Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
1975 AM . Állami , vállalati , közületi stb : AU 51 46 , AT 52 17 , AF 28 58 , AU 79 69 Polski Fiat 125p , AG 11 79 Volga , SD 05 64 , FG 20 82 Nysa , MA 38 36 Nysa mentő , AE 43 39 Opel Diplomat , SC 27 02 platós UAZ , SC 76 21 IFA , YE 21 49 Robur , YE 39 12 Zil . Bérautó : XX 17 87 Fiat 128 .
Ennyit én is látok, csakhogy a METRO 2006. dec. óta "C+C" ("Cash and Carry Hungary"), a kép tehát ennél nem korábbi, viszont ekkorra - tudtommal - a honvédség is rég lecserélte a rendszámait. Azonkívül ott az a montírozásra utaló világos homály.
Civil rendszámos, minden valószínűség szerint kiselejtezést követően megvett 13-as Csajka. Az igazi meglepetés az, hogy az autó Franciaországban van. Hogy miképp került oda, rejtély. Tavaly tették fel az ebay-re, onnan szedtem le a fotókat. Egy kint élő, veteránügyben fertőzött magyar kolléga elment a településre, hogy megkeresse a minimálár megjelölése nélkül meghirdetett kocsit, amelyet végül nem ütöttek le, de nem járt sikerrel. A helyiek tudtak egy fura akcentussal beszélő, ismeretlen típusú, nagy, régi autót birtokló emberről, de nem tudták megmondani, hogy hol lakik. A kocsiról azóta sincs hír.
1961-es gyártású, második szériás almazöld Volga M21. Egy Szeged melletti maszek zöldség-, gyümölcs- és virágtermesztő egykori autója. Érdekessége, hogy nem leadott állami kocsiként került a képeken látható tulajhoz, hanem új korától kezdve magánkézben futott. Jött egy füles, hogy Pesten, a Röppentyű utcában van 5-6 darab vadonatúj Volga, amelyek mindenféle faxni, protekció, plusz kör nélkül készpénzért megvásárolhatóak. 115.000 forint táskába be, vonatra fel, és délutánra már ház udvarán állt a lábon elhozott, nem egészen háromszáz kilométert futott, zsír új Volga. Egy soros nyolchengeres Buickot váltott ki az ugró szarvas. Az amerikai batár fenntartása a lehetetlennel volt határos, lévén ki volt nyomva a szeme, alkatrészt égen-földön nem lehetett hozzá találni, minekutána állandóan baj volt vele. Plusz a fentiekből következően, ha éppen működött, hiba nélkül benyelte a 25-30 litert. A tetőcsomagtartóval felszerelt Volga jóformán naponta vitte a terményeket Pestre, nem kevés kilométer csúszott bele. Soha nem hagyta ott a gazdáját, és az évek alatt a rendszeres karbantartáson túl csak egy motorgyűrűzésre volt szükség. Akkoriban a környéken ez volt az egyetlen magánkézben futó Volga, így amíg a rendőrök meg nem jegyezték, hogy kié az autó, lépten-nyomon megállították a civil kocsit. Ezt követően viszont jóformán soha. A verda csak az első volt a Volgák sorában, a család évtizedeken át kitartott a típus mellett. A tulaj ma is él, a fia jelenleg is birtokol egy restaurált M21-est.