A fedlapokat mindig utólag állítják be. Azért a mai technológia mellett nem hiszem, hogy ne lehetne pontosan kimérni a szinteket, még az útalap betonozásakor. Azt sem értem, miért nem a felező, vagy a nyom közé fektetik a csöveket. Talán, mert akkor nem kellene évente újra bontani a fedelek környékét?
Úgy láttam, hogy elkészült a Zrinyi út a Kucorgó és a Péceli út közötti szakasza. Az aszfalt jó lett, felfestették a középvonalat is. Viszont a csatornafedelek végig ütnek a Kucorgó felől a Péceli út irányába haladva. Pont a jobb kerekek alá esnek ezek a fedelek.
Érthetetlen, hogy a csatornafedeleket miért nem tudják rendesen szintbe tenni.
(Van valami fehér jelölés fedeleken, lehet, hogy utólag csinálnak vele valamit)
Szép lassan egyre többen jövünk rá, hogy milyen küzdelmet folytatott Levente, amikor 180 fokos fordulattal megújította kerületünk életét, pezsgést hozott ide, és milyen veszteség ért bennünket halálával...
Nem is szólva arról, hogy most milyen küzdelmeket kell megvívnia a jelenlegi vezetésünknek.
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) összeszedte, hogy mit nem szabad leönteni a lefolyókon. Szász Péter, 2020. június 8. hétfő, 13:57
A hatóság szerint általános gyakorlat, hogy a sütőolaj a lefolyóban vagy a szemetesben végzi ahelyett, hogy lerakóhelyre, vagy hulladékudvarokba vinnék. Ez igen káros, hiszen a csővezetékek falára lerakódva a csatorna dugulását okozza, a háztartási szemétbe öntve pedig nehezen lebomló anyagként jelenik meg a hulladéklerakókban.
A következőket nem szabad a lefolyóba önteni:
Olaj, vaj, zsír: olajat, használt olajat nem öntünk a lefolyóba, hiszen egyetlen csepp használt étolaj akár ezer liter élővizet is beszennyezhet! A víz felszínén úszva meggátolja az oxigénfelvételt, így elpusztítva a vízi élőlényeket. A vaj, margarin, zsír különösen olvasztott formában "veszélyesek", mert kihűlve ismét megszilárdulnak, és vízhatlan akadályokká alakulnak a csövekben - írja a Nébih az Ételt csak okosan oldalon.
Forró víz: mindig úgy öntsük le például a tészta vagy burgonya főzővizét, hogy megnyitjuk a hideg vizet és úgy öntjük ki a forró vizet. Nem tesz jót sem a mosogatónak sem a lefolyócsőnek a hirtelen hőmérséklet-különbség. Bár sokszor házi praktikaként dugulás elhárítására ajánlják a forró vizet önmagában, vagy ecettel, szódabikarbónával keverve, mégis az alkatrészek hosszabb élettartama érdekében érdemes óvatosnak lenni.
Ételdarabok, maradékok, nyers tészta, kávézacc: a tányéron maradt maradék a szemetesbe kerüljön, de ne dobjunk a mosogatóba tojáshéjat, nyers tésztás kanalat, kávézaccot, rizst, grízt, mert ezek felszívják a vizet és szintén dugulást okoznak.
Felmosólé: mivel ebbe a felmosáskor kisebb szennyeződések kerülnek nem szabad a lefolyóba önteni, csak a wc-be. Emellett nem is higiénikus.
Gyógyszerek: ez már nem higiéniai vagy dugulási kérdés, egyszerűen a környezetünknek ártunk azzal, ha gyógyszert öntünk a lefolyóba.
A Nébih ezeken túl azt is javasolja, hogy
mindig legyen könnyen tisztítható szűrő a lefolyón
és a mosogatót minden mosogatás után ki kell törölni.
Egy szóval nem írtam, hogy egyet értek a budapesti bringás megoldásokkal. Én inkább a tolerancia oldaláról próbáltam megközelíteni a problémát. Ezek szerint nem sikerült. Jöhetnek a mínuszok, az sokkal könnyebb mint értelmesen érvelni!
Tökéletes példa, a két település szinte azonos paraméterekkel bír. Területe kb. fele a fővárosnak, népsűrűsége, meg alig éri el a legritkábban lakott kerületét (soroksár) és tizede a fővárosi átlagnak.
Ja az egész egy lapos vidék, míg itt van némi szintkülönbség. Szegeden 3m, pesti oldalon ~120, a budain ˇ370. Mint két tojás:)
A holland példák is kitűnők. Napi átlag 1,2 km-t tekernek. Ennyiért inkább gyalogolnék. Nekem napi 45 a norma, kitérő nélkül.
A belvárosban dolgozom és látom a forgalmat. Nem tudom hogy számolják a tíz autónkénti egy kerékpárt. Egy ebédnyi idő alatt (kb. fél óra) 10-15 kerékpár az úton, a többi járdán. A fele ételfutár.
Egy lámpafordulóval 45-50 autó, összesen 5-600.
Most, hogy minden áron meg akarják tartani a kerékpár utakat, a járdára is felviszik a forgalmat, így már a gyalogokkal is konfliktusok alakulnak ki. Ebből az következik, hogy a kerékpárosokat csak az autók és a gyalogosok zavarják. A galambokat még nem kell kitiltani a kerékpár sávoktól.
Kedves Mínuszka! Örülök hogy jól vagy. Igyekszem időnként írni, hogy legyen lehetőséged nyomkodni. Aggódtam egy kicsit, mert legutóbb elmulasztottad. Üdvözöllek barátsággal!
A rakosmente.hu-n van az is, hogy szeptember 12-ről 13-ra virradó éjszaka véglegesen lezárják a Tarcsay úti vasúti átjárót az autós forgalom elől. Ezentúl csak a felüljárón lehet közlekedni. Megpróbáltam azt a tájékoztatót is bemásolni ide, de valamiért nem sikerül.
,de ha Te is lettél volna olyan helyzetben, hogy felhívod a 112-t, ott nem kérdeznek rá a telefonszámodra, de a nevedre sem, csak mond el mi a problémád. Leteszed a telefon, kb. fél óra múlva visszahívnak, hogy most nem tudnak járőrt küldeni, de köszönik a bejelentést. Majd 2-3 nap múlva megjelenik egy rendőrautó a házad előtt és arról érdeklődnek Nálad, hogy van-e a bejelentéseddel kapcsolatban fényképed vagy videód, másképpen vélekednél róla.
Ez történt azzal az ismerősömmel is, akiről beszéltem.
Ez lehetett annak az oka, hogy kb. 10 ház/üzlet lakója/dolgozója látott mindent, de nem csinált semmit.
Ezért tartunk ott, hogy bármilyen rosszat látnak emberek, inkább némán figyelik.
112 - bejelentem, hogy a Pesti út mentén sittel és szeméttel teli zsákokat helyeznek ki éppen a Napkelet utca sarkához. Ha sietnek, még elkaphatják őket.
Sajnos nem volt nálam a telefonom, így nem tudtam képet készíteni róluk. Akkor mentem át a zebrán, amikor rakodták le a cuccot. A kertészetben voltam, a férjem a Bujákhida sarkánál parkolt. Amikor jöttünk el a Pest útnak azon a részén, akkor jöttek ki ismét a Malomkerékből újabb csomagokkal.
A rendőrséget azért nem hívtam, mert a szomszédom 1-2 éve már "póruljárt" egy közérdekű bejelentés miatt. Őt kezelték "elkövetőként", azok meg megúszták.
A rakosmente.hu-n van egy bejelentő lap, de ott is inkább a bejelentő adataira kíváncsiak, nem arra, ami történt. Fotó feltöltése nélkül pedig be sem fogadta.
Ezért kérdeztem, hogy be lehet ilyen dolgot valahol úgy jelenteni, hogy ne én húzzam a rövidebbet. Nem én láttam egyedül, mégsem csinált ellene senki semmit.
Ebben a történetben nem ez a lényeg, -mert nyilván el fogják szállítani onnan a kerület pénzén- hanem az, hogy tetten érhették volna őket, ha akarták volna.
Bár nem értem, miért kellett szólni nekik. Értelme annak lett volna, ha a 112-n bejelenti. Akkor elcsíphették volna a lerakókat.
Lehet-e úgy bejelentést tenni bizonyos szerveknek, hogy utána nem kell havonként újabb és újabb meghallgatásokra menni a rendőrségre, vagy évekig tanúskodni a bíróságon?
Tegnap a reggeli, kora délelőtti órákban a Pesti úti Malomkerék vendéglőből zsákokban hordták ki a szemetet (koszos üvegek, összetépett papírdobozok, festékes dobozok, stb) a 4-5 házzal távolabb lévő Pesti út és Napkelet utca sarkához, a tűzcsapot körbe barikádozva, közvetlenül a járda mellé, a kőkereszttel szemben.
Rákérdeztem, hogy miért idehordják a szemetet, rendeltek konténert? Közölték, hogy semmi közöm hozzá.
Látniuk kellett az "olajos bolt" dolgozóinak és a fekete-fehér ruhaboltosoknak is, mert a Napkelet utca másik oldalán szoktak parkolni, vagy a matracboltban lévőknek, mert a férfi kint állt a bejárat előtt. Éppen akkor ment Rákoskert felé egy rendőrautó, nem szirénázva, de még csak nem is lassított, hogy megkérdezzék/megkérdezzék mit csinálnak. Nem stikában, kellő látványossággal hordták oda szemetet. A járdán valami szlötyit el is csepegtettek.
Este 8 körül, amikor jöttünk haza még mindig ott volt a nem kicsi, irtó bűzös szemétkupac. Repkedtek körülötte a legyek és a darazsak.
Közműépítés miatt félpályás útlezárás a Liget soron
A STRABAG Általános Építő Kft. kivitelezésében készül a Rákos-Gödöllő kétvágányú vasútvonal felújítása.
A Liget soron végzett közműépítés során ideiglenes forgalomtechnikai kialakítások várhatók.
A Heltai Gáspár és a Gátfutó utca között félpályás lezárás lesz két ütemben, tervezetten:
1. ütem: 2020. szeptember 07. 7:00 – 2020. szeptember 14. 7:00
A Heltai Gáspár utca ebben az ütemben zsákutca lesz, behajtani a Kőtelek utca felől lehet. Az első ütemben a Liget soron, a Liget sor 7. sz és a Liget sor – Heltai Gáspár utca kereszteződés között, Budapest centrum felé tartó jobb oldalon történik az építés. A közműépítés ideje alatt félpályás útlezárást alkalmaznak, a forgalmat jelzőlámpa irányítja. A lezárás 87 m hosszúságban történik.
2. ütem: 2020. szeptember 14. 7:00 – 2020.0 szeptember 21. 7:00
Ebben az ütemben a fent említett szakaszon, Budapest centrum felé tartó baloldalon zajlik az építés. A közműépítés ideje alatt félpályás útlezárást alkalmaznak, a forgalmat jelzőlámpa irányítja. A lezárás 79 m hosszúságban történik.
Pedig Levente állandóan azt mondogatta amit most te is mondasz: ha elkészül a Keresztúri-Cinkotai összekötése, akkor tehermentesül a kamionoktól a Pesti út, valamint a Cinkotai ezen szakasza is. Márpedig erre óriási szükség van.
De ez a sportkomplexum elkészültével is aktuális volna, hiszen a Pesti út forgalmát jelentősen meg fogja növelni. Tudomásom szerint jelenleg is napirenden van a kerületbe beérkező gépkocsi forgalom kezelése.