Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Carspray Creative Commons License 2016.02.07 0 0 14683

Mi a cél? Elektromos pisztolyal eleve be van határolva a végeredmény,de ha azzal fújjátok akkor lehet jó lesz a sprays lakk is rá... egyébként egyiket sem ajánlanám nagyon semmire személyszerint... 

Előzmény: sanyi1104 (14682)
sanyi1104 Creative Commons License 2016.02.07 0 0 14682

Tapasztalt ember véleményét kérném! Elektromos festékszóróval fényezek üvegszálas idomokat és a festés után elég a spray-s lakk, vagy vegyek olyat amit a pisztolyba boríthatok? Rutintalan kezdő vagyok! Köszönöm!

ksyy Creative Commons License 2016.02.04 0 0 14681

Sajnos nem csak erre a szakmára ilyen a reagálás. Az emberek többsége 1év alatt akar meggazdagodni és a filléres tételeken spórol és bukik el mindent. Vannak akik nagyon túlzásba esnek az árak terén,de egye fene,legyen drága,de akkor a munka legyen tökéletes. 

 Tuti vannak páran akik normálisan megcsinálják mind a fényezést és mind a kaszni munkát,de az kevés.

Előzmény: bádogember86 (14680)
bádogember86 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 14680

Pont az ilyen trógerek miatt jövünk mi a politikusok után a "szeretem" ranglistán. Kikophatnának már ezek a "szakik" a szakmából mert a normális javítók renoméját is lerángatják az ilyen munkákkal. 

Néha úgy néznek rám az emberek mikor szólok hogy kéne még ez vagy az az alkatrész, színte látom a szemébe hogy "tuti csak le akarsz húzni" nézést. :) 

Nincs jó hírünk na...! ;)

Előzmény: ksyy (14679)
ksyy Creative Commons License 2016.02.04 0 0 14679

Sajnos látom a munkáját rokonom autóján,kittelés nincs megcsiszolva rendesen,túl vékonyan fújva stb-stb. Úgy volt,hogy én csinálom,de nem volt időm rá. Mintha eladós lenne az autó úgy csinálta és csak az egybe legyen kategória a cél. Messziről oké,de közelről nem jó.   Az olcsó fényezésnél ilyenekkel spórolnak sajnos.  Nagyon kevés fényező használ mindent úgy ahogy kel,mert az nem olcsó,megy a sumák rendesen.

Előzmény: Carspray (14678)
Carspray Creative Commons License 2016.02.04 0 0 14678

Igen, van alapozó-töltő-töltőalapozó..... Így van... én véleményem szerint egy wash primer majd száradás utáni sima töltőzés "párti" vagyok....... de alapvetően fenn tartom innen a semmiből, látatlanban hogy nem a füller kihagyása a gond. Gittre-szín elvet nem onnan venné észre az ember hogy x idő múlva rozsda jelenik meg, az sokkal súlyosabb esztétikai hiányosságokat okozna.... De nyilván a biztosat csak akkor lehetne mondani ha az ember kicsiszolná teljesen.... Én alatta keresném a problémákat :) 

A gittek nagyrészt poliészter műgyanta kötőanyagúak.... Ezek tapadása ELSŐsorban a teljesen fényes fémtiszta felületeken a legjobb. Másodsorban felérdesített, ép, régi fedőlakkokon.....  Na meg ugye epoxy-n.... De az megint egy külön eset...... telibe fémtisztára csiszolt kocsiknál használják inkább, mert mire elér az x-edik elemre, berozsdál, és azzal szigetelik, izolálják a felületet..... 

Összetett téma, nyilván semmi közöm hozzá, csak annyi hogy valamelyik oldal védelmére keltem, de egy kicsiszolást és tanulmányozást megérne....... hogy mégis milyen alapfelület volt meg mik is azok a bizonyos rétegek :D 

Előzmény: ksyy (14676)
''csiga Creative Commons License 2016.02.04 0 0 14677

Üdv az Uraknak!

 

Kisebb alkatrészek, idomok fényezésére keresek nem túl drága fényező pisztolyt.

 

Kicsit visszakeresve ezt régebben ajánlottátok az Erba HVLP-t, de később olvastam róla, hogy már nem az igazi:

 

http://www.wellerszerszam.hu/erba_profi_nagyteljesitmeny_369_szoropisztoly_hvlp_20180/

 

 

Maradjak ennél vagy esetleg tudtok jobbat ajánlani?

 

 

 

A kompresszorom  - egyenlőre egy  24 L   1,5KW-os Einhell, de tervezek egy kéthengeres kicsit nagyobbat, az nem tudom elég lenne-e hozzá:

 

http://epitkezes-kert.vatera.hu/barkacs_szerszam_ipari_gep/ipari_gep_barkacsgep/kompresszor/erba_kompresszor_50l_v2_osztrak_szamlaval_2188029317.html

 

 

Illetve kisebb alkatrészek homokfúvós tisztításához lenne még a kompresszor.

 

 

 

 

ksyy Creative Commons License 2016.02.04 0 0 14676

Ha tanultad és ismered az anyagokat akkor tudnod kell,hogy van füllerből olyan is ami korroziógátló anyagot is tartalmaz és közvetlen mehet fémtiszta felületre is,de ugyanígy van kittnél is.

 

Előzmény: Carspray (14673)
ksyy Creative Commons License 2016.02.04 0 0 14675

Én nem hordom el,nem szokásom. A füllerel lezárod a kittelést a hátsó sárvédőm nincs fényezve,csak füller. Több mint 1 éve csináltam,csillaggarázs és semmi rozsda. Nem rozsdagátló,de ha a felületet nem éri víz akkor nem rozsdál,ha megcsiszolnám akkor már kirozsdálna.  Nem kel kérdezősködni erről a füller-töltő stb elnevezésről mert volt itt egy jó kis beszélgetés 1-2 éve és minden le van írva.

Előzmény: Carspray (14673)
Steven 68 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 14674

A haveromat csak tákolóművészként emlegetik és mégis van munkája,lehet itt bármiféle köpködés az embereket az olcsóság motiválja. Én egy alvázvédelmet 30000 Ft-ért mondtam anyaggal együtt( 5 kg anyag) lemosva az alját,két oldalra borítva a autót és sokallják. Aki ráfújja 15-20000-ért a jól felhígított anyagot sárra,mocsokra felületesen, ahhoz fogják vinni.

Előzmény: bádogember86 (14668)
Carspray Creative Commons License 2016.02.03 0 0 14673

Ennyi..... :) szemét egy festő, mond el mindenkinek hogy ne vigyen oda melót mert t@knyol

 

Majd utána körbekérdezősködsz hogy mi az a füller...magyarul töltő feltölti a felületet, kicsi,kézzelmnem érezhető egyenetlenségeket "elviszi",kitölti a csiszolási karcokat és leszigeteli,egy szìnűvé "változtatja" az alapot....ezzel megakadályozva a leszívódást,átvérzést, spórolsz vele a felhordandó bevonat mennyiségéből illetve a felső,csupán esztétikai élményt és még pár dolgot biztosító rideg törékeny vékony fedőbevonat alá egy félig meddig rugalmasnak mondható közbenső alapot biztosít...egy fajta tapadás közvetítőnek nevezhető a gitt és a fedő lakk között. 

NEM rozsdagátló fémalapozó,nem egy primer....a feladata a fent leírt pár sor a teljesség igénye nélkül.

 

 

Előzmény: ksyy (14672)
ksyy Creative Commons License 2016.02.03 0 0 14672

Ha használta volna akkor nem rozsdásodna a kicserélt javítóív.

Előzmény: Carspray (14671)
Carspray Creative Commons License 2016.02.03 0 0 14671

Honnan tudod hogy kihagyta a füllert? :) 

Előzmény: ksyy (14670)
ksyy Creative Commons License 2016.02.03 0 0 14670

Ezt hasonlóan gondolom én is,pedig nem vagyok fényező. Rokonom autóját fényezték,sima akril fehér,volt sárvédőív csere stb és 2 hónapra rá már rozsdál mert kihagyta a füllert,spórolt vele 1-2ezret.

Előzmény: RM 66 (14669)
RM 66 Creative Commons License 2016.02.03 0 0 14669

Az említett anyagok egy lököre max 1500ft,ezek kihagyása nem pénzkeresés inkább igénytelenség.120ft-nál min. egy bontott lökö csere van felszámolva.

Előzmény: Carspray (14666)
bádogember86 Creative Commons License 2016.02.02 0 0 14668

Na ja! Kezdem kapisgálni hogy aki becsületes, na az fog éhenhalni! Bár, még mindíg jobb úgy elmenni sétálni a környéken hogy nem akarnak arconcsapni vagy leköpni. ;) 

 

Előzmény: Carspray (14666)
Mafia05 Creative Commons License 2016.02.02 0 0 14667

Pont ezért csinálják mert az a gazdája nem látja meg nem is ért hozzá hogy milyen anyaggal és technológiával lett megcsinálva az autója csak azt látja hogy milyen szar volt és milyen szép lett azt úgy sem tudja hogy kimaradt egy két anyag a fényezésből. Egyébként ezt én is tapasztaltam ahol tanultam.

Előzmény: Carspray (14666)
Carspray Creative Commons License 2016.02.02 0 1 14666

Ja hát tanulóként volt olyan hogy reggel neki álltam egy lökhárítónak,délben le volt füllerezve, egy jó tenyérnyi műanyagozás volt rajta meg kavicsos volt. A munkalapon meg láttam hogy 120 ezerbe lett bevállalva. Műanyagalapozó nulla,lágyító nulla,műanyaggitt nulla,úgy ahogy a többiek is csinálták..... ilyet akármikor csinálok itthon ismerősöknek egy 15 20 k ért. Egy szem különbség sincs... t@knyolás.... hihetetlen összegeket képesek elkérni nagy cégek... passzolom hogyan és miért... ha tudnám én is csinálnám.

Előzmény: bádogember86 (14665)
bádogember86 Creative Commons License 2016.02.02 0 0 14665

Van kabinjuk és elég komoly logisztika veszi őket körbe. Nagyon jól felszerelt hivatalos kft. 

Én amúgy feladtam és a tulajra bízom hogy hol csináltatja meg, vívjon ő. Nekem már nincs türelmem kardoskodni más kocsijáért.

Sokszor kérdeztem hogy mi okozza a ~200000Ft plussz költséget, sosem kaptam kielégítő választ. :) Egyre nehezebb szakikkal összeállni mert elfogytak. Ma volt nálam egy vízszerelő srác, mondta hogy évek óta keres kollegát maga mellé de egyszerűen nincs szakmunkás. Ott sem jobb a helyzet...

Előzmény: Carspray (14664)
Carspray Creative Commons License 2016.02.02 0 0 14664

Jujjj....hát ez igy nem hangzik valami biztatóan...leírás alapján legalábbis. Nem szégyellősek.

Kabinjuk van egyébként? Feketén dolgozó maszekok vagy "rendes" vállalkozás?  (Na nem mintha ez olyannyira számitana a végeredményben,pusztán kiváncsiskodom)

Előzmény: bádogember86 (14661)
lloydb Creative Commons License 2016.02.02 0 0 14663

Sziasztok!

Én Budakeszin lakom, és egy elemet szeretnék fényeztetni. Tudd esetleg valaki ebben segíteni, vagy ajánlani valakit a közelben?

Köszönöm előre is!

Steven 68 Creative Commons License 2016.02.02 0 0 14662

Sajnos ez pont így van ahogy írtad a Tiszántúl az ország mostohagyereke,és,hogy munkájuk legyen az embereknek sokszor kivetkőznek emberi mivoltukból.Trógerolja egyik mester a másikat, csak azért,hogy neki több munkája legyen. Amúgy én Nyírbátorba lakok.

Előzmény: bádogember86 (14661)
bádogember86 Creative Commons License 2016.02.02 0 0 14661

:) Csak a fényezést csinálják. Én szedem szét, lakatolom ki és alvázvédem és fényezés után én üregvédem is ki. Sőt, még az ajtókat is én megyek le leakasztgatni. :)

Amúgy minden cserés elemet színre vettünk, igazából két küszöböt kell gittelni meg egy cserélt ívet. Egy-két pici (5forintosnyi) horpi lett még kijavítva... Nem egy nagy sztori. 

Amúgy elég tisztességesen meg vannak csinálva ezeknél a fényezőknél a melók, nincs leapadás, rendesen össze van pucolva stb. Mondjuk az ötszázas ember egy tróger, vele még a biciklimet sem fújatnám le. :) 

Én a drágábbik csapattal szoktam dolgoztatni csak az ügyfélnél kiverte a biztit hogy ha utána számol akkor sehogy sem jön ki az elemár, és hogy nincs semmiféle szavatosság ennyi pénzért. 

Előzmény: Carspray (14658)
RM 66 Creative Commons License 2016.02.02 0 0 14660

Milyen autót ?

Előzmény: Liviati (14659)
Liviati Creative Commons License 2016.02.02 0 0 14659

2500€-ért itt németbe is telibefújnak egy autót és jó minőségbe.

Előzmény: Carspray (14658)
Carspray Creative Commons License 2016.02.01 0 0 14658

Erre felé messze nem ilyen árakon mozognak a teli fények..... bár nem is a legjobb minőségben,illetve nem nagy kaliberű autókról van szó. 

Nagyon sok pénz az tény...de tudni kéne hogy hogyan dolgoznak...  

Ha úgy ahogy az a nagykönyvben megvan írva hogy minden flexelés stb ki munkálva lefinomítva még gitt előtt aztán 2k epoxy nem kispórolva, meg gittből evercoat...pár elemre poliészter fújás...jó minőségű füller....két sort gitt közt is kontrollal géppel finomítások meg szilikon mentesítés...meg mire mindig minden anyagnak kivárják az előírt száradást...(sztem nem egészséges az infrázgatás meg a nagyon erős ráfűtés a kabinban)

Nem tudom esetleg ők ebben az árban egy üregvédelmet is csinálnak e? Alvázvédelem? Telifénybe mik tartoznak bele? Falcok is? Ajtók belseje? Ők szerelik szét ?  Cstér motortér? Ezer millió tényezőből áll...

De tény 500 700 k ért profi munkát kell felmutatni profi anyagokkal... nem olcsón csinálják :)

Előzmény: bádogember86 (14646)
bádogember86 Creative Commons License 2016.02.01 0 0 14657

Nagyjából tisztában vagyok a Szabolcsi viszonyokkal, a szüleim onnan származnak és a rokonaim 90%-a mai napig ott él. Sajnos ott nagyon kiéleződik az olcsó és a jó közti kontraszt. Arra nagyon sokan élnek mélyszegénységben, csórik örűlnek hogy gurul a kocsi nemhogy milyen fény van rajta. :(

Amúgy nekem az a világ közepe, imádom a megyét! Sajnos a Tisza vonalától mintha elvágták volna az országtól és az a senki földje lenne... Nincs beruházás, nincsennek üzemek, kicsit olyan mintha ott magukra hagyták volna az embereket. :( 

 

Megyén belül merre mozogsz? 

Előzmény: Steven 68 (14649)
bádogember86 Creative Commons License 2016.02.01 0 0 14656

Jelen esetben egy hátsósárvédőről van szó, viszont ha ott víz van bent az már régen nem jó. :) Egy jó kocsin ott azok az üregek szárazak kell hogy legyenek. 

 

Peremezni egy kimondottan erre a célra kifejlesztett fogóval szoktam és így nem nyúlik és nem hullámosodik meg. 

 

Elvileg a gittel sosem fog a viasz találkozni mert végig van hegesztve:nincs kiút a viasznak. Nagyon sok ívet tettem már így fel és még sosem volt gond. :)

Előzmény: petiw (14651)
Kunpusztai Creative Commons License 2016.02.01 0 0 14655

Értem és köszönöm, e szerint gondolkodom akkor!

Előzmény: bádogember86 (14654)
bádogember86 Creative Commons License 2016.02.01 0 0 14654

Szia!

 

Sima elemcsere, mivel hogy csavarozható és gazdaságosabb cserélni mint foltozgatni én a csere mellett volnék. Inkább egy rozsdamentes bontott mellett szavaznék (nehéz lesz találni) mint egy utángyártott mellett. 

Felénk; elem olyan 10000Ft, lakatos 10000Ft, fényezés 20-25000Ft. 

Előzmény: Kunpusztai (14653)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!