Természetesen köszönöm mindenki véleményét, a Tiédet is! :)
A méretnek külön örülök, így olcsóbban kijövök. A Hydragrip gumi mennyivel hangosabb a többinél? Most ez a szimpatikus nekem, nagyon nehéz dönteni a gumik közt....
Még egy kérdésem lenne: az megoldás lehet, hogy csak az első (meghajtott) kerekekre veszek téli gumit? Vagy inkább használtan, de mind a négyre?
Ugyan nem engem kérdeztél, de a 185/60 megfelelő váltómérete a 175/65-nek.
A 4évszakosról megoszlanak a vélemények, én nem javaslom, nem nyújt igazi megoldást egyik évszakra sem.
Ha tényleg keveset fut az autó, szokták javasolni az állandó téligumit, mert akkor ugye télen már jó vagy, nyáron meg el lehet kocogni télivel (fordítva necces).
Azt azért vedd figyelembe, hogy egy szett (akár még használtan, de jó állapotban vett) gumi ára SOKKAL kevesebb, mint egy balesetből adódó javítás összege.
Summa summarum: legyen külön téli-nyári.
Hydragrip: elsősorban vízre tervezték, tehát az átlagnál hangosabb, nagyon jó minőségű gumi. De télen csodát ez sem tud tenni...
Látom benne vagy a témában, ezért így ismeretlenül is hozzád fordulnék! :)
Opel Corsa C 1.2-es kocsim van, gyári 175/65 R14-es méretekkel. Megérett a gumiváltás, de több 185/60 R14-as gumit láttam leárazva, ami "elvileg" jó a Corsára. Szerinted? Romolhatnak a menettulajdonságai?
Másik kérdésem, hogy szemezgetek a négy évszakos gumikkal, mert nem sokat használom a kocsit (főleg nyáron, télen kb havonta 1-2x), de azért nyáron belekerül 1-2 ezer km autópályán. Érdemes négyévszakos gumit vennem vagy inkább vegyek egy prémium nyári abroncsot és nyáron hanyagoljam a friss havat?
Esetleg valami vélemény a Good Year Hydra Grip 185/60 R14-es gumiról, mint megoldás?
Milyen negatív hatása van annak, hogy a gyárilag ajánlott 185/65/R14 helyett 185/70/R14-et teszek fel?
A tanacsadok ilyenkor meg szoktak kerdezni: mi az alap problema? A 185/65R14 egy teljesen jo gumimeret, olcso, nem serulekeny, de a 185-os szelesseg mellett mar eleg biztonsagos is.
Milyen problemanak a megoldasa az, hogy csereljuk le /70-re?
A hatranyokrol kerdezel, de milyen elonyoket remelsz? Ha esetleg van egy konkret szetted ezzel a merettel es azt akarod hasznalni, az ertheto lenne, de talan azt is erdemes lenne valami konstrukcioban becserelni gyari meretu gumikra.
Az autok futomuvet mernokok tervezik, okos kompjuterekkel, gyakorlati probakkal, kiserletezessel, meresekkel. Miert kellene oket felulbiralni?
(Kulonosebb negativ hatasa egyebkent nem lenne, bar kerdes, hogy teljes terhelesnel, alaszedett kormannyal is marad-e eleg hely a kerek korul. Kicsit bizonytalanabba valna a kormanyzas -- a magas oldalfal miatt jobban tud kuszni a gumi -- es az egesz auto bizonytalanabb lenne a magasabbra kerulo sulypont miatt.)
Egyre több gyár jön ki takarékosnál takarékosabb autókkal, hogy csökkentsék a co2 kibocsátást. Az egyik "trükk", hogy alacsonyabb ellenállású futófelületű gumikat és nagyobb keréknyomsát használnak. Nálunk is lehet ezeket kapni? Mennyibe kerülnek? Nem rontja ez drasztikusan a tapadást is? Tudtok mondani márkát, típust?
207i
u.i.: A gyártók reklámszövegeit, akkor fogom majd elolvasni, mikor megvettem, hogy meggyőzzenek arról, hogy jót vettem. :-)
Próbáltam visszaolvasni, de nem találtam infót erre:
Milyen negatív hatása van annak, hogy a gyárilag ajánlott 185/65/R14 helyett 185/70/R14-et teszek fel? A váltószám kalkulátorok sokallják a méretkülönbséget (20mm). Az autón valószinüleg elfér a picivel nagyobb kerék, mivel az izmosabb motorokhoz már gyárilag nagyobb kereket szerelnek.
Az autót kötlekedésre és nem álatkodásra használom, így a biztonság és a kényelem az első.
Mi lesz akkor, ha csak a hajtott kerekeken változtatok és marad a 20mm különbség átmérőben (ABS van, tempomat nincs)?
A WRC vásárláshoz csak pénz kell. Rendszáma lesz, sokan közlekednek ilyennel. Az alaptípushoz, melyből WRC lett már sokkal kevesebb. A vályú akkor vezeti meg kereket, ha belefér a gumi. Akkor a vályú irányába elviszi az autót. Ha a két szélén fut a gumi, akkor nem vezet semmit. Ha csak egyik szélére fut a gumi, akkor a kormánykeréken érezhető fordító erő a gumi szélességének növekedésével növekszik. Ez hátrány. A vízensiklás esélye is növekszik a széles gumival.
Fékút, kanyarstabilitás és általában vészhelyzetek kivédése nagyobb eséllyel lehetséges az adott típushoz való szélesebb gumival. Mely szélesség az autóra gyári ajánlás szerint szerelhető.
A WRC-k kereke 225/650-18 méretű, tehát 300 (400 ?) LE-s autók 225 széles gumin gurulnak. Ebből lehet kalkulálni, hogy más utcai autóra milyen széles gumira van szükség. Ez a méret kb. a 225/50r17-nek felel meg.
Ha a WRC-n jó a szélesebb gumi, akkor az utcai autóra is jobb.
Természetes, hogy a WRC más, mint az utcai autó. Pl. a szinter kuplunggal az átlag autós el sem tud indulni. Továbbá kényelmetlen és hangos. Az összes is Ferrari kényelmetlen (a magyar utakon) és hangos.
már megfogalmaztam és egy gumis kollega azt ajánlotta próbáljammeg nem veszíthetek semmit.
Tehát: Adott a kocsi amit vettem, kicsit félre húzott és a gumik belseje jobban kopott. Azóta frankón be lett állítva nem húz félre. Az abroncsok lassan életük végéhez közelednek de. Mielőtt új abroncsot veszek szeretném a mostaniakat atfordítani (jobbat balra balt jobbra) hogy biztos legyek benne már nem rágja az abroncs belső részét. Ezért szeretném kifordítani a kettőt és még futni vele néhány ezer km-t mielőtt beálla tél. 205/50/R17 esekről van szó és nemszeretnék 2 zsír új gumit elbaszni.
Tudnátok nekem téli gumit ajánlani 205/55 R16 méretben? Új gumit, 4db-ot, jó minőségben (síeléshez) szeretnék venni, Budapesten. Esetleg, ha konkért (és kedvező ajánlat lenne) GoodYear UG7 vagy Dunlop WinterSport M3/3D gumikra azt külön köszönöm (bár úgy látom alapból ez drága lenne nekem).
"Az autósportok közül az egyetlen aminek van köze, mert azon az úton versenyezenek, ahol TE is közlekedsz és olyan autóval melyet Te is megvehetsz. "
Hogymihe? Mióta vehetek én WRCt?
"Így ami ott jó, az neked is jobb, biztonságosabb és gyorsabb autózást tesz lehetővé számodra is."
Ez nem igaz. Égy Rally pilóta kezében igen, egy átlag söfőrnek pedig egy ilyen autó veszélyesebb, mintha negyedannyit se tudna. Én értem hogy a gumifejlesztés eredményei leszivárognak az utcára is, persze. De ugyanez igaz a pályaversenyautóknál is. Az volt a mondás, hogy a széles gumi tuti jobb úttartás. Namost ez azért feltételekkel igaz, egy vályú sokkal jobban megvezet egy széles kereket.
Ja, és nem beszéltem az F1ről, direkt, hanem mondjuk a Porsche, Clio, GT kupákról.
"Igen, a Rallynak tényleg kurva sok köze van a közúti közlekedéshez"
Az autósportok közül az egyetlen aminek van köze, mert azon az úton versenyezenek, ahol TE is közlekedsz és olyan autóval melyet Te is megvehetsz. Így ami ott jó, az neked is jobb, biztonságosabb és gyorsabb autózást tesz lehetővé számodra is. Azt a gumit is megveheted, amivel ott versenyezenek általában 2-3 év késéssel, utcai mintával. Pl. Pirelli Corsa http://www.pasztoy.hu/nyarigumi/index.php?cPath=4651_8544_8547
Helló sziasztok! Keresnék Opel Zafirára 2003-as évjárat 4db acél felnit 6X15X110 ET:43 árat és ha van képet küldjetek. 5 csavaros ,használt is érdekel csak jó állapotú legyen. Köszi Steve