Életének 72. évében elhunyt Snell György esztergom-budapesti segédpüspök, a fővárosi Szent István-bazilika plébánosa, péntekre virradó éjjel - tudatta a főegyházmegye sajtóreferense az MTI-vel.
Tóth János Csaba elmondta: Snell Györgynél a napokban állapítottak meg koronavírus-fertőzést.
A főpap lelki üdvéért péntek reggel fél órán keresztül szólt a Szent István-bazilika valamennyi harangja és húsz percen keresztül az esztergomi bazilika prímásharangja - tette hozzá.
Snell György 1949. március 8-án született Kiskirályságon (ma Eperjes). Teológiai tanulmányait a Központi Papnevelő Intézetben és az Egri Érseki Papnevelő Intézetben végezte. 1972-ben szentelték pappá. Ezt követően a Váci Egyházmegyében, majd 1993-tól, a magyarországi egyházmegyék határainak módosítása után az Esztergom-Budapesti Főegyházmegyében szolgált.
1975-ig Kiskunlacháza-Peregen, majd 2008-ig Budapest-Rákoskeresztúron volt káplán, majd plébános.
Emellett 2004 és 2006 között Budapest-Rákosliget plébánosa, 2000 és 2003 között a rákosi esperesi kerület helyettes esperese, majd 2005-ig esperese volt.
2003-tól az Esztergom-Budapesti Főegyházmegye Katolikus Iskolai Főhatósága igazgatói tisztségét is ellátta.
2008. augusztus 1-jétől a budapesti Szent István-bazilika plébánosa.
2014. december 6-án szentelték püspökké, püspöki jelmondata ez volt: "Ti adjatok nekik enni!".
Snell György temetésének időpontjáról a főegyházmegye később tájékoztat.
Tegnap kellemes idő volt és sétáltunk egyet a Naplás tónál. Picit az erdőbe is bementünk. Nagyon sok volt a szemét és néhány szerencsétlen hajléktalant is boklászott az erdőben. Szépen halad a kilátó építése, nagyon klassz lesz.
Valószínűbb a Felsőbánya utca--i vasuti átjáró melletti megmaradt romra gondolsz. 1972- ben jöttem e vidékre de már akkor sem láttam működve. Tudomásom szerint az Ásvány utcában nem is volt vasuti "híd", mert az az utca avasúttal párhuzamos, hajdadán Tavasz utcának hívták.
Budai fonodo villamos fejlesztese. Elmennek a fenebe. Budan mar minden masodik utcaban villamos közlekedik a metro mellett erre meg ott fejlesztenek ahol nar amugy is kivalo a közlekedes. Felhaborito!
Meg merem kockáztatni, hogy az ezt a környéket egy majdani villamossal etetés már akkor kezdődött amikor a tesco mögötti területen vágott keresztül, és haladt felfele az uszoda fele a dombra az egykori kavicsbányai vasútvonal. :D :D
Nálam ez kizárt, akkor még csak nem is tudtam arról, hogy van egy ilyen helye a világnak, aztán sokáig azt hittem, Budaoest az Őrsön ér véget, a metró végállomáson. És, tulajdonképpen... :)
Sok utcában sajnos nincs normális járda sem. A Pesti út mellett, Maglód és Keresztúr központ közötti járda szerintem még az 1960-as években épúlhetett. Keskeny és sok helyen hepe hupás. Havat is nehéz lelapátolni róla.
Kiszámíthatóbb lenne a tömegközlekedés, vonat sem késne minden másnap, gyanítom , hogy sokkal többen közlekednének autó helyett villamossal, trolival. vonattal. Viszont a Liget soron az új vonatmegállók szépek lesznek.
Amúgy, tényleg sokan túlzásbaviszik, igaz ez nem a belváros felé menő dugóhoz kapcsolódik, de pl én a szomszédaimat nem láttam lábon járni az elmúlt 3 évben, kizárólag amikor havonta 1x lenyírják a ház előtt a füvet. amúgy meg a 300 méterre lévő multiba is elmennek kocsival, naponta 4x, vagy nem viccelek, de az utca végi játszótérre is.
Szerintem ez utópia, hogy bármi is kiváltaná az úri autózást. Mindenki azt szereti, hogy ne keljen gyalogolni egy métert sem, ágytól célig autóznak és a gépkocsi igény folyamatosan újratermelődik. Ugye mindig a szomszéd tehene dögöljön effektus. Ma már egy négytagú családban 4 autó kell abban a pillanatban, amikor a jogszabály megengedi, mert "jogom van".