Elnézést, későn válaszolok. Nem rozsdásodik, apróbb hibák vannak, amit tervezünk kijavíttatni, de komolyabb korrózió nincs. (Elgondolkodtunk a használt kocsi vételen, de jelenleg ott áll a helyzet, hogy csak a JSZP-ben is leinformálható, Magyarországon először üzembe helyezettet mernénk, első, vagy második tulajtól, korrekt, tiszta és hihető adatokkal. Amire mi használjuk, az az éves max. 10 000 km -ami szerintem csak 6 - 7000 km-, nem ösztökél arra, hogy beleugorjunk egy külföldi és teljesen ismeretlen előéletű jármű vásárlásába.) Viszont a 405 Break méretéhez hasonló méretű kombi kell, mert pakolni szoktunk, hol ezt, hol azt. Az se baj, ha egy kisebb futót elhúz. Mindezt a 405 tudja.
Ezért gondoltunk a motorgenerálra. Az érdekelt volna, hogy esetleg valakinek van-e tapasztalata szerízzel.
(Mint írtam hűtlenkedtünk, megsimogattunk pár 13-14 éves Avensis Wagont, épp tegnap töltöttem le egy 2006-os 1.8 Sol JSZP adatlapját, 600 000 km van benne (!!!), amit 300 000-re tekertek vissza és 750 e Ft-ért kínálják..., de gyanús, hogy az 1,6 1,7 m Ft-os azonos korú külföldiekben is benne van a 350 - 400 000 km...) Itt az eredménye, kijövünk a kereskedésből és ez fogad (lásd a képen). Ez a műanyag csap az első kerékdob hátsó szegletéből származik alulról (5 évvel ezelőtt kiesett, én applikáltam vissza). Saját kardunkba dőltünk..., vagy ez a hűtlenség ára (Herbie?!).
Szia ! Sikeres a művelet, minden kód kiolvasva. Ez a rajz a helyes. Igazad volt hogy elég egy vezeték és a negatívra kell kötni. A vezetéken lévő LED csak azért van hogy jelezze hogy a gomb be van nyomva, tehát nem a LED villog. A MIL lámpa villog a műszerfalon. 12 a teszt kezdete, 11 a vége. Törölni is lehet a kódokat. Köszi az eddigi segítséget.
Már én sem nagyon emlékszem, mert kb. akkor villogtattam így ki autót, amikor tanultam a szakmát. Azután vettem gyári diagot és nem kellett már.
A 1133, az nem egy kód, hanem kett: 11 és 33. Utána még kellene jönnie a lezáró kódnek is, akkor a 12 lenne az. Illetve a 33 után még lehetne több kód is, ha annyi van eltárolva. A gyújtás ráadása után kell diagolni, akkor kell nyomva tartani a gombot, talán 3 mp-ig, ha jól emlékszem (de én csak testelgettem a szálat, sosem építettem ilyen ledes izét, mert felesleges volt, mivel a MIL lámpa is kivillogja a kódot) és utána kezd villogni, majd minden kód után azt hiszem meg kell nyomni. De csak van valahol leírás hozzá a neten, keress rá !
Akkor most leírom és lerajzolom ahogy én láttam, azt is leírom, hogy mit nem tudtam megjegyezni. Hiába kértem hogy árulja el a szaki hogy miként kell ezt szabályosan megcsinálni, nem nagyon volt közlékeny, hiszen akkor nem tudna kiolvasásonként pénzt kérni a műveletér. A rajz szerint összekötötte a diag csatit a LED-el és ellenállással illetve akksival. Beiktatta a nyomógombot, ami persze nem volt zárt állásban, hiszen csak addig zárja az áramkört amíg nyomva van. Ez az egész nem volt egybe építve de gondolom egybe is lehet építeni mert úgy mégis csak egyszerűbb. A szaki beült az ülésre és a segédje adott jelre 2-3 másodpercre benyomta a gombot, a szaki belül nézte a MIL lámpát. Azt nem tudtam megfigyelni hogy a segéd általi gomb nyomás előtt vagy után adta rá a gyújtást hogy lássa a MIL lámpa villanásait. Ezt többször megcsinálta. Így jött ki a 1133-as hibakód. A kérdéseim: szabályos-e így ahogy láttam ? először a nyomógomb benyomása és azután a gyújtás ráadás, vagy fordítva ? mivel négyjegyű a hibakód és csak egy MIL lámpa van ezért karakterenként kell számolni a villanásokat ? ahogy írtad van kezdet 11 és vége 12 ( vagy fordítva ) akkor összesen hatszor kell ezt eljátszani ?
Nem, be ne kösd így ! A diag csatiból csak az egyik szálat kellene testre kötni ill. bizonyos ideig ott tartani. De ha bizonytalan vagy, inkább csináld meg a kiolvasót, amit írtak, bár amiket én olvastam róla, azoknál nem igazán vált be, de egy próbát megérhet.
A kivillogtatót a helyedben hagynám a fenébe. A diag csatiból bevezetnék az utastérbe egy kábelt (mondjuk az ablakon át) , amit majd testelgetned kell. Profibbak nyomógombot tesznek a kábelbe és a másik végét rögtön testelik, így csak a gombot kell nyomogatni ill. nyomva tartani.
Ugyanúgy működik ez is, mint a kivillogtatóval amúgy. A MIL lámpa villogását kell majd számolnod.
A kódokkal sajnos rossz hírem van: itt nem a PXXXX formtumút fogod megkapni, mert ezek még nem OBD2 szabványúak, a csati is ezért más. Itt két karakteres kódokat kapsz majd. 11 és a 12 az elején és a végén van, az jelzi a kezdetet és a végét a diagnak. Fejből most nem melékszem, hogy melyik, melyiket, de ez rögtön kiderül, ha elkezded.
Szia. Köszi, de addig nem jutnék el vele. Viszont megköszönném, ha kioktatnál a kódolvasó használatáról. Kaptam egyet ajándékba, a kódszámok meg a neten fent vannak. Az egész olvasó népiesen egyszerűnek tűnik, két vezeték egy kis doboz és van benne egy LED és némi ellenállás. Kb ennyi első ránézésre. Azt tudom hogy a LED-et és a hibaolvasó kétpólusú csatlakozót sorba kötöm az akksival de nem zárom rövidre csak akkor ( egy segéd ) ha bent ülök és látom a műszerfalat és ráadom a gyújtást. No innen kérem a segítséget. Valahogy úgy mesélték hogy a check lámpa felvillanásait kell számolni ahogy a segéd zárja a fent leírt áramkört és én ráadom a gyújtást. Hányszor kell ráadni a gyújtást ? Hogy jön ki egy négyjegyű kód ? Pl a 1133 ? Előre is köszönöm az oktatást.
7-8000 euró értékű veterán biztos nem lesz belőle. Innentől kezdve a kérdés szerintem inkább érzelmi, mint pénzügyi (már persze, ha nem okoz gondot a rászánnivaló, de nem úgy tűnik a leírtakból).
Nekünk 1998 óta van egy Peugeot 405 Break 1.6 GRi személygépkocsink (1992-es 8. havi), manuális 5 sebességes váltóval. Jelenleg 410 000 km van benne, a motor, a váltó eredeti, kuplung sem volt még cserélve (ami elég hihetetlen de így van). Amit javítottunk, az a hátsó torziós felfüggesztés (és tavaly kormánymű). Cseréltünk féltengelyeket, kerékcsapágyakat, első féktárcsát, hátsó fékcsövet, fő fékmunkahengert, generátort, vízszivattyút, hengerfejtömítést, vízcsövet, szilentek, hátsó kipufogódobot, ajtókilincseket (zömében 300 000 km körül és utána). Ezen kívül elromlott a fűtésradiátor szelepének mozgatómechanizmusa (ezt csak évszakonként nyitjuk, zárjuk azóta, a radiátort nem kellett volna kicserélünk...), ill. az ajtózárak és sajnos a klíma. A motor nem volt még felújítva (hüvelyes, motorszám: 1CT5V5*****, motorkód: BDY, 1580 cm3, 65 kW).
4 éve nyáron melegszik kissé a motor -úgy, hogy ki van véve a termosztát, venti megy minden fokozaton és a hűtő is tiszta-, főleg az utóbbi időben hangos és sok a kartergáz (eltömődött a kartergázszűrő és nyomta ki az olajat a nívópálca mellett). Tavaly év elején futót húztam vele, költözködtünk és a gyertyákat telecsapta olajjal, elment a gyújás, leállt egy henger. Utána teljesítményt vesztett a motor érezhetően, hogy kitakarítottam mindent, megszüntettem a szelep dekni tömítés alól az olajfolyást. Sajnos egy éve eszi a vizet is. A hengerfej pakolás csere után (3 éve), nem lett tökéletes a motor.
Egy kérdésem lenne, lassan veterán lesz -2022-, megéri felújítani a motorját, ha igen, tudtok műhelyet ajánlani? Milyen minőségűek az alkatrészek hozzá? Csongrád megyében lakunk.
Köszönöm szépen a tanácsot. A közeljövőben mindenképpen megejtem a cserét. Egyébként érdekes módon a rángatás most totál eltűnt és a súrlódó hang is mérséklődött és a pedálon is minimálisan érzem csak a súrlódást. Ettől függetlenül szétszedetem a kuplungot majd és cserélek mindent.
A hétvégén észrevettem, hogy ha sebességben van az autó, benyomom a kuplungot,akkor valamilyen ütemes súrlódó hangot hallok,és a pedálon is érzem a lábammal amikor csinálja ezt. Ha üresben járó motorral állok akkor semmi hangja nincs, még akkor sem, ha mondjuk 2esből vagy 3-asból kiveszem üresbe és csak gurulok járó motorral. Viszont ilyenkor is ha benyomom a kuplungot akkor megint hallom ezt a hangot. Ugyanúgy ütemesen csak nagyobb sebességnél gyorsabban hallani a hangot. Kinyomócsapágy kezdheti magát megadni? Bár a szerelőm annyit mondott telefonba,hogy akkor üresben is hallanom kéne.
Nemtudom mennyire függhet ezzel össze, de néha elkezdi játszani az autó, hogy 1-esben indulásnál baromira ráz, utána semmi gond. Van, hogy ezt hónapokig nemcsinálja aztán előjön 1 hétre neki. Ha ilyenkor nagyobb gázzal indulok akkor eltudom kerülni a rázást,de nem tudom mi lehet ez.