Keresés

Részletes keresés

Tomsz85 Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385939

Nincs ezen semmi érdekes. Persze hogy nem sikerült. Mert kb. olyanokról fantáziálsz amiről fogalmad sincsen. :) :) :) Már az ólom tartályból való adagolásánál megkapartál. :) :) :) 

Előzmény: zöldkomcsi: (385938)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385938

Igen, plumbátból tudod finom eloszlással leválasztani, olyan fekete hab is lesz belőle ami ólom létére úszik a vizen, ha finoman nyomod iszap marad, de már kézújak közt fényes fém. Hamar oxidálódik persze, de az nem jó, nem dioxid, azt máshogyan kell csinálni. 

De mondom, én se akarok ilyet csak gondoltam valami egyszerű kísérlet ami elejét vesz minden vitának, de érdekes, nem sikerült. )-:

Előzmény: Tomsz85 (385937)
Tomsz85 Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385937

Legalább te elhiszed amiket írsz..... az se semmi. :) :) :) :) Ólmot adagolni tartályból, meg hasonlók. 

 

Előzmény: zöldkomcsi: (385934)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385936

... valahol görcsöl valaki lítium-kén akkumulátorral. de őt se értem mi a fenének? úgy se lsz jó neki soha az életbe. de egy gyárban szétválasztani nem probléma. Ezen morfondírozok, ahogy írogatom, hogy mi a francért olyan lényeges ez, hogy a garázsban legyen a ami tölti?

Előzmény: zöldkomcsi: (385934)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385935

De az olyasmi volt, 1960 as években amikor a szüleim vették az olajkályhát. Környezetvédelem se volt, szén is volt, csak ez kényelmesebb volt, szerintem olcsóbb is még a pécsi iszapnál is. Az olaj helyett nem látok ilyesmit, ahogyan az olaj szorította ki a szenet. (lehet tévedek, de még használtuk amikor már 15 évesen én javítottam és kannával kerékpáron jártam olajért, úgy emlékszem olcsó volt, bár a szén nem tudom mennyi, de volt, hogy azért meg sor állt a tüzépen ha jobb minőség jött.

Csak azt akarom mondani, hogy az olajjal szemben ...de hát olvaslak, te se látod ezt a kiszorító alternatívát?

Előzmény: advocatusdiaboli (385924)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385934

Biztosan jó, de szerintem felesleges bonyolíás, lehet titán vagy akármi is. Mert ha tartályból adagolja az ólmot és az oxidot (ha erről van szó?) akkor az a pár kg semmit nem számít a tárolt összes energiához viszonyítva.

Környezetvédelmi okból ezt nem nézném jó szemmel, hogy a benzinkútnál ezzel pancsolnak, ólom-szulfát le, fé és oxid be. De pl kénnel és lítimmal okés. Azt tankolni se kellene, egy feltöltéssel a kamion megjárná Hamburgot oda-vissza. ... vagy más trükkösebb megoldások.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (385932)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.01.24 -1 0 385933

A marsjaro is nuklearis aramforrasu.

Napelem, szelgenerator, atom, csalosgenerator, egyeb.

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385932

Grafenre viszik fel az olmot es olom-oxidot.

Előzmény: zöldkomcsi: (385918)
Future181 Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385931

Mondom ne a saját kivetített véleményeddel vitázz, hanem azzal, amit írtam.

Előzmény: advocatusdiaboli (385929)
Future181 Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385930

Az autóipar most izgalmas, mert 100 éve nem látott gyors átalakuláson megy keresztül, na meg sokan szeretik az autókat, ezért nagyobb a figyelem, ezen a területen, a fűtés, vagy az energiatermelés már nem annyira érdekfeszítő, és az átalakulások is lassúak, és izgalom mentesek. Egyébként én még mindig azt mondom, hogy a mai technológia lehetőségekkel az atomenergia lenne a legtisztább, gyorsan felskálázható energiatermelési mód. A franciák még ma is többszörösen tisztább áramot termelnek, mint a németek, több mint 10 év erőltetett megújulóenergia termelés felfuttatás után, és ráadásul akkora a tartalék a rendszerükben, hogy holnap átállhatnának elektromos autóra, csak javulna az erőműveik kihasználtsága, de nem lenne többre szükségük.

Előzmény: Future181 (385928)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.01.24 0 1 385929

Ugyan már, nyilvánvaló, minek hiszed - másról sem tudsz beszélni, csak ezen a témán pörögsz... Musk neked olyan, mint a szentfazék vénasszonynak Jézus Krisztus...

Előzmény: Future181 (385928)
Future181 Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385928

Én sem hiszem ,hogy ez lesz a világmegváltás, ezt csak te adod a számba, de soha nem mondtam ilyet, jó lenne ,ha a valósággal vitáznál, nem saját magaddal, másokra kivetítve.

Előzmény: advocatusdiaboli (385927)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.01.24 0 1 385927

Nem kell mesterszakácsnak lennem ahhoz, hogy egy levesről meg tudjam állapítani, hogy rossz, és ehetetlenre elsózták...

 

És, hogy egyértelműbb legyen: ha hiszed, ha nem, rendkívül nagyra becsülöm Musk-ot, és fantasztikusnak tartom, amit eddig össze- és létrehozott. De veled ellentétben nem hiszem, hogy ez lesz a világmegváltás, és azt viszont már negatívnak, problémának látom, ha sokan mégis ezt hiszik, ezzel áltatják magukat (mert akkor nem fognak foglalkozni a valós problémákkal).

 

Az emberiségnek most valójában egyáltalán nem a "tiszta személyautózás" a fő problémája, sőt, ez szerintem az első ötben, de talán még az első tízben sincs benne!! Viszont a valóban tiszta (és tartósan fenntartható, felskálázható) energiaforrás az valóban az, ugyanakkor az akkumobilnak ehhez SEMMI KÖZE, hogy azt ne mondjam, még csak nem is egy "evolúciós ág", pusztán az energia-felhasználási ág egyik oldal-hajtása.

 

Az emberiségnek most tiszta energiára és működő népességszabályozásra volna ténylegesen és nagyon szüksége - például. Nem EV-re.

Előzmény: Future181 (385926)
Future181 Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385926

Azt csinálod, inkább örülnél, hogy valaki csinál valamit, nem csak arra vár, hogy oldja meg más.

Előzmény: advocatusdiaboli (385925)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.01.24 0 1 385925

Mellébeszélés.

Előzmény: Future181 (385921)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.01.24 0 1 385924

Hagyj már abba ezekkel a baromságokkal, jó?

Örökösen almát a körtével hasonlítasz össze, a szenes kályhának a központi fűtés gázzal nem direkt alternatívája (nem csak költségekben van ám különbség, hanem komfortban, kényelemben is, mégpedig fényévnyi !!), ahogy a petróleumlámpának sem sima lineáris alternatívája a villanyvilágítás. Az olajkályha pont azért terjedt el csak nagyon korlátozottan, mert bár jóval kényelmesebb volt a széntüzelésűnél, de aránytalanul drágább, és még mindig nem nagyon kényelmes, még mindig nem minden felügyelet és hozzáértés-mentes. Ellentétben egy gázos kombicirkóval, amit a Mari néni is tud kezelni, és ha egy évben egyszer átnézeti, akkor egyáltalán nem is kell vele foglalkoznia igen sokáig.

 

A lovaskocsinak, vagy a kedvenc gőzautódnak nem egyszerűen alternatívája volt a benzinmotoros kocsi, hanem egy nagyon korlátozottan használható, kötött valami szinte minden korlátját feloldotta és kényelmessé tette - valójában még ezek mellett még olcsóbb is volt (egy ló akkor is gondozást, etetést, "kosztot-kvártélyt" igényel, ha éppen nem dolgoztatják, a kocsi meg eláll a ház előtt akár hónapokig is, aztán beindul és megy). Ellenben az EV az ICE autóhoz képest VISSZALÉPÉS nagyon sok (és fontos!!) tekintetben/paraméterben, és az emissziótól eltekintve tulajdonképpen semmiben sem valós előrelépés.

 

Ezt te nem akarod megérteni. 

Előzmény: zöldkomcsi: (385922)
,m,1710 Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385923

Akármi fogja üzemelni a autot ami mamár nem meghatározo a bolygo klimára, mert tisztáb söt akus, ez a politikusok kényelmes játszotere

DE a igazi ismert problémákat ami hatással van a klimára, azt nemmerik firtatani, ezt nevezik kétszinüségnek ezért politikusok

zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.24 -1 0 385922

majd szóljanak, ha készen lesz, és olcsóbb lesz, mint amit most használ, addig rá ne számítsanak...

 

...mint pl. az olajkályha? volt szén pedig, drága se. (-:

Előzmény: advocatusdiaboli (385920)
Future181 Creative Commons License 2021.01.24 -1 0 385921

A marketing zseni Musk nem oldhat meg minden problémát, szabad a pálya, az emberi figyelem szabadon leköthető, másoknak is.

Előzmény: advocatusdiaboli (385920)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.01.24 0 3 385920

A figyelmet viszi el, és az a végzetes. Az a nagyon nagy probléma, hogy az emberiség fele-kétharmada végül elhiszi (azt hiszi), hogy az elektromos autózás oldja majd meg az ÖSSZES környezetvédelmi és klímaproblémát - és ezek után nem fog támogatni "nyilvánvalóan lényegtelen" dolgokat.

 

És ez azért veszélyes, mert mind a megújuló energiaforrások, mind az EV tekintetében pont erre az évtizedre várható az elég jelentékeny méretű kiábrándulás (legalábbis a fejlettebb, ezekkel foglalkozó országokban). Majd most fog rájönni rengeteg német és skandináv, aki korábban napelemet rakott a tetőjére (nem kis pénzért), amikor megszűnnek folyamatosan a garantált áras kötelező átvételezések és szaldós elszámolások - hogy számára soha a büdös életben meg nem térülő beruházásra költötte el a pénzét, vett fel esetleg még hitelt is, ráadásul a rendszere pont akkor nem fog számára energiát sem biztosítani, amikor a legjobban kellene. Ahogy fokozatosan leépülnek az EV-kre adott adó- és üzemeltetési kedvezmények (ami csak részarány kérdése, 15% körüli részaránynál már nem lesz tartható jórészt pont a gazdagok ilyen módszerű költségvetési szubvencionálása), hogy drágábban van egy korlátozottabban használható autója, stb...

 

És ezek után igen nehéz lesz a közvéleményt újra valami "nagy és nemes" projektre ráhergelni, a többség úgy lesz vele, hogy egyszer már átvágták a klímahisztivel meg a klínenergiával, őt többet az egész nem érdekli, majd szóljanak, ha készen lesz, és olcsóbb lesz, mint amit most használ, addig rá ne számítsanak...

Előzmény: Future181 (385915)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385919

Szerinted mindenre megvan a megoldás, ami ráadásul szerinted pofon egyszerű, csak az emberek valamiért nem csinálják. 

 

Világos, ez van.

 

Csak azt felejted ki a rögeszméidre való ködös utalgatásokból, hogy amiket állítasz azok közel sem pofonegyszerűen és ipari méretekben megvalósítható dolgok. 

 

 

Igen, egy elektromos autó egyszerűbb mint az elektromos fűtés, nyilván azért terjed. (-:

Előzmény: Tomsz85 (385917)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385918

Nem bántalmazza, ólomnak minősül, nem vesz részt a kémiáben, de jó a kérdés, egy ilyen egyszerű kísérletnél létrejöhet egy fém1-elekrolit-fém2  helyi elem, nem sokat próbáltam, nincs mit nézni rajta, nem akarok én se csinálni ilyet. Egy példa akar lenni, ui. ha csak ólom és ólom-dioxid az energia tároló, akkor persze, hogy sokkal nagyobb energia sűrűség lesz. Mint ha a kanna súlya is bele számítódna a benzinbe, nyilván nem mindegy akkor, hogy meddig van tele. Más dolgokkal lehetne ilyesmit. Mint egy belsőégésű motor, cseppenként az elektroda anyagok adagolva lehet 1000 fok is a hőmérséklet, annyi van egy motor hengerében is de nem a benzintankban. (-:

Nem vitatni szoktak ilyesmiket, csak nem csinálnak semmit. (-:

Előzmény: Maketheworldabetterplace (385914)
Tomsz85 Creative Commons License 2021.01.24 0 1 385917

De nem egy liter benzin van a tankban. És a motor súlyával együtt is kezelhető a tömeg. 

 

Amúgy meg nevetséges ez a rögeszméd, hogy szerinted semmiféle műszaki ok nincs, csak társadalmi. Szerinted mindenre megvan a megoldás, ami ráadásul szerinted pofon egyszerű, csak az emberek valamiért nem csinálják. 
Csak azt felejted ki a rögeszméidre való ködös utalgatásokból, hogy amiket állítasz azok közel sem pofonegyszerűen és ipari méretekben megvalósítható dolgok. 
Logikailag is van további buktató az okfejtésedben. Ha szerinted mindenre megvan a megoldás (így, jelen időben, hisz így szoktad emlegetni), de mégse használják. Te is visszamehetnél valami kis erdőszéli bungallóba, nem két napra, hanem évekre, mindenféle extra nélkül, mint pl. villany, víz, ellátnád magadat élelmiszerrel, ruházattal. Meg lehetne csinálni. Mégse mész vissza. Vajon miért? A kérdés természetesen költői. 

Előzmény: zöldkomcsi: (385913)
GPS Creative Commons License 2021.01.24 0 1 385916

 

60% klór van a pvc ben.

 

Nekem be ne mutasd, mert heteket töltöttem műtrágya (pontosabban kloroszódikus) kombinátban és PVC alapanyag (poliol) kombinátban is.

 

Ledöbbentem a méretektől és a fogyasztásokról.

 

Az utóbbiban nem vagonban mérik a sót... hanem szerelvényekben.

Lehet beszédes, de a kombinátnak 2.300 darab SAJÁT (vagyis az állami vasúthálózattól független) tehervagonja van - a hozzávaló saját mozdonyparkkal és rendezőpályaudvarral együtt - mindez a kombinát belterületén.

.

Előzmény: zöldkomcsi: (385900)
Future181 Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385915

Ezt a hazugságot, hogy az EV elviszi az erőforrásokat, számold már ki.Aprópénz, az, amit elvisz, futballra a 100-szorosát költjük.

Előzmény: advocatusdiaboli (385905)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385914

Mi tortenik a savallo lemezzel rovidrezart savas olomakku cellaval? 

Előzmény: zöldkomcsi: (385913)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385913

...nem ötlet, te! ... saválló lemez egyik végére tégy egy kis ólmot, másik végére ólom-dioxidot.... aztán vitának helye nincs.

(csak kicsit, nagyon be tud gerjedni! )-: )

a benzin energia sűrűsége is siralmas lenne ha 1 liter lenne a tankban és bele számítódna a motor súlya is (-:

Előzmény: advocatusdiaboli (385904)
szilvatövis Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385912

Akkor miért nem csinálják?

Előzmény: Igor Castillo de Muerte (385880)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385911

...de legyen akkor oxid, hát ha akkor elhiszed  )-:

Előzmény: Tomsz85 (385908)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385910

Jó. Rendicsek. (((((-:

Előzmény: Tomsz85 (385908)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!