Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2007.01.30 0 0 10064

Az 1974-es képhez tartozó szöveg:

 

"A vasúti és teherautó-szállítás hétköznapi pillanataiból... A fejlett pályaudvari fuvarozási formák kialakítása jó úton halad, és ezt a mostoha időjáráskor, illetve ünnepnapokon is szüntelenül folyó munkát már több száz rakodógép segíti"

 

 

rezgaras Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10063
Bócman írta:

> Akkor ez most szerinted Fiat, vagy Suzuki??

Ezt igazán könnyû megválaszolni. Hol van a Pannenstatistik-ban? :-))))
(a Fiat a legvégén szokott lenni, a japánok a legelején...)


> akkor a link:

Kösz, érdekes. Kb. ugyanaz van benne, mint a Wikipedia cikkekben.
Előzmény: Bócman (10055)
Gasolin Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10062
A Suzuki nem gyárt dízelmotort. (a témáról egy Totalcar cikk: http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2006.11.09.&287211 )
Pontosabban tavaly megállapodott a Fiat-al, hogy licencben elkezdi gyártani a motort Indiában. A gyártósor a napokban indult el.
Szóval azon a motoron lehet, hogy Suzuki felírat van, de azt tuti még a Fiat szállította a Suzuki-nak.
Előzmény: Bócman (10055)
Roadtrain Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10061

Pedig az utakon sok ilyen sárga mentős Merci szaladgál.

Részvétem a barátod miatt,nem lehetett egyszerű baleset :o(

Előzmény: 504LACI (10060)
504LACI Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10060

OK köszi. Pont egy ilyen fogattal halt meg egy barátom kb. három éve, azt hittem ez az :-(((

Átszágoldott rajta a GAZ-51, letolta a fülkét a gépről. Azóta rossz emlékeim vannak ha sárga autómentőn GAZ-51-et látok valahol. 

Előzmény: Roadtrain (10059)
Roadtrain Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10059

Megnéztem a pontos dátumot,2006.11.23.-án készült.

De arra már nem emlékszem melyik autópályán talán az M7 volt.

Előzmény: 504LACI (10058)
504LACI Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10058

Mikori kép ez???

Biztos, hogy tavalyi? Nem korábban készült?

Előzmény: Roadtrain (10057)
Roadtrain Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10057

Hoztam nektek egy képet,úgy tűnik talán jó kezekbe kerül a vas :o)) na nem az enyémbe én csak az autópályán találkoztam vele még tavaly december előtt.

 

MALWIN Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10056
A kasztnit ki tervezte???:-))))
Előzmény: Bócman (10055)
Bócman Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10055

No, van egy dízel Ignisem. A motor tervezője a Fiat.

Minden porcikája japánban készül, Suzuki felirattal.

 

Akkor ez most szerinted Fiat, vagy Suzuki??

 

 

Na, és akkor a link:

 

 

Soros négyhengeresben Mazda, V-ben Ford...
Előzmény: rezgaras (10035)
drakon007 Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10054
Sziasztok!

Egy-két URAL érdekesség:
Sanyi-ka Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10053
Blokk,főtengely
Előzmény: tatrafan (10043)
Bukephallosz Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10052
Ilyesmiböl árultak fütöolajat kiskölökkoromban Szfváron palotai úton...
Előzmény: Ramsau83 (9936)
Bukephallosz Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10051
Szét kell szedni egy M61es NOHAB motorját..azon a 2ütemü dizelmotron van felül ROOTSfúvó ;-)
Előzmény: Maz (9953)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10050

És végül egy régebbi témához: lehetett-e menet közben kapcsolni a felezőt?

 

tatrafan Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10049

Az érdekesebb részek:

 

Hengerfejtömítés nincs, fém a fémmel. A főtengely görgős csapágyazású. A dugattyúk könnyű alumíniumötvözetből készültek. Hengerenként öt dugattyúgyűrű van, a legfelső krómozott. Szárazkarteres olajozás. A hajtókar üreges, a dugattyúcsapszeg nyomó olajozású, a dugattyút olaj hűti. Ez az autó 1956-ban jött ki. Szerintem nem semmi, és még akkor szó sem esett az egyéb műszaki "tévelygéseiről" :)

 

 

tatrafan Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10048
tatrafan Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10047

...úgyhogy lássunk valami érdekesebbet 1970-ből. Tatra 138 típusú teherautó Kezelési Utasítása:

 

Előzmény: tatrafan (10046)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10046
Na igen, el is szégyelltem magam... :)
Előzmény: BlackStar (10045)
BlackStar Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10045

> hogy az egyik 1.4-es, a másik 1.2-es

Bisztoss köbméterről meg hajómotorokról van szó? :))))

Előzmény: tatrafan (10042)
BlackStar Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10044

> Ez egy Zis-134-es.Talán a BTR őse.Vezetett valaki ilyet Magyarországon?

Áá. Úgy tudom, ez csak prototipus volt.

(Korban még a 157-es Zil előtt vagyunk :-o )

Előzmény: Törölt nick (10019)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10043
Nem hiszem! :) Érdekes lenne tudni, mi maradt benne eredeti.
Előzmény: Sanyi-ka (10039)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.29 0 0 10042
Pardon ezt nem tudtam. Gyanúra adhatott volna okot, hogy az egyik 1.4-es, a másik 1.2-es. Dehát olyan ritka a háromhengeres motor manapság, hogy bedőltem. Nade a lényeg, hogy ez most tendencia. Rokon dízel-benzin motorcsaládokat alkotni.
Előzmény: \X/VR6 (10041)
\X/VR6 Creative Commons License 2007.01.28 0 0 10041
Ez pont rossz példa, mert a VW 1.4-es háromhengeres TDI-je nem más mint a négyhengeres 1.9 TDI egy hengerrel megcsonkított változata. Az 1.2-es háromhengeres benzinesekhez nincs nagyon köze.

De hogy ideillő példát is mondjak, ott a Volvo 2.4-es öthengeres dízele, aminek furata, lökete, lökettérfogata megegyezik a 2.4-es benzinesével.
Előzmény: tatrafan (10038)
MALWIN Creative Commons License 2007.01.28 0 0 10040
Nem kell olyan messzire menni, a Csepel motorok is eredetileg (Steyr korukban) benzinesek voltak.
A B413-ból lett a D413.
Előzmény: tatrafan (10038)
Sanyi-ka Creative Commons License 2007.01.28 0 0 10039
Szembeszomszédom egy T4-be átalakitott egy benzines motort dizelre már vagy 6 éve:)))  járta németországot oda-vissza,elasdta de még mindig megy:)))
Előzmény: tatrafan (10038)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.28 0 0 10038
Nem tudom, de szokásban van, sorolhatnám a példákat. Pl. a VW/Audi/Seat/Skoda csoport háromhengeres - hol benzin hol dízel - motorja. Valszeg a főtengely, hajtókar, dugattyú van másból, a blokk meg kb ugyanaz. Nyilván törekszenek a minél több közös alkatrészre, így keletkeznek ezek az öszvér motorok.
Előzmény: rezgaras (10035)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.28 0 0 10037
Vagy úgy!
Előzmény: Sanyi-ka (10034)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.28 0 0 10036
Az URAL-omon is volt, nagyon szépen működött, '89 februárjában egy százas szöggel a gumiban örököltem, és '90 augusztusig elhalasztottam a kerékcserét. Akkor leszereltem. Persze a szöget bennehagytam, és minden szelepet megnyitottam, hogy egyszerre eresszen mind a hat kerék, úgy kevésbé feltűnő. Mentem vele mindenhová, terepen, árkon-bokron, de a végét le kellett vágni, mert aszfalton nagyon csattogott :) Tán még ma is benne van.
Előzmény: Törölt nick (10031)
rezgaras Creative Commons License 2007.01.28 0 0 10035
Bócman írta:

> Ford duratec.

Szóval a Mazda MZR.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratec_engine#Duratec_20
http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Z_engine#MZR

De itt ütött szeget valami a fejembe. Azt írják, a dízel változat, az MZR-CD tkp. ugyanez a motor. Hogy lehetséges egy motort egyszerre benzin és dízel kivitelben gyártani? Gondolom a hengerfej nem egyforma, hiszen más a befecskendezés helye és jellege. Nade a sûrítés nagyon más! Nem kell emiatt a motortömböt is vastagabbra méretezni? (a régi könyvekben még ezt nevezték meg fô oknak, amiatt a dízelek nehezebbek, mint az azonos méretû benzines).



Előzmény: Bócman (10026)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!