Pardon ezt nem tudtam. Gyanúra adhatott volna okot, hogy az egyik 1.4-es, a másik 1.2-es. Dehát olyan ritka a háromhengeres motor manapság, hogy bedőltem. Nade a lényeg, hogy ez most tendencia. Rokon dízel-benzin motorcsaládokat alkotni.
Ez pont rossz példa, mert a VW 1.4-es háromhengeres TDI-je nem más mint a négyhengeres 1.9 TDI egy hengerrel megcsonkított változata. Az 1.2-es háromhengeres benzinesekhez nincs nagyon köze.
De hogy ideillő példát is mondjak, ott a Volvo 2.4-es öthengeres dízele, aminek furata, lökete, lökettérfogata megegyezik a 2.4-es benzinesével.
Nem tudom, de szokásban van, sorolhatnám a példákat. Pl. a VW/Audi/Seat/Skoda csoport háromhengeres - hol benzin hol dízel - motorja. Valszeg a főtengely, hajtókar, dugattyú van másból, a blokk meg kb ugyanaz. Nyilván törekszenek a minél több közös alkatrészre, így keletkeznek ezek az öszvér motorok.
Az URAL-omon is volt, nagyon szépen működött, '89 februárjában egy százas szöggel a gumiban örököltem, és '90 augusztusig elhalasztottam a kerékcserét. Akkor leszereltem. Persze a szöget bennehagytam, és minden szelepet megnyitottam, hogy egyszerre eresszen mind a hat kerék, úgy kevésbé feltűnő. Mentem vele mindenhová, terepen, árkon-bokron, de a végét le kellett vágni, mert aszfalton nagyon csattogott :) Tán még ma is benne van.
De itt ütött szeget valami a fejembe. Azt írják, a dízel változat, az MZR-CD tkp. ugyanez a motor. Hogy lehetséges egy motort egyszerre benzin és dízel kivitelben gyártani? Gondolom a hengerfej nem egyforma, hiszen más a befecskendezés helye és jellege. Nade a sûrítés nagyon más! Nem kell emiatt a motortömböt is vastagabbra méretezni? (a régi könyvekben még ezt nevezték meg fô oknak, amiatt a dízelek nehezebbek, mint az azonos méretû benzines).
Autón volt,néztem én is nagyot. Meg be is mutattak egy asszem francia induló autóját,hogy hogyan működik. volt valami szabálymodositás,asszem a profik nem használhatják.
Konkrétan is megnézheted, ha előveszed valamelyik Autó2-t a mostani időben előkerültek közül. Az egyikben hátul épp ezt idézi az Autó-Motorból -majdnem ugyanilyen képpel.
Szerintem is ez egy korai keréknyomás-szabályozó. Később ezek a kerékagyban mentek vagy belülről, mindenesetre nem volt "légvezeték" :). A Dakaron pár éve még lehetett ilyen külső megoldásokat látni, amíg be nem tiltották a műfajt. Azóta kiugrálnak valami kis palackkal.
Sárnyeső. Illetve nem tudom mi is a pontos neve, de ilyet néhány forwarderen (amivel a kitermelt fát hozzák le a rakódóra az erdőn) láttam már, és a szerepe az az, hogy kvázi "felvulkanizált" sarat, szépen lenyesse/lehántsa.
Persze lehet hogy ez nem pont ez, de amiről én beszéltem, olyat már láttam élőben, és elég hasonlatos volt ehhez.
Pedig így van. Az európai Ford személyautó kínálata egy kivétellel európában fejlesztett modellekből áll. Az egyetlen kivétel a Maverick terepjáró, ami amerikai fejlesztésű. A többinek semmi köze az amerikai Fordokhoz.
> A baj az az, hogy ez nem Deutz motor. > Ford személyautó...
Èn hiszek neked, nagy fehér fônök, de azért jobban hinnék, ha néhány szóval meg is indokolnád, hogy mi vezetett erre a felismerésre.
Azt is tudod esetleg, hogy melyik típuscsalád? A Ford motorokról szóló Wikipedia oldalakat tanulmányozva azt a következtetést vontam le, hogy a Ford motoroknak csak egy kisebb része Ford fejlesztés. Sok autóba építik be a Mazda eredetû motorokat és ha jól értettem, gyártják még a PSA (Peugeot) dízelt is.
A Daewoo is GM tulajdon, a Chevrolet és az Opel is. Ezért nem a régi Daewoo kereskedők árulják a Chevrolet Matizt, hanem az opelosok. Volt is belőle haddelhadd meg pereskedés.
Szóval én a tervezést-fejlesztést veszem alapul, ha nem így tennék, az Opelt is amerikainak kellene tekintenem, ami ötven éve GM-tulajdon. Mégsincs semmi köze az amerikai General Motors termékekhez.
Értelek, de itt nem arról van szó, hogy egy országgal arrébb gyártunk valamit, hanem hogy a tengerentúli Fordoknak semmi köze nincs az itteniekhez. Ezeket németek tervezték, fejlesztették. A Suzuki Ignist vagy az Audi A8-at, nem itt tervezték. Ebből a szempontból az európai Ford legalább negyven évvel előttünk van. Capri, Escort, Taunus - ezek nem amerikai autók, legfeljebb a nevük. Ezért írtam, hogy az az animált motort akár Deutz akár Ford lehetett, tervezhette az Európai Ford a Deutznak vagy fordítva, illetve közösen is elkövethették... :)
Jól értem? Akkor az Audi meg a Suzuki magyar?? :-)))
Szerintem attól még, hogy ide települ, itt tervez, itt fejleszt, itt gyárt, attól még nem lesz itteni. A Globalizáció világában meglehetősen nehéz ezt megitélni. Szerintem ebben a kérdésben az a döntő, hogy hol fogják a lánc végét... :-)))