Az egészet fel kéne újítani: új pálya, új szerelvények. Azonban ki garantálja, hogy nem jár úgy a MÁV-HÉV, mint anno a MÁV-BEV: felújított, belefektetett, s amikor már újra rendben volt, akkor visszaadták a fővárosnak? Azért a MÁV sem olyan hülye, hogy a főváros szemétjét felpofozza, aztán lemondjon róla!
Ebben is van valami, és itt még az se lehet járható út mint a MÁV-nál a dízel mozdonyok és motorkocsik esetén, hogy szétnézni a környékbeli vasutaknál mik vannak vagy várhatók, eladósorba, aztán venni valami használt ,de még 20-30 évig működő valamit, amivel lehetne tüzet oltani. Bzmotok helyett pl. simán jó lenne valami 10-20 éves dízel motorkocsi, ami épp van eladósorban. elmegy még legalább ennyit, de már lassan a 24. órába érnek.
Mondjuk már HÉV-ek esetén is ott vannak, de úgy szintén nehéz bármilyen járműcserét tervezni, hogy azt se tudjuk melyik vonalnak mi legyen a jövője. Van amelyik inkább elővárosi vasút, lásd. pl. Ráckevei ott adná magát a dolog ,hogy valami szabványos áramnemre áttérni motorvonatokat rá, akár Flirtet akár mást. Gödöllőin meg Cinkotáig ordít az, integrálni a metróüzembe és olyan jármű kell, ami az alagútban is tud menni stb. Közben meg az MXA-k tényleg elkopnak.
> Nem lenne már mindegy, hogy ha az újak beszerzésével párhuzamosan selejteznék a legszarabbakat
Az aktuális koncepció éppen ez: az MIXA-k és az MX-ek selejtpótlással új járművekre cserélődnek a tervek szerint.
> addig meg, a többit ütni ameddig még megy az eddig is megszokott "menjen oszt' jó" karbantartás mellett nem többet költve rájuk?
Attól tartanak, hogy a legfiatalabb járművek is elérték már azt a kort, amikor az állapotuk felújítás nélkül rohamosan le fog romlani és nem várják ki türelmesen, hogy a teljes flotta cseréjére sor kerüljön.
Az a baj, hogy ha most elkezdenek vakarózni az új szerelvények kapcsán, minimum 5 év, mire utasokat is szállíthat az első vonat. De legelőször el kellene dönteni, hogy mit szeretnénk csinálni a vonalakkal, mert addig nincs mi alapján megpályáztatni az új vonatokat. Ergó, legalább még 5, de inkább 10 évet a teljes flottának mennie kell, az MX/A-k meg még minimum 10, de inkább 12-15 évig itt lesznek. Ha nem nyúlsz hozzájuk alaposan, nem fogják kibírni, ha meg már meg kell csinálni úgyis, akkor egy kis komfort javítás bele kell, hogy férjen.
De megéri még költeni rájuk optikai tuningért? Nem lenne már mindegy, hogy ha az újak beszerzésével párhuzamosan selejteznék a legszarabbakat addig meg, a többit ütni ameddig még megy az eddig is megszokott "menjen oszt' jó" karbantartás mellett nem többet költve rájuk?
Egyik oldalról igaz. Másik oldalról az összes HÉV vonalon minden járművet egyszerre kidobni...? :-) Gondolkodjunk már kérem szépen... Az öregebbek mennek a kukába majd, de "addig" a "fiatalabbaknak" menniük kell még. Így lesznek az MX/A -k "felújítva". Akkor is, ha nem éri meg gépészetileg hozzányúlni, tehát "csak" utazási komfortos felújítást kapnak majd... Nem kéne, de ez így logikus és csak így kivitelezhető sajnos.
Max. akkor lenne értelme ha mint a metró esetén, papíron felújítás csak egyébként megy a FEFE telepre az egész max. meghagynak belőle pár ajtókilincset meg üléshuzatot és épül valami teljesen új és csak a pályaszám marad meg a régiből.
De tartok tőle ez a terv kb. Tarlósjet újratöltve, azaz optikai tuning belső teret újítjuk, ülések cseréje, wifit, klímát meg konnektort bele, de ez nem oldja meg a problémát, erre kár költeni. A szerelvények már régesrég megszolgálták a maguk idejüket és a mai kor követelményeinek nem felelnek meg.
Lassan? A legfiatalabb szerelvény is 35 éves. Persze a HÉV-infrastruktúra talán még siralmasabb állapotban van. A hálózat befejezetlenségéről nem is beszélve, nem tudom például, megélem-e, hogy a két déli HÉV-hez érdemben hozzányúljanak, azt már egy ideje bónuszként tartom számon. Tovább megyek, lassan már az is bónusz lesz, hogy az aktuális hálózatot teljesen rendbe tegyék.
"Kutatás-fejlesztés"...? Ezeknél a szerelvényeknél szerintem ez már marhaság. :-) Ha mindenképpen meg akarják még tartani az MX/A -kat, akkor folytassák a "Sport szelet" programot, az utazási komfort tekintetében abszolút előrelépés az az egy szem modernizált kis egység! Annál többet úgysem érdemes belefeccolni ezekbe már, a minta adott, lehet további ilyeneket összehozni! (Ezen nincs mit "kutatni-fejleszteni". :-) )
Emberhiány miatt, Gödöllő végállomáson nincs aki dobálja váltókat(vagy jelzést adjon az ajtók záródására) így kiszögelésre kerültek. A járművezetők pedig csak a 4. vágányon látják végig a nagyegységeket, ezért van ez a "kígyózgatás".
Nekem viszont az tűnt fel, hogy maradt még pontosítani való a szövegben. Annyira, hogy már én sem értem, hogy ki volt a motor-, illetve ki a vonatvezető.
Visszaírt több órája a cikkszerző, hogy javítják a hibát, azóta is csinálják, ellenben azóta a címoldalról eltüntették a cikket. Imádom ezt a "profizmust". :)