Ugye erre mondhatná a túravezető,hogy 9-en voltak és ez már egy kvázi veszélytelen rész volt.Teljes mértékben igazat adok neked,hogy sokan ezt egyfajta villogási kényszer miatt csinálják,hisz szinte még fel sem másztak a csúcsra,de már posztolják a fészbúkon vagy az instán.A fészbúk oldalán a szervező srácnak úgy ment a jelentkezés,hogy meghirdette a túrát és ott lehetett jelentkezni kommentben.Azt persze nem tudom,hogy privátban kért-e túraelőzményeket a jelentkezőktől,de az biztos,hogy a jelentkezők többségét nem ismerte előzetesen.
persze totál homályosak a részletek. nem tudni a túravezetők mellett kik mentek elöl a kötélpárosokban, nekik milyen tapasztalatuk van, mik voltak az előzmények, volt-e bmi akklimatizációs mászás stb. Az a gyanúm egyébként, hogy egyre többen egyre gyorsabban akarnak egyre többet és nem pusztán a természet és a hegyek szépségéért mennek, hanem valami fura belső teljesítményvágytól hajtva, külső elismerést keresve. Ahelyett, hogy szarrá gyakorolta volna magát előbb sziklákon, meg könnyebb 3-4 ezreseken (nem 1-2-n) neki is mindjárt a Matterhorn kellett...persze meg lehet csinálni, mint ahogy Németh Alexa is megcsinálta, dehát szerintem ez sokszor inkább a szerencse kérdése sok mászót elnézve, amiben viszont nem egyedül ők a hibásak (lásd média, szabadidőipar, meg úgy általában a nyugati világ értékrendje). Viszont ő meg tudhatta volna, hogy ide azért sokan halni járnak.
Mondjuk nyilván az üzlet nem az, hogy bárkit elvisznek, aki fizet, mert ha sorra halnak meg mellette, akkor becsukhatja a kaput, de azért én pl nem kötném össze magam ott akárkivel...és a másik oldalról is felmérném, h ki jön.
Most volt a híradóban és azt mondták,hogy egy 9 fős csapat tagja volt a srác.Ereszkedés közben ő és még egy srác lemaradt és ekkor történt meg a baleset.Azt is mondták,hogy a Magyar Hegymászó Szövetség vizsgálatot indít.
A helyi rendőrség szerint ketten mászták meg csütörtökön a Matterhornt és a Solvay-ben éjszakáztak, aztán pénteken ereszkedtek le; a kérdéses helyen nem voltak kötéllel biztosítva.
Avagy szintén ketten másztak, vezető nélkül, és pénteken a Solvay-ből indulva mentek fel a csúcsra, majd ereszkedtek aztán vissza a Hörnlihütte felé.
Innentől a történet egyik lehetséges olvasata az, hogy a magyar csapat többi tagja (köztük a de facto túravezető/szervező) nem sietett informálni a svájci rendőrséget arról, hogy együtt voltak. Gyengíti viszont ezt a verziót, hogy a svájci rendőrök nyilván kikérdezik ilyenkor a menedékház személyzetét is, azoknak meg fel kellett, hogy tűnjön a nagyobb csapat, szobafogalást lehet ellenőrizni stb.
Ködös a történet, no.
Lehetséges az is, hogy a svájci rendőrség minél előbb le akarta zárni az ügyet, és ezért került a jegyzőkönyvbe az, ami.
Vasárnap amúgy újabb haláleset volt a Matterhornon - ez az áldozat egyedül mászott.
Szerintem itt inkább szerencsétlenül járt.Sajnálom szegény srácot,mert tényleg mászott már meg hegyeket,csak ugye a sajtóban mindenkire rásütik a kezdő titulust.Emlékszem,amikor egy szombathelyi srác lezuhant,akkor ő is kezdő volt,pedig megmászta többek között a Mont Blanc és a Matterhorn csúcsát is.De a túravezető felelőssége szerintem mindenképp játszik.
En is olvastam es akartam is mar kerdezni ezzel kapcsolatban. Szoval a cikk is ezt sugallja es a kommentelok is megjegyzik, hogy monek megy kezdo a Matterhornra. Mikozben egyes turaszervezo vallalkozasok mondjuk a Studlgrat teljesitese utan elvisznek a Matterhornra, ennek a sracnak volt sziklamaszo vegzettsege es a facebookja alapjan volt a glockneren, triglavpn, ortleren, lomnici csucson is tobbek kozt es szerintem nem szamitott teljesen kezdonek. Vajon a hegyi vezetok biznisze hiteti el valakivel, hogy realis cel neki a Matterhorn, vagy pusztan szerencsetlenul jart es ez benne van vagy szervezesi hibak is lehettek? Ket napig ha jol tudom a solvayban voltak. Ha szarul voltak kerhettek volna mentest. Ez mar a vezeto felelossege is nem?
900 m asszem es van par regi kotel ahogy olvasom. van ugyan par necces szakasz de a nagy resze olyan felkapaszkodos. Nyilvan ez full kereskedelmi jellegu
Világos,csak pont ennél írta,hogy helikopterrel vitték fel az alaptáborba.Ott meg valószínűleg már várták,hogy "felkísérjék" a csúcsra.Kíváncsi lennék,hogy az alaptáborból hány méter az igazán nehéz mászás.Plusz arra is,hogy esetleg ott is vannak-e fix kötelek.Hisz ugye tudjuk:a biznisz az biznisz...
De ahogy olvasom, a Carstensz Pyramid sem sétagalopp. sőt technikailag mind közül az a legnehezebb. Vi- szakasz is van rajta. Nem tudom, hogy ez a lány mennyi idő alatt és hogyan tett szert ilyen sziklamászó képességekre, mert ha jól tudom korábban főleg a kondira és állóképességre gyúrt.
Pénteken ereszkedés közben 100 métert zuhant a Matterhorn Hörnli-gerincén egy hegymászó. Ketten jöttek lefelé, nem voltak bekötve. Vezető nem volt velük. Az egyikük egy kuloárba zuhant, azonnal meghalt. A hegyimentők a társát sokkos állapotban hozták le. Már csak 10 percnyire voltak a Hörnlihüttétől
-Feladták a keresést a nyolc eltűnt után a Val Bondascában. Feltételezik, hogy eltemette őket a törmelék, valahol a völgy felső szakaszán. Két napig, nagy erőkkel keresték a négy német, két osztrák és két svájci túrázót. Pénteken azonban egy újabb sárlavina volt Bondóban, ami miatt beszüntették a keresést. Most az érintett területet próbálják biztosítani, bár további omlásra és sárlavinákra számítanak.
-A Bernina-csoportban lévő Piz Morteratschon egy olasz testvérpár került kőomlásba, miközben egy kuloárban ereszkedtek lefelé a normál úton a Boval menedékház irányába. A permafrost felett meginduló törmelék mindkettejüket elsodorta. Egyikük ki tudott belőle menekülni, a másikukat tonnányi kőtörmelék temette maga alá, miután egy gleccserhasadékba sodorta.
-Két kiváló japán mászó új utat nyitott a 7611 m magas Shispare (Karakorum) északkeleti falán. A projekt Arany Jégcsákány-gyanús (amit a páros egyik tagja 2008-ban egyszer már megkapott). A fal 2700 m magas, az út nehézsége M6 WI5. Ismereteim szerint a hegynek eddig összesen csak 3 megmászása van. Alpin stílusban mászták. Egyikük Kazuya Hiraide, jellemzően a nehéz hétezresek új útjai vonzzák. A Shisparével harmadszor próbálkozott. Akad néhány nyolcezrese is (Cho Oyu, Gasherbrum I és II, Broad Peak, Everest háromszor). Másikuk Kenro Nakajima, hegymászó filmes. Már összeszokott párosnak számítanak. Tavalyi közös mászásukat a 7095 m magas Loinbo Kangrin (északi fal új út, a hegy második megmászása) szintén kiemelték a Piolet d'Or pályázói közül.
Pár hír a Hóhatár-a hegyek szerelmeseinek facebook oldaláról:
-Szinte naponta jönnek a hírek újabb halálesetekről a Mont Blanc-on. Sokan bírálták St Gervais polgármesterét a kötelező felszerelés rendeletbe foglalása miatt, de úgy tűnik, ez sem tartja vissza a terepfutó felszerelésben próbálkozókat. Ma egy 28 éves angol csúszott ki és zúzta magát halálra a francia normál úton. Két napja egy 59 éves olasz csúszott ki a Grand Couloirban, ő megfelelő felszereléssel rendelkezett. 100-150 métert zuhant, amit nem élt túl.