Keresés

Részletes keresés

DTUHjldr5d4 Creative Commons License 2023.10.27 0 1 21523
CsP50k Creative Commons License 2023.10.18 0 0 21522

 

Tiszalök - kulcsazonosító

 

Mennyire felel meg az itt látható kezelés a valóságnak?

Bálint23-24 Creative Commons License 2023.10.18 0 0 21521

Köszönöm szépen a válaszodat! 

Előzmény: _Nyuszi (21520)
_Nyuszi Creative Commons License 2023.10.18 0 1 21520

Az izzón folyó áramra van előírás, a feszültséget úgy kell beállítani, hogy ezt el tudd érni. Nem is mérjük magát a feszültséget az izzón, csak a tápsínen, egyszer.

Viszont a foglalatzárlatot érzékelnie kell (az áramértéknek 7 másodpercen belül 1,05 A fölé kell emelkednie), tehát a kábelhurok ellenállása nem lehet akármekkora. A MÁV-nál a térközjelzők izzói a térközök határán lévő szekrényből vannak megtáplálva, így ott viszonylag kicsi a távolság. :)

Ez a klasszikus, mondjuk XJ jelfogós, áramrelés berendezésekre igaz. Vannak olyanok, ahol viszont a jelző tövében van valamifajta végfok és ott kell feszültséget mérni (ott jellemzően 12V-ot, az izzó is ennek megfelelő). És vannak a szelektív kártyás, transzduktoros, referenciaizzós megoldások (D70 legtöbb jelzője ilyen), ott emlékeim szerint a belső és a külső izzó áramszimmetriája fontosabb, mint a konkrét áramérték.

Előzmény: Bálint23-24 (21519)
Bálint23-24 Creative Commons License 2023.10.18 0 0 21519

Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni, hogy az esetlegesen nagy távolságnál lévő feszültségesések elkerülése miatt mekkora feszültséggel vannak megtáplálva a jelzők izzói? Azt tudom, hogy 35V-osak az izzók, de egy nagy állomáson akár nagyon nagy távolság is lehet a jelfogóterem és a fényjelző között, ekkora távolságnál van azért feszültségesés is. De ugyanez a helyzet a térközöknél is, ott mennyi a jelzők és jelfogók tápfeszültsége a távolságok miatt? Köszönöm a válaszokat!

_Nyuszi Creative Commons License 2023.10.17 0 0 21518

Úgy érted, SH rendszerű, vagy SH gyártmányú?

Előbbiből nagyon sok van, utóbbi valószínűleg nem maradt fent.

Előzmény: GARFIELD (21517)
GARFIELD Creative Commons License 2023.10.17 0 0 21517

Vácrátóton is SH van...

Divrotcé Creative Commons License 2023.10.13 -1 0 21516

Már telefongyári sem lehet sok. A többség talán már Északi Járműjavító és Pft Gépjavítók.

Előzmény: CsP50k (21506)
_Nyuszi Creative Commons License 2023.10.13 0 1 21515

Tornyokban is van. Nem is lehet elbontani, visszaesési szintnek jó. :)

Előzmény: SÜNÖCSKe (21513)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.10.12 -3 0 21514

Az LZB végét is hasonló sztori jelenti nyugaton. Elfogynak a kompatibilis alkatrészek. Dehát senki se sírjon mert az ETCS sokkal jobb és európaibb.

Előzmény: GaGe (21505)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2023.10.12 -1 0 21513

Palotán pár éve biztosan van már nyomógombos induktor, de a kurbli még kilóg a rendelkező készülékből (a tornyokba nem láttam be, lehet, hogy ott már nincs).

Előzmény: GaGe (21509)
Fizolti Creative Commons License 2023.10.12 0 0 21512

Oda Kőtehert akartam írni eredetileg. 

Előzmény: CsP50k (21511)
CsP50k Creative Commons License 2023.10.12 0 0 21511

Kőfelsőn nincs egybe rendelkező+állító készülék, MS Reptéren inkább.

Előzmény: Fizolti (21510)
Fizolti Creative Commons License 2023.10.12 0 1 21510

Kőfelsőn Fehér kapcsológombos a kijelölés. Tudtommal Miskolc-Repülőtéren lehetnek még ilyenek. 

Kőbánya-teheren van nyomógombos kijelölés még a környéken, illetve Angyalföld elágazás, aki önmagának jelöli ki a vágányutat (az egy helyiségben lévő rendelkező és állítókészülék Rákosrendezőre és Kőfelsőre is igaz, de ott erre külön van szolgálattevő és váltókezelő). 

 

Palota: a tekerős induktorok is működnek elvileg, de egy időben nem nagyon illett használni, mert lassabban, bizonytalanabbul működtette a blokkelemeket. 

 

 

Előzmény: GaGe (21509)
GaGe Creative Commons License 2023.10.12 -1 0 21509

Kőfelső is ilyen nem?
Mármint a vágányút kijelölés.
Rákospalotán meg jártam jó párszor a forgalmiban, de nem tűnt fel, hogy nem kézzel darálnak.

Előzmény: Fizolti (21508)
Fizolti Creative Commons License 2023.10.12 0 0 21508

Mármint nyomógombos induktor? Rákospalota-Újpesten, Vácrátóton is van olyan, tudtommal más helyeken is. 

 

Nyugati, Déli, Rákosrendező és még néhány hely meg egészen más, blokkelemek nincsenek, helyettük van nyomógombos kijelölés (vagy nincs - Nyugati). Meg kapcsológombos vágányút elzárás, jelzőállítás. 

Előzmény: GaGe (21507)
GaGe Creative Commons License 2023.10.12 -1 0 21507

Igazad lehet, nekem minden kávédarálós-vonóvezetékes cucc SH.
Mondjuk Dombóváron a motoros tekerés elég egyedi. :)

Előzmény: CsP50k (21506)
CsP50k Creative Commons License 2023.10.12 0 1 21506

Csak tipp, ezek SH rendszerű kütyük, de nem ők gyártották. Valószínűleg Telefongyár termékek eredetileg.

Előzmény: GaGe (21503)
GaGe Creative Commons License 2023.10.12 0 0 21505

Ezek a berendezések általában integrált ipari számítógépek, amíg gyártásban van, kicseréled. Ha viszont megszűnik a gyártás, akkor megy amíg megy, aztán vége. Lásd Hatvanban a D70 kezelőjét. 

Előzmény: GARFIELD (21497)
GaGe Creative Commons License 2023.10.12 0 0 21504

Az  a baj, hogy az egyetlen volt. A D67 állomásokkal is az a baj, hogy már csak 3 van.

Előzmény: Grgabácsi (21499)
GaGe Creative Commons License 2023.10.12 -1 0 21503

Nyugati, Déli, Rákospalota-Újpest, Rákosrendező, Szob, Dombóvár stb...

Előzmény: Divrotcé (21502)
Divrotcé Creative Commons License 2023.10.12 -1 1 21502

miközben az országban még nagyon sok helyen üzemel Siemens und Halske gyártmányú bizber

 

Merre üzemelnek még ilyen csodák?

Előzmény: GARFIELD (21497)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.10.11 -2 0 21501

Ameddig a 40-es személy még a periódikus engedély lejárati procedúra megújításkor megadja az áment újabb X időre. Ha időközben problémák merülnek fel akkor nincs hosszabbítás. Ez mindenre igaz akár egy izzó típusra a fényjelzőknél.

Előzmény: Grgabácsi (21499)
Grgabácsi Creative Commons License 2023.10.11 0 0 21500

Nem olyan nehézkes a pótlás, sőt, egyáltalán nem az.

Előzmény: Ashi Valkoinen (21498)
Grgabácsi Creative Commons License 2023.10.11 0 1 21499

A Simis C akkor már igencsak kifutóban levő modell volt, mikor Tatára telepítették. Ketyegne mellesleg még vagy 10 évet, de ugye a karbantartás itt sem sikerült. Az osztrákoknál, németeknél vidáman üzemelnek még C-k, és még fognak is.

Előzmény: GARFIELD (21497)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.10.11 0 1 21498

"Nekem valahol furcsa, hogy egy korszerű elektronikus bizber élettartama 20 év körül van"

 

Sajnos semmi furcsa nincs benne, ha maga a rendszer és az elemei úgy-ahogy elketyegnének pár évtizedet, az őt kiszolgáló informatikai háttér elavul, csere, pótlás baromi nehézkes.

 

Az erőművünk OFF gázturbinája is tök jól ellenne még két évtizedet a gyártáskori irányítástechnikájával, csak éppen bármely részegység meghibásodása esetén nehézkes lenne már a pótlás beszerzése (a gyártótól), és az irányítástechnika adatait feldolgozó informatikai környezet is elavult. Ez kb. minden digitális rendszer rákfenéje, de még a félOFF vasútmodellezők is csodálkozhatnak majd másfél évtized múltán, ha a mostani digitális lomjaikban kell cserélni valamit, vagy csak olyan eszközt találni, amin a mozdonyainak szoftvereit tudja futtatni...

Előzmény: GARFIELD (21497)
GARFIELD Creative Commons License 2023.10.11 0 1 21497

Nekem valahol furcsa, hogy egy korszerű elektronikus bizber élettartama 20 év körül van, miközben az országban még nagyon sok helyen üzemel Siemens und Halske gyártmányú bizber. Amelyek idősebbek mint az 1001-es szili.

Előzmény: _Nyuszi (21494)
_Nyuszi Creative Commons License 2023.10.10 0 0 21496

Egyrészt igen, de abból már sok épült a 17(?) év alatt, másrészt az már szombat hajnal óta ketyeg. :)

Előzmény: v46021 (21495)
v46021 Creative Commons License 2023.10.10 0 1 21495

 

...és ketyeg helyette az E2...

 

Előzmény: _Nyuszi (21494)
_Nyuszi Creative Commons License 2023.10.09 0 1 21494

Ma hajnalban, 0.39-kor lekapcsolásra került Tata állomás Siemens SIMIS C biztosítóberendezése, egyúttal az ország egyetlen SIMIS C-je.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!