"A vasúti és teherautó-szállítás hétköznapi pillanataiból... A fejlett pályaudvari fuvarozási formák kialakítása jó úton halad, és ezt a mostoha időjáráskor, illetve ünnepnapokon is szüntelenül folyó munkát már több száz rakodógép segíti"
A Suzuki nem gyárt dízelmotort. (a témáról egy Totalcar cikk: http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2006.11.09.&287211 ) Pontosabban tavaly megállapodott a Fiat-al, hogy licencben elkezdi gyártani a motort Indiában. A gyártósor a napokban indult el. Szóval azon a motoron lehet, hogy Suzuki felírat van, de azt tuti még a Fiat szállította a Suzuki-nak.
Hoztam nektek egy képet,úgy tűnik talán jó kezekbe kerül a vas :o)) na nem az enyémbe én csak az autópályán találkoztam vele még tavaly december előtt.
Hengerfejtömítés nincs, fém a fémmel. A főtengely görgős csapágyazású. A dugattyúk könnyű alumíniumötvözetből készültek. Hengerenként öt dugattyúgyűrű van, a legfelső krómozott. Szárazkarteres olajozás. A hajtókar üreges, a dugattyúcsapszeg nyomó olajozású, a dugattyút olaj hűti. Ez az autó 1956-ban jött ki. Szerintem nem semmi, és még akkor szó sem esett az egyéb műszaki "tévelygéseiről" :)
Pardon ezt nem tudtam. Gyanúra adhatott volna okot, hogy az egyik 1.4-es, a másik 1.2-es. Dehát olyan ritka a háromhengeres motor manapság, hogy bedőltem. Nade a lényeg, hogy ez most tendencia. Rokon dízel-benzin motorcsaládokat alkotni.
Ez pont rossz példa, mert a VW 1.4-es háromhengeres TDI-je nem más mint a négyhengeres 1.9 TDI egy hengerrel megcsonkított változata. Az 1.2-es háromhengeres benzinesekhez nincs nagyon köze.
De hogy ideillő példát is mondjak, ott a Volvo 2.4-es öthengeres dízele, aminek furata, lökete, lökettérfogata megegyezik a 2.4-es benzinesével.
Nem tudom, de szokásban van, sorolhatnám a példákat. Pl. a VW/Audi/Seat/Skoda csoport háromhengeres - hol benzin hol dízel - motorja. Valszeg a főtengely, hajtókar, dugattyú van másból, a blokk meg kb ugyanaz. Nyilván törekszenek a minél több közös alkatrészre, így keletkeznek ezek az öszvér motorok.
Az URAL-omon is volt, nagyon szépen működött, '89 februárjában egy százas szöggel a gumiban örököltem, és '90 augusztusig elhalasztottam a kerékcserét. Akkor leszereltem. Persze a szöget bennehagytam, és minden szelepet megnyitottam, hogy egyszerre eresszen mind a hat kerék, úgy kevésbé feltűnő. Mentem vele mindenhová, terepen, árkon-bokron, de a végét le kellett vágni, mert aszfalton nagyon csattogott :) Tán még ma is benne van.
De itt ütött szeget valami a fejembe. Azt írják, a dízel változat, az MZR-CD tkp. ugyanez a motor. Hogy lehetséges egy motort egyszerre benzin és dízel kivitelben gyártani? Gondolom a hengerfej nem egyforma, hiszen más a befecskendezés helye és jellege. Nade a sûrítés nagyon más! Nem kell emiatt a motortömböt is vastagabbra méretezni? (a régi könyvekben még ezt nevezték meg fô oknak, amiatt a dízelek nehezebbek, mint az azonos méretû benzines).