Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Adm Creative Commons License 2022.06.08 0 0 119097

Ne aggódj, a Stilom se tud róla hogy csak E05-el mehetne, semmi baja nincs az E10-el.

Előzmény: Tankiszt (119093)
TudatLan Creative Commons License 2022.06.07 0 0 119096

Duna vonaláig kb.  OMV  ..... plusz kék spuri bele..... h a van rá keret.....

Kelet mo-on kb. mind1....ebbe is spuri gazdagon, minden tankolásnál.

Előzmény: Tankiszt (119093)
TudatLan Creative Commons License 2022.06.07 0 0 119095

Szia.

Pl. cellazárlat tud ilyen=hasonló jelenséget produkálni.....hagyományos (=ólmos) akksinál.

 

Szgk. akkumulátorban régen az orosz kátránytetejű akkumulátor volt jó, nem olyan régen pedig az optima red top volt az, ami akkumlátorként elfogadható volt. A mostani exide-okról nem tudok hasonló jókat mondani...... Pár éve vettem No-ban made in germany bosch akksit.... szűk 4 évet bírt...   varta sem jobb.....

 

 

Ilyen az egész világ :-(

Előzmény: Tibike75 (119091)
downer Creative Commons License 2022.06.07 0 0 119094

Mocsok, szemét benzinek vannak mostanság már, meg sem közelíti a huszonéve használtakat. De azért olyan hű de nagy bajuk nem lesz a motoroknak tőle. Legfeljebb adalékold be magadnak a 95-öst, úgy jársz legjobban. 

Előzmény: Tankiszt (119093)
Tankiszt Creative Commons License 2022.06.07 0 0 119093

Kérdésem lenne.

Van egy Fiat Brava SX 1,6-os kocsim. Az előírás szerint már csak 100-as benzinnel lehet üzemeltetni. Ha folyamatosan használom, akkor sem lehet 95-öst tankolni? Vagy esetleg fele-fele arányban? Mert ugye a százas az nem 480 forint.

downer Creative Commons License 2022.06.07 0 0 119092

Jó kis tapasztalat. Annyi gyanús van csak ebben, hogy egy 100% töltöttségű akksi feszültsége 12,72 Volt lehet maximum. 

A döglődő akksi tud hirtelen töltést felvenni meg hirtelen le is adni, végülis logikus.

Előzmény: Tibike75 (119091)
Tibike75 Creative Commons License 2022.06.07 0 0 119091

Tartozom egy visszajelzéssel az 1.2-es Brava-m nem indulása ügyében. Szereztem egy jó tapasztalatot részemről. 

 

Végülis akkumulátor probléma lett, vettem is egy 60 Ah feletti, Banner típusút bele gyorsan, ezzel csak nem lesz gond egy ideig (nem reklámozni szeretném a márkát, csak előtte egy másik "nagy névvel" nem voltak jó tapasztalataim, így most éppen erre esett a választásom). A testelés problémát írták páran, mivel azzal kezdtem a segítség kérésemet, hogy az akksi rendben.

Ezt egyébként arra alapoztam, hogy a végleges nem indulás előtti délután be lett vizsgáltatva, melyről jegyzőkönyvet is kaptam. 

Idéznék belőle pár sort: feszültség 12.92V, kapacitásteszt átment, akku élettartam 100%, indítóképesség 100%!!! Namost ez az állomás max. 3 km-re van onnan, ahonnan elvittem. Ezt követő reggel már meg se nyikkant az autó. Majd később - ahogy írtam - a betolást követően kb. 2 km-re az önindító szerelőnél kb. 15 alkalomból mindannyiszor pöccre indult a kocsi.

 

Nem tudom továbbra sem, hogy egy közvetlen megdöglés előtti állapotban lévő akkumulátor hogyan tud ilyen értékeket adni. Egy biztos, innentől kezdve nem látom értelmét az ilyen jellegű bevizsgálásnak kivéve, ha az autóval nem mentem egy métert se az utóbbi 1 napban. 

 

Az indítási probléma jelenleg teljesen megszűnt, de azért nyilván teljesen nem nyugodtam meg. Hiába, csak 23 éves a kis drágaság...

Adm Creative Commons License 2022.06.07 0 0 119090

Pl a kipufogó leömlő csavarjaival én rendszeresen megszívom, a 146-nál is (megszakadt a menet a tőcsavaron, másik kijött magával rántva a menetet a hengerfejből, utána lehetett helicoilozni), itt meg simán lejött minden.

Előzmény: downer (119089)
downer Creative Commons License 2022.06.06 0 0 119089

Ó, remek! Végre nem csak én rakosgatom az ilyesmiket be! :D

Na de miért is nem jött volna szét? Most hirtelen három öthengeres motort szedtem szét, ilyen problémára még csak nem is számítottam. És még jön egy dízel is a sorban, aztán ritkítom a roncsokat.

Előzmény: Adm (119088)
Adm Creative Commons License 2022.06.06 0 0 119088

Kezdődik :)

Amin meglepődtem, mindegyik csavar simán kijött, egyiket sem kellett unszolni.

 

Adm Creative Commons License 2022.06.03 0 0 119087

Amikor utoljára kiput kellett cserélnem, az a 146-on volt 7-8 éve, és szerintem volt vagy tíz fajta, és a katalizátortól hátrafelé jóval olcsóbb volt, mint most egy dob.

Előzmény: downer (119086)
downer Creative Commons License 2022.06.02 0 0 119086

Ettől nagyobb? :D
Hát az árak, most már igencsak begyűrűzott az áremelkedések hatása az alkatrészekre is.

Előzmény: Adm (119085)
Adm Creative Commons License 2022.06.02 0 0 119085

Még akad, MTS, Sigam, ASSO, Polmo és Walker. De pár éve mintha nagyobb lett volna a választék, illetve nem volt ennyire drága.

Előzmény: downer (119084)
downer Creative Commons License 2022.06.02 0 0 119084

Ehhez tán még lehet is kapni, nem?

Előzmény: Adm (119083)
Adm Creative Commons License 2022.06.02 0 0 119083

Múltkor annyit beszéltünk a kipufogókról, hogy sikeresen nekem is megadta magát a középső dobom.

 

Adm Creative Commons License 2022.05.29 0 0 119082

Próbaképpen fogj egy bikakábelt, az általában mindenhol akad, és kösd vele össze a negatív sarut a motorral.

Előzmény: Tibike75 (119078)
downer Creative Commons License 2022.05.29 0 0 119081

Én is ott keresgélnék, akksi-kasztni-motor közötti főkábel szakaszon.

Előzmény: TudatLan (119079)
Tibike75 Creative Commons License 2022.05.29 0 0 119080

Terhelővillám sajna nincs. A beteg egyébként Kiskunhalason lakik, eléggé délen. Nagyon köszönöm ezt a tanácsot is!!!

Előzmény: TudatLan (119079)
TudatLan Creative Commons License 2022.05.29 0 0 119079

Szia.

Akkutálca alatti testkábel , valóban az?    Van amikor már csak.pár szál tartja. Kéziműszerrel hiába méred ki, pár milliamper átmegy rajta....  Van terhelővillád?

 

Következő?  neuralgikus pont lehet még az önindító és a motorblokk közötti kapcsolat....

 

Lennének még 5leteim....

Gyakorlatilag  downer vagy zolee car-társak  sokkal profibbak, meg kénevárni  ők mit tanácsolnak.....

Helyileg (megye szintjén) hol lakik a beteg?

:-)

 

Előzmény: Tibike75 (119078)
Tibike75 Creative Commons License 2022.05.29 0 0 119078

Tisztelt Fórumozók!

 

Egy Fiat Brava 1.2 SX autónál az alábbi problémák jelentkeztek és ebben kérnék tanácsot.

A jármű nem indul, de csak HIDEG motorral. Az első időszakban némi erőlködés hallható volt az önindító felöl, de mostanra már annyi se. A két szélső mutató ugrál a műszerfalon egy ideig és ilyenkor néha az ABS hibakód is előjön. Hibakód egyébként nem marad fenn a műszerfalon az indítózás után.

 

Akkumulátor, generátor beméretve kétszeresen, mindkettő tökéletes. Az akkusarukat megtisztogattam. Visszaolvasva a fórumon, még a testelési pontok tisztítását láttam ötletként 1-2 helyen, azokat viszont nem tudom, hol vannak. Gyertyák (NGK) kb. félévesek, holtponti jeladó (Valeo) és önindító (emlékeim szerint Magneti Marelli) kb. 2 éve voltak cserélve. Nem tudom, van-e jelentősége, de esők után jelentkezett először a probléma. Egy ideig bíztam ebben a lehetőségben, de egy melegebb napot követően sem történt lényegi változás.

 

Tegnapelőtt az autóvillamossági szerelőm – elmondva persze, hogy jól „tele van” – azt mondta, hogy először a helyi önindító szerelővel beszéljek, mert ott lesz a gond. Ő tőlem kb. 2 km-re lakik. Egy rövid betolás után simán indult az autó. Mire odaértem a szerelőhöz kb. 15 indításnál mindannyiszor „pöccre” indult persze a gép. Annyit mondott, hogy ő kiszerelni nem szokta, de meghallgatná, hogy milyen, amikor nem indul, ám persze alkalma így nem volt rá…

 

Tegnap reggeli próbálkozás szintén a szokásos, 4-5 alkalomból egyszer se indult az autó. Esély nem volt semmire, az önindító nem is tekert semmit. AC pumpa búgását hallottam hátulról, bár az indítózás után, nem azonnal. Inkább akkor, amikor már visszafelé fordítottam a kulcsot (de lehet, hogy így normális).

 

Talán jövő hét elején meg tudom beszélni az önindító szerelővel, hogy jöjjön el hozzám meghallgatni az egész folyamatot, ő nagyon készségesnek tűnt. De van egyáltalán értelme??? Saját eszem szerint amennyiben rossz lenne az önindító, akkor meleg motornál is jelentkezne vele a probléma. Bármilyen tanácsot elfogadok, előre is köszönöm a válaszokat!

Adm Creative Commons License 2022.05.26 0 0 119077

A 155-ön volt ASSO-m, nem volt vele semmi gond, pár év alatt nem rohadt el, és méretpontos volt.

Előzmény: downer (119076)
downer Creative Commons License 2022.05.26 0 0 119076

Unix-ban tudtak nekem rendelni kipufogót visszaigazolással. ASSO. Egy 50-esért, előre fizetve, 4-5 hétre vállalva.

Na ez a durva, amikor ilyen lehetőséget kell kihasználni, mert nincs más.
Vagyis a gyári létezik 110-ért, ebay-en is akad még Imasaf, majdnem annyiért.

Veszek még egy univerzális katalizátort, a gyári leadásával kapott összeg meg majd fedezi az egészet. Aztán remélem hogy 5-6 évig ezen nem kell gondolkoznom.

TudatLan Creative Commons License 2022.05.25 0 0 119075

repsol az egy jó olaj.

Előzmény: Adm (119072)
TudatLan Creative Commons License 2022.05.25 0 0 119074

igen, az volt a konkrét kérdés.

Előzmény: downer (119071)
TudatLan Creative Commons License 2022.05.25 0 0 119073

Igen , ez így van. Utcai használatra = napi használós kocsiba, nagyjából használ6atlan, de legalább is nem tanácsolt.

Nem kedveli a hidegindítást ....átmeneti(félmeleg ) üzemet , és max. 5e km-t bír ki.

könnyű kiszámolni, rá van irva a dobozára----> le mans 24 hours....valami ijesmi rémlik nekem......  átlag sebesség a le mans circuit-on kb.200km/h..... 24 óra ... plusz melegitő - hűtőkörök ....kijössz tankolni----> 24 X 200 = 4800 km  plusz pár km biztonsági tartalék....  értsd: kb. 5 ekm -enként illik cserélni...  régen kb. 5 e ft per liter volt az ára...olcsóbb biztos nem lett.....  ergo 'nem éri meg '  utcai autóba...  pedig de. Megéri,annak, aki.....  :-DDD

 

Tehát még csak nem is gazdaságos....  mindezekkel együtt, én,. amikor még volt mibe tenni, imádtam.

'56 GTA tulaj koromban, amikor ez az olaj először "körbe ért " a sportszívben,  kaptam egy másik autót. Szó szerint. Vagy másik motort, talán ez így pontosabb.  Az eredményéről, többek között, beszámol6ott volna egy frissen motorcserélt osztrák Lancer Evo nem túl boldog tulaja ... néhány presztizsWágent vezető mánáger stb... stb...   nekik senki nem mondta el - a velünk való tartós 1ütlét előtt HIHIHIhihihi....sátáni kacaj - nos azt nem tudták, hogy egy nehéz utazó limuzinban lévő dízel motor nem a tartós nagy fordulatszámok barátja.... azóta már megtanulták...sejtik...nem értik....

 

Régi szép idők...kirándulókocsi kiránduláshoz (nosztalgikus sóhaj) ...

:-)

Előzmény: downer (119068)
Adm Creative Commons License 2022.05.24 0 0 119072

Most hogy mondod, ropogóba is szoktam használni Motul olajat, és az is fémdobozos :) De most éppen Repsol van benne, azzal sincsen gond.

Előzmény: downer (119068)
downer Creative Commons License 2022.05.24 0 0 119071

Ja, hogy konkrétan azt kérdezed a képen? Az végülis Punto motor, csak Bravo kasztniban.

Előzmény: downer (119070)
downer Creative Commons License 2022.05.24 0 0 119070

A Fire motorok feszítője meg olyan, mint amit lent beraktam. Abban a csavarszár fixen van, nem csúsztatható a feszítővel együtt.

Előzmény: TudatLan (119067)
downer Creative Commons License 2022.05.24 0 0 119069

Ez biztos nem olyan feszítő, mint a négyhengeres benzineseké, mert azoknak pont felül van a füle.

Ez dízelmotoré.

Előzmény: TudatLan (119067)
downer Creative Commons License 2022.05.24 0 0 119068

Ez már biztosan erősen a versenyolaj kategória.

A Seléniában is a fémdobozos, amit még érdemes megvenni. :D

Előzmény: TudatLan (119064)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!