Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Astra001 Creative Commons License 2007.10.06 0 0 47664
"A gumisok nagyreszt a sajat kuncsaftjaik elmenybeszamoloira hagyatkoznak, ami, valljuk be, nem sokkal objektivabb, mint az ADAC tesztjei."

Olvastál már gumitesztet 20-30ezer km után???
Én még nem......
És ez szerintem fontosabb a felhasználóknak, mit az az érték, amiket az ADAC tesztje leközöl.
Ez miért is fontos?
1, A németeknél a precizitás az ottani körülményeket veszi alapul.Kátyú alig, ha van egyáltalán.A tesztek nem térnek ki a gumik oldalfalának erősségére, mi itt elmondjuk, melyik gumi gyenge e téren.
2,Ha nálunk annyi vizes nap lenne egy télen, mint náluk, talán érdekes is lehetne a teszt vizes része.
A hó meg aztán pláne.Ha összesen 1 hét igazi havas idő lenne nálunk, hagyománnyá válna a gazdag gumisok éves találkozója és a Hó Ünnepe!
:-)
De ez sem jellemző.

Most fáradt vagyok, de lehetne még sorolni az érveket ide-oda....

Szóval szerintem a tesztek tök jó dolgok, megtellik vele egy újság néhány oldala.
Pont annyira hitelesek, mint az időjósok igéretei.Itt se, ott se kéri számon őket senki, ha hűlyeséget írnak.

Az egyetlen értelmes teszt a terhességi teszt!
Az legalább örömet okoz, vagy megkönnyebbülést!


Üdv és jó éjt!
Előzmény: stevie wonder (47662)
stevie wonder Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47662

Az ADAC tesztet kevesebbre tartom, mint bármelyik itt "szereplő" rutinos gumis valós, kézzelfogható tapasztalatát, véleményét. 

 

Nem az a lenyeg, hogy ez a velemeny ennyit er, az meg annyit er, hanem hogy egyutt mennyit ernek.

 

Az ADAC teszt szuksegszeruen szubjektiv (korabban volt mar rola sok szo), de még mindig objektivabb, mint a legmindentudobb gumis tapasztalata. Eloszor is, a nemetek egyszerre tesztelik az osszes gumit, masreszt mereseket is vegeznek, amik ugyan szerintem sem lehetnek teljesen egzaktak, de a szokasos nemetes precizitassal legalabb megprobaljak szamszerusiteni a tapasztalatokat.

 

A vilag legjobb fej topikgumisanal is ehhez kepest limitalo tenyezo, hogy vajon hany gumirol van sajat tapasztalata, es az milyen korulmenyek kozott szuletett. Oszinten szolva nem tudom elkepzelni, hogy barki is egy szezon alatt ket-harom konkret gumitipusnal tobbrol szerezzen ertekelheto, elso kezbol szarmazo tapasztalatot.

 

A gumisok nagyreszt a sajat kuncsaftjaik elmenybeszamoloira hagyatkoznak, ami, valljuk be, nem sokkal objektivabb, mint az ADAC tesztjei. Mondjuk azt, mindket modszerben ott van az igazsag morzsaja :-)

 

Ami viszont a gumik tipushibait, futasteljesitmenyet, tartossagat illeti, egyertelmu, hogy erdemes a gumisokra hallgatni.

 

Illetve meg egy terulet van: az árak. Minden termek legfontosabb parametere az ara. Ha ok kinalnak/tudnak akciot valami gumira, es az akcios ar fuggvenyeben ajanljak a gumit, akkor az hasznosabb ajanlas, mint az eppen aktualis tesztgyoztes gumit megvenni, kerul-amibe-kerul.

Előzmény: Törölt nick (47660)
stevie wonder Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47661

Mondanál pár ilyen "jobb" helyet ?

 

Figyelo, HVG, Totalcar. Hogy csak olyanokat irjak, amihez van/volt kozom.

Előzmény: Törölt nick (47658)
monyesz Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47659
Saját magad is súlyozhatod az adac tesztet, mert ott vannak az "értékek" !
Előzmény: Törölt nick (47658)
stevie wonder Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47657

... akkor is, ha az ADAC újságban valamelyik gumiscég állandóan nagy felületen sokat hirdet ?

 

Ez a tipikus magyar mentalitas...

 

En is egy lapkiadonal dolgoztam, az egyik legnagyobbnal. A szerkesztosegek es a sales osztaly effektive kulon epulettombben voltak. Ha a sales-tol valaki bele akart volna szolni barmelyik lap tartalmaba, az nagyon megnezhette volna magat.

 

Mindez Magyarorszagon.

 

De mondok mast.

 

Akarhogy tetszik vagy nem tetszik, az ADAC teszt "az" etalon. Etalonnak lenni ugy kell, hogy a brigad nem teved, vagy legalabbis nem teved nagyokat. Ha sorozatban szar gumikat hoznak ki gyoztesnek, akkor a kozonseg hite meginog, es inkabb mas forrasokbol tajekozodik.

 

A hitelesseg a leheto legnagyobb kincs, es jobb helyeken eppen ezert a befolyasolhatatlansag mar alapvetés.

Előzmény: Törölt nick (47653)
monyesz Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47656

Persze, más autóval máshogy viselkedhet egy gumi, de szerintem mérvadó lehet egy műszaki mérés a gördülési ellenállást tekintve, aminek ugye kihatása van a fogyasztásra. A kopást is jól lehet mérni ! Persze nem mindegy hogy satufék, esetleg fék-gáz módban kölekedik valaki, de ez az alapvető tulajdonsága akkor is mérhető.

 

Egy elérhető kanyarsebesség már sokkal több mindentől függ...

 

Ez az összeesküvés elmélet, hogy valaki lefizet valakit csak azért hogy jó legyen az eredmény, sok helyen vérzik. Gondolod, hogy nem lenne pl. aki többet ígér ?

 

Szerintem mindenkinek a kocsijához, és az igényeinek megfelelően kellene választani a kínálatból, és ehhez segítenek a tesztek is, meg a ti szakmai véleményetek is.

Előzmény: Astra001 (47643)
Varshi Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47655
> (ezt a hozzászólást nem fizette senki)

És nem is támogatta túl sok ész. :]
Előzmény: Astra001 (47643)
Astra001 Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47654
Ez egy teszt.
De emellett a sok autós "szaklap" autót nemlátott, ámde cikket megírt újságíróiról se feledkezzünk meg.
Amikor a téli gumiteszt cikkében a nyári gumikat látom fotómellékletként...
Ezt inkább ne ragozzuk tovább.....
Előzmény: stevie wonder (47649)
monyesz Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47652

>Számomra az a meglepően fura a "hivatalosnak tűnő" tesztekkel kapcsolatban, hogy ugyanaz a gumi más-más méretben teljesen különböző eredményeket produkál...más az autó ok, de a gumi szerkezete, mintázata, összetétele elvileg változatlan, nem?

 

Nem !

Ráadásul különböző méretben ugyanaz a minta más eredményt produkálhat (pl a vizet máshogy vezeti ki). A tesztek kb +-1 méreteltéréssel vehetők figyelembe.

A sebességindex függvényében más a keverék, stb.

Előzmény: bossery (47645)
vadasz50 Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47651

Szerinted miért írtam ide?

A helyzet az hogy a "szakik" megpróbálják bevinni az embert a sűrübe!

Én meg csak kapkodom a fejem!

Hiába ez nem az én szakmám ott nem vinnének.....

Pedig állítólag Ők a szakik, Én meg hogy merek kételkedni!

Szóval itt tartok!

Előzmény: DiabloCorsa (47648)
DiabloCorsa Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47650

Hauptbahnhof!

 

Hétfőn felkeresel az autóddal műhelyemben és lefúrom a 4 kerékről. Klikk a nevemre.

 

Azért egyszerübb lenne az eladót megkérdezni!

Előzmény: Hauptbahnhof (47646)
stevie wonder Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47649

Amellett mint tudjuk, ezeket a teszteket valaki megrendeli.És nem mind érdektelenek a teszteredmények végkifejlete miatt....valaki fizet....

 

A megrendelo az ADAC, a nemet autosok erdekvedelmi szervezete, aminek a legfobb penzforrasa a tagsag ilyen-olyan befizetese (tagdij, adomanyok, szolgaltatasok igenybevetele).

Előzmény: Astra001 (47643)
DiabloCorsa Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47648

vadasz50!

 

Erdei úton olyan peres gumi biztos defekt és felni halál lesz.

 

Sok "szakemberrel" beszéltél? 

 

No többet most nem írok, mert sok káromkodás lenne............

 

Én egy hülye kontár vagyok, bárkinek higgyél, kivéve engem...................???????????

 

 

Előzmény: vadasz50 (47647)
vadasz50 Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47647

Üdv mindenkinek!

 

Van egy láma kérdésem:

 

valóban büntetlenül használhatok 205/60R16 helyett 205/55R16-ot!

Választ előre is köszönöm!

Hauptbahnhof Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47646

Sziasztok!

Vettem egy autót, és most látom, hogy kerékőr van minden keréken, kulcs meg nincs. Hol, és hogyan lehet ezt leszedetni?

bossery Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47645
Akkor a tapasztalataitok alapján milyen szempontok alapján rangsorolnátok a ma kapható téli és nyárigumikat?

Számomra az a meglepően fura a "hivatalosnak tűnő" tesztekkel kapcsolatban, hogy ugyanaz a gumi más-más méretben teljesen különböző eredményeket produkál...más az autó ok, de a gumi szerkezete, mintázata, összetétele elvileg változatlan, nem?
Előzmény: Astra001 (47643)
Astra001 Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47644
..de ha valaki mégis fizetne érte nem zárkózom el előle. Én is megvesztegethető vagyok a magam módján.
:-)
Előzmény: Astra001 (47643)
Astra001 Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47643
Tesztet lehet csinálni egy hardverrel, aminél a környezeti értékek állandóak.Pl:VGA teszt egy konfigurációba sok vga és azonos programokkal mérési eredményeket összevetni.
Ez teszt!

De a gumikat pláne a télieket! sose fogják tesztelni számomra elfogadhatóan.
Egyrészt mert a környezet sosem azonos.Ha az autó az, a vezető nem, ha mégis, lehet az egyik autó alatt több a jég.
De ha ezeket kizárjuk, még mindig ott a legfontosabb tény!
Nincs 2 azonos menettulajdonsággal bíró autó!
Hajtás, nyomaték, súlyeloszlás, ezek mind befolyásoló tényezők.Ami egy fronthajtásra gyenge, a hátsókerekesen hibátlan lehet.Az összkerekes tesztek pedig mit sem érnek egy 2kerekes alatt.

Szal ennyit a tesztekről.

Amellett mint tudjuk, ezeket a teszteket valaki megrendeli.És nem mind érdektelenek a teszteredmények végkifejlete miatt.
...valaki fizet....

Mint a világ minden egyéb területén, itt is a pénz dominál.....

(ezt a hozzászólást nem fizette senki)
Előzmény: gumi_imi (47638)
Zolti Bácsi Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47642

Még aki tud írhatna ára a Toyo R888-ra is

195/50R15 vagy 225/45R16 os méretben (ha van ilyen)!

köszi

Előzmény: Zolti Bácsi (47641)
Zolti Bácsi Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47641

hülye vagyok: 195/50 r15

 

Előzmény: Zolti Bácsi (47640)
Zolti Bácsi Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47640

Új Yokohama A048 195/55 R15 gumit keresek.

4db kellene, S-es keménységű.

köszi

Zolti

 

gumi_imi Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47638
sosem rejtettem veka ala,hogy eleg szkeptikus vagyok a tesztek eredmenyeivel,de ez mas lapra tartozik.............
Előzmény: monyesz (47637)
monyesz Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47637

Gumi_imi !

Márhogy a tesztek nem térnek ki a kopásra ?

Hát pont hogy kitérnek ! Kopásra és gördülési ellenállásra is. Mindkettő elég jól mérhető, úgyhogy hinni lehet a tesztbeli eredményeknek.

Előzmény: gumi_imi (47620)
ne0 Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47636
Borsod nekem pont az ország másik vége, szóval első körben annyira nem aktuális, de köszönöm szépen.
Előzmény: scenic(725) (47635)
scenic(725) Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47635
szia

nem tudom hogy a Firestone Winterhawk neked elég jó gumi-e, de eladom a tavaly vásárolt ilyen gumijaimat.
5000 kmát sem mentem velük, hibátlan állapotúak. A gumik borsodban vannak. Autópályán és városban közlekedek vele.
A fékútjával meg voltam elégedve, akvaplenning is jó, vizes úton semmi problémám. Egy scenic 1-es ráncfelvarrton
használtam teljes megelégedéssel (nem úgy, mint az autót)! :-)))) irányár 40ezer pénz, email a nickem mögött él.
Előzmény: ne0 (47632)
bopat Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47634
Köszi
A Pirelli P7 t akartam eredetileg, de nem volt H csak V, amit végül megrendeltem.....
Előzmény: stevie wonder (47633)
stevie wonder Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47633

Most kopott el a Dunlop SP maxx gumim és vmi újat akarok venni.
A Pirellit néztem ki, ezek közül is a Pirelli P6000 vagy az Energyt.

 

Az nem Energy, hanem Powergy, es a Sport Maxx utan komoly visszalepes lesz barmelyik P6000-es sorozatu Pirelli. Ha Pirelli, akkor a P 7, vagy, még inkabb a P Zero sorozat

ne0 Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47632

185/65R15 88T vonalon ajánlanátok valami nagyon jó téli gumit?

Amennyiben havas telünk lesz elég sokat kellene nyúznom havas hegyes/dombos utakon...

 

Köszönöm.

bopat Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47631
205 55 R16
Előzmény: cistron (47630)
cistron Creative Commons License 2007.10.05 0 0 47630

írj méretet is :)

 

Előzmény: bopat (47629)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!