Skacok ! regegli hidegindítási gondjaim vannak. HA hidegen indítom elkezd röfögni, nem ugrik fel a fordulat, olyan mint amikor a régi fordban alacsony szar oktánszámú benzin van és leveszed a gyujtást de a motor nem akar leállnai hanem visszarúg.
Koszi a tanacsokat, bevallom ez napi hasznalatu gyari auto, ezert nem valoszinu hogy nekiesek ilyen szinten barkacsolni.
Amit eddig csinaltam rajta, csak a racsavarozhato, kesobb leszedheto szinten maradt, es igyekszem ezt nem nagyon tullepni :)
Ami az EMAP-ot illetti, mas, epitett autokon mar mertem ilyet, es drasztikusan nagyobb turbinakkal is az volt a jellemzo, hogy a MAP az EMAP-nal nagyobb, leginkabb 1.5-2x
Valahol olvastam, hogy gyari meretezesu (relative kicsi) turboknal ez a szam elerheti a 3x nyomasaranyt is.
-mindezt persze padlogazon merve, csucsteljesitmeny kozeleben.
Erre alapoztam azt a sejtest, hogy reszterhelesen is igaz lehet, hogy a turbina csak tulnyomas aran tudja megtermelni a kompresszor-oldali nyomast, ami azon a terhelesi ponton karos, de legalabbis folosleges. Viszont teny, hogy ez csak feltetelezes.
Viszont a wastegate-nyitogato mar uzemel, csak a kocsit nem hasznalom mostanaban ugy, ezert az eredmenyekre meg varni kell.
A piánó 9 liter körül van (városban) aki kevesebbet tapasztal ott biztosan van benne vegyes is (szerintem). Ha tuningolod és ugyanúgy nem nyomod, szinte semmi változás nincs a fogyasztásban. A tengelyekkel is szoktak szórakozni (mostanában már a VVT-vel is külhonban), de látványos növekedéshez persze a jól bevált turbó (és társai) upgrade is elég.
A gyári setup szerint a pillangó előtt mérik a nyomást, tehát amit a kompúter igazándiból lát, az nem mindíg igaz, mert nem a szívócsőben méri a nyomást hanem a nyomócsőben. Minnél jobban nyitva van a pillangó, annál inkább egyezik a szívócső és a nyomócső nyomás is.
Nekem a húzott evett autópályán folyamatos 110-120-nál kb. 7-8litert, csak városban eléggé hevesen használva átlag 12,5lit, autópályán végig trepni, padlógázas kigyorsításokkal 20liter.
Köszi a hszt! Jó tudni, hogy más(ok) is olvassák a topikot - és nem csak azok akik néha-néha írnak.
A legnagyobb különbség ebben a "problémában" a dízel és a benzines között az az, hogy itt ez a bizonyos "feltorlódott" nyomás a töltő oldalon a fojtószelep miatt van. Ettől függetlenül szerintem még nem mért senki emapot közülünk, jó lenne látni.
Gondoltam beleolvasok a "benzingoz agyuak" forumaba - en dieselben utazok - es kicsit szurkálódok, de meglepo módon találtam értelmes hozzászólásokat.
A kipufogócsonkba, a hengerfej és a turbó közöttire gondolok, valahol fúrj egy luykat, vagy használd az EGR visszevezető nyílást, és mérj kipufogógáznyomást.(a két órát, a turbónyomás és kipufogónyomás órát rakd egymás mellé, így látod, milyen üzemállapotban hogy viselkedik a turbó). mérj akkor is amikor a wg zárva van és mérj akkor is amikor nyitva.(tapasztalatszerzés)
Dieselnél ez akkor jó, ha a kipufogónyomás kisebb, mint a turbónyomás, mert ekkor öblít legjobban a motor.
Benzinesnél(1.8 20 úgy tudom nem közvetlenes, hanem szívócsőbe spricceli a benyát) is tuti ekkor menne a legjobban, de a szelepösszenyitás miatt félek, hogy benzin levegő keverék valamennyi kimenne a kipufogón, mielőtt zár a kipufogószelep.(ez bezavarná a szondát is, és többet is enne a kocsi szerintem)
amikor a kipufogóba a mérőhelyet elkészíted, az első 30-40cm rézcsőből legyen, mert a műanyag vagy gumicső egyből leolvad, ha közvetlen a kipucsonkra raknád.
majd néha ránézek az 1.8T fórumra, hátha leszenk mért eredményeid.
Képem nincs, de általában egy colos kerékméret növelésnél 0,2 bar-os nyomásemelés célszerű a gumiban. Szerintem 2,6-2,7 bar mehet bele, ha 17-essel 2,4-2,5 volt (hátsó-első).
Sajnos a Sport R típushoz a tanksapka ajtón csak 17"-ig van feltüntetve a gyári keréknyomás adatai....vki akinek cupra vagy S3 ahol a gyári kerekek már 18" nem csinálna egy képet a tanksapka ajtó belső részéről és belinkelné!
Sziasztok vettem egy Seat leon Cupra R első lökös spoilert amit fel szeretnék aplikálni az S3 8L-re. Elsőre nem találtam meg hogyan lehetne nagyobb átalakítás nélkül abszolválni a feladatot. Egy ilyenről lenne szó: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize&item=140848402153
hogy mi az a resze, ami "visszanyert" energia, es mekkora resz ami a motort pluszban terheli
Talán az egyenleg akkor fordul át pluszba amikor a turbo több levegőt akar benyomni, mint amennyit a motor beszív (azaz a csőben nagyobb a nyomás mint a motorban). Amúgy szerintem ezt a nyomást felépíteni nehezebb mint azt tartani, tehát amikor már csak folyamatosan haladsz (hosszú kilómétereken át) elvileg ua levegőnek kell távoznia mint a beszívott (különben az egekig nőne a nyomás a csőben).
Igen értem, hogy mire gondolsz. De ha nem lenne kevesebb ez a turbina által igényelt (elnyelt) eneriga, mint amennyi pluszt ez biztosítani tud a kompresszor oldalon akkor nem lenne értelme a turbónak sem. Bár alacsony kompresszor/turbina fordulaton valószínű rossz(abb) a turbó hatásfoka is, én még mindíg azt mondom, hogy érezhető/mérhető javulást ez a módszer nem fog hozni. A motor csak gyengébb lesz, ami miatt jobban kell nyomni neki és amit esetleg megnyertél réven azt elveszted a gáton. De ki tudja, kísérletezd ki! :)
Szoval en ugy latom, hogy adott sebesseghez fix teljesitmeny kell, amit fix fordulaton egy fix feltoltottsegen tud produkalni a motor (hatasfokot nem valtoztatva). Ilyen szempontbol mindegy, hogy a folytoszelep elott mi van, mert addig nyitom/csukom, amig pontosan nem tartom a tempot a kocsival. A lenyeg csak, hogy az a (hasrautve) 70kPA MAP, ami a 130-as utazohoz kell, meglegyen a szivotorokban.
A turbinananak van egy teljesitmeny-igenye, amit a kipufogogazokbol nyer, amit viszont a motor termel meg. Ezek egy resze (gaznyomas es ho) a szabadba tavozik mindenkepp, a kerdes, hogy mi az a resze, ami "visszanyert" energia, es mekkora resz ami a motort pluszban terheli.
En kb. olyasmi hatast varnek egyebkent, mint amit egy folytott gyari utan felrakott teljesen nyitott kipufogorendszer tud pl.
Tovább folytatva a gondolatmenetemet, ha lezárod a turbót, azzal csak azt éred el, hogy összességében kevesebb levegő fog a motorba menni (gyengébb lesz), ami gyakorlatilag megegyezik azzal, mintha egyszerűen a fojtószelep szűkebbre lenne véve, nem?
Szerintem mindaddíg amíg a csőben nagyobb a nyomás mint a motorban addig a turbó csak javítani tud a helyzeten. Ha már egyenlő (tehát a turbó még nem pörgött fel, mert túl nagy pl) addig valóban csak kolonc a motoron.
Igen, tökéletesen igazad van, nem vita. Viszont, ha azt az aktuális állapotot nézed amikor részterhelésen közlekedsz (és a motor direkt van megfojtva), ahhoz képest szerintem ebben az esetben még mindíg több levegő fog belemeni turbóval, mint nélküle. Ahogy írod Te is, a csőben ilyenkor pozitív a nyomás (tehát a turbo valamennyire dolgozik), de a pillangó után már (vagy még) vákuum van. Józan paraszti ésszel gondolkozva, ha a fojtó előtt "csak" légköri nyomás lenne, kevesebb levegő tódulna be a résen, mintha ott van mondjuk +2-3 tized bár túlnyomás. Én erre gondoltam.
Amennyire en tudom, a motor olyan tartomanyban uzemel jo hatasfokkal, ahol nagy a hengerek feltoltottsege levegovel. Ezert rosszabb a benzines fogyasztasa reszterhelesen, es ezert jobb hatasfoku a dizel. A turbo is ebben a feltoltesben segit, de csak ott, ahol effektive fel is tolti a hengert, a lefolytott utazo uzemben meg legkori nyomas sincs szivotorokban, nyilvan a hengerekben is keves a levego.
Viszont a hatasfok szempontjabol elbizonytalanodtam, nem biztos, hogy karos az a vissznyomas es belso kipufogogaz-visszaaramlas, ez egy gyarilag alkalmazott technika reszterhelesen. Energetikailag nezve viszont most is ugy gondolom, hogy azt a nyomast (hot) meg kell termelni, es ez benzinbe kerul :)
Turbonyomas nelkul egyertelmuen ugy gyorsul, mint egy lajhar :) Igazabol meg is lepett, hogy mennyire gyenge, egy szivo 1.8-tol tobbet varnek. Persze gyorsitania soha nem kell igy, ez a sztori csak stabil utazotempohoz lenne bevetve.
Van-e a motor járásához annak köze, hogy a generátor-szervószivattyú-klímakompresszor ágon a szíjfeszítő görgő folyamatosan libeg erre-arra, miközben jár a motor és ezen az ágon az ékszíj forog.
Én úgy gondolom (de lehet, hogy tévedek), a turbo csak javít a motor öblítésén (legalábbis a kérdéses részterhelésen), hiszen azt a motor hatásfokának a növelésére tették rá. Amikor kikapcsolt n75el közlekedek, minden tartományban és terhelésen gyengébbnek érzem az autót. Minden esetre érdekes téma, kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a meglátásod ;-).
Ugy saccoltam, hogyha a toltoagban van 0,3bar, akkor a turbina elott akar 0,6bar nyomas is realis lehet, ez mar azert rontja a motor obliteset, es persze a turbina folyamatosan veszi fel a kipufogogaz mozgasi energiajat a nyomas eloallitasahoz.
Kell egy kis ido, hogy meg tudjam mondani, mennyi valtozast jelent (ha kimutathato) fogyasztasban.
Nagyobb temponal persze nagyobb lenne a haszon is, egeszen addig, amig mar szuksegesse nem valik a turbonyomas.
Vszeg a folytoszelepallast valamennyit novelnem kellett a wg nyitasakor ahhoz, hogy tartsam a tempot, de erdekes modon ez nem jelentos kulonbseg, nem is nagyon vettem eddig eszre.
Elvi szinten a gyorsitasi rugalmassagot ez kicsit rontja, de ugy terveznem ezt veglegesre (ha bevalik az otlet), hogy gazpedal lenyomasara azonnal zarja a wastegate-et, a turbo pedig ilyen 3000+ rpm motorfordulatokrol nagyon hamar felporog (azert amugy sem all ilyenkor)
Szerintem semmi értelme. Az a kis plusz túlnyomás a csőben nem zavar senkit, ha pedig kevesebb levegő megy a motorba (adott fordulatszámon, adott fojtószelep állásnál) akkor az teljesítményvesztés, nem? Ráadásul kevésbé is lesz rugalmas.
Nekem az a benyomasom, hogy valamiert a minimalis 0,2-0,3bar korul tolt csak az auto.
Csak tippelgetek, de sztem ez lehet pl. a vezerlo letiltasa (mondjuk elszalado nyomas miatt), vagy lehet, hogy a wastegate-nyito mechanikaban, vakuumrendszerben hulyeskedik valami.
Egy nyomasmeres, legtomorseg-vizsgalat arrafele biztos nem artana :)
Mas, de hasonlo tema:
Nezegettem, hogy a toltoagban a nyomas ~120-as tempotol pozitiv, jellemzoen nehany tized bar autopalya temponal (130-140 ora szerint).
Ehhez kepest a folytoszelep ilyenkor alig van nyitva, vagyis a szivotorokban meg erosen vakuum van ehhez a teljesitmenyhez.
Ennek oromere ideiglenesen bekotottem a wastegate vezerlesi agaba (az N75 szelep moge) egy 3-allasu szelepet, ami le tudja valasztani a wastegate vezerloagat, ill. a levalasztott agra egy pici 12V-os pumpat, ami igy fel tudja fujni a wg-t, igy elengedve a "felesleges" turbonyomast.
A dolog mukodni latszik, a kis pumpa kb. 5sec alatt kinyitja a wg-t, es rogton eltunik a nyomas a toltoagban.
A cel a folosleges hoterheles es fogyasztas csokkentese lenne. Tudtommal ujabb, elektronikus wastegate-es autokon ezt gyarilag is alkalmazzak.
Mielött elméletben szétbontod a fél motort MÉRJ t-nyomást ... jó a tuningos-racingos csak mutasson valamit (benzin nyomás szabályozó vákum csövéhez egyszerűen bekötheted egy T elosztóval).
Ehhez nincs sajna felszerelesem, de tudom, hogy sokat segitene a diagnozisban.
Annyi tortent, hogy allo helyzetben nagy gazt adva megallapitottuk, hogy a szivo/nyomocso a folytoszelep elett alig dagad. Kicsit dagadna, de konnyen ossze lehet lapitani. Tudom, hogy ez nem valami tudomanyos dolog, de emiatt indultam el az elszoko vagy fel nem epulo turbonyomas iranyaba.
A benzinnyomas az fekete lo a kepletben sajnos. Ami miatt kizartam az az, hogy kicsi a maximalis legtomegaram (100g/s), es emiatt nem is kell sok benzin a nem sok levegohoz. Vagy ezzel rossz iranyba indulok el?
Van egy 2000-es evjaratu A4 kombim 1.8t motorral, a motorkod APU. 267 ezer valos km van benne, ebbol 51 ezer nalam.Eddig minden kerek.
Ami nem kerek az az, hogy az auto nem megy rendesen egy ideje.
A turbot hallom hogy dolgozik valamennyire, de halkabban, mint eddig, nem huz rendesen, es olyan erzesem van, mintha 2200 korul elkezdene kicsit tolteni, de valami visszafogja, es ilyenkor nem is huz tokeletesen egyenletesen. Vegsebessege sincs meg az eredeti, 180 korul kifullad teljesen.
Kettobol elvaltva a harmast padlogazon mar nem hallom a pop-off hangjat.
Hibakod nincs.
Kezi teszterrelmenez kozben nezve az alabbiakat talaltam:
1 --- Lambda ertekek kb normalisak, terhelesen kb. 0.8-0.9V, gazelvetelre 0-0.05V, tartott gaznal ingadozik, ahogy kell.
2 --- Legtomeg szerintem tul alacsony. Padlogazon 6000-nel 95-102g/s.
3 --- Beszivott levego es , motorhomerseklet az rendben.
4 --- MAP jelet olvasni nem tudom ezzel a teszterrel sajnos .
Amiket eddig kizartam:
A --- N75: ellenallasa29ohm, de lehuzva a csovet a Westgate-rol nem javul a helyzet, csak a turbo hangosodik kicsit.
B --- Pop-off Szelep: kiszerelve, ellenorizve, tartja a nyomast
C --- Turbo csovei: : kiszerelve, ellenorizve, tartjak a nyomast
D --- Folytoszelep haz: kitisztitva
E --- Legtomegmero, es homero, es MAP szenzor kiszedve, fektisztitozva, de semmilyen hatas
F --- N249: ellenallasa stimmel: 28.5ohm, bar ettol meg kitamaszthat, ennek a kiiktatasa a kovetkezo otletem az ellenorzendok listajan.
G --- Fals levegot nem talaltam, es kifulyas nyomot sem. Sem a csatlakozasoknal, sem az intercooleren.
H --- a devander venturi-elven mukodo vakumpumpajat kicsereltem, mert nem tartotta a nyomast, es a kartelgaznak a szivocsobe ereszto UFO alaku szelepet is csereltem ujra. Ezek hoztak nemi javulast!
I --- a turbo tengelye radialisan kottyan kicsit, de axialisan teljesen fix. Siman jar. Az olajfogyasztasa az autonak kb 12-13000km-en egy liter, ami szerintem teljesen rendben van. Zoldkartyan is most volt, minden gyari.
Az N249 szelep az utolso remenyem. Elmeletem az az, hogy allandoan nyitja a Pop-off szelepet, es ott elereszti a nyomast. Hiaba jo a tekercse, megragad nyitva, es igy vakum alatt van a pop-off.
Van esetleg meg olyan tipushiba, vagy egyeb lehetoseg, amit erdemes megneznem?
Muhelybe cask a legvegso esetben viszem, vagy decemberben MAgyarorszagon. Svajcban elek, es egy markaszervizes latogatas orankent 33000HUF-ert kb az auto piaci araval vetekedne, arrol nem is beszelve, hogy az ismerosok beszamoloja alapjan semmit nem csinalnak szivesen a hibaolvasoson kivul.
Ha valakinak szüksége lenne 02M tipusú váltó alkatrészekre (6-os váltó keresztmotor) akkor szóljon, van egy DQB váltó belseje, egy kapcsolóvilla hiányzik belőle. Egy 209 lovas összkerekes autóban volt, a rövidebb végáttételű az 1,8t váltók közül.
Isti nem tudom mennyire fog ráérni ilyen dolgokra, hacsak nem tuninggal keresi meg (nem csipszre gondolok :-)). A motorral kapcsolatos szivatós hibákkal Bali szerelőjéhez jártam, keni vágja a típust, egyszer sem volt feleslegesen cserélt alkatrész. Egyébként meg Westihez vittem.
8mm-es-re lettek nálam is kicserélve a csövek. +az injektorokat Valtekről Omvl Reg Fast-ra cserélték. Így már nem dobálja le vészprogramba és a működési is ok. Fogysztás mondjuk 20%+.
Sziasztok haverom vett egy 2.7 Biturbó S4est tudnátok valakit ajánlani aki ért hozzá komolyan Bp környékén? Főként Bunkertől kérdezem mivel neki volt régen, de a többiektől is szívesen várom az ötleteket.
Sziasztok! Lenne egy kérdésem! Egyik barátomnak van egy 1.8t audi A6-osa (2003) és olyan gondja van vele, hogy nem megy 180 fölé! Nincs valakinak valami tippje mi lehet a gubanc?
3500-4000nél megvan a full nyomás(1.2) lényegében teljesen gyári a motor csak egy hengerfejtömítés van benne (9.0:1) és nincs is rendesen felprogramozva
a twinscroll miatt van egy csöleölmő meg egy vr6 pillangó
Bár ha Euroringet nem bérlitek, hanem csak odamentek autós nyiltnapkor akkor lehet nem olyan vészes, bár ott is felmentek az árak. 28.800ft/nap/autó és utasnak is kell venni jegyet, azt hiszem 3000ft/nap.
Pannónia-ring "megfizethetetlen" 0-24órában bérlik az osztrákok és németek, mondjuk direkt nekik is építették. Hring szintén megfizethetetlen és elég nehézkes a vezetőség. Rabócsringet nem ismerem.
Kakucs lényegesen olcsóbb és normálisak a tulajok is.
Rábaringen kb. 5éve voltam, már akkor is szar állapotban volt. A nagy körön lehetett menni, elsőre jó móka a döntött kanyar meg a hosszú egyenes, de nagyon hamar meg lehet unni. Iszionyat szar az aszfalt, a hátsó egyenesben akkora gödrök, hogy tank kéne hozzá, a kisebb döntött kanyarban meg olyan a beton, hogy szétesik az autó és nagyon mocskos is az egész pálya.
Persze megközelítés kérdése, mondjuk nekem az EuroRing jobban tetszik csak hát ára nem olcsó! Kakucs mellett az szól hogy autópálya közelsége, ára, országközepén van! Écs Rábaring milyen áron van? Javaslatod?
Jövőre azért leszervezek egy pályanapos talit (1.8T-our)......pl kakucsringen délutáni pályázás 150.000 Ft+áfa minél többen leszünk annál olcsobb! Délelőtt érkezés, csevegés, stb.
240 LE is tökéletes hozzá az OCT szerint.....láttad hogy MTM 11.500 eurot kér a módosításokért egy uj autó ára :(
+110 LE plusz soknak tartom, hogy tartos legyen a módosítás.....szvsz! Mondjuk a k03 esetében is max 50-60 LE van benne, de TFSI esetében +40-45% többlet az már sok nekem vagy ennyi tartalék van!
Egy kicsit OFF, de a mai nap megleptése nekem az O.CT által épített limitált Leon CUPRA S kocsi 350 LE......padon 344 LE mértek vele, turbo módosítás nélkül!
Ronny barátom csinál épp egy ilyen projektet......garrett 3076 gtx turboval és sok nyalánsággal! Gyári dugot és hajtókar megfelejthető, csere kell...már a furás miatt is, hisz nem 400 LE hanem csak 300 LE a kraft!
De miskolci Ocváth Petinek és végre kész lett a 3076 turbóval párásítás+VEMS.....brutál!
Ha Te 400 lovat akarsz és a karnak annyi a határértéke ( Én kevesebbről tudok jóval és elvileg a NM-től görbül ) akkor bennem mindig ott motoszkálna, hogy na most fog elpukkanni. Noname olcsó H karral már nem hiszem.
Egyébként Én ezt a 400 lovat gyári BAM dugókra olvastam többször. Magánvéleményem, hogy a többi gyári dugó is bír ennyit.
Nekem ez a 8.5 így elsőre alacsonynak tűnik, kell majd fújni a motort rendesen a powerhez.
Persze mindennek az alapja egy kiváló minőségű program.
Ha meg aktualis a kerdes, igen, szerintem is a kepen levo helyen van az uveget rogzito stift.
Gazos temaban jutottal valamire?
Nekem anno teljes 8mm-es csovezesu gazrendszer jelentette a megoldast a multiszeleptol a nagy reduktorig, de nekem gyari nyomason (0,6-0,7bar) megy, igy nincs vele gond.
Szia. A jeladó másik fele egy darab vas (vagy annak a hiánya), nem hiszem, hogy azzal gond lehetne. Ha nem kábelköteg/csatlakozó hibád van, és nem jeladó hibád, kizárásos alapon a komputer hibáztatható. Nem rohannék és vennék egy másikat, de ha lenne cseredarab, ki lehetne próbálni.
Vasárnap délután volt egy órám és gondoltam kiiktatom a 3 eres kábelt a vezetékkötegből.
A vezérlőnél bemenő vezetékeket megblankoltam és körbe vittem egy 3 eres árnyékolt kábelt a jeladó 3 pontos csatijához.
Hibát töröltem ,elindult simán,ma használtam és emelkedőnek felfelé kicsit odaléptem neki a hangján hallottam hogy "csörög" a moci kissé gondoltam hogy a jeladó megint hibát küldött.
Kiolvastam és megint időszakos hibát irtbe:
Kérdésem a jeladó másik fele ami a lendkerékbe van azzal nem lehet probléma?
a jeladóm kicsit olajos ha kiszedem az gondolom gáz és okozhat ilyen ideglenes zavart.
Csk aggodóm ha nem indulna reggel suliba menés elött...ezért kéne megszüntetnem a hibát.
Menj le a Táncsics úti Bosch szervízbe! Keresd a Marcit (Ferencz Márton)!
A Tatabányai VW szalonba meg akkor sem vinnék szereltetni, ha ingyen szerelnének... Ennek köszönhetem az én RS Octáviám, mert az előző tulajjal mindent kicseréltettek és még is szar volt a kocsi. - ezért adta el. (1500 Ft-os bizti volt elolvadva félig)
Helló Robi vagyok van egy 2002.évjáratú 1.8t awt, passatom. 2 hónapja került hozzám, és az a problémám vele hogy hidegen csak másodjára indul, de már utánna indul rendesen. Meg ha nagyobb gázt adok neki 2000-3000-nél torpan vagy szaggat. Elvittem vw szalonba rádugták gépre és ott rengeteg hibát írt ki, de azt mondták h vagy lamda szonda vagy légtömegmérő. Mivel nem olcsó egyik sem nem tudom hogy derítsem ki hogy mi lehet a baja. Tatabányán lakom esetleg ha tudna valaki ajánlani valakit azt megköszönném.
Szóval... a fényesség a mosásnak volt köszönhető. :-))
Pár dolog még hátra maradt, így végre lettek karbon taposók amitől már normálisan néz ki a belseje. Kapott új hátsó féktárcsát, hosszú keréktőcsavarokat, nagy olajhűtőt, olajlecsapatót, fékerőszabályzót és kiherélték a fékszervót is. Plusz még pár apróság, amiket már nem akarom leírni. Bekerültek a keményebb stabrudak, igaz emiatt jól beszívtam a Pannónia-ringet, így most ideiglenesen visszateszik a gyáriakat.
Most a legnagyobb fejlesztés ami a napokban történik az az aktív hátsó diffi cseréje lamellás sperre, meg felújítják a féknyergeket is.
Remélem egyszer a lista végére érek. :-)) Jövőre mindenképp kell vennem nagyobb féket előre, mert a gyári méret nem bírja, hiába a kétrészes PFC tárcsa, teljesen kukás lett megint, de idénre már így marad. Remélem kibírja a szezont, lesz egy MTA Hring hó végén, ill. egy vagy kettő nyíltnapra szeretnék menni.
Mi 290-ezernél jártunk. Tengelyirányban volt kottyanása. Akit kérdeztem azt mondta, nem lehet tengelyirányú kottyanást javítani. Cseréltem. Olajat nem ette, és működött.
Segítséget szeretnék kérni. Most lett kész az Audi a4-em teljes motorgenerál volt csak a blokk a régi a belseje új. Minden tök jó, de hidegen amig be nem áll az alapjárat (800RPM kb) addig ugrál az alapjárat meg rángat a motor. Kiolvastuk a hibát a motorból elvileg az oxigen lambda szenzor érték túl magas,de mindig ez a hibakód jön vissza. Akkor ezt a lambdaszondát kell cserélni vagy mitől csinálhatja?? Válaszokat előre is köszönöm!
Kis segítségre lenne szükségem ismét (lassan nem lesz olyan alkatrész amit ne cseréltem volna).
A gyári CD-rádió egyszer csak elkezdte szaggatni a CD-t majd kiírta hogy "Mechanic" aztán hogy "No disk" és nem hajlandó kiadni a CD-t. Hallani lehet hogy próbálkozik, de nem jön össze neki.
Mit lehet tenni?
Volt már valakinek ilyen?
Ha túl bonyolult a probléma megoldása akkor normál 1DIN keretet milyen árban lehet szerezni hozzá?
Jaja...lehet, hogy már a turbó sem a régi, vagy rugták neki hidegen, stb. A Te, meg az én kocsimnál az a hasonlóság, hogy extrán vigyázva volt rá és jól karbantartott. Sok 1.8T-ről ez nem mondható el...:(
205.000 km van a gépben (AUQ, 2004) Castrolt kapott végig (Castrol Edge Sport 0w40, ill. 10w60) tízezrenként cserélve, az olajfogyasztás elhanyagolható.
Szvsz. az olajevés jobban függhet a használat módjától (pl. a hidegüzem hosszától), a csereperiódustól, mint a használt olajtól (csak a géphez való olajra gondolok itt), bár nem vagyok szakértője a témának. ;-)
Castrolról ugyan terjedt egy időben, hogy hamisítják (ami vagy igaz volt, vagy nem), de megbízható forrásból véve nincs vele gond.
Midland Avanza 5W-40, én ezt használom. 92000km van a kocsiban (Leon 2004, AUQ, chippelve), 10000km-enként cserélem, volt már vagy 7-8 cserém.Olajfogyasztásom konvergál a 0-hoz.
Az 1.8T-s ismerőseim kivétel nélkül arrók számoltak be, hogy a Castrolt csipegeti elég szépen.
Bár ezt én sem megcáfolni, sem megerősíteni nem tudom, sosem használtam Castrolt...
Kb én is. Egyszer azért belecsúsztam 12e-be is mert éppen akkor nem érdekelt annyira. Nem újak ezek már, sőt még a gyári könyv is valami horror fogyasztást ad meg (ami még elvileg OK lenne). A castrollal megvolt az 1L / 1000km utoljára. Azt hittem már meghalt a turbóm, bár füst semmi nem látszódott(dik).
Nekem mikor vettem a kocsit valami 20w60 volt benne. Kicsit aggódtam, h mit keres benne ez a traktorolaj. Azóta mindig Castrols RS 0w40 volt benne. Nem mondom, hogy nem eszi de azért van úgy hogy rendesen odalépek neki. 10-11 ezrenként cserélem.
Mindezt úgy hogy kb 5 olajcsere óta csak azt használtam, aztán érdekes módon az utolsó kettőnél megugrott az olajfogyás. Persze lehetett hallani pletykákat, hogy valami nem stimmel az új C3-akkal, de nem hittem nekik.
jja, nekem sem volt olajfogyasztásom 12ezer km előtt. Majd elkezdte. Már cseréltem olajat, elvileg a gond pipálva :) Most tesztelem a gépet, és a köv cserénél a javasolt olajak vmelyikét alkalmazom! Kösz!
Sziasztok! Szokásos kérdés. MIlyen olajat tegyek a kocsiba?
Jelenleg Castrol Magnatec C3_5W40-van benn. Azért kérdem, mert legutóbbi 600km-alatt megevett a kocsi 1 litert belőle.( nincsen olajfolyás, és szép kék füst sincsen)
Olajcsere óta eltelt 12.400km. Többen is mondták, hogy ha ez a fajta olaj eléri a 10.000km-t, utána gyorsan megeszi a kocsi. Nem akartam elhinni, de sajnos így jártam... Most ismét olajcsere előtt állok. A4 1.8T AEB ~240.000km-rel.
Idáig rosszak a tapasztalatok, de nem hiszem, hogy a gáz hibája lenne.
KME szett van a kocsimban, amit mint utólag kiderült alulméreteztek. Max 200le-ig jó. 3x voltam beállítatni, majd felvettem a kapcsolatot a KME-vel, és most tartok ott, hogy cserélnek injektorokat, meg a reduktorban egy csövet(bár jobb lenne az egész reduktort).
Egyébként ha 1x belövik normálisan szerintem nem lesz vele gond.
Hideg időben mikor beszerelték még egész jó volt, nem nagyon volt különbség a benzin/ gázüzem között.
4db eredeti BBS RS710 kétrészes felnik 8,5x18 5x112 ET32 A4 B5-ön volt, pereme mindnek horzsolt egyiket hegeszteni kell 2db 1cm repedés a belső peremén, gumi van rajta de nem árképző (kuka). 80e.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy 2004-es Toledonal hogyan kell kiszedni a hátsó ajtókból az üveget?
A külső kárpit leszedése OK. Ott állt meg a tudomány, hogy a csúszkából az üveget hogyan kell kiszabadítani(nem csavarral van odafogatva, hanem egy műanyag pöcök van ott).
Ha már ennyire elektronika a téma akkor segítséget szeretnék kérni abban, hogy VAG-COM al hogyan tudnánk kiszűrni egy MAP vagy MAF hibát. Esetleg injectorokka, benzin ellátással összefüggő adatokat nézni.
Mely blokkok lehet hasznosak számunkra loggolás szempontjából?
a kocsiba a francia van amit széthuztam ott 2-3 ponton 0.861 kohm mértem délután.
a bosch reggel ugye nem inditott de nem mozditottam a csatin vagy a vezetéken hogy érintkezen ha az a baj,lehet reggel megbróbálom és kiveszem a franciát,ami ma nem irt be hibát a 20km alatt sem(kb4szer inditottam),tegnap meg amig beálltama az 50 m-n már beirta :(((
Szerintem semmi galibát nem okoz, csak legyen árnyékolt a kábeled.
Ha találsz olyat, hogy két kábel fut belül ami árnyékolt akkor az lenne az ideális. Nagy áramok nem mennek ezeken a kábeleken, ha egy picit vékonyabb nem gond, inkább csak azért kell vastag, hogy strapabíró legyen. Én azon a vonalon indulnék el, hogy a bosch miért nem működik amikor elvileg kéne. A csatiban jó az érintkező?
Szerinted ez a blankolás amiről irtam a vezérlőcsatinál ahonnét a +3 szálat (fekete,fehér,sárga)levinnék a jeadó 3 polusú csatihoz okozna valami galibát?
A régi kört kizárnám a jeladó 3 pólusú csatijától a vezérlőcsatiig ha érted mit akarok kihozni ,ezzel kikerülném az esetleges vezetékszakadást,törést.
A 3 vezeték elég sokáig van külön "burkolva" szigetelve ez jelent valamit mert én csak 3 szinbene azonos és átmérőjű kábellel oldanám meg!
Ja ok. Nem tudom miért bennem az volt, hogy már újabb az autó (és az újabb vezérlő van benne). No de sebaj, a Te vezérlődhöz a G28-ról az 1. szál a 67-es pinre, 2. a 63-ra, 3- as az 56-ra megy.
Közben a francia jeladóval elmentem bróbakörre (kb 20km) közben volt leállás kis pihi mert ablakokat hordtunk hazaértem mondván kiolvasom a hibatárolót de üres volt!!
Ma már nem megyek sehova kibontom a kábelköteget a vezérlőig:
A kis csatiban a vezérlőnél a hogy irtad a sárga a felsősorban a 4.alatta sorban a fehér a 4 és a fekete a harmadik sorban az 1 helyre megy .
holnap kimérem mindhárom vezetéket.
gyárilag a vezetékköteg össze van szigetelőszallaggal tekerve??? mer a műanyag boritócső alatt végig volt tekerve fekete szigetelőszalagal sokáig tartott lebontanom.
szemrevételkor nem találtam sérülést a vezetékeken,illetve ezek szorosan vannak felrakva a kábelkötegben és az pluzba felfogatva 4-5 helyen a blokk oldalára különböző patentokkal bilincsel,meg irtam összevolt tekerve elejétől végéig szigetelőszalaggal csatit megnézem még.
ha külön megblankolnám a 3 szálat a vezérlőcsatinál és ugy vinném le a jeladó csatiáig(kiváltva a jeladócati és vezérlőegység csati közötti szakaszt??
Készülök olajcserére... A olajválasztás helyett abban szeretnék segítséget kérni, hogy a csere alkalmával az olajteknőt is ki szeretném takarítani az előszűrővel.. A kérdés, hogy van-e valami csavarmeghúzási sorrend és milyen nyomatékkal!?
A leírásod alapján akár még jó is lehet a bosch szenzor (és amilyen értékeket mértél a vezérlőben, azok is jók), tehát szerintem valamilyen kábel vagy csatlakozó kontakt hiba lehet, főleg hogy mindkét szenzoroddal produkálja a hibakódot. Esetleg ha elég gyors a multimétered elvégezhetsz még egy teszet a bosch-on: rámérhetsz a 2 és 3 láb közötti feszültségre is (AC, váltakozóra). Nekem nyugalmi állapotban van kb 20 mV (zaj) a két kivetezés (2-3) kötött. Ha megfogom és egy nagyobb vasdarabot (fogó feje pl) érintek a szenzorhoz akkor kileng kb 1 voltig. Ha a tiéd is akkor az elvileg jó, és ellenőrizni kéne a kábelköteget vagy a csatlakozókat, mert ott lesz valami turpisság szerintem.
Én arra gondolok, hogy a vezetékben vagy a csatlakozó(k)nál van valahol egy törés és ahogy mozog (főleg ha az újjal is beírta) néha érintkezik, néha nem. Hogy miért megy a franciával és a bosch-al nem, érdekes. Én kis esélyét látom, hogy pár hónap alatt meghalt, de vannak még csodák ;). Mérd meg az ellenállását a boschnak egy multiméterrel.
Amúgy a szenzort egy két erű vezeték köti össze a motovezérlővel amin van egy árnyékolás is. A két vezeték a motorvezétlő 82-es és 90-es lábára megy, az árnyékolás a 108-ra (ami egy test). Ezek mind a kisebbik csatlakozón vannak, ha lehúzod a vezérlőről a csatlakozót és magadfelé (meg)fordítod akkor a négy sor kis érintkezőből ezek a bal szélén (nem a nagyobb érintkezők oldalán) legfelül lesznek egymás alatt (82 és 90). Mérjetek folytonosságot (esetleg ellenállást) miközben mozgatjátok a kábelköteget és a csatlakozókat. Ha esetleg szét akarod szedni a csatit akkor az sem nehéz, széthullani sem fog, miden egyes vezeték külön-külön is rögzítve van. Először le kell pattintani a fekete borítást a tetejéről ahol a kábelköteg megy be, aztán ismét magadfelé fordítva látsz majd rajta bal szélen egy lila műanyag valamit, azt egy kis csavarhúzóval oldalra ki kell pattintani és teljesen kihúzni. Ha ez kint van akkor kicsúszik a csatlakozóházból a kis tüskesor (alsó is és a felső is) és könnyen hozzá lehet férni a vezetékekhez. Ha van a csatiban (víz)szigetelés is (és elvileg van) akkor van még a tüskesorok tetején egy-egy gumi szigetelő is, ez egy kicsit szorulhat benne, de ha már nincs benne a lila zár, erélyesebben meghúzva a kábeleket kijön az egész hóbelebanc.
(francia jeladó maradt egyenlőre amit este belettettem hogy a garázsba be tudjak állni kb 50m) kiolvastam elöször a hibatárolót hibakód un.(már ez idő alatt feldobta a hibakodot)
töröltem mert engedte.
indit simán.
mondván járó motornál széthúztam a 3 polusú csatiját persze megáll.(mert "megszakitom" a vezetéket)
hiba töröl
a tegnapi bosch amivel este nemindult visszarak inditani nem akar.
eljutott ma este olyan szintre a bódé (MK1 alhambra 1.8T 20V),hogy egyszercsak nem indul,teker meg minden csak nem indul be a motor.
hibakódkiolvasás és megint a jeladó.
elsőre nem engedte a hibát törölni!talán 4-5 re sikerült csak de ugy sem indult el.
Még szerencse hogy a házunk elött volt,garázsba a régi"szar francia jeladó" 5 perc alatt kicsere és indult elsőre .(pedig gyári Bosch van-volt benne ujonnan)
hibatárolót megnézem holnap.
valami tanácsot kérhetek?vezeték csatiknál nem találtam semmi problémát.
Nem rég vettem egy seat leon 1.8t.Arra lennék kíváncsi,hogy mennyi a vezérlés csereperiódusa?A szervizkönyve 180000-nél írja,szerintem ez marha sok.Vagy én értelmeztem rosszul?Kb. a fele lenne reális.Válaszokat előre is köszi!
Novembertől februárig jól működött...akkor egy szakadt vákuum cső volt az oka... Most elvileg zárt a rendszer, de mégis hülyéskedik.. Télen, nyáron így viselkedik. Az időtartamot az első indítás után soknak tartom, kb 3 perc míg alapjáratra esik s el sem lehet vele indulni, mert rángat... A vicc, hogy ha újraindítom egyből, nem csinálja és szépen el is engedi a forulatot alapjáratig...
Nem tudjátok véletlenül mitől lehet, hogy a reggeli első indításnál kitartja az autómata szivató a fordulatot 1300-on elég sokáig, De ha indítom, leállítom, újraindítom, akkor meg rendben van.. Hibakód nincs....
Hali!
Információim szerint a vag-com (vcds) program tipus az OBDII meg csatlakozás fajta.
Jogtiszta amit frankón lehetne használni nem éri meg átlag embernek 200e+ :-(
Tehát kizárásos alapon maradnak a clon kábelek.
Ross-Tech egész jó.
Vásárlásnál amire figyelj!: 1.8t-hez jó-e néhány kütyü nem kezeli,
újjabb verziószámú progit semmiféle képpen ne használj és mielőtt rádugnád a kábelt a gépre a netkapcsolatot szakítsd meg! különben "hazavándoról" a kábelbő a kód amiről klónozták és kuka!
A 165-öt a héten. A 180-as értéket meg nem is tudom. Az a baj, hogy emlékszek rá, hogy ennyit mértem, de fájlba vagy nem mentettem, vagy nem találom. Ezért pontos időm sincs róla, de emlékeim szerint már akkor is rövidnadrágos idő volt.
Ja amúgy 165g/s nem rossz, sőt gyárihoz még sok is! Logolj mégegyet, mert ott valami nem stimmel szerintem. Kb lóerő x 0.8 nak kell lennie benzin esetén.
Nincs valakinek egy jó MAF-ja elfekvőben egy próbára? (Székesfehérvár, Dunaújváros környékén)
Egyébként szerintetek milyet érdemes venni? A Boscht egy kicsit sokallom 100+, de láttam egész tűrhető áron is(Hüco, Meyle, QH...).
A gondom a mostanival az, hogy alul nem kezd olyan gyorsan húzni, de felül meg már nem akar úgy húzni. Néztem a logot és feltűnt, hogy max 165g/s a levegő(benzinnel és gázzal is), amit elér (emlékeim szerit volt ez 180 felett is régen). Tisztítva már volt.
Biztos érnek azért valamit ezek a csövek de Én inkább szerkezetileg tekintem tartósabb, merevebb darabnak a gyárinál.
Itt a mérésben azer nem mindegy hogy 30 vagy 18 fokba mérik.
És ha még beleszámoljuk a pad szorást akkor nem tudom mennyit hozott ez a cső. .
Bp-i tulajé volt az autó, nem régen vette meg a soproni srác aki megcsináltatta a 60e-es szervizt, levizsgáztatta és most eladja. Ha megyek hétvégén megnézni üzenek majd, hátha van időd megnézni Neked is, több szem többet lát..
Egyébként vélemény a sportback-ről? Ami negatívumot olvastam az az, h. 0.2 sec-el több kell 0-100-ra mint a 3 ajtósnak, elég pici a hely hátul és a csomagtartója sem valami hatalmas.
Az ültetés mértékét meghatározza sztem az, hogy hol használja az ember vagy ha eléggé le csüccsentette akkor hozzáigazítja az útvonalat :-)
Magán a karokon (kutyacsont) sajna nem lehet mit erősíteni, viszont saját tapasztalat, hogy ültetve sport teló tehát feszes tartás és talán nem cibálja annyira a karokat 4-éve vettem én is, kb fél éve kellett elöször ránézni komolyanban a futóműre de akkor is csak a kormányösszekötőket cseréltük a nagy papucsok miatt (télen nyáron 18") meg lassan érik egy jobbos féltengely amúgy minden ok.
Ha a pálesz lebeg a szemem előtt :-) akkor sztem elegendő a 3-4cm
szeva Krisz! Mennyit érdemes ültetni a kocsin? Gyári 15-ös felnim van, sachs lengéscsillapítóval. Nem akarom nagyon alacsonyra 3-4cm, nem tudok kimenni a hegyre pálinkályért :) esetleg valami tapasztalatod van a kocsival kapcsolatban, mit lehetne még javítani a futóművén? Már 4-éve megvan, tehát 1-2 dolgot tudok én is, csak meguntam állandóan cserélgetni a kutyacsontokat...
Ha még ugyanazé a srácé a sportback akinél új korában volt, akkor rendesen volt szervizelve, és költve az autóra az biztos. Van mellette egy Golf 6 GTD is, újonnan vette a srác azt is. ( ha nem keverem egy másik Soproni fehér S3 al, de sztem nem)
Sokat nem látom mostanában ezt autót mozogni, de utána tudok kérdezni, ha elkéred az alvázszámot....
Ha nem akarsz lejönni megnézni, akkor ha össze hozol egy időpontot a tulajjal, megnézem Neked szívesen. Rétegvastagságmérőm is van, meg 47 es lábam is, uh megtiprom rendesen ha engedik..... :D
A motor beindítás után egyenetlenül jár, ráadásul a vízhőfok mutató is ki van akadva, azt sem tudom, mér-e valami hőfokot egyáltalán. Gépre kellene tenni, hogy kiderüljön, mik a bajai??????
Dél-Budán lakom, a gáz annyi, hogy vizsgája sincs a gépnek, ezért menni sem igen tudok vele.
Ha lenne valaki, aki el tudna jönni kiolvasni a hibákat, netán még megoldást is találna rájuk.
Egy kis technikai segítségre lenne szükségem, 1.8T AUQ /Golf IV GTi 2002'/ 132KW gyári töltőnyomását szeretném megtudni.
Jelenleg maximum 0.6bart tölt de többször előfordult ,hogy csak 0.3bart tud. Ezt a hibát legtöbbször városi nyugis egyenletes tempó után csinálja, az autó újraindítása után sokszor összeszedi magát és tolja 0.6-al.
N75 szelep vagy n249 cserét javasoltak, hibakód jelenleg nincs. Vákuumcsövek át lettek nézve, egy alsó motor kartergáz visszavezetőn kívül nincs sehol lyuk/ ez természetesen cserélve lett/
Nem csal a kép van rés ott valójában is, de pár mm-el mélyebben már a műanyag csatlakozó van. A kitömített verzión ott "kibuggyanik" :-) egy kis paszta, meg a csati tetején is egy szolid csíkban.
Kisebb-nagyobb kompromisszzmok mellett már most is az, de a nagyközönség számára még nem elérhető. Többek között ezért is kellett egy jobb doboz, az előző nem volt 100% vízálló.
> Apropó, az új Shell 100-as benzinről (Nitro+, a korábbi Powerakármi utódja)
Én most autózok ki egy teletankot lassan, a chipes TFSI úgy tűnik, jobban szereti (pedig 30-38 °C-ban teszteltem, aminél az szokott feltűnni, hogy szarul megy a vas),
mint az eddigi 98-as AGIPot, pedig annak is jó híre van.
Szétnyílt a cooler hegesztése, és túlpörögte magát a turbó. Szerencsére időben észrevettem, és nem esett szét a turbó, csak a lapátok végei kaptak picit. Aztán filóztam fiatalabb autón, úgyhogy visszakerült a gyári turbó.
Apeximnek nem jó a nyomásérzékelője. Legalábbis gyanítom, mert nem méri rendesen a nyomást. Szerezni kellene hozzá... De viheted, ha kell. :-)
Keresztmotoros 1.8T-re, Garrett turbohoz való komplett átépítő készlet eladó (turbó nélkül!). ATP turbocsonk, 76 mm-es, szívócső, 76 mm-es downpipe, nagy MAF-ház és hozzá való légszűrőház. Nekem GT28RS-el volt fent, tökéletesen működött. Van még ehhez a turbóhoz való olajcsövek, és 470ccm-es Bosch injektorok (540ccm/4bar).
Sziasztok! Szerelt már valaki A4 1.8T-be olajszintmérőt? '95-ös évjárat (AEB), ezekben még nem volt. Ma szembesültem olyannal, hogy még a nívó pálcát sem érte el az olaj. No comment... Az olajhűtőnél szivárgott... Néztem, és szerintem van számára kialakítva hely a karteren. Annyi elég lenne nekem, hogy kivillanjon egy kicsike led valahova elrejtve, amikor tölteni kell bele. Aki tud segíteni kérem keressen meg.
Állva rosszabb a motornak, ha így melegítik be, mint menet közben. Kisebb a veszteséghő, hosszabb a hidegüzem, ha egyhelyben van. Kis terheléssel, de menet közben érdemesebb szerintem (2000-2500 rpm körül). Az olajnak is ezzel tesz jót.
Igen mondtam neki én is, hogy az olaj érje el az üzemi hőt legalább csak azt nem tudom, hogy mivan ha ezt nem terhelés alatt éri el hanem bakon alapjáraton vagy talán ha a víz már üzemi akkor kicsit turáztassa, pörgesse meg?
Nemtom nem akarok hülyeséget mondani neki.
De ez talán nem is rossz, hogy kertek alatt megjárassa megemlítem neki nemtom bevállalja e.
Köszi!
Nem vagyok nagy szakértő felbakolásban, de szerintem az álltában való járatás nem biztos, hogy jó lesz neki. Inkább havonta/kéthavonta egyszer tegye rá a kerekeket és száraz időben járassa meg, hogy az olaj is megmelegedjen benne üzemi hőfokra. (Ha kivonja a forgalomból, akkor csak szigorúan sün- és forgalommentes időszakban ;-) )
Egy ismerősöm kérdezte tőlem bár csak néhány alapgondolatom támadt a témával kapcsolatban.
Nos, anyagi körülményeire tekeintettel kicsit eltenné pihentetni a paripáját.
Annyit javasoltam neki, hogy bakolja fel az autót, kerekek le, aksi ki, meg takarja le a por miatt.
A következő kérdések merültek fel, a fenti állapotban néha járatná a kocsit [aksit rak bele :)], hogy azért mozogjon a motor mondtam neki ha így is tesz az üzemi olajhőfokig legalább járassa (szerintem) következő kérdése és akkor már ki is derül a kocsi színe :) A6 97 (gömbölyű) 1.8T Quattro, hogy rakja e sebességbe is és akkor mondjuk 1-esben hajtja magát mozog a hajtás is, hát ebbe már nem tudtam neki tanácsot adni talán annyi gondolatom lenne, hogy a futóművet is megemelném ne lógjon annyira és akkor szerintem mehet az is, vagy nemtom.
Szerintetek?
Ja hát persze kivonná a forgalomból ideiglenesen, így utcára nem is igazán vinné ki.
sajnos ez típus hiba, nem csak kereszt hanem hossz irányba is megnyilnak a gyári csövek.....és persze a vákum rendszer meg rögtön érzékeli a problémákat különféle hibalehetőségekkel!
Ha kell cserélni gyári csöveket tudok a segítségedre lenni! :)
Hali!
Leírtak alapján lehet féltengely kaput de mindenek előtt át kell nézni a lengőkarokat ill. a stab rúd végén a kutyacsont is fő gyanusított lehet ez utobbiak tisztább és egyszerübb melók ezzekkel kezd.
Sziasztok, 1.8T Octaviam van, balra kanyaraodáskor, ill. mikor balra tekerem a kormányt, ropogó hang hallatszik. Egyéb dolog, rosszabb, kátyús úton meg nyikorgó, csipogó hang jön az első felfüggesztés felől. Valakinek valami ötlete az okokról? Köszi előre is!
Utcai gumival szerintem kimenne a világból ezzel a tárcsával.
Igazából nem akarom kihagyni, mert nem tudom mikor lesz mégegyszer lehetőség ilyen olcsón a pályára menni. Lesz ami lesz... :-) Ha ki tudom vitetni tréleren akkor megyek, ha nem akkor nem. Két hét múlva úgyis viszem kspeedbe rendbehozatalra és kis fejlesztésre.
Nálam jelenleg úgy néz ki, hogy nézőnek megyek, de még ez is bonyolult, mert akivel mennék balatonon lesz. :-) Fék problémáim vannak, így nem kockáztatom a pályára menést, főleg, hogy a nagy pályán lesz mégis csak a verseny) a szerelő csapat meg hétfőtől szabin. Nagyon sajnálom, mert qrva jó az a pálya.
Koni srt.t narancssárga,az első ugyan az,nekem a hátulja ami billegős,mégígy is eléggé lent van,na meg a lökös.Powerflex a szilentek,Bazsa RS többet tud mondani.Neki is az vant bent,ég és föld a kettő.Vezérlés mindennel,na meg a fék szervó olaj.
90ezres nagyszervíz előtt vagyok,Zimmerman tárcsák,simák,elől EBC green,hátúl Textar betétek.Cserélem a gátlókat is,meg a hátsó szilenteket.Ahogy megvan megírom a tapasztalataim.
Bazsa RS intézte,intézi,nagyon várom már,főleg a gátkók,és a szilentek végett,a kombiba teljesen más megy hátulra mint a sedanéba...
Nekem az ATE nem ette a betétet, sőt... kopásban nem vettem észre, hogy jobban fogyna a mart tárcsa miatt a betét... viszont esőben - talán - hamarabb volt meg a jobb fék, mint sima tárcsával (az állítólagos vízgőzelvezetés miatt, de ez lehet csak utánérzés, mert az ember tudja, hogy ilyen a tárcsa és úgy érzi, hogy hamarabb van fék, pedig nem is.. :-) )
Elmelegíteni nem sikerült, a fékolaj Ferodo 5.1, az is marad :-)
Egy ismerősömnek a Leonján sima Ferodo tárcsa van Jurid betétekkel. Még egyszer sem sikerült elmelegítenie, pedig jópár aktív péntek estén van túl. Előbb a váltó lesz leves.
wastegate ajánlása szerint is a sima tárcsa minden igényt kitud elégíteni utcára.
Eddigi negatív tapasztalatok melyeket másoktól hallottam a fúrt mart tárcsák ellen:
- hangja van
- jobban koptatja a betétet
- fentiből következik, hogy a felnit is jobban koszolja
- lyukak mentén hajszálrepedések keletkezhetnek ( ez nem biztos hogy akkora baj, de nekem nem teccene)
Szerintem a fék elmelegedés tekintetében a fékolaj minőségének is nagy szerepe van.
NEkem síma zimmermanok vannak fenn. Felszerelés után elvittem a kocsit németországba beágyazni a betéteket. Kb 12-szer lassítottam szinte állóra 200-ról mire sikerült elmelegítenem és érezni a ferodol szagát és bekoptatni az anyagot a tárcsába. Igaz tél volt...
Nem tudom mi értelme az ilyen bohóctárcsáknak de utcai körülmények közt nehezen tudom elképzelni, hogy haszna van.
Már ennek a 60 százalékáért lehet cuccot szerezni. Keresgess még. ;-)
Gyári minőséget hoz a Contitech is szíjban, de amit Westi is ajánlani szokott (nem jut eszembe a neve) szintén kiváló bele. Vípumpára a gyárit mondták tutinak, bár a Ruville-t (lehet, nem jól írtam) is ajánlották.
A kocsi megvan, köszöni szépen, az ABT visszaadta a díj felét. Azóta is úgy van. Most nem nagyon foglalkozok vele. Jön a 200.000-es szerviz...
Megvizsgáltam az esetet közelebbről, hát nem lettem boldogabb.
A képen a fénnyel villágított rész alatt a venti megrágta a vízcsövet, még szerencse, hogy azon a részen duplán gumipalástolt. Vagy cak lehet hogy előrelátóak voltak a gyárban.
A nagy venti ellentétben a kicsivel csak szakaszosan pörgethető kézzel és igen csunya hangokat ad.
Töredelmesen bevallom, hogy nincs gyakorlati tapasztalazom a tfsi-kkel kapcsolatban. A vezérlésével kapcsolatban viszont már jobban képben vagyok, és ahhoz képest az 1.8t gyerekjáték. Én erre céloztam.
Ha veszel egy gyári tfsi-t, az biztos jó. Legalábbis ebből a szempontból.
Technikailag jobb motornak tartod a TFSI mint a 20VT??? Szvsz előnye és háránya? A 2.5 TFSI blokkra azt mondom tul tökéletes de a 2.0 TFSI nem tudom ezt mondani, igaz tapasztalatok nélkül irom ezt!
Nekem már kétszer is szétégett a biztosítéktáblában a ventillátorok biztijénél a csatlakozó. Természetesen az első dolog a ventik ellenőrzése. Volt olyan esetem amikor csak bizonyos sebesség ment ki a ventiből (cupra R), amihez nem lehetett itthon bontottat találni, az új pedig megfizethetetlen volt, ahhoz mókoltunk lassabb fokozatot ellenállásokkal :-). Tudom, hogy gány, de a tulajnak csak erre volt "hajlandósága". :-)
Nem kéne. Főleg úgy, hogy amikor a mutató már 100on van, a víz legalább 110. De ne aggódj amíg nem sípol :-). Ha sűrűbben előfordul akkor lehet kezdeni a fejeket vakargatni.
Sziasztok!
Egy '96-os 1.8t Quattro-ba mekkora akksi kell?
Kapacitás! :-)
Több oldalt néztem és szinte mindenhol egyhanguan (bosch) 44,45,60,77-est mind ajánlják bele most akkor melyiket?
Egyáltalán mekkora a gyárilag az indító áram igénye, van valami oldal a gyári adatokkal?
Köszke!
Szép estét!
Krisz
bontott vagy tartalékban megbújó alkatrészt keresek 1M Leon FR-emhez: jobboldali fényszórómosó fúvóka műanyag külső takarólemeze (H2H2 titánszürke színben). Lelopták/leesett/akármi - egyszer csak nem volt meg, PoHu meg csakmostcsaknekem akciósan csilliókért vállalja a beszerzést-fényezést. Tudnátok bontót vagy bármilyen egyéb beszerzési forrást ajánlani, aminek révén barátibb összegből megúszható a dolog?
Bunker cimbi.....a hétvégi rallycross EB-n a Doran Monster-es boxában személyesen is láthattam Ken Block is....nem beszélve az USA fenegyerekről Foust!!!! Nem semmi volt a hétvégi produkció!
Gondoltam megosztom veletek bosszankodásom tárgyát, hogy ezen a fülledt, páradús napon, mikor még az autó sem nyújt kellemes, megszokott, felhőtlen szórakozást kedvderítés céljából a teljesítményének motorháztető alatt szégyellősködő megbúvása miatt..... Grrrrrrrrrrrrrr........ Jégsprayt nekkkiiiiiiiiii!!!!! :DDDDDDD
Általában igen. Azért legyen nálad több, nem egy eget rengető költség, és máskor/máshoz is jó lehet. Márkaszervizben is úgy csinálják (bár ez nem biztos, hogy a jó példa :D), hogy kerekenként leengednek 2.5-3dl fékfolyadékot. Elöl esetleg a kevesebb is elég lehet. Így nézve kb. 1 liter kell a cseréhez.
Részemről annyi hozzáfűznivaló, hogy amikor már cserélni kell a folyadékot, akkor már nem szintelen szokott lenni. Szóval én addig szoktam engedni, amíg a sárgás foladék helyett már tökéletesen tiszta jön. Ez is kb. megfelel a 3dl/kerék mennyiségnek.
Nekem a 200e-s szerviz lesz hasonló, még vagy 3e km addig...
(gyári vízpumpám 170e körül lett cserélve, előző vezérléscserénél (90e) elfelejtődött, ezúton is köszönet a szerviznek, de kibírta)
Lehet hülye kérdés, de az elölkaparós difijében külön lehet olajat cserélni, vagy a váltóval együtt olajozódik? Ha külön, akkor taf-x 75w90 megy abba is és mennyi?
A hepuval még nem volt gondom, 50e körül járok vele. Még nem melegedett/melegedik, vagy legalábbis nem veszem észre. A műanyag nekem is egyben volt (a kezemben mállott szét), csak elforgott a tengelyen és nem kavarta a vizet alacsony fordulaton (tehát felforrt a vizem).
melyik fém lapátos vizpumpát vetted? az én motorkódomhoz ez a kisebb fajta való aminek csak a propellere műanyag (gyárilag).
ebből a fajtából én csak ezt a GRAF-ot találtam fémpropelleresben, valami olasz gyártmány, kicsit bizalmatlan vagyok, főleg, hogy még a saját weboldalukat sem találom..
van egy 2003as Audi A6 Avant 1.8T quattro-m 115e km-el. motorkód AWT.
közeleg a 120ezres szervíz ideje és mivel márkaszervízbe nyilván nem viszem, megnéztem mit kell cserélni. A fórumot olvasgatva szinte biztos voltam benne, hogy vezérlés is csereérett, de nem. Legalábbis a szervízkönyv egyértelműen 180e-nél írja ennél a motornál.
Nem túl olcsó mulattság, így feleslegesen ennyivel korábban nem cserélném.
Szerintetek szükséges a vezérlés csere?
Ha igen, akkor nyilván vízpumpát és termosztátot is érdemes cserélni. Ezekből milyet vegyek? pumpából utángyártottban találtam fém propelleres vmi GRAF-ot ez jó vagy inkább gyári mua.? Termosztátból szintén érdekelne, hogy milyet javasoltok, gyári vagy mindegy?
Rájöttem mi a baj ezekkel az abt-os kocsikkal,teljesítménynövelés helyett csak annyit mond mindenki h csippeltetni hoztam a kocsit,aztán siránkoznak h 200 ezerért a gyári teljesítményt sem tudja.. :D
Viccet félretéve szerintem megdöbbentő a produkciójuk... 2db 2.0tfsi van a környezetemben ami szög gyári konfiggal padra került,mind a kettőt 200 ló fölött mérték...
Személy szerint nekem túl sok húzott k04-el nem volt dolgom, inkább gyáriakat logoltam annó (és abból sem túl sokat). Lmr-ébe mentünk bele komolyabban, de az azért annyira nem volt agyon húzva (azon kívül, hogy volt rajta egy nem túl nagy fmic és nem volt rajta katalizátor más "okosság" nem volt benne). A végleges verzió csúcs ~1.4-1.5, és 6000-en már csak ~1.1 bár volt (magas seb. fokozatban), de K04 ennél többet is tudott volna.
Találtam olyan logot is róla egy "bátrabb" nekifutásról, ahol 6000 ig végig kitartotta az ~1.4-et, az kb olyasmi lehet mint amit belinkeltél. Talán a többieknek van izmossabb logjuk is.
Ez azt jelenti, hogy nem elég a turbónyomás. Több oka is lehetséges. Első körben azt nézném, meg, hogy valahol nem lyukas/tömítetlen a szívócső (turbó utáni nyomott része). Ezt házfalak közötti gyorsítással egyszerűen lehet hallani is.
Persze az igazi a diag lenne. Menet közben nézni a turbónyomás alakulását, meg a beszívott levegő mennyiségét. Ebből még mindig csak következtetni lehet a hibára, ami lehet akár szar turbó is, de egy rossz map szenzor is csinálhat ilyet.
Hát mivel utolsó szezonosak a nyári gumijaim, gondoltam hogy 17" RS felnit tennék a Toledora mert az nemigen használatos más VAG autókra és akad belőle, tán nem is kérnek érte olyan sokat. Hiú ábránd volt ezekszerint.
Fisticnek is a felni ügyében,sokat morfondíroztam rajta,per pillanat teljesen új papucsok vannak alatta,majd mikor elkopnak,átgondolom.Elé drága használtan lehetetlen.
17"-es még elmegy ezeken az utakon. Nem volt vele még bajom. Nem kellett még görgőzni, és nem kér ezer grammot. Nagyon jó felnik.
Nagyon sok "civil" volt rendőrségi RS van a piacon és forgalomban. Ezek nem voltak fehér kékre festve. Hétköznapi autók voltak szolgálatban. Sok ilyet elárul az ülés.
Nekem 16os van rajta,teljesen jó,főleg a magyar utakra,igaz városba nem járok vele.persze a hetes jobban mutat.A pótkerekem fekete acél. Fehéret kombiban még nem láttam,ha jól tudom 4színben merül ki a választék,de sedánban is a rendőrségtől át nem vett,illetve leharcolt példányok vannak.Összefuthatnánk valamikor egy két fénykép erejéig,82e van benne 2003as,patika a gép.
Sziasztok. Aki tud akkor segítsen keresek Audi A4-hez 1.8T motor ATW motorkóddal ez amerikai kiviteles a kocsi és nem találok sehol. Komplett fűzött blokk kellene+hengerfej. Utólag kiderul amit vettem motor hozzá az AWT motorkódú és nem eggyezik az enyémmel
Nagyon ritka. Avval a felszereltséggel, ami nekem van, az még ritkább: Napfénytető, nagyNAVI, nagy board computer (középen nagykijelzős) + az összes extra. Erősebbik RS futómű (amit csak rendelésre nyomattak)
Egy kérdésem lenne. Oct 1 Rs -be a Xenon automatikus állítása hogy működik? Az első és hátsó kerekeknél is van érzékelő? Magában a Xenon búrában is van motor?
Ha bele akarnám építeni milyen alkatrészre van szükségem?
A segítségeteket akarom kérni aki csinlált már ilyet és tud segíteni annak megköszönném. Nagyvonalakban a lényeg van egy Audi A4-esem 2001-es évjáratú (B5) 1.8T AWT motorkódú autóm. Motor tönkrement vettem egy másik motort a hétvégén ugyanilyen motorkóddal. Utólag kiderült, hogy Vw Passatból való a motor. Belemegy az Én kocsimba vagy vigyem vissza akitől vettem?? Mert a szerelő ránézett és az mondja állítólag, hogy a motortartó bakoknak a helyei nem oda esnek ,de még nem nézte meg alaposabban. Aki jobban ért hozzá és tud segíteni az segítsen! :) Már egy csomó pénzemben vannak az alkatrészek és nem szeretnék még egy vagyont rákölteni.
Teljesen jogos felvetes, bar ilyen kicsi eltolas sztem nem fogja a kopogasi ablakon kivul tolni.
Ez most kivetelesen nem a teljesitmenytuningrol szol.
A sztori a kovetkezo: az auto LPG-s (autogaz).
Szeretnem elvinni padra behangolni a gyujtast LPG-hez (es persze raneznek a benzines uzemre is), ehhez, -csak a padolashoz- keresek realtime-hangolhato megoldast. (A ME7.5 chip gyari)
Van egy olyan tervem is, hogy elvinnem a cirkalo-uzemi lambdat 1.1 kornyekere, de ugy olvasom, hogy ehhez sulyosan bele kell turni a motronic lelkivilagaba, -nem tudom, hogy ez addig osszejon-e. A szelessavu lambda korrekciojarol nem szeretnek lemondani.
Ha mindez kereken osszeall, akkor a hangolt vegleges gyujtasterkepet beleirnam a motronicba (a TAP jelhamisitot kivennem), es kapcsolhato lenne ket terkep a benzines/LPG uzemhez.
Amugy ez az egesz pikk-pakk mukodne pl. VEMS-sel, amit raadasul kozelrol ismerek, de egy-ket funkcio miatt (aktiv kopogas-szabalyzas, ESP, stb.) nem szeretnem kidobni a gyari vezerlot.
Szerinted mi lesz a kopogás érzékelővel? :) Annak az érzékenységét is tudod állitani ezzel a kütyüvel? :) Volt,aki próbálkozott már ilyen vacakokkal,de egy motronic 7.5 csak tiltogatni fog,hibákat jelezni,stb. Az öreg kocsiknál ez még biztos működik,de ezeknél necces.Egyébként meg ha nem tudsz a nyomáson módositani,semmi értelme csak a gyújtással próbálkozni.
Mivel nemsokára itt a versenyidény, esetleg érdekel valakit (aki nem akar jó állapotú gumit legyikolni):
van 2 db 225/45 R17-es Potenzám, 1 nyarat ment, de ezalatt kagylósra kopott, emiatt hangos. Viszont 7 mm-es profil, szóval igencsak lehet még vele menni amúgy.
Snow cuccokkal nincs, de Coolingmistet sokan raktak már be.
Leginkább dízeles ismerősök, de ugyanúgy jó benzinesbe is. Nagyot csökken az EGT, illetve 25-35 lovat nyertek vele 1.9-es PD TDI-n.
Ha érdekel, van egy szettem polcon, 150-200 lovas autóhoz, csomagtartóba szerelhető tartállyal. A neten WMI kulcsszóra keress rá, ha többet akarsz tudni (külföldön nagyobb a kultúrája a témának, idehaza kevés az okosság).
Valószínűleg a befecskendezés időzítése (kezdete) is el fog mászni annyival amennyivel módosítod majd, de szerintem az nem lesz észrevehető, főleg ha csak 6-8 fokról van szó. Ki kell próbálni aztán majd kiderül :).
Sajnos ez a kis interceptor nem kezeli a veztengelyt kulon. En is igy latom, ahogy irod, a veztengely kicsit el fog maszni, mert a hamisitott fotengely-jelhez fogja allitani a motronic (ha birja). Ezzel egyutt erdekes lehet, mert olyan nagyon sokat azert nem akarok eltolni (szerintem 6-8 foknal nagyobb eltolasokra nem lesz szukseg), es aranylag olcso is a kutyu, ugyhogy a dyno-idoben mar siman megterulne, ha nem okoz mas galibat.
Most vásároltam egy 2001-es Cordobát és ezzel kapcsolatban lenne pár technikai kérdésem.
Az első problémám az, hogy a váltókar a 3. és a 4. sebességben nagyon mozog. főleg akkor, amikor intenzíven gyorsítok ebben a két sebességben. Szerencsére a többi sebességben nem csinálja. Nem tudom, hogy mi okozza ezt a felesleges mozgást és hogyan lehetne megszüntetni.
A másik kérdésem is a váltóhoz kapcsolódik. Mégpedig a váltóolajhoz. Az természetes az autóbarátnak, hogy rendszeres időközönként a motorban lecseréli a motorolajt. De mi a helyzet a váltóolajjal. Mivel az én autóm már 11 éve gurult le a gyártósorról és azóta az olaj csak használódott. Kérdésem az lenne, hogy érdemese lecseréltetni a váltóolajt, és ha igen, akkor milyenre. Ahol én utána érdeklődtem ott a Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 ajánlották.
Ha jól értem, ez elcsúsztatja a főtengely pozícióját (átveri a stock ecut) és ezáltal tudsz + előgyújtást adni. Elméletileg ugyanúgy kéne csúsztatni a hall jelet is (vezérműtengely pozíciót is), mert a me7 már figyeli azt is és lehet, hogy kiszúrja. Nem tudom, hogy van-e és hogy milyen retorzió abban az esetben ha hibásnak találja a tengely pozíciót (persze hibakódon kívül). Próbáld ki ha nem túl drága, játszadozni biztos nem rossz.