagy 15 évvel ezelőtt állnotok kellett 10 kilométert egy távolsági buszon, aztán máris minden lehetőséget meg kell ragadnotok a hitvitára? Muszáj ezt itt?

 

Szerintem maradjunk az alapkérdésnél: engem (is) az érdekel, minek köszönhető most a transzverzális mentesítőknek ez a viszonylag nagy mértékű nyírása a dél-alföldi régióban.

Dudari Creative Commons License 2019.04.02 0 0 64854

A legolcsóbb a Mohács-Bátaszék meg a Kistelek-Kiskunmajsa új szakasz megépítése lenne.

Előzmény: trizs77 (64845)
Dudari Creative Commons License 2019.04.02 0 0 64853

A másodrészeknek, mentesítőknek annyi...

Talán sofőr sincs elég ők is képeznek B-ből D-t .....

Előzmény: sosiforda (64841)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.02 0 0 64852

>Ez önellentmondás nemdebár ?

Nem.

Előzmény: trizs77 (64851)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 64851

Ez önellentmondás nemdebár ?

 

Többen lennének, de megvalósítása hülyeség.

 

Ok.

Vettem.

Akkor hol lennének többen ha a megvalósítás hülyeség ?

Előzmény: Fradista Utazó (64850)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.02 0 0 64850

Bizonyára elkerülte a figyelmedet, miszerint pont abban a hozzászólásban, amelyre válaszolsz, beírtam, hogy Lázás János felvetése hülyeség. Van még kérdés? 

Előzmény: trizs77 (64849)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!