olyan a tok, hogy mondjuk egy 6x 12cm pallo, amin kivul van korben egy 8x2cm horony. (8 szeles).
en siman utolag tettem be, jol telenyomva purhabbal. a vakolt 10-es valaszfal pont 12cm, ketoldalt takarolec es kesz is vagy. lecet nem adnak hozza, es a szep jominosegu lec ugy 400ft/meter, es kell hozza ugye 10 meter....
A konkrét ajtót nem tudom. Létezik ugyan mindkettő, de mostanában inkább utólag elhelyezhetőt tudsz venni. Legalábbis az olcsóbbak azok szoktak lenni (elvileg nem kap vizet, így vékony lehet a fa, amitől olcsóbb).
Ennek a Radex beltéri fenyőajtónak milyen tokja van? Utólag is beépíthető, vagy a falazáskor már el kell helyezni a tokot? Meg úgy általában a beltéri ajtóknál hogy megy ez? Mert mi most válaszfalaznánk, és nem tudom hogy be kell e tenni a tokot, vagy majd ha már megvan a végleges aljzatbeton stb.?
Ugyan úgy kihézagolod mint az illesztéseknél üvegszövettel és jó lesz, ha a törés vonalában nincs több 40-50 cm-nél nagyobb távolsága a lécezésnek. Ha van, akkor vágd szét a lapot teljesen és léccel "hevederezd" össze a hátulján.
Volt szó nemrég a Roll putz vakolatról. Budapesten (vagy környékén) tudtok olyan helyet ahol meg lehet venni? Esetleg ára és kiadósság is érdekelne. Előre is köszönöm.
Tapasztalatom szerint a papírral nem fedett éle rosszul viseli a nedvességet. A vakolást simán bírja, viszont a padloponnal lehetnek gondok. (megnyomja kicsit a kartont esetleg, így hullámos lehet alul) Ha csempe kerül rá, akkor mindez nem probléma, majd a burkoló kihozza...
Köszi! Én is erre gondoltam, csak még nem csináltam ilyesmit. Azt írja a Rigips kézikönyv, hogy ne hézagoljak addig, amíg nincs meg a nedves vakolat, meg a padló. Sőt ne is gipszkartonozzak addíg.
Pedig szerintem üzemi körülmények között legalább akkor páraterhelést kap a fürdőszobában.
Még egy kérdés: Valóban kell az az 1-2 cm hézag a padlótól, vagy impregnált esetében nem számít. Maga a gipszmag is impregnált? Tehát a karton sérülése után is védve van?
Hagyományos..tehát állni fog rajta autó kb. 1200 kg. 4m x 8 mtr kb. a teület első körben de a kltsg-n múlik hogy megyek-e az út felé tovább betonnal vagy csak zúzott murva lesz a kapuig ami kábé 4m x 10 mtr. terület
Sziasztok ! a másik fórumba már megírtam h betonoznám az udvaromat de borzalmas mennyiségű anyag kellene.. Milyen vastagságban kell betonozni. Még nem csináltam ilyet a mesterek nagyon drágák! mennyiségben mennyi kell kb. 50 m2-re. Fajlagosan elég lenne abból már tudok számolni. Info kellene SOS Választ köszönöm!
Akarom mondani a tetőlécet dűbeleztem a falba, a gipszkartont meg rácsavaroztam. Egyelőre még ki sincs hézagolva, úgyhogy bármit be tudok rakni a csempe alá.
Azért raktam be töröttet, mert egy szerencsétlen mozdulat következtében eltört az összes tábla. A veszteség minimalizálása végett felhasználtam, amit lehetett.
Fa (részben kazettás mintás) bejárati ajtónál az alsó vízszintes toldási éleket (vízlevezetés miatt) ki szokták szilózni mindenképpen? A problémám, hogy durván elütt a sziló szine az ajtó színétől.
Ha nem málik a vakolat és elég stabil akkor mehet rá nyugodtan. Azt tanácsolom a lapok felragasztása előtt kend be a felületet falfixel. Mielőtt ragasztanád az adott területre a lapot előző nap bekened és sokkal stabilabban fognak felragadni. És még valami mindenképpen használjál dűbelt.
ahoy! meglévő, kb. 20 éves házra szeretnék hőszigetelést ragasztani (12 cm-t), a kérdés az, hogy a kőporos, érdes vakolatra kell-e valami vakolat-simítás a hőszig felragasztása előtt, vagy közvetlen az érdes vakolatra lehet-e ragasztani...?
Az epoxi fugával ugyanúgy kell dolgozni mint a cement alapúval. A különbség, hogy a cementesnek nedves alap kell, az epoxinak száraz. Viszont később az epoxi nem színeződik el. Sajnos ez a minőség többe is kerül...
Amikor raktam fel, néhol vizes szivaccsal le kellett törölnöm ahol véletlenül összekentem. Már akkor figyeltem, hogy a lecsorgó víz nyomot hagy rajta, aztán kb. negyed óra múlva eltűnik a folt.
Nekem több helyre is került kínai greslap a házban, semmi baj velük, nyílegyenesek, stb.
Köszi a tanácsokat, ezeket eddig is igyekeztem betartani.
Az impregnáló szer az áruházban volt kirakva a polírozott lapoknál, és táblán mellette az írás, hogy az ilyen lapokat fugázás előtt mindenképp kezelni kell.
Burkoló ismerős azt mondta délután, hogy ilyen szert nem ismer, de a cementes fugázó tapasztalata alapján maradandóan beszívódik az ilyen lapokba, és csúnya lesz a fugák körül. Ezért inkább epoxival szokták csinálni. Inkább csinálnám hagyományossal, mert azt már tudom, hogy kell, feltéve ha működik ez az impregnálás..
Nem lehet hogy természetes kő? Azoknál fordul elő ilyen. A kínai gresslappal sem szokott ilyen gond lenni (vékony, nem derékszög, csavarodott, stb.) Elvben van a természetes kövekhez valami impregnáló, de mivel ahhoz nem értek (ma már különváltak a csempére, üvegmozaikra és kőre a burkolók), nem tudok bővebbet.
Szia Én csak a fugázó anyag témában tudok talán egy kis segítséget nyújtani. A lényeg az, hogy márkás terméket vegyél és ne valami noname cuccot. Ami jó márkának számít: cimsec, mapei, weber. Ezekkel nagyon nem lehet mellélőni. A fugázó mellé érdemes beszerezni 1 tubus sziloplasztot is ugyanabból a márkából amiből a fugázó anyagod van és ugyan abban a színben. Azt tanácsolom, hogy a sarkokat, zuhanykabint mellett, küszöbnél és wc körül, mosdónál, tehát minden olyan helyre ahol mozogni fog az épület vagy a tárgyak, mindenképpen szilóval történjen a fugázás, mert ha nem így teszed előfordulhat, hogy pár év múlva elkezd kipotyogni a fuga.