Keresés

Részletes keresés

tatrafan Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10043
Nem hiszem! :) Érdekes lenne tudni, mi maradt benne eredeti.
Előzmény: Sanyi-ka (10039)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10042
Pardon ezt nem tudtam. Gyanúra adhatott volna okot, hogy az egyik 1.4-es, a másik 1.2-es. Dehát olyan ritka a háromhengeres motor manapság, hogy bedőltem. Nade a lényeg, hogy ez most tendencia. Rokon dízel-benzin motorcsaládokat alkotni.
Előzmény: \X/VR6 (10041)
\X/VR6 Creative Commons License 2007.01.28 0 0 10041
Ez pont rossz példa, mert a VW 1.4-es háromhengeres TDI-je nem más mint a négyhengeres 1.9 TDI egy hengerrel megcsonkított változata. Az 1.2-es háromhengeres benzinesekhez nincs nagyon köze.

De hogy ideillő példát is mondjak, ott a Volvo 2.4-es öthengeres dízele, aminek furata, lökete, lökettérfogata megegyezik a 2.4-es benzinesével.
Előzmény: tatrafan (10038)
MALWIN Creative Commons License 2007.01.28 0 0 10040
Nem kell olyan messzire menni, a Csepel motorok is eredetileg (Steyr korukban) benzinesek voltak.
A B413-ból lett a D413.
Előzmény: tatrafan (10038)
Sanyi-ka Creative Commons License 2007.01.28 0 0 10039
Szembeszomszédom egy T4-be átalakitott egy benzines motort dizelre már vagy 6 éve:)))  járta németországot oda-vissza,elasdta de még mindig megy:)))
Előzmény: tatrafan (10038)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.28 0 0 10038
Nem tudom, de szokásban van, sorolhatnám a példákat. Pl. a VW/Audi/Seat/Skoda csoport háromhengeres - hol benzin hol dízel - motorja. Valszeg a főtengely, hajtókar, dugattyú van másból, a blokk meg kb ugyanaz. Nyilván törekszenek a minél több közös alkatrészre, így keletkeznek ezek az öszvér motorok.
Előzmény: rezgaras (10035)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.28 0 0 10037
Vagy úgy!
Előzmény: Sanyi-ka (10034)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.28 0 0 10036
Az URAL-omon is volt, nagyon szépen működött, '89 februárjában egy százas szöggel a gumiban örököltem, és '90 augusztusig elhalasztottam a kerékcserét. Akkor leszereltem. Persze a szöget bennehagytam, és minden szelepet megnyitottam, hogy egyszerre eresszen mind a hat kerék, úgy kevésbé feltűnő. Mentem vele mindenhová, terepen, árkon-bokron, de a végét le kellett vágni, mert aszfalton nagyon csattogott :) Tán még ma is benne van.
Előzmény: Törölt nick (10031)
rezgaras Creative Commons License 2007.01.28 0 0 10035
Bócman írta:

> Ford duratec.

Szóval a Mazda MZR.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratec_engine#Duratec_20
http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Z_engine#MZR

De itt ütött szeget valami a fejembe. Azt írják, a dízel változat, az MZR-CD tkp. ugyanez a motor. Hogy lehetséges egy motort egyszerre benzin és dízel kivitelben gyártani? Gondolom a hengerfej nem egyforma, hiszen más a befecskendezés helye és jellege. Nade a sûrítés nagyon más! Nem kell emiatt a motortömböt is vastagabbra méretezni? (a régi könyvekben még ezt nevezték meg fô oknak, amiatt a dízelek nehezebbek, mint az azonos méretû benzines).



Előzmény: Bócman (10026)
Sanyi-ka Creative Commons License 2007.01.28 0 0 10034
Autón volt,néztem én is nagyot. Meg be is mutattak egy asszem francia induló autóját,hogy hogyan működik. volt valami szabálymodositás,asszem a profik nem használhatják.
Előzmény: tatrafan (10033)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.28 0 0 10033
Elvileg be van tiltva. Legalábbis autón, de lehet, hogy a kamionoknál engedélyezett?
Előzmény: Sanyi-ka (10032)
Sanyi-ka Creative Commons License 2007.01.28 0 0 10032
Idén is ment ilyen a dakaron.:)
Előzmény: tatrafan (10029)
MALWIN Creative Commons License 2007.01.28 0 0 10030
Konkrétan is megnézheted, ha előveszed valamelyik Autó2-t a mostani időben előkerültek közül.
Az egyikben hátul épp ezt idézi az Autó-Motorból -majdnem ugyanilyen képpel.
Előzmény: tatrafan (10029)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.28 0 0 10029
Szerintem is ez egy korai keréknyomás-szabályozó. Később ezek a kerékagyban mentek vagy belülről, mindenesetre nem volt "légvezeték" :). A Dakaron pár éve még lehetett ilyen külső megoldásokat látni, amíg be nem tiltották a műfajt. Azóta kiugrálnak valami kis palackkal.
Előzmény: gigabursch (10028)
gigabursch Creative Commons License 2007.01.28 0 0 10028
Sárnyeső.
Illetve nem tudom mi is a pontos neve, de ilyet néhány forwarderen (amivel a kitermelt fát hozzák le a rakódóra az erdőn) láttam már, és a szerepe az az, hogy kvázi "felvulkanizált" sarat, szépen lenyesse/lehántsa.

Persze lehet hogy ez nem pont ez, de amiről én beszéltem, olyat már láttam élőben, és elég hasonlatos volt ehhez.
Előzmény: w8800 (10021)
Bócman Creative Commons License 2007.01.27 0 0 10027

Majd hétfőn felrakom a Ford-linket, ahol a gyár leírja, hogy miért Mazdáéknál fejleszti a soros 4 hengerest és miért otthon a V-ket.

(Globális piacban gondolkodás...)

Előzmény: Bócman (10026)
Bócman Creative Commons License 2007.01.27 0 0 10026
Előzmény: rezgaras (10022)
\X/VR6 Creative Commons License 2007.01.27 0 0 10025
Pedig így van. Az európai Ford személyautó kínálata egy kivétellel európában fejlesztett modellekből áll. Az egyetlen kivétel a Maverick terepjáró, ami amerikai fejlesztésű. A többinek semmi köze az amerikai Fordokhoz.
Előzmény: rezgaras (10024)
rezgaras Creative Commons License 2007.01.27 0 0 10024
tatrafan írta:

> a tengerentúli Fordoknak semmi köze nincs az itteniekhez. Ezeket németek tervezték

Ahogy én tudom, ez nem így van.
Előzmény: tatrafan (10013)
MALWIN Creative Commons License 2007.01.27 0 0 10023
A keréknyomásszabályzó megy oda.
Előzmény: w8800 (10021)
rezgaras Creative Commons License 2007.01.27 0 0 10022
Bócman írat:

> A baj az az, hogy ez nem Deutz motor.
> Ford személyautó...

Èn hiszek neked, nagy fehér fônök, de azért jobban hinnék, ha néhány szóval meg is indokolnád, hogy mi vezetett erre a felismerésre.

Azt is tudod esetleg, hogy melyik típuscsalád? A Ford motorokról szóló Wikipedia oldalakat tanulmányozva azt a következtetést vontam le, hogy a Ford motoroknak csak egy kisebb része Ford fejlesztés. Sok autóba építik be a Mazda eredetû motorokat és ha jól értettem, gyártják még a PSA (Peugeot) dízelt is.
Előzmény: Bócman (10005)
w8800 Creative Commons License 2007.01.27 0 0 10021
Az elso kepen mi megy le mindegyik kerekhez?
Előzmény: Törölt nick (10019)
Sanyi-ka Creative Commons License 2007.01.27 0 0 10020
Mentek vele árkon bokron és hegyen völgyön:DDDDD
Előzmény: Törölt nick (10017)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.27 0 0 10016
A Daewoo is GM tulajdon, a Chevrolet és az Opel is. Ezért nem a régi Daewoo kereskedők árulják a Chevrolet Matizt, hanem az opelosok. Volt is belőle haddelhadd meg pereskedés.
Előzmény: Sanyi-ka (10015)
Sanyi-ka Creative Commons License 2007.01.27 0 0 10015
no meg a daewoo se amerikai még akkor sem ha chevrolet lett a neve:)
Előzmény: tatrafan (10014)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.27 0 0 10014
Szóval én a tervezést-fejlesztést veszem alapul, ha nem így tennék, az Opelt is amerikainak kellene tekintenem, ami ötven éve GM-tulajdon. Mégsincs semmi köze az amerikai General Motors termékekhez.
tatrafan Creative Commons License 2007.01.27 0 0 10013
Értelek, de itt nem arról van szó, hogy egy országgal arrébb gyártunk valamit, hanem hogy a tengerentúli Fordoknak semmi köze nincs az itteniekhez. Ezeket németek tervezték, fejlesztették. A Suzuki Ignist vagy az Audi A8-at, nem itt tervezték. Ebből a szempontból az európai Ford legalább negyven évvel előttünk van. Capri, Escort, Taunus - ezek nem amerikai autók, legfeljebb a nevük. Ezért írtam, hogy az az animált motort akár Deutz akár Ford lehetett, tervezhette az Európai Ford a Deutznak vagy fordítva, illetve közösen is elkövethették... :)
Előzmény: Bócman (10012)
Bócman Creative Commons License 2007.01.27 0 0 10012

Jól értem? Akkor az Audi meg a Suzuki magyar?? :-)))

 

Szerintem attól még, hogy ide települ, itt tervez, itt fejleszt, itt gyárt, attól még nem lesz itteni. A Globalizáció világában meglehetősen nehéz ezt megitélni. Szerintem ebben a kérdésben az a döntő, hogy hol fogják a lánc végét... :-)))

Előzmény: tatrafan (10009)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.27 0 0 10011
tatrafan Creative Commons License 2007.01.26 0 0 10010
Vagy csak vicceltél?
Előzmény: Bócman (10007)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!