Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pinguru Creative Commons License 2017.02.08 0 1 47714

Legközelebb, ha beír valamit, akkor oda kell írni, hogy itt járt Fúró****r, persze nem csak úgy beláncolva, mert azt is törlik. 

Előzmény: atompyka (47713)
atompyka Creative Commons License 2017.02.08 0 0 47713

Én láttam, kben sosem tűnt volna fel, hogy hiányzik egy sorszám. Kb. egy fél mondattal igazat adott Tie-nak az előző hsz-a végett. Semmi rendkívülit nem írt, még csak egy árva olajfúrótornyot sem akart rásózni senkire. :-)

Előzmény: Boar... (47712)
Boar... Creative Commons License 2017.02.08 0 0 47712

Nem eszem kergelajhárt... :-)

Nem tudom, mi történt, nem láttam azt a hozzászólást akkor sem, amikor a sajátomat elküldtem...

Előzmény: atompyka (47711)
atompyka Creative Commons License 2017.02.07 0 0 47711

Te Boar! Megetted Furkagyurkát (47703)?!

Előzmény: Boar... (47704)
korzo Creative Commons License 2017.02.07 0 0 47710

Gondolom az a való motorodba.

Ez egy különösen alacsony viszkozitású olaj, csak abban az esetben használható, ha kifejezetten ehhez tervezték a motort. Emiatt nem is szabad helyette mást beletenni, mert motorkárosodást okozhat (pl. a "kopott már a motor, tegyünk bele sűrűbb olajat" itt nem játszik!)

Előzmény: jim32 (47708)
Tie Creative Commons License 2017.02.07 0 0 47709

Tévedés.

 

Ha van differenciálmű, akkor az megoldja, hogy juttat hajtás előre is, hátra is. Alapvetően ugyanannyit, és ha kell, tud differálni.

 

És adott esetben, túl nagy fordulatszámkülönbség esetén tudja zárni a differáló differenciálművet.

 

 

Ahol viszont nincs differenciálmű, ott a két kardán közti összeköttetést KIZÁRÓLAG a haldex (vagy viszkó, vagy akármi) csinálja, ergo ahhoz, hogy sima egyenesen menésben is jusson hajtás előre, vagy hátra, ahhoz neki valamennyire záródnia kell, ergo dolgoznia. Ergo kopik, fárad. Mert gyakorta olyankor is kell dolgoznia, amikor egy difizárat csináló viszkó nem dolgozik, mert a hajtóerőt az előtte lévő difi viszi át, adott esetben kanyarban pl. valamekorra fordulatszámeltéréssel, de folyamatosan, és fokozatmentesen.

 

Ha difi nincs, csak a viszkó, akkor annak folyamatosan erőlködnie kell, hogy hajtson mindenhol.

Előzmény: lapar (47707)
jim32 Creative Commons License 2017.02.07 0 0 47708

Ma volt szervízben a Renegade. 0W 30-as Selenia olajat tettek bele. Normális dolog ez? Jó ez, ha terepezünk? (2.0 diesel)

(Életemben ilyen olajat nem használtam.)

lapar Creative Commons License 2017.02.07 0 0 47707

"amikor aszfalton mész, és nincs terhelési különbség, akkor a viszkó egy pillanatot nem dolgozik, nem melegszik, nem csinál semmit. Nem azon keresztül folyik a terhelés,"

Ez így van a telekjáróknál is, ha jól tudom, a kuplung (Haldex, Viszko) csak a fordulatszámkülönbségre zár, egyébként csak együtt forog. (vagy ha megnyomod a 4WD gombot, de azt meg nem illik aszfalton)

Előzmény: Tie (47702)
skt15 Creative Commons License 2017.02.07 0 0 47706

Egy normál (pl. Rav4) viszkós SUV kb. 2 perc alatt tilt le közepes terepen.

Előzmény: Tie (47702)
Tie Creative Commons License 2017.02.07 0 0 47705

Nyilván, melyikben épp mi a leggyengébb. Valaminek kell lennie, mert ha minden egyfolymán erős, akkor ugyanannyi esély van arra, hogy a legdrágább törik el, mint a legolcsóbb.

 

Classic Range-en a féltengő a leggyengébb, így 10-ből 9-szer az törik.

 

De persze ettől még nekem sikerült törnöm féltengelycsuklót is (görbe vót a hidam), difit is, meg a végén egyszer a terepváltóban lévő difit is. De én vadbarom vagyok, ez köztudott. :))

Meg azért a V8 is segít benne. :)

Előzmény: Boar... (47704)
Boar... Creative Commons License 2017.02.07 0 0 47704

Szokják isteníteni a G hajtását, csak sose mondják mellé, hogy a 3 literes szívódízellel "öletik".

Adj nekem egy G-t, az 5literes V8-cal, automatával, egy délután alatt eltörök neked valamit a hajtásában terepen. Vagy féltengelyt, vagy difit, vagy zárat, vagy akármit.

 

felhúzott VW 1.9 td ropiként tördeli a G féltengelycsuklóit, a 3000 V6-os pajero csuklóit ekkentik bele, hogy kíbírjon egy versenyt.

Előzmény: Tie (47702)
Tie Creative Commons License 2017.02.07 0 1 47702

Egyvalamit fogadjunk el:

A legbrutálisabb technikát is agyon lehet ütni, meg lehet ölni, miszlikbe lehet szakítani.

Szokják isteníteni a G hajtását, csak sose mondják mellé, hogy a 3 literes szívódízellel "öletik".

Adj nekem egy G-t, az 5literes V8-cal, automatával, egy délután alatt eltörök neked valamit a hajtásában terepen. Vagy féltengelyt, vagy difit, vagy zárat, vagy akármit.

 

És azt hiszem, az nyilvánvaló, hogy a legerősebb megoldás mindig a puszta mechanika, a vas.

 

A legjobb haldexet, elektromágneses kupplungot, vagy viszkót is meg lehet ölni, és fenntartom, hogy még könyebben is, mint a vasat

Egyrészt.

 

Másrészt pedig ami nagyon fontos momentum, az a méretezés.

A valódi terepjárók elemeit terepjárásra, aktív munkára, sok-sok felezésre tervezik, méretezik.

Ahogy pl. a classic range viszkója is olyan, hogy persze, előbb-utóbb meghal, de rendszeres terepezés mellett is elmegy azért 4-500ezer km-t. Nyilván meg lehet ölni hamarabb is, ha pl. 3 tonnás futót húzol vele nap-mint-nap terepen, mert minden nap költöző méhész vagy, de azt hiszem, ez nem is tartozott a tervezési kritériumok közé, hiszen viszonylag kicsi a valószínűsége, hogy egy akkoriban huszonmilliós autót valaki újonnan erre használjon, ahogy most se húz senki méhész-pótkocsit minden nap terepen a 35 milliós csúcs Range Roverrel. Az meg, hogy egy évben kétszer elhúzod vele az 5 tonnás hajódat az Adriára, az lófasz.

 

Azok az autók viszont, amiknek az összkerékhajtásában haldexek, meg viszkók vannak, jellemzően középső differenciálmű nélkül - azaz ezeknél az aktív hajtásban is kell dolgozniuk a kupplungoknak, hiszen azon megyen át az erő, míg a viszkós classic range-nél a differenciálmű megoldja a hajtás elosztását, amikor aszfalton mész, és nincs terhelési különbség, akkor a viszkó egy pillanatot nem dolgozik, nem melegszik, nem csinál semmit. Nem azon keresztül folyik a terhelés, az csak akkor csinál valamit, amikor nagy fordulatkülönbség van a középső difin. Akkor gyorsan bezár, oszt kész. De azoknál, ahol nincs difi, ott a hajtást is ezeknek a kis viszkóknak, haldexeknek, akármiknek kell átvinniük, ezek viselik a terhelést.

Harmadrészt meg ezeknek az autóknak a hajtási elemeit sosem olyan igénybevételre tervezik és méretezik, amilyen igénybevétel egy aktívan használt hobbiterepjárónál van, azaz amikor nap-mint-nap terepezel, hanem arra, hogy egy évben kétszer fel kell menned egy jeges meredek utcán, oszt kész.

 

Egyszerűen, ha ezeket elkezded öletni terepen, akkor NAGYON rövid idő alatt meg tudod gyilkolni a hajtásukat.

Lehet hogy felmegy egyszer ugyanott, ahol a G, vagy a Range, meg még háromszor is, de ha egész nap ezt játszod vele, 4-5 ilyen nap után vége lesz, mint a botnak.

 

Egyszer kipróbáltam a Vályi Pistáékkal a mendei offroad parkban azt a touareget, amivel a két misspicsám voltak bamakoban.

Fél órát bohóckodtam vele, hogy leátlózgattam a sárban, bementem a vizesárokba, kirúgattam belőle (és MT gumik voltak rajta!!!), és már sírt is a fedcomputer, hogy a váltómű túlmelegedett, fault, halál halál, nem megy tovább. Erről van szó.

 

Tökmindegy, mi zárja a lamellákat, ha elkezded úgy öletni, amire azt nem tervezték, akkor valami meg fog halni. Elkopik a lamella, leszakad, összetörik, megég a folyadék, szétesik az elektromágnes, leszakad, kész, ennyi.

Tökmindegy, milyen elven működik, meg lehet ölni.

Előzmény: lapar (47700)
lapar Creative Commons License 2017.02.07 0 0 47701

Ez is mind igaz, de van, akit nem zavar. (az nem én vagyok)

Ha valamit nagyon félteni kell, már megette a fene.

Asszem itt olvastam, hogy ami leszakad, arra nincs is szükség. Na, most, ha egy pár százezer forintos gép, amit direkte jáccásra vesz a zember, annál ez igaz.

Előzmény: skt15 (47697)
lapar Creative Commons License 2017.02.07 0 0 47700

Jogos, a tárcsás tengelykapcsoló megcsúszhat, de a gyakorlatban nekem úgy tünik, nem szokott inkább a tengelyen levő difizár hiányzik. Ha jól tudom, a Swiftben nem tárcsás tengelykapcsoló van, hanem viszko kuplung, amit egyre kevesebben használnak (és ez szok meghalni a gyilkolástól). Az én Kiámban elktromágnes zárja a lamellákat, a Haldexnél meg azt hiszem a folyadéknyomás, ami a fordulatkülönbségtől alakul ki.

Persze nem vagyok nagy offroados, úgyhogy nem vitatkozni kívánok ezeken (nem is tudnék)

Előzmény: Tie (47696)
pinguru Creative Commons License 2017.02.07 0 0 47699

"Legrosszabb esetben eltöröd, de azt meg akármilyen vasdarabbal meg lehet csinálni, ha van hozzá kellő nyomatékod" és egy Tie :)

Előzmény: Tie (47696)
Opi77 Creative Commons License 2017.02.06 0 0 47698

Sziasztok!  

Új vagyok itt. Szeretnék venni egy terepjárót második autónak, terepezni, szőlőbe járni, utánfutót húzni. Kb.500 000- 700 000 ft –ot szánnák rá. Eddig az Opel Fronterákat nézegettem, de most találtam egy 2700cm3 diesel Nissan Terrano 1 –et. Az Opelhez sok bontott alkatrészt lehet venni megfizethető áron, viszont a Terrano -hoz mennyire lehet kapni és mennyire kompatibilis a Terrano 2 –vel? A Terrano fogyasztása is érdekelne. Érdekelne mi a véleményetek a két járgányról. Előre is köszi.

skt15 Creative Commons License 2017.02.06 0 0 47697

Ja, meg az a sok műanyag, meg szövet az alján csak úgy fröcsög róla a terepen.

Előzmény: skt15 (47693)
Tie Creative Commons License 2017.02.06 0 0 47696

Azért, mert nem olyan.

A többtárcsás is csak egy kupplung, amit meg lehet forgatni, meg lehet gyilkolni.

Még a Classic Range-en lévő kurvanagy viszkót is meg lehet ölni, pedig ott az csak a középső differenciálművet zárogatja, nem effektíve az csinálja a hajtást, mint ahogy pl. az összekerekes swiftben, ahol nincs difi, csak egy ilyen.

A kézzel zárt középső differenciálmű nem csúszik, nem ég le. Legrosszabb esetben eltöröd, de azt meg akármilyen vasdarabbal meg lehet csinálni, ha van hozzá kellő nyomatékod.

Előzmény: lapar (47692)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.06 0 0 47695

Elnézést kérek, nem tudom mit csesztem el hogy így megnyúlt a kommentem felülete.

Törölt nick Creative Commons License 2017.02.06 0 0 47694

A Szamuráj (gondolom ez a Samu)Egyáltalán nem komfortosabb egy UAZ-nál.A képességeit nem vitatom, de kb a söfőr és egy utas terheléssel. Ha a vadszállító rácsra hátra felraksz egy 2q-ás disznót, meg is halt, mert elvesztette a (egyébként remek)súlyelosztását. 

 

"Ha az embernek véletlenül van ideje vadászni, akkor vadászni akar, nem autót szerelni. Na ezt nem tudja sem az uaz, sem a niva.

Ha a kert végében kezdődik a vadászterületed akkor lehet opció egy ilyen csotrogány. Ha 30-40 kilométert kell autózni odáig országúton, akkor már"  Vontattam már ki olyan "terpjárót a területről, amelyik megállt.Fél napot vártak egy villanyászra akinek a "kompjuter" azt "mondta" :Tréler, szakszervíz. Én egy kis túlzással egy csavarhúzó, kalapács és kombinált fogó segítségével még mindent megoldottam ha szükséges volt a helyszínen.

Valóban kell türelem míg az ember elautózik 3-400 km-re egy orosz technikával,de én megtettem a dobozos UAZ-zal nem is egyszer a Debrecen -Zalaegerszeg távot.Nivával is. A Nivánál ott kezdődtek a problémák, amikor elkezdték modernizálni.Pölö Bosch üa. befecskendező.

 

Ha megfelelően karban van tartva, nem robban le. Titászos ismerőseim amikor még ilyenekkel jártak, naponta tettek meg ennyit.

A mindennapokra persze modernebb kocsim van, nem vagyok magam ellensége, de a dolgokat kezeljük a helyén.Én az ár-érték arányról írtam főleg, de a "telekjárók " komolyabb terepen ottmaradnak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Boar... (47690)
skt15 Creative Commons License 2017.02.06 0 0 47693

Alacsony, nehéz, túl nagy méret, nagy túlnyúlások, általában Haldex hajtás (mint írod is) ami secperc kiold, felező nuku. Saccper ezek jutnak eszembe elsőre.

Előzmény: lapar (47692)
lapar Creative Commons License 2017.02.06 0 0 47692

Én meg azt nem nagyon értem a telekjárók becsmérlésében (nekem is az van), hogy  többtárcsás kuplungos összkerékhajtás olyan, mint egy zárt középső diffi, akkor miért szar?

Tudom, a felező (harmadoló) hiánya nagy dolog, de kp-i difizár sincs a "rendes" terepjárókban sem mindben, a tengelyenkénti meg ritka.

Nem védeni akarom a telekjárókat, nagyjából tudom a korlátait, csak érdekel erről a véleményetek.

skt15 Creative Commons License 2017.02.06 0 0 47691

"Amúgy meg egy samu simán körbeautózza bármelyiket"

 

Itt a pont.

~Fele tömeg, ezzel már kb. minden el is lett mondva.

Előzmény: Boar... (47690)
Boar... Creative Commons License 2017.02.06 0 0 47690

A meséket hallottam már eleget, kímélj meg tőlük. A orosz technika előtt térdreborulók arról szoktak kussolni nagyokat, hogy a "megmentett", kihúzott "csilivili telekjáró" akkora dágványban hasalt fel amiből az uaz se jött volna ki élve de a húzó autó kint állt a "szárazon", avagy a másik gépen országútra is alkalmas gumik voltak mert nem szekeres paraszt volt a gazdája.

Ha az embernek véletlenül van ideje vadászni, akkor vadászni akar, nem autót szerelni. Na ezt nem tudja sem az uaz, sem a niva.

Ha a kert végében kezdődik a vadászterületed akkor lehet opció egy ilyen csotrogány. Ha 30-40 kilométert kell autózni odáig országúton, akkor már felejtős. Amúgy meg egy samu simán körbeautózza bármelyiket.

Aki még mindig ott tart, hogy az orosz autó a törzsfejlődés csúcsa és a többi csak "terepjárónak látszó tárgy", az vagy teljesen hülye, vagy csúnyán lemaradt valamiről...

 

Előzmény: Törölt nick (47689)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.06 0 0 47689

Ha a Párizs -Dakar versenyek eredményét nézem akkor jogos a "félhülyék"véleménye. Ha a realitást, akkor a terepjárók között az ár-értéket nézve szintén a "félhülyék"-nek van igaza.

Évekkel ezelőtt, amikor a Nivám előtt a Dobozos UAZ-ommal jártam vadászni, megesett, hogy a tíz milla feletti "terepjárós "nagyképűt aki a traktorúton akadt el, megkerültem a felázott szántáson, eléálltam és kihúztam. Csak a részecskeszűrője árából (előző este dicsekedett hogy most kellett cserélni és mennyibe került) 5 olyan UAZ-t vehetett volna az idióta a terepen használhatatlan sz@r helyett.

Előzmény: Boar... (47687)
Maz Creative Commons License 2017.02.05 0 0 47688

Gondolom az eredeti 469 B-hez képest erősített. Mint a Nivánál kb 2004-től a 24 bordás féltengely 22 helyett.

Előzmény: Boar... (47687)
Boar... Creative Commons License 2017.02.05 0 0 47687

Nem igazán értem, mit takar a "megerősített féltengely" kifejezés. Ha egyszer mindhárom modellnél az van, akkor mihez képest van megerősítve?

A forgalmazó nagy hantás de talán akad még néhány nosztalgiázó félhülye akiknek az orosz autó a csúcs...

Előzmény: jim32 (47683)
atompyka Creative Commons License 2017.02.03 0 1 47686

"Ahol a DAC el tudott menni, ott a mentő is."

Nyilván, hisz tudott nénózni. :-)

 

Előzmény: jim32 (47685)
jim32 Creative Commons License 2017.02.03 0 0 47685

UAZ-zal mentőztem a seregben (sajnos nem mint sofőr). Mentünk Táborfalvára lőgyakorlatra - a sor végén. Szakadó esőben. Lerepült az egyik ablaktörlőnk (ilyen technika volt az...) megálltunk megkeresni. Közben a sereg eltűnt a szemünk elől. A sofőr esküdött, hogy ő már járt ott, odatalál. Bolyongtunk egyet a pusztában a sárban, hát mentünk olyan terepen hogy besz@rtam. Aztán megtaláltuk a nyomokat. Ott még durvább volt, de az a vacak mindenhol elment. Ahol a DAC el tudott menni, ott a mentő is.

Előzmény: atompyka (47684)
atompyka Creative Commons License 2017.02.02 0 0 47684

A magasított 452 sem rossz :-)

Előzmény: jim32 (47683)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!