Michelin XPC (a Synchrone elődje), nyári 4x4-es (M+S-es) abroncsok (235/70 R16 105H-s), 4 db eladó - 3000 Ft/db vagy 10000 Ft egyben. 550 Ft/db a postaköltség bárhova.
A techikai kivitelezés úgy néz ki, hogy a gumit felszerelik a felnire. Ekkor ez tele van a körülöttünk lévő "szennyezett" levegővel. Erre rátöltik a gázt, tehát ideális esetben az oxigén tartalom 30-ról 15 %-ra csökken.
Te ezt kérdezed:
Te tényleg azt hiszed, hogy ha egy kereket felfújsz 2 bar-ra, abban 2 bar nyomás lesz???
Mi köze a kettőnek egymáshoz?
Nem sok. Lehet kötekedni a számokon, a maradék oxigén százalékos mennyiségén.
Amit Te írsz olyat én nem írtam, tehát nem értem a kérdést.
Amíg a kereket a felszerelése pillanatában oxigén tartalmú levegő tölti ki azt egyszerű szereléssel nem lehet eltávolítani. Lehet gázt rátölteni, tehát a gumit kitöltő, nyomás alatt tartó gázban az oxigén százalékos aránya kevesebb lesz, mint ha nem fújunk bele gázt.
Ha az oxigán árt a guminak, az 10, 15 vagy 30%-os jelenlét esetén ugyanúgy árt.
Mivel tudjuk, hogy sem a guminak sem a felninek nem árt, a vitának nem sok értelme van.
Legyen a felfújás után mért nyomás 10 bar. Túlnyomás. Akkor 0 százalék lesz az oxigén ennyisége?
lLégy már kicsit pontos is, ha már kekeckedsz. Az a pár dolog az egy. A 20% az 20,8% és állítsd már fel az egyenleted az oxigén parciális nyomásával számolva a külső és belső (gumiban) oldalon. Ekkor képet kapunk a te tudásodról - ami a kutyát sem érdekli.
Kicsit régi írásod volt, de megfogott benne pár dolog... Másik kollégád jól írta, hogy 20% a levegő oxigéntartalma. Te azt írtad, hogy ha feltöltik nitrogéngázzal, akkor a felére csökken az oxigéntartalom. Te tényleg azt hiszed, hogy ha egy kereket felfújsz 2 bar-ra, abban 2 bar nyomás lesz??? A műszer túlnyomást mér, a légköri nyomáshoz viszonyított túlnyomást.
Remélem ezeket csak elnézted, és nem ennyire jó a "tudásod".
Amikor már egy szelepet tönkretettem, jött a barátom , megmelegítette öngyújtóval és simán letekeredett a többi. Csak egyet kellett a gumishoz vinnem. Nem kell többet alemónium!
A harom eves fiam nagy autobuzi (kitol orokolhette?), es imad az aut korul sundorogni, ugyhogy az o feladata, hogy naponta egyszer minden szelepsapkat csavarjon le, aztan vissza. Elvezi :-)
mostanaban max 40 ezerert tudod eladni a szettet, oktober-novemberben ez az ar elerheti az 50 ezret is. (Fugg még a gyartasi datumtol, es attol, hogy Alpin vagy Alpin2 esetleg A3 a gumi.)
Újra kell-e centríroztatni a kerekeket, ha műanyag helyett, a benzinkutaknál is kapható alumínium szelepsapkákat teszek fel? Vagy ez annyira jelentéktelen különbség, hogy kár vele foglalkozni?