A NOAA egy állami hivatal. A hazai turistatérkép kiadók ellenben nem, hanem profitorientált cégek, így fokozottabban érvényesülnek a kereslet-kínálati viszonyok. Amíg van kereslet, addig ki fogják adni a papíralapú térképeket. Ha meg nincs kereslet, akkor meg miért probléma, ha megszűnik?
Egyébként az utóbbi öt évben mutatkozó kényszeresen fessünk át mindent másmilyenre, változtassunk meg mindent, szép számmal terelheti át a célközönséget a digitális térképek felé, mert a fene sem akar évente sok-sok ezret arra költeni, hogy papír alapon up-to-date legyen.
Az én térképvásárlási szokásaim is alaposan megváltoztak: mivel a papírtérképet csak itthon, és csak áttekintésre használom, ezért évek óta csak a Szarvas András féle, új kiadás előtti, maradék régi akciós térképeket vásárolom meg, de a pontos útvonalat már jellemzően a saját online megoldásomban tervezem.
Ha én térképkiadó lennék, én is a digitális térképkiadás felé tendálnék. Mondjuk teljesen más üzleti modellel, mint a papíralapúnál Kétféle úton is el lehetne indulni: -életciklus modell: minden megvásárolt térkép 2 évig ingyenesen frissül a vásárlás után, aztán újat kell venni
-előfizetéses modell, amig előfizető vagy, folyamatosan kapod a frissítéseket a kiválasztott területről
Minden elterjedtebb outdoor appba lehet csempeszervert beállítani, sokban lehet saját útvonaltervezőt használni, egy cartographiás csempével, túrautakra optimalizált Brouterrel kiadott Locusra szerintem sokan kifizetnének havi egy-két kávé árát. Sokkal több embert elérne, lassabb elavulás, kisebb környezetterhelés, a kiadó szempontjából pedig nagyobb bevétel.
Ezzel semmi baj nincs. Ha jól tudom, a hajók GPS-el mennek, műholdas nyomonkövetéssel, nekik az könnyebb is, mint a papírtérkép meg a szextáns.
Túrázóknál azért még meredeknek érezném a váltást.
Ha már itt tartunk - lesz valami online elérhető archívum a túrautak egyszerűsítésének áldozatául eső régi túraútvonalak GPS trackjeihez, hogyha valaki mégis le akarná járni pl az északi zöldet, festés nélkül is tudjon tájékozódni túragps-el?
Ez nem jelenti azt, hogy a hagyományos kartografálású térképek megszűnnek, csak nem nyomtatják ki őket feleslegesen papírra, ezzel is védve az őserdőket:
Az, hogy az Egyesült Államok Nemzeti Óceáni és Légkörkutatási Hivatala nem ad ki több papíralapú hajózási térképet, mennyiben érinti a hazai turistatérképek létét, és minőségét?
Az Alföldi Kéktúra második szakaszának vége felé, Csongrád megye határában, a Petróczi iskola előtt (AKPH_10), az évek óta meglévő K3 már S, idén átfestették a jeleket.
Az S végső soron alternatív útvonala a KÉK-nek, igaz, a pecsételő helyet kikerüli.
Az immár SÁRGA indul ÉK felé, és egy kiágazó jelzés (S3) is van, kicsivel a település előtt.
Ez utóbbi egy kilátóhoz vezet, körülötte pihenők, játszóterek, kellemes környezet a fenyőfák és a nyárfák társaságában.
Az nem tudom, hogy jelzi-e tábla, mi Öttömös felől mentünk (felmérés céljából), ameddig lehetett, autóval.
Kép is készült, íme:
Ha valaki Öttömösön szakítja meg a túrát, és van lehetősége, érdemes kerülni, pár kilométer a Módra vendégház.
Nem kimondottan autós turistáknak, hisz csak homokút vezet a házhoz, de az végső soron autóval is járható.
Egyik irányból sem vezet járda a kereszteződéshez. Gyalog csak az úttesten lehet megközelíteni, mivel leálló sáv nincs a korláton kívül lehet várakozni majd át kell mászni. a frissen átadott úton már sok súlyos baleset volt. Mennyi kell ahhoz, hogy egy biztonságos keresztezésnél vezessen át a DDP ami 3 km?
a 60 km/h megvan a körforgalom miatt, előzni emiatt szintén nem lehet, közvilágítás adott
mondjuk nyilván jobb lett volna eleve zebrásan tervezni mint utólag acélkorlátot bontani
ürügynek nem utolsó, hogy most már miért nem lehet zebra (pénz)
szerencsére a pénteki urugay meccs biztosítására volt elég rendőrbusz hogy lezárja az összes keresztutcát, azt meg lehetett oldani.. arra jutott a pénzből hála az égnek
Ezekből itt semmi nincs biztosítva, sőt acél korlát van az út szélén:
23.7 Lakott területen kívül gyalogos-átkelőhelyet kijelölni csak rendkívül indokolt esetben szabad. A kijelölt gyalogos-átkelőhely térségében 60 km/óra sebességkorlátozást és jelzőtáblával, valamint záróvonallal is jelzett előzési tilalmat kell elrendelni, továbbá kötelező a „Gyalogosátkelés” veszélyt jelző tábla (KRESZ 83. ábra) elhelyezése. A kijelölt gyalogos-átkelőhelyre további útburkolati jelekkel (KRESZ 158/a és 158/b ábrák) is fel kell hívni a figyelmet.
23.14 A kijelölt gyalogos-átkelőhely mindkét végéhez szilárd burkolat] járda vezessen, amely a kijelölt gyalogos-átkelőhelyhez a gyalogosok várakozásra szolgáló szilárd burkolatú felülettel (gyalogos felállóhely) csatlakozzon.
23.16 A kijelölt gyalogos-átkelőhely térségében az út közvilágítása feleljen meg a vonatkozó szabvány szerinti megvilágítási előírásoknak. A gyalogos-átkelőhely térségét célszerű az út közvilágításától eltérő színű fénnyel megvilágítani.
Már megbocsáss, de rossz a címzés. Én mindent elkövettem, hogy a környékünk közúti fejlesztései a lehető legrövidebb időn belül felkerüljenek a TuHu térképére. Ténylegesen bejártam, majd szerkesztettem. Most már esélyem sincs, hogy ezt tegyem, mindentől megfosztottak.
Amúgy pedig nem érzem feladatomnak, hogy a somogyi fejlesztéseket nyomon kövessem. Az meg -szerintem- sokkal inkább a vicc kategóriájába tartozik, hogy egy gyorsforgalmi utat körforgalommal szakítanak meg.
3 km-re É-felé van az új felüljáró ahol biztonsággal át lehetne vezetni a turista utat. Régebben is bement a piros Felsőmocsoládra, hiszen ott több szép műemlék is van.
Nézegettem a paragrafusokat, az R67-es gyorsforgalmi út bár leálló sávja nincs de oldalsó és középső korlátja van valamint vadkerítés is, a gyalogos forgalom szempontjából olyan mint egy autópálya.
Hogy mi jó vagy mi jobb annál, azt csak a terepadottságok, meg a megteendő távok alapján lehet(ne) eldönteni.
Mindenesetre az eredeti 85-ös útra se volna célszerű rávinni a gyalogos forgalmat.
De nem ez a lényeg, hanem az, hogy 5-6 éve ismert a szakadás ténye és senki, aki illetékes lenne nem lépett a megoldás érdekében. Ugyanakkor most is csak kritikával illetik a több éves javaslatot.
annyi a jó hír hogy a körforgalomnál legalább nem 100-zal mennek és nem kell korláton átmászni (megnéztem mapillaryn, ha nincs összefüggő kocsisor, akkor azért megoldható, de nem túl szerencsés erre vezetni)
Egy jellegzetes rész: a gyorsforgalmi út körforgalmán kellene átmenni a turistának! A falu É-i részén van egy új vadátjáró ami kiváló keresztezés lehetne.
Az - ha igaz - akkor egy alsóbbrendű közút, nem ismerem a helyet de valóban egyszerű a tennivaló terelésileg. Nálunk pld. az új R67-es gyorsforgalmi út szétszabdalta a DDP útvonalat. Az OSM már korrekten jelzi az új gyorsforgalmi utat, a piros sáv áthelyezésekről még semmi információ nincs. Ingyen itt sem dolgoznak. A tuhuról az egész R67 út hiányzik, így ott látszólag minden rendben :-)