na igen, épp az a bajom, hogy én is ennyit tudok: elvileg nincs bajuk, hiszen a vízfelvételük minimális, ugyanakkor valamennyi mégis van (ezért nem javallott az eps-t talajjal érintkező szerkezetek szigetelésére használni; pince, lábazat, stb.) minimális víz be tud szivárogni a ps gyöngyök közé, és engem az aggaszt, hogy hogyan szivárog onnan ki, vagy párolog el, ha már fel lesz ragasztva a cuccos a falra...
hagyományos eps (austrotherm grafit) hőszigetelést hogyan és hol javallott tárolni?
mikor megvettem, alapból levittem a pincébe, hogy ne érje eső, de aztán a múlt havi nagy kánikulában elkezdett bepárásodni az egész, a pince meg nem tudott rendesen kiszellőzni, úgyhogy imitt-amott jött az elmaradhatatlan penész...
így aztán kivettem a bálákat a hátsó kertben, pallókra felrakva, hogy az aljuk ne érintkezzen a földdel, plusz letakartam a tetejüket fóliával, hogy ne ázzanak lucskosra, de ha komolyabb eső jön azért így is folyik le elég víz a bálák oldalán... ami zavar, hogy ha egyszer a hőszig táblákat összetartó csomagoló fólia alá bejut a víz, onnan nem szellőzik ki.
árt ez a hőszigetelésnek? nem lesz gáz, ha ilyen nedvesen lesz felragasztva majd..?
beépítés előtt hogyan kell, hogyan szokták tárolni az eps (austrotherm grafit) hőszigetelést? érheti eső, vagy teljesen csontszáraznak kell maradnia? (csak azért kérdem, mert amikor kiszállították, én lepakoltam az egész cuccot a pincébe, de a múlt havi nagy kánikulában a pincében elkezdett a cucc benyirkosodni, és jobbnak láttam kipakolni a bálákat a szabad térbe, nejlon fóliával letakarva... ám amikor komolyabb zuhi jön, mint most is, reggel, azért elég víz éri a hőszig lapok oldalát... plusz a nyirkosság nem is nagyon tud kiszellőzni, főleg, ha a bálákat összetartó nejlon alá jut be valamennyi...)
Tehát átlag 5 cm-es átm .kővel borítanám ez az a terület amit korábban is írtam ( 4x6 mtr.) előtte van még sajnos földmunkám is, mert van egy kis folyami homok om hálistennek. Ez borzalmas...igaz hogy télen nem fagy meg, de nem tudom tömöríteni egy nagyobb esőnél ( mint ami már számtalanszor volt ugye az éven) úgy kivályúsodik hogy a keréknyomban 10-20 cm is van. El lehet képzelni h egy ilyen esőnél kész rallypályám van!!...sajnos. Tegnap kaptam árat 3000/m3 ez az átlag 5 cm-es kő.. Hát húzós. Milyen mélyen kell kiszednem a talajt ?
Bocs, az utolsó mondat természetesen ciszterna esetén nem érvényes. Jó lenne látni néha a belsejét, hogy ha megtelik, azért telik meg, mert kevés a térfogat, vagy már eleve állt benne a víz :)
Nálunk van olyan 130m2 tetőfelület, 3-4m3 lehet a két gödör összesen, azt mondanám, határeset. Ha nagyon nagy eső van, megjelenik némi tócsa az egyiknél, de amúgy mindig tökéletesen elvezeti. Az fontos, hogy a vízzáró réteg alá kell ásni.
én is járdát csinálok illetve az udvaromat betonoznám. Előtte javasolták hogy töltsem fel 0,5-ös kővel. Mennyit lehet erre fajlagosan számolni. Ebben tudtok segíteni?
Van egy kb. 45m2-es tetődarab, aminek az esővize eddig az udvarra folyt. El is nyelte a föld gond nélkül, nem állt a víz. Megjegyzem, az udvar kb. 2% lejtéssel bír hátrafele.
Most viszont járda lesz ott, ahol eddig a víz elszivárgott. Nem szerencsés, ha a víz a járdára folyik, el kéne vinni valahova. A következő lehetőségeket ajánlották:
- van kút, vigyük abba. A kútból locsolni akarok. Nem fog elkoszolódni az esővízzel belehordott portól, stb?
- ásni egy gödröt, bele kavics. A kérdés megint, hogy mennyi idő alatt fog ez is megtelni kosszal?
- elvinni a járda alatt, aztán tenni egy draincsövet, és hadd szivárogjon szét a földben.
Az biztos, én is kíváncsi leszek, mennyire tömörödik. Feltöltés előtt áztattam a talajt rendesen, aztán nagyobb betondarabokat ott helyben szétvertem és beledöngöltem samuval, aztán jött még rá vagy 15 cm sóder. Lassan jöhet a vibrátor...
Az a baj, hogy elég sok itt a bizonytalanság mert sokféle sóder, lapvibrátor, meg eső létezik, és mind befolyásolja az egyenlet végeredményét. De kíváncsian várom ki mit mer/tud erre tippelni.
Láttam olyat is, ahol csak az ajtós faltól lett lejtetve így, a többi faltól nem. Ez a megoldás feltételezi, hogy a fal vízszigetelve van, a lábazati része szintén lapburkolat/lábazati vakolat és a fugázás ott rugalmas, Uv álló.