Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.06.07 0 0 855

még  itt-ott lehet működő Sokolt találni,a 2 lapos elem a hátára is megoldható, öreg buszok is szaladgálnak, csak az olaj hiányzik a gumszőnyegjükről.

A zörejek, zajok, hangok is garantáltan autentikusak.

Előzmény: qualitaet (854)
qualitaet Creative Commons License 2008.06.07 0 0 854
Látod, milyen egyformák a "buszos hozzávalók". Hasonlóan ,mint az én korábban taglalt emlékeimben.Ugyanúgy hegyi járat ,csak a festői zalai tájakon ,SOKOL is volt ,csak nálunk a vezetők bömböltették :) stb,stb, Pista ,Vince ,Bandi bá' ,Karcsi bá' ,láncdohány.... de már leírtam. De rég vót ,5-10 évesen........
Előzmény: haflinger (852)
BXS-450 Creative Commons License 2008.06.07 0 0 853
Nem lehet hogy ő vezette GC-39-35 nem emlékszel a busz rendszámára?.
Előzmény: haflinger (852)
haflinger Creative Commons License 2008.06.07 0 0 852
Én iskolás koromban végigbuszoztam a teljes repertoárt. Az általános iskolába járást "fakarusszal", Csepel teherautóból kialakított iskolabusszal kezdtük. Aztán következett az Ikarus 631-es, néha 630-as. A faros már maga volt a csúcs és én máig is ezt szeretem legjobban. A váltás ideje a gimis éveimre esett, de az új, 200-as buszokat sokáig nem tudtam megkedvelni. A faros valahogy sokkal otthonosabb, kényelmesebb volt; valahogy úgy éreztem, hogy masszívabb, biztonságosabb. Pedig láttam az összehasonlító borulási próbák képeit, de a régi mégis valahogy jobban összerakottnak tűnt. Az új, felénk "panorámásnak" nevezett buszokban minden zörgött, mozgott, az ablakok úgy rezegtek, hogy attól féltünk, kiesnek :-) (aztán az idő bebizonyította, hogy a 200-as család ugyanolyan jól sikerült konstrukció volt, mint a farosok, csak mi ezt akkor még nem tudtuk :-) Való igaz, hogy a jó öreg Csepel motor elég nehezen birkózott a zalai dombokkal, de igazán kitalálhattak volna nálunk is valami "szívátültetéses" megoldást, hasonlóan a kelet-németekhez. Ott szerencsére megbecsülték a farosokat és szégyenszemre onnan kell importálnunk, hogy maradjon mutatóba.
És ha már a farosról írok, akkor megemlékezek néhány szóban a Zala Volán egyik buszvezetőjéről, aki talán az utolsó zalai 66-ost hajtotta. A nevére nem emlékszem, talán Pista bácsi volt, de úgyis mindenki csak úgy ismerte: a "csikkes". Ő szemlátomást nagyon szerette a kocsiját, mindig nagyon gondozott, jó állapotú volt a busza. Szerintem ragaszkodott is hozzá, mert már szinte mindenki más új buszt kapott, csak ő járt az öreggel. Amúgy nem volt egy túl barátságos ember, mindig kiabált velünk, ha a Szokol rádiónkat "bömböltettük" a busz végében, néha ki is zárt bennünket az utazásból, a tűrhetetlen viselkedésünkért :-)
Előzmény: qualitaet (844)
BXS-450 Creative Commons License 2008.06.07 0 0 851
Igen?most ha tudni akarod itt van mögöttem az egész alpítvány és megbeszéltük hogy mit írunk ide a topicba.
Előzmény: Törölt nick (850)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.07 0 0 850
nem kellene keverni az  " enyémet"  , az alapítványi tulajdonnal.
Előzmény: BXS-450 (849)
BXS-450 Creative Commons License 2008.06.07 0 0 849
Ne kezdjük el megint a vitát! jó?.Én is alapító tagja vok a Magyar Hadi és Gépjárműtechnikai alapítvány-nak csak jobban tudom!.
Előzmény: Törölt nick (848)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.07 0 0 848
mind a kettő rozsdakupac a Kapos Volán adománya volt egy szolnoki alapítvány részére.
Előzmény: BXS-450 (847)
BXS-450 Creative Commons License 2008.06.07 0 0 847
Nem ezt hanem a 66-ost cseréltem el.
Előzmény: Törölt nick (846)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.07 0 0 846
ezt a rozsdást adtad el?
Előzmény: BXS-450 (843)
qualitaet Creative Commons License 2008.06.07 0 0 845
Ha adtok tippeket ,milyen kiadványt kell keresni (az "AUTÓ-MOTORON"-kívül, azt én is tudom természetesen) közlekedési témában enyhe túlzással "bármit" meg tudok nézetni. Kérem a tippeket ,és hétfőn már nézik is.
Előzmény: haflinger (841)
qualitaet Creative Commons License 2008.06.07 0 0 844
Ugye? Jóó van nem én vagyok irigy. Nem mertem elsőre ekkorát herótozni , de szerintem telibe is van fényezve. Ráadásul szemét módon. Tiszta hullám az oldala, az ajtók árnyékban a küszöbön egy közepes vizisikló is minden további nélkül elhűsölhetne a jobb oldalon, olyan csálén áll minden. A homlokfal is lehet ,hogy cserés mert ha jól emlékszem ZB-ig (75 vége) még a sűrűbb rácsozatú , magamban csak "lábtörlő-elejű"-nek becézett homlokfal volt. Most nincs itt az úság , de mintha a géptetőn lévő szellőzők sem lettek volna fehérek, amely ugyebár szintén első szériás jellegzetesség. Végül a szín is túl élénk árnyalat,még erre sem figyeltek, ilyen is csak '79-körül jött. Addig a khaki-foszöld volt. Aztán lehet ,hogy csak a nap süt tulságosan.
MIcsoda egy rohadék vagyok ,remélem a tulaj nem olvassa...

Haflinger scwager!
Nagyon pontosan vélekedsz a " szemétbe dobási szokásokat illetően".
Szomorú ,de igazad van. Ellenben az is szomorú szerintem ,amit az ostoba újságíró firkantott szegény "PUFFOGÓÍ" ( így becéztem kicsi koromban az előttünk vánszorgó ,füstölgő FAROSOKAT) képe alá. Pontosan ez az álmodern komcsi mentalitás vezetett a majdnem teljes kipusztuláshoz.
Előzmény: engé68 (836)
BXS-450 Creative Commons License 2008.06.07 0 0 843
Egy jó kis "Akkor és Most" hála Haflinger-nek!:
Herr Krönert Creative Commons License 2008.06.07 0 0 842
Hihi :)
A Nógrád Volán múzeumi IK55 -öse (foto nincs, sajna) pedig valaha a GC-56-13 -as rendszámot viselte.:)
Előzmény: haflinger (840)
haflinger Creative Commons License 2008.06.07 0 0 841
Máris volt értelme a régi újságok között kotorásznom :-) Folytatom is, hátha más is talál ismerős gépeket. Továbbra is Volán, 1972.

AE 62-54 Skoda















AO 59-27 Volga












AO 82-78 Volga











BD 38-49(?) Polski Fiat








CY 18-53 Trabant












CS 51-24 Moszkvics 408
Előzmény: BXS-450 (838)
haflinger Creative Commons License 2008.06.07 0 0 840
Akkor legyen még mindig busz.
GC 65-13 IK-255
Dr. Ábrahám Kálmán (közlekedési miniszter is volt) Utak c. 1976-ban megjelent könyvéből

Előzmény: Herr Krönert (839)
Herr Krönert Creative Commons License 2008.06.07 0 0 839
Akkor legyen innen is busz:)
BU-04-70 a Batthyány téren, 80-as években
Előzmény: haflinger (837)
BXS-450 Creative Commons License 2008.06.07 0 0 838
Hát Istenem beszarok! a harmadik képen látható 630-as az enyém volt!Örök hálám Haflinger!.Amúgy jó képek.A második képen látható ik 66 azért sem lehetne az enyém mert az 1971-es volt de amúgy vicces az alata lévő szöveg.
Előzmény: haflinger (837)
haflinger Creative Commons License 2008.06.07 0 1 837
Sajnos még mezőgazdaságilag is elég gyengécske a gyűjteményem, kb. 5-600 saját képem van csak a 70-80-as évekből. Biztos, hogy sokan vannak, akik ennél lényegesen többel rendelkeznek, csak ők nincsenek itt a fórumon. Mennyi kincs lehet a szekrényekben, padlásokon, amit az utódok lehet hogy egy laza mozdulattal fognak majd kihajítani :-(

De ha már a régi folyóiratok böngészésére adtam a fejem, akkor már repróztam is párat. Igaz, hogy a GC-39-35 rendszámú Ikarus nincs köztük, de azért talán ezek is tetszenek :-)
(a képek a Volán c. újság 1972-es számaiból valók)

GA 66-15











GA 77-98












GC 25-23
Előzmény: qualitaet (835)
engé68 Creative Commons License 2008.06.07 0 0 836
Éppen jókor érkeztél a ma esti feladványhoz!
CH 59-52, JA 28-54 Ugyanabban a filmben szerepel mindkettő.
A zöld ezeröcsi nekem is elég betegesnek tűnt, ennél SOKKAL különbek vannak akár napi használatban, itt egyedül az évjárat lehet érdekes, de mint köztudott a kor nem érdem, hanem állapot. :-)
Előzmény: qualitaet (835)
qualitaet Creative Commons License 2008.06.07 0 0 835
Nézőpont kérdése. Akkor "mezőgazdaságilag" páratlan :) A metszetet is Köszönöm Szépen! N G 68 papának meg az italo-t!
Csak annyit szerettem volna a VETERÁN kapcsán , hogy ha az ott szereplő zöld ezeröcsinek , ilyen pontosan tudják az előéletét ,forg. hely .pontos napját , mi a francért nem lehetett odaírni az eredeti rendszámot. (szerintem UY)

Kétstégkívül megkímélt darab ,de messze nem olyan originál.
Nem vagyok profi "ladás" ez köztudott , de ennek az autónak szinte semmije nem áll rendesen.Hiányosak a díszlécek ,a többi meg úgy hullámzik ,mint az ökörhugyozás.
Az géptető úgy áll ,mintha frizbiként hajította volna föl a helyére a lakatos a műhely kerítésén át... Nem is sorolom tovább. Mit össze hülyítik az embert már ebben az újságban is. A Poroló viszont hibátlan.
Előzmény: haflinger (828)
BXS-450 Creative Commons License 2008.06.07 0 0 834
De kár!biztos hogy valamelyik pont GC-39-35 ilyen az én szerencsém!
Előzmény: haflinger (832)
motorkami Creative Commons License 2008.06.07 0 0 833
Ha már a zalai buszoknál tartunk. Igaz ezen nem diáklányok színesítenek :)
Előzmény: haflinger (832)
haflinger Creative Commons License 2008.06.07 0 1 832
Pár régi zalai Ikarus, csak úgy hangulatfestőnek, mivel a rendszámuk nem olvasható.
(Ez a kép nem elsősorban miattuk készült, hanem az osztálytársaim megörökítése céljából :-)

Előzmény: motorkami (825)
BXS-450 Creative Commons License 2008.06.07 0 0 831
Ez egy kései darab a te képeden egy korai látható ezt a tipust 1958-1966-között gyártották.
Előzmény: BXS-450 (829)
engé68 Creative Commons License 2008.06.07 0 0 830
Fájó szívvel mondom, de szerintem biztosan nem ilyen, a DKW-t ismerem, ennek sokkal kisebb hátsó lámpája van és az ablakai is szűkebbek
Előzmény: BXS-450 (829)
BXS-450 Creative Commons License 2008.06.07 0 0 829
Engé! itt a bizonyíték:
haflinger Creative Commons License 2008.06.07 0 0 828
Sajnos korántsem páratlan a gyűjteményem, ezért valahogy a Cyklon kompresszor is kimaradt belőle :-( Ha pár napra felköltöznék a padlásra, valahol a régi újságokban azért biztos találnék valamit, de így első nekifutásra csak ezt találtam a Mélyépítőipari gépek c. könyvben.

Előzmény: qualitaet (724)
BXS-450 Creative Commons License 2008.06.07 0 0 827
Helyes a megérzésed ott volt egy darabig.
Előzmény: motorkami (825)
BXS-450 Creative Commons License 2008.06.07 0 0 826
Igen!!!!!
Előzmény: engé68 (824)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!