Aki stúdió megveszi konvertálhat, de konkrétan a TIDAL saját maga konvertál. Ebből lett az a szaftos kis cikk ami bejárta a világot, hogy mennyire ócska az MQA. Hát amit a Tidal művelt vele az mondjuk tényleg az volt, de az nem maga az MQA formátum hibája volt.
Ez a másik fele amit te írsz, de ez csak akkor működik ha a streaming szolgáltatók beállnak ebbe. És a TIDAL beleállt az, hogy miért az egy másik történet. Ezután kezdtek el megjelenni az MQA képes készülékek. A Tidalnál az MQA indulásakor kb. 5 darab elérhető készülék volt a kereskedelemben ami képes volt MQA dekoldolásra aztán persze gyorsan elkezdték felvenni a tempót. A trend mindenképpen az amit írsz és egyben arra is magyarázat, hogy miért nem más formátumban streamelik a 24 bites műsoranyagot. Az MQA-nál egyszer fizet a végfelhasználó, fizetnek a gyártók mikor az MQA-t inetgrálják a készülékeikbe (utánanéztem, hogy lehet licencelni és MQA képes készüléket gyártani) és fizetnek a stúdiósok is mikor a szoftvereket/jogokat megveszik az MQA kódolásra.
"Companies House in Uk holds their published accounts for MQA Ltd
2016 loss: £8.58 million
2017 loss: £7.11 million
2018 loss: £4.6 million
2019 loss: £4.2 million
So thats an accounts loss of £24.5 million
Turnover: 2016: £30k
Turnover 2017: £149k
Turnover 2018: £376k
Turnover 2019: £492k
So £1.05million turnover on the back of £24.5 million loss
The new accounts say that they have received funding approval for another £10 million £5 million in January 2021 and £5 million in first half of 2022"
Ebben a játszmában a produktum előállító voltak a legnagyobb vesztesek.
Egyébként gondolom Te se tartod teljesen korrektnek, hogy ezeknél a termékeknél a "kiadók" (szinte teljesen függetlenül a beruházásuktól -stúdió, marketing stb.- ) és a "jogvédők" (beruházás:0) nagyságrendekkel több pénzt kaszálnak, mint azok, akik azt előállították (actorok, gyártók, terjesztők) ... még 40-50 év után is!
Az általam említett törekvések ennek a fenntartására szolgálnak ... mellesleg nagy ívben le....ják a végfelhasználó igényeit ("ezt kapod, oszt' jól van!"), csak a profit számít.
"Normális" piaci körülmények közt ezek a "szolgáltatók" rövid időn belül csődbe mennének, de ez jól bejáratott monopolhelyzet volt, nem volt esély máshonnan megszerezni a terméket, vagy helyettesítőjét olcsóbban.
Aztán jött a technológiai fejlődés és a dinoszauruszok éhezni kezdtek. :-p
Még futok egy kört ezekkel a raspis megoldásokkal a volumio simán kitolja hdmi-n emlékeim szerint. Megpróbálom összeszedni ezeket, simán beírom ide, nem leszek nagyon gyors, de meglesz még idén :)
Uhh, ez elég komoly volt, köszi. Így már sok minden világos, valszeg a nagyobb gyártók ezért ragadnak le az első foldnál (azaz 44.1 kHz 16 bit, CD minőség), mert az még upsample után is a legkevesebb artifacttal rendelkezik. A kérdés csak az, hogy a tényleges nagyobb felbontású anyag vs artifactok vs létező minőségi javulás megéri-e az alsó hangon 5-600 euró befektetést, ehhez meg kéne hallgatni valahogy :-)
Legdurvább a 20kHz fölötti tartomány letükrözése (ez csomó VST pluginnál is megjelenik, főleg amikor páros felharmonikusakat pakolnak a hanghoz, "szaturálnak"), de azért a tranziens-boost se semmi, és igazából az a kérdés, amit felvet, hogy miért nincs flac-streamelés, simán elbírná az interveb. Tidal és MQA egymás részvényesei?
Azóta van "köztudatban", mióta a nagy jogtulajdonosok (az angolszász jogban a szellemi tulajdon adható-vehető, ezért aztán a "nagy nevek" igyekszenek minél több előadót "felvásárolni") rájöttek, hogy az MQA-ban rejlő DRM lehetőséget ad arra, hogy a nem fizikai hordozón levő anyagokat újra kontrollálják, azáltal, hogy "csak és kizárólag" streaming formában lesznek hozzáférhetők a jövőben és csak az engedélyükkel -no meg némi fizetés ellenében- lehet azt streamelni.
Az LP, majd a korai CD totális kontrollja után megzuhantak a nagy "kiadók", mikor a számítástechnika fejlődésével kicsúszott a kezükből a lemásolhatatlanság és nem fizikai formában kezdett terjedni a zene.
Persze próbálkoztak mindennel (SACD, DRM stb.), de már elkéstek.
Most jöhet egy új lehetőség, visszaszerezhetik a pénzcsap fölötti ellenőrzést.
"A -világviszonylatban- jelentéktelen részesedésű TIDAL miatt?"
Egytértek veled, viszont azóta van köztudatban az MQA és ugrottak rá a hifigyártók, mióta a TIDAL bevezette pedig már előtte jópár éve létezett a technológia.
Szerintem Tidal tekintetében van értelme az MQA-val vacakolni, mert volt lehetőségem kipróbálni jó minőségű elektronikákon. A 16 bites tömörítetlen sztereótól jobban tud szólni a nagyobb felbontású MQA ha minden fold ki van bontva. Kb egyébként ugyanarra a következtetésre jutottam mint te, úgyhogy én is elkezdtem nézegetni a Raspberry-s Tidal Connectes dolgokat, mert az lehet talán a költséghatékony megoldás. Létezik egy ALLO márkájú streamer alap (Open Source Streamer) ami a raspberry pi Compute modulra épül (ilyenhez volt szerencsém) de audio szempontból elfogadható tápot meg környezetet építettek köré, bár ez is 250-300 euró körül van. Illetve ugyanennek a márkának van Raspi-re épül shieldje meg doboza olcsóbban valamivel, talán még az is használható.
Viszont én úgy olvastam/értelmeztem, hogy S/P DIF-en nem fog kijönni az MQA dekódolt Master Quality maximum csak 1 fold-ig. Csak USB-n keresztül, tehát kell utána egy USB-n csatlakozó MQA képes DAC. Ez igaz a Rasberry Pi-re is meg szerintem erre az IFI ZEN streamerre is. Vagy ha van más infód ezzel kapcsolatban azt szívesen olvasnám.
Azt már csak érdekességként leírnám, hogy CD lemezeknek akarnak adni mégegy lökést és kitalálták, hogy belekódolják a 16bit 44.1kHz-es MQA formátumot a CD lemezek adattartalmába ez kijön S/P DIF -en keresztül de konkrétan saját tapasztalatom szerint rosszabbul szól, mint a natív 16 bites adat. Hogy ezzel mit fognak/akarnak kezdeni vagy hogyan fogják ezt eladni? Ezt hátradőlve figyelem egy szatyor popcornnal a kezemben, hogy mire lesz elég a marketing gépezete.
Ja, hát több sebből vérzik, valszeg én is elengedem ... Bár a thread 2017-es, és aszongya nincs MASTER elég, hát, gyakorlatilag minden album MASTER, amire rákerestem eddig.
Első körben nekem nincs szükségem DAC-ra, rábíznám az erősítőre (van benne), olyan kéne, ami streameli Tidal Connecten keresztül (input: utp/wifi, output: digital optikai/hdmi) a Master minőséget.
az IFI-ből a Zen Streamer tud ilyet, 150 kHUF, Bluesound 210 kHUF, és csak felfele megy. Ráadásul, ahogy mondod, amelyikben van DAC, asse muzsikál túl jól, a Denon DAC-ja simán veri, verheti, utánanéztem csipszeteknek, nincs lényeges különbség (persze, a DAC nem csak csip). Én nem értek nagyon az digitális elektronikához audiofil kontextusban, de kizárt dolog bazz, hogy ez ennyibe kerüljön, ez meg van pakolva hülyeségadóval. Ráadásul úgy, hogy az IFI Zen Streamer konkrétan egy Raspi volumioval és egy 100 dolláros DAC-al - ebből nekem a DAC nem is kell, négyes Pi 60 dollár, volumio 30 dollár kb. Fut rajta a Tidal Connect natív.
Tidal nyilván nem jobb, mint a vinil vagy akár a sima cédé is, de hallhatóan sokkal, de sokkal jobb már a HIFI is, mint a spotify, gondoltam, kipróbálom, de nincs 200k-m ilyenekre.
Még van egy lehetőség, legújabb Chromecast már talán tudja, de nem biztos, elég szűkszavú a veboldal.
Azért azon el lehet gondolkodni, hogy a Naim miért nem támogatja egyáltalán az MQA-t. Meg azon a véleményen is, hogy 150-200 ezer alatt mindegy milyen kötyün hallgatod a tidalt... Meg azon is, hogy egy másfélillás unitin még mindig a bakeltjáccó szól a legjobban az analógbemeneten, pedig csak éppen kicsivel jobb a belépőszintnél a forrás>> http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=158790735&t=9103442
A gond szerintem az, ami 200 alatt van az hiába MQA képes egy összességében fosch minőségű valami. Szerintem nagyon túl vannak hájpolva meg árazva az MQA képes eszközök,
főleg, hogy egy natív 24 bites felvétel lemossa a fenébe az MQA-t, de értelek én is szeretem a Tidal kényelmét és én is azt használom.
Kisebb költségvetésből szerintem jobban jársz egy jó minőségű sima 16-24bites DAC-al. Volt szerencsém SMSL M500-hoz ez MQA képes 150 körül van. Jobban szólt a Human Audio DRA kitje a 16 bitjével.
A Pro-ject kicsi MQA képes streamere és hozzá tartozó DAC-ja az kiábrándító volt a Bluesoundtól se dobtam el az agyamat.
Olcsóban amúgy IFI Zen DAC de nem emlékszem, nem biztos, hogy az az összes foldot kibontja. Az 50 pénz körül van.
Fogalmam sincs, hol kérdezzem meg, tehát megteszem itt: szerintetek milyen eszközzel tudom a Tidalt MQA minőségben streamelni? Ja, és ne 200e forintról induljon, mert akkor megdühödök és leprogramozom Raspberry Pi-re.
Fel lehet így is fogni. Egy hangsugárzó rá két erősítő dolgozik. Egymás hibáit javítják. Mivel a hangszóró az generátor is, ezért a nem nulla Ohm os kimeneti impedanciarol levehető a hangszórók generátor arany és összehasonlítható a vezérléssel.
értem, illetve fel nem fogom. az is hülye volt aki kitalálta. mert ugy volna értelme, ha mondjuk összeadodna, és aki eléri az ezer minuszt, az kapna egy fekete pontot. 5 pont után bárkit kitilthat. előbb utóbb kifogynának a minuszolok. )))