Keresés

Részletes keresés

annyi baj legyen Creative Commons License 2019.11.19 -1 1 70321

A NOAA egy állami hivatal.
A hazai turistatérkép kiadók ellenben nem, hanem profitorientált cégek, így fokozottabban érvényesülnek a kereslet-kínálati viszonyok. Amíg van kereslet, addig ki fogják adni a papíralapú térképeket. Ha meg nincs kereslet, akkor meg miért probléma, ha megszűnik?

Egyébként az utóbbi öt évben mutatkozó kényszeresen fessünk át mindent másmilyenre, változtassunk meg mindent, szép számmal terelheti át a célközönséget a digitális térképek felé, mert a fene sem akar évente sok-sok ezret arra költeni, hogy papír alapon up-to-date legyen.

Az én térképvásárlási szokásaim is alaposan megváltoztak: mivel a papírtérképet csak itthon, és csak áttekintésre használom, ezért évek óta csak a Szarvas András féle, új kiadás előtti, maradék régi akciós térképeket vásárolom meg, de a pontos útvonalat már jellemzően a saját online megoldásomban tervezem.

Ha én térképkiadó lennék, én is a digitális térképkiadás felé tendálnék. Mondjuk teljesen más üzleti modellel, mint a papíralapúnál
Kétféle úton is el lehetne indulni: 
-életciklus modell: minden megvásárolt térkép 2 évig ingyenesen frissül a vásárlás után, aztán újat kell venni

-előfizetéses modell, amig előfizető vagy, folyamatosan  kapod a frissítéseket a kiválasztott területről

Minden elterjedtebb outdoor appba lehet csempeszervert beállítani, sokban lehet saját útvonaltervezőt használni, egy cartographiás csempével, túrautakra optimalizált Brouterrel kiadott Locusra szerintem sokan kifizetnének havi egy-két kávé árát. Sokkal több embert elérne, lassabb elavulás, kisebb környezetterhelés, a kiadó szempontjából pedig nagyobb bevétel.

Előzmény: petergabor (70318)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2019.11.19 0 1 70320

Ezzel semmi baj nincs. Ha jól tudom, a hajók GPS-el mennek, műholdas nyomonkövetéssel, nekik az könnyebb is, mint a papírtérkép meg a szextáns.

 

Túrázóknál azért még meredeknek érezném a váltást. 

 

Ha már itt tartunk - lesz valami online elérhető archívum a túrautak egyszerűsítésének áldozatául eső régi túraútvonalak GPS trackjeihez, hogyha valaki mégis le akarná járni pl az északi zöldet, festés nélkül is tudjon tájékozódni túragps-el?

 

 

Előzmény: annyi baj legyen (70317)
olahtamas Creative Commons License 2019.11.19 -1 0 70319

Ez nem jelenti azt, hogy a hagyományos kartografálású térképek megszűnnek, csak nem nyomtatják ki őket feleslegesen papírra, ezzel is védve az őserdőket:

https://www.avenzamaps.com/maps/88665?utm_source=affiliate&utm_medium=affiliate_link&utm_campaign=szarvas.andras%40map.hu&utm_term=2796819860

 

Előzmény: garass (70316)
petergabor Creative Commons License 2019.11.19 0 0 70318

Minőségét valószínűleg semmiben.

Létét valószínűleg annyiban, hogy idővel a hazai turistatérképek kiadása is meg fog változni.

Előzmény: annyi baj legyen (70317)
annyi baj legyen Creative Commons License 2019.11.19 -1 2 70317

Az, hogy az Egyesült Államok Nemzeti Óceáni és Légkörkutatási Hivatala nem ad ki több papíralapú hajózási térképet, mennyiben érinti a hazai turistatérképek létét, és minőségét? 

Előzmény: garass (70316)
garass Creative Commons License 2019.11.19 0 1 70316
Güsziológus Creative Commons License 2019.11.19 -1 1 70315

AK-02

 

Az Alföldi Kéktúra második szakaszának vége felé, Csongrád megye határában, a Petróczi iskola előtt (AKPH_10), az évek óta meglévő K3 már S, idén átfestették a jeleket.

Az S végső soron alternatív útvonala a KÉK-nek, igaz, a pecsételő helyet kikerüli.

 

Az immár SÁRGA indul ÉK felé, és egy kiágazó jelzés (S3) is van, kicsivel a település előtt.

Ez utóbbi egy kilátóhoz vezet, körülötte pihenők, játszóterek, kellemes környezet a fenyőfák és a nyárfák társaságában.

 

Az nem tudom, hogy jelzi-e tábla, mi Öttömös felől mentünk (felmérés céljából), ameddig lehetett, autóval.

Kép is készült, íme:

 

Ha valaki Öttömösön szakítja meg a túrát, és van lehetősége, érdemes kerülni, pár kilométer a Módra vendégház.

Nem kimondottan autós turistáknak, hisz csak homokút vezet a házhoz, de az végső soron autóval is járható.

Tavaszi Széll Creative Commons License 2019.11.18 -2 1 70314
olahtamas Creative Commons License 2019.11.18 0 1 70313

Rendben, írtam az illetékeseknek!

Ne terheljük tovább ilyen belső dolgokkal a fórumot.

Előzmény: HEV (70312)
HEV Creative Commons License 2019.11.18 0 1 70312

Ide nem kell zebra, egy autópálya szerű úton ne mászkáljon keresztbe senki. A turista utat kell biztonságos nyomvonalra tenni mert van rá mód.

 

Előzmény: olahtamas (70309)
HEV Creative Commons License 2019.11.18 0 1 70311

Egyik irányból sem vezet járda a kereszteződéshez. Gyalog csak az úttesten lehet megközelíteni, mivel leálló sáv nincs a korláton kívül lehet várakozni majd át kell mászni. a frissen átadott úton már sok súlyos baleset volt. Mennyi kell ahhoz, hogy egy biztonságos keresztezésnél vezessen át a DDP ami 3 km?

 

https://nepszava.hu/3052465_lengyel-utepitot-gazoltak-halalra-a-felkeszen-atadott-r67-es-gyorsuton

 

https://www.sonline.hu/kek-hirek/helyi-kek-hirek/szaguldas-vezet-az-atadott-uton-1896732/

 

 

Előzmény: jzp2107 (70310)
jzp2107 Creative Commons License 2019.11.18 -1 0 70310

a 60 km/h megvan a körforgalom miatt, előzni emiatt szintén nem lehet, közvilágítás adott

 

mondjuk nyilván jobb lett volna eleve zebrásan tervezni mint utólag acélkorlátot bontani

ürügynek nem utolsó, hogy most már miért nem lehet zebra (pénz)

 

szerencsére a pénteki urugay meccs biztosítására volt elég rendőrbusz hogy lezárja az összes keresztutcát, azt meg lehetett oldani.. arra jutott a pénzből hála az égnek

olahtamas Creative Commons License 2019.11.18 0 1 70309

Köszi az összefoglalót!

Én nem vagyok útügyes szakember, de attól tartok, hogy itt nem lesz zebra.

Ennél sokkal egyszerűbb esetekben sem sikerült zebrát elintézni.

 

Előzmény: HEV (70308)
HEV Creative Commons License 2019.11.18 0 1 70308

Ezekből itt semmi nincs biztosítva, sőt acél korlát van az út szélén:

 

23.7 Lakott területen kívül gyalogos-átkelőhelyet kijelölni csak rendkívül indokolt esetben szabad. A kijelölt gyalogos-átkelőhely térségében 60 km/óra sebességkorlátozást és jelzőtáblával, valamint záróvonallal is jelzett előzési tilalmat kell elrendelni, továbbá kötelező a „Gyalogosátkelés” veszélyt jelző tábla (KRESZ 83. ábra) elhelyezése. A kijelölt gyalogos-átkelőhelyre további útburkolati jelekkel (KRESZ 158/a és 158/b ábrák) is fel kell hívni a figyelmet.

 

 

23.14 A kijelölt gyalogos-átkelőhely mindkét végéhez szilárd burkolat] járda vezessen, amely a kijelölt gyalogos-átkelőhelyhez a gyalogosok várakozásra szolgáló szilárd burkolatú felülettel (gyalogos felállóhely) csatlakozzon.

 

 

23.16 A kijelölt gyalogos-átkelőhely térségében az út közvilágítása feleljen meg a vonatkozó szabvány szerinti megvilágítási előírásoknak. A gyalogos-átkelőhely térségét célszerű az út közvilágításától eltérő színű fénnyel megvilágítani.

olahtamas Creative Commons License 2019.11.18 0 0 70307

Ezt inkább tőlük kellene megkérdezni!

 

Előzmény: jzp2107 (70304)
alnibell Creative Commons License 2019.11.17 0 1 70306

Már megbocsáss, de rossz a címzés.
Én mindent elkövettem, hogy a környékünk közúti fejlesztései a lehető legrövidebb időn belül felkerüljenek a TuHu térképére. Ténylegesen bejártam, majd szerkesztettem. Most már esélyem sincs, hogy ezt tegyem, mindentől megfosztottak.

Amúgy pedig nem érzem feladatomnak, hogy a somogyi fejlesztéseket nyomon kövessem. Az meg -szerintem- sokkal inkább a vicc kategóriájába tartozik, hogy egy gyorsforgalmi utat körforgalommal szakítanak meg.

Előzmény: HEV (70294)
alnibell Creative Commons License 2019.11.17 0 0 70305

Minden és azok ellenkezője is elképzelhető.

De ez nem igazolása annak, hogy ne lenne lehetséges nyomvonalat kitűzni az adott helyen.

Előzmény: jzp2107 (70299)
jzp2107 Creative Commons License 2019.11.17 -1 0 70304

egyébként miből tartana a közutasoknak a körforgalomnál felfesteni egy zebrát?

Előzmény: olahtamas (70302)
HEV Creative Commons License 2019.11.17 0 1 70303

https://d1cuyjsrcm0gby.cloudfront.net/VhVR77TDvPQ2fBd4snTRHg/thumb-2048.jpg

 

3 km-re É-felé van az új felüljáró ahol biztonsággal át lehetne vezetni a turista utat. Régebben is bement a piros Felsőmocsoládra, hiszen ott több szép műemlék is van.

 

Nézegettem a paragrafusokat, az R67-es gyorsforgalmi út bár leálló sávja nincs de oldalsó és középső korlátja van valamint vadkerítés is, a gyalogos forgalom szempontjából olyan mint egy autópálya.

 

 

Előzmény: olahtamas (70302)
olahtamas Creative Commons License 2019.11.17 0 1 70302

Valahol át kellene vezetni a gyalogosokat, az nem vitás!

Ha bárki vonattal érkezik, annak is valahogy ás kéne tudnia menni az út túloldalára.

Lehet, hogy lesz aluljáró, mint Mátraverebélyen, vagy felüljáró?

Mindenesetre eddig ha ilyen indokkal kértek módosítást egy turistaút nyomvonalára, akkor azt mindig elfogadtuk!

 

Előzmény: HEV (70301)
HEV Creative Commons License 2019.11.17 0 1 70301

Szerintem ez durva hiba! Talán majd a turistaút szakbizottság véleményét is megismerjük.

 

Előzmény: osm (70300)
osm Creative Commons License 2019.11.17 0 0 70300
Előzmény: HEV (70295)
jzp2107 Creative Commons License 2019.11.17 0 0 70299

az a jelzés nem is igazán létezik, így illetékes se nagyon van (gondolom)

 

Előzmény: alnibell (70298)
alnibell Creative Commons License 2019.11.17 0 1 70298

Hogy mi jó vagy mi jobb annál, azt csak a terepadottságok, meg a megteendő távok alapján lehet(ne) eldönteni.

Mindenesetre az eredeti 85-ös útra se volna célszerű rávinni a gyalogos forgalmat.

De nem ez a lényeg, hanem az, hogy 5-6 éve ismert a szakadás ténye és senki, aki illetékes lenne nem lépett a megoldás érdekében. Ugyanakkor most is csak kritikával illetik a több éves javaslatot.

Előzmény: jzp2107 (70297)
jzp2107 Creative Commons License 2019.11.17 0 1 70297

ez a legjobb alternatíva?

a 3 "nehezen járható"-ból kettőn át kell evickélni, ahogy a mocsaras területen is

 

nem célszerűbb a Szent Mártonnal együtt, aztán az autóút túloldalán az étteremnél becsatlakozni az eredeti pirosba?

Előzmény: alnibell (70293)
jzp2107 Creative Commons License 2019.11.17 -1 0 70296

annyi a jó hír hogy a körforgalomnál legalább nem 100-zal mennek és nem kell korláton átmászni (megnéztem mapillaryn, ha nincs összefüggő kocsisor, akkor azért megoldható, de nem túl szerencsés erre vezetni)

Előzmény: HEV (70295)
HEV Creative Commons License 2019.11.17 0 1 70295

Egy jellegzetes rész: a gyorsforgalmi út körforgalmán kellene átmenni a turistának!  A falu É-i részén van egy új vadátjáró ami kiváló keresztezés lehetne.

 

https://turistautak.openstreetmap.hu/?zoom=17&lat=46.55219&lon=17.81498&layers=B00TFT

 

Előzmény: HEV (70294)
HEV Creative Commons License 2019.11.17 0 1 70294

Az - ha igaz - akkor egy alsóbbrendű közút, nem ismerem a helyet de valóban egyszerű a tennivaló terelésileg. Nálunk pld. az új R67-es gyorsforgalmi út szétszabdalta a DDP útvonalat.  Az OSM már korrekten jelzi az új gyorsforgalmi utat, a piros sáv áthelyezésekről még semmi információ nincs. Ingyen itt sem dolgoznak. A tuhuról az egész R67 út hiányzik, így ott látszólag minden rendben :-)

Előzmény: alnibell (70293)
alnibell Creative Commons License 2019.11.17 0 1 70293

Megoldhatatlan? Ugyan miért?

És igen, évek óta vár arra, hogy az illetékesek vagy a magukat annak tekintők megoldják ezt az egyszerű feladatot.

Előzmény: Güsziológus (70292)
Güsziológus Creative Commons License 2019.11.17 -1 0 70292

Bocs, de olyan vagy, mint Móricka. Mindenről az jut eszedbe.

Egy ellenpélda van? És a sok-sok "felszámolt?

 

Évek óta "hajtogatod" ezt a szakadást, de ez megoldhatatlan.

Lehetetlen feladatokra nem lehet vállalkozni.

 

Legyen tehát egy kivétel, ami ugyebár erősíti a szabályt.

Előzmény: alnibell (70291)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!