Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Na , s akkor jöjjenek az Urban legendek : 1. Ilyen Hudson szerepel az ' 59 - es Liener könyvben is , ha jól emlékszem , még hozzá H - rendszámmal ... Egy ' 56 - ban fiatalon Új Zélandra került házaspár volt látogatóban jó 10 éve egy kedves barátoméknál . Sok mindenről beszéltünk , többek közt persze az öreg autókról , meg hogy mi volt , hogy volt az ötvenes években itthon , mielött kimentek . Az úr mesélte , hogy az ötvenes évek elején a Farkas Mihály honvédelmi miniszter soföre volt , mint kiskatona . Ezen közben elővette a pénztárcáját , és elövett egy fényképet , amin Ő volt katona ruhában egy ilyen Hudson mellett ..
2. Egy már jó pár éve elhunyt autómentős ismerősöm , nevezzük Péter bának , meg volt az a " rossz " szokása , hogy azokat az érdekesebb autókat , amiket Ő szállitott , rendre lefényképezte . A nyolcvanas években Péter bá egyébként narancssárga terepes Aróval trélerezett ( maradt egyáltalán ilyen autó itthon ? ) . Az alábbi sztorit is Ő mesélte , és mutatta a fényképet is hozzá : Egy osztrák ( vagy német ) emberrel ment le Gyöngyösre , ahonnan is a Rákosi autóját kellett elhoznia ! ( Tudom , minden negyvenes évek végi , ötvenes évek eleji itthon felbukkanó ősmagyar rozsdás batárt a nagyvezér autójának titulálnak , ami persze egyfelöl lehetetlen , másfelöl azonban biztos vagyok benne , hogy több autót is használt az öreg , nem csak Ziszt ..) Szóval ami tény : a fényképen egy ' 50 - es vagy '51 - es Lincoln Cosmopolitan volt az Aro mögé kötve a traileren . Állitólag ' 56 - ban , a zavarós idökben gyöngyösi rendőrkapitány szerezte meg , és rejtette el a kocsit egy garázsba . Egészen a nyolcvanas évekig ott volt , Péter bá abból a garázsból hoztal el a külföldi mukival .Szegény Aro majd meggebedt , mig a határig elhuzta a vasat ....
Mostani tippem szerint ez egy 1946 - os Chevrolet Stylemaster , de majd este katalógusban is utána nézek : http://www.hotrodsandstreetrods.com/slideshows/46Chevy/1946ChevyStylemaster.html
Nem, már egy modernebb, "Step-down design" szellemében készült autót mutatott a felvétel. Szerintem ezek az 1948 és 1954 közötti Hudsonok egyszerűen gyönyörűek voltak.
Köszi! Viszonzásként néhány kép: Ja igen! A CO sorozatot folyamatosan adták ki? ha nem akkor 1967január végén február elején kiadhatták a CO-00-76ot? Köszi előre is mindenkinek!
Ezen a 3. képen valami nem stimmel ... Biztos , hogy CB az Opel redszáma ? Mert hogy én ezt egy Record A - nak nézem , amit ' 63 - tól gyártottak , de a CB sorozat ' 60 - ban kifújt . Tudtommal .
Ebből a skoda kukásból el van téve egy darab. Az égetőben van az FKF rt-nek egy múzeuma.15 jármű található ott,és rengeteg fénykép. Bárki megtekintheti. Sokan nem is tudják,hogy létezik. Én is onnan tudom,hogy ott dolgoztam,és érdekelnek a régi járművek.
A kockák CO-val kezdődtek 66 szeptemberében, tehát a tiéd vagy CO-s vagy már CP-s attól függően, hogy mikor helyezték forgalomba. Azt meg már csak az Isten tudja.
A BMW vétele volt 72-ben, nem a rendszámot kapta akkor, ugye? CB-98-63-hoz milyen autó tartozik? UN-00-34 600-as vagy 601-es Trabant? Chevrolet gondolom a Merkúr használtautó telepről, tehát leselejtezett állami autó volt?
Na kérem, ígértem még régebben, hogy egy téli estén belekotrok a családi almáriumba. A rendszámokat időrendbe tettem, az autók nem így követték egymást. Egy részt előástam, itt az eredmény:
LG-14-47 Tatran S125
NB-57-62 Jawa 350 vázsz:18-8382 mot.sz:18-8382 vétel: 1968.04.06
Sajnálom, de nincs ebből az időszakból olyan adatom, ami dátumot tartalmaz. Azt tudom, hogy a CP-s sorozat ment. Pl. a saját Trabantunk 1967.03.31-én kapta a CP-56-67 rendszámot.
Nem vitatom, igazad van. Csak mint érdekesség szeretném bebizonyítani hogy az élelmes szaki az elvesztett 6-os helyett G-t ütött be mert az nagyon hasonlít rá. :)))