Üdv! Rendezünk egy előadást és beszélgetést a Humusz Házban szerdán a vasúti közlekedés versenyképessé tételének lehetőségeiről. Pl. a vasút nagyobb mértékű bevonása a budapesti tömegközlekedési hálóba is fontos téma lesz.
A részletek: február 27. 18 óra "A versenyképes vasút" Előadónk: Bödecs Barna - a Magyar Közlekedési Klub elnökségi tagja
Törvényszerű-e, hogy a közlekedési reform" a hazai vasúti mellékvonal hálózat közel teljes leépítésével, megszűntetésével járjon? Milyen feltételei vannak egy korszerű, versenyképes vidéki" és elővárosi vasút kialakításának? Mit tehetnek az utasok, a civilek, az önkormányzatok azért, hogy e fejlesztések még ilyen sanyarú gazdasági adottságok között is megvalósulhassanak?
Az esemény ingyenes, mindenkit várunk akit érdekel, aki ki szeretné fejteni a váleményét. Helyszín: Humusz Ház 1111 Saru u. 11.
Előadássorozatunk további programjai: http://www.humusz.hu/programok
Azért az elég abszurd, hogy ily módon a viszonylag hosszú közös szakaszon a 139-239gy párosból az alapjáratnak van kevesebb megállója... Továbbra is tartom, következetesnek kéne lenni, vagyis: ha már a 139-es fekete lett, álljon meg mindenhol, a gyorsak meg vagy álljanak meg valamennyien mindhárom megállóban (Nagyszeben-Gréti-Neszmélyi, a 40gy is), vagy ne álljon meg egyik se sehol. Mindegy, hogy pirossal vagy E-vel jelölik a gyorsjáratokat, ha ilyen megállókiosztásokat csinálnak, az csak összezavarja az adott helyen nem rendszeresen utazókat.
Erre én már évek óta számítottam. Azért remélem, a 239-essel nem történik meg ugyanez (sőt, jó lenne, ha ezzel párhuzamosan valódi gyorsjárattá fejlesztenék, azaz Gazdagréti/Nagyszeben + Neszmélyi biztosan, Dayka és Fehér Ló esetleg leves).
" ... 1959.05.18. A 95-ös autóbuszok Baross tér és Pestszentlőrinc, Gyömrői út között közlekedtek... "
Egy 1960-as térképem találtam rá: 1960-ban a 95-ös a Keleti pu - Felsőcsatári út között közlekedett, de nem a gyömrői úton volt a végállomása. Ezek szerint a csak 1960 után valamikor hosszabbodott meg a 95-ös vonala a gyömrői útig.
Szia! Egy kis kiegésszítés, vagy pontosítás. A 93y jelzésű buszok végállomása a 40-es villamos megszüntetése után a következő volt: Ültetvény utca - Béke tér. Ez nem sokáig működött, mivel az 54-es járat lett rövidítve. Rövid idő után lett: Dózsa Gy. út - Béketér, majd meghosszabbították a Szinyei M. P. utcáig. Kezdetben csúcsidőben 6, csúcsidőn kívűl 4 kocsi járt. Az első sofőrök, akikre emlékszem : Váczi Pál, Szentpéteri László + , Tasák József +, Pomaházi József, Jobbágy József, Erdei Sándor, Kvasnika László, .... András / vezetéknevére nem emlékszem / Németh Tibor, Hegyesi István, Hegyesi László. Áts Ernőné, Szöllősy Gyuláné. Akikre nem emlékszem azoktól elnézést. A kocsik közül az alábbiak rendszámára emlékszem : GA-95-14 IK-620, GC-97-32, - 97-33, 97-42, IK-260 A 193-as járat amit említettél, az a régi FAÜ kézikönyvben "R" járatként szerepel. Baráti üdvözlettel egy volt BKV-s, aki az említett 40-es és 93y járatának útvonalán nőtt fel.
Attól, hogy két viszonylat száma között pontosan 100 a különbség, még nem tekinthetők járatcsaládnak.
Az említetteknek a 24, 25, de a 26-oshoz aztán végképp semmi köze.
Ha már járatcsalád, akkor szvsz a 20-asból eredeztethető: 20 > 120 > 121 > 122 > 124 > 125 > 126 mind újpesti viszonylatszámok (123 kimaradt, mert olyan már van máshol).
A 24-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 2007. szeptember 3. A 124-es autóbuszjárat megszűnt.
A 25-ÖS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 2007. szeptember 3. A 125-ös autóbuszjárat viszonylatjelzését 126-ra módosították.
A 26-OS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 2007. szeptember 3. A 126-os autóbuszjárat viszonylatjelzését 126A jelzésre módosították. A 126-os számmal a korábbi 125-ös, Káposztásmegyer, Szilas-patak és Dunakeszi, Auchan Áruház közötti viszonylatot jelölik.
2002-05-15>> 182A busz Kőbánya-kispest - Alacsaki út lakótelep között közl. 2007-08-31 >> Megszűnik // Továbbiakban 282E jelzésel közlekedik 2007-09-03-tól //
2002-05-15>> 182-es busz Kőbánya-kispest - P.szentimre, Benjamin u között közl. 2007-08-31 >> Megszűnik // Továbbiakban 284E jelzésel közlekedik 2007-09-03-tól //