Most veszek egy hátsót 3000-ért. Elsőt nem akartam, nehogy beszarjon hamarosan az is. De ezt a javítást is kipróbálom, mert nekem se forog a csap. Aztán legfeljebb lesz egy pótdarab. :)
Ez egy agyhalott tervezésű zsanér-ajtóhatároló együttes. A felső dobozban van az ajtóhatároló, ilyen spirálrúgós valami, ami lényegében nem javítható, sprézni, zsírozni nincs értelme, a tetején a doboztető, rá van peremezve.
Egy dolog van ami netes videók alapján javítható, ha a zsanér csapja legalul elfordul a szerkezetben. Ez egy a végén bordázott csap ami az egyik vasalatba megy bele. Ha mozgatod az ajtót akkor együtt fordul a vasalat és a csap és az ajtó. Ha nem akkor ezt szokták összehegeszteni, hogy a csap ne forogjon el.
Én tavaly rendeltem a nyiregyházi franciabontótól 5000-ért darabját párat, kicseréltem , azóta okés (vagy 2 éve nem is tudom)
A két oldal elől hátul egyforma, de a jobbos, balos nem.
Általában a hátsók nem mennek tönkre, azokat szokták eladni :)
De egyébként működik a kézifék? Végig csinálja amíg jár a motor?
Az elektronika csak egy mechanikus dolgot képes vezérelni, a relét ami az áramot kapcsolja a kis elektromotornak. Viszont annak a relének eléggé halk a kattogása. Inkább azt feltételezném, hogy mozgatja a motort, az már kicsit hangosabb. Persze nem lehet így ezt távolról diagnosztizálni. A "kötél" csere (ez gondolom a bowden volt) előtt is csinálta?
Már kicseréltem öket..........szerintem a tolatógomba lesz lehet azt érzékeli hogy sebességben van de mégis áll az autó.Meg az is fura hogy üresben kiold a kézifék kuplung gázra :)......de tolatólámpa van.tuti a gomba lesz. Pedig régen cseréltem már........kinyírom az u.ix -ot ha szar varázsgombát adtak el :) :) :)........köszönöm a segítségedet
az injection fault lehet MAP szenzortól turbón át a szivattyún keresztül az injektorig bármi
fotelból monitor elől ettől többet senki nem tud mondani
de az is lehet leesett ott a feszültség és azért dobott hibát, akár egy utólagos indításgátló is meg tudja zavarni
Sajna a mai sok elektronikás autókba nem akkor kel cserélni aksit amikor nem indul hanem 4-5évesen rá kel méretni szakemberrel és ha 50%körül van a kapacitása oda kel adni egy szívó benzines 20éves autó gazdájának :)
Akku a legkevesebb, de injektor fallout -ot írt már ki gondolom másnak is. Volt valakinek tapasztalata ezután? Mert az autó tökêletesen megy. A clioban amikor meghalt az injektor azonnal észrevehető volt, de itt semmi. Készítsem a pénztárcámat, vagy mással is előfordult ez a hiba idéglenesen? 3 hete vettem az autót, van már otthon egy szatyor injektor, úgyhogy nem vagyok megilyedve, csak nincs még tapasztalatom ezzel a típussal.
Nem a féklámpa kapcsolóval van problémám :) hanem a kuplung helyzetérzékelő potméterrel.parkolófék hibát kapok ha fel van engedve a kuplungpedál ha benyomom akkor eltünik.a diagnosztika df015 hibát írt be.a működését nem látom a diaggal.ha kiveszem a helyéről és nem engedem teljes vissza a jeladó karját akkor nincs hiba.működik az automata fék kioldás csak beìrja a háromszöges p-t
Low Battery - Igaz OFF Scenic 3-asnál, de nálam ezt podukálta, először ritkán, aztán ahogy hidegebb lett, már 1-2 napos állás után is.. Rátöltöttem, de egy kint hagyott fagyos nap után teljesen csutka, meghalt. Csere lesz a megoldás.
Új vagyok még itt. Segítségeteket szeretném kérni. Nemrég vásároltam egy GS 1.5dci k9kf7280 2004 autót. Tegnap előtt közlekedtem a városban és a comp-en az "injektor falout" (nem biztos hogy jól írom) szöveg jelent meg. Az autó leállt. Újraindítás után az autó azóta is tökéletesen jár, nem hagy ki henger ( a családban van egy clio 1.5dci) nem rángat. Járt már így valaki? Kell vele foglalkoznom, vagy valami franciás szeszély? Még valami. Valamelyik nap alapjáraton állt le, és a "low buttery" feliratot írta ki. Rátöltöttem az aksira, de azóta nem produkált hibát. Valószínű új aksi lesz?
Úgy a munka felénél már a fenébe kívántam az egészet, annyira macerás volt a háromdinemziós formára illeszteni a két dimenzióban megrajzolt majd kivágott bőrt, hogy épp azon járt az eszem inkább adtam volna be megcsináltatni egy ilyen profi helyre :) Aztán kialkakult lassan de nem biztos, hogy mégegyszer megcsinálnám. Ha ez egyszer elkopik, jöhet Kadafalva :)
Igényel valami beállítást a kuplungpedálnál lévő potméteres jeladó?Kinyomott pedálnál nincs hiba felengedettnél van.df015/5166 8200110893 esetleg a pontos működését tudja valaki?Vissza olvastam már de nem találtam semmit.Nagyon ritkán nem müködik a fék kioldás.
Szia! Az elmúlt pár év tapasztalatai alapján egy javaslatom van csak, Renault Szabó Érd. Én is ebben a régióiban lakom, és mondhatom amit Te is írtál - csak tapogatóznak legtöbben. Persze lehet hogy nem jó helyekre mentem :)
Régóta zavart már a kormányom rettenetesen kopott állapota. Gondoltam veszek egy jó állapotú műbőrös kivitelt egy bontóból, egyszerű megoldás is lett volna... Egyik nap azonban rátaláltam erre a videóra:
Annyira megtetszett, hogy eldöntöttem megcsinálom az enyémet is Chris Fix tutoriálja alapján. Két napom ráment de a végeredmény kárpótolt érte. Persze nem lett tökéletes, itt-ott bele lehetne kötni, azonban teljes értékűen használható és szerintem vállalható a külleme. Eredeti marhabőrt használtam, így most nagyon finom a felület tapintása. Mindez megvolt nagyjából 5000 ft-ból (a bőrt kilóra vettem, kellet még cérna és ragasztó, többi volt itthon), míg bontóból egy kormány kb. 15000 körül van. Meg persze a szabadidőm egy része. Képek:
Fejér Megyében 1.9 dci-hez keresek olyan szerelőt akinél nyugodt szívvel otthagyhatom az autót javításra. Nem tapogatózó próbálkozó embert keresek. Ha valakit tudtok ajánlani kérlek írjatok. Fehérvár, Dunaújváros környéke érdekelne.
Nem a nyomással van gond, hanem feltételezhetően annak a jeladójával, nem megfelelő jelet ad.
Viszont azóta ez is kizárva, mivel azt is ellenőrizték egy másikkal, hiba még mindig ugyanaz.
Nem tudom, lehet, hogy hülyeséget írok, ezekre a motorokra nincs szoftverfrissítés?
Vagy még ami lehetséges, bár nagyon-nagyon ritka szerelő szerint, hogy a fogaskoszorú kopott, hiába jó a FHJ, nem vesz mindig megfelelő jelet indításkor és ezért nem indulgat az autó?
Közben lett egy kapcsolat egy közeli városban, jelenleg is a Renaultnál dolgozó elektromos szakember, hozzá vittem volna az autót, de ez is csúszik, mert balszerencsémre nemrégen róka ugrott elém, azon kevés alkalmak egyikén, amikor használtam az autót, miért ne, olyan szerencsétlenül sikerült, hogy a klímahűtő alja meghajlott, a belemenő cső csonkja kilukasztotta a vízhűtőt. Lökhárítóról nem beszélve, rácsok törve, alul a lökös két helyen eltört, stb. Hazafele jövet történt, 8km-re otthonról, így még haza tudtam jönni vele, hűtővíz addig nem folyt el teljesen.
Már megvan a komplett bontott lökhárító (faceliftest sem volt egyszerű szerezni), javítása nem lett volna gazdaságos.
Most hagyott cserben a kocsim. :( Beültem, indítás, pöcre beindult, semmi felirat és nyomnám a gázt és dadog és alig emelkedik a fordulatszám, hátulról meg szál a füst... Egyesbe indulnék és lefullad. Olajszint a minimum értéknél, de ez csak nem lehet nagy gond?! Pont most péntekre volt időpontom olajcserére és szűrőcserékre. Simán bejöttem vele dolgozni, semmi gond nem volt vele, és most ezt csinálta... 1.5 dci
Üdv. Köszi a múltkori segítséget. Ma lett kész az autó. Mert csak ma jött meg a biztositéktábla. Csak ki kellett cserélni és gyakorlatilag jó lett. A táblát elég nehéz volt beszerezni mert nemigen volt kapható. Illettve félelmem is volt hogy elég e csak a számsor. De elég volt.
van ebbe egyáltalán tömítés? mert bilincs van rajta és azt kel meghúzni, alul nekem biztos nincs csak a bilincset kel meghúzni jó erősen felül a hengerfejnél nem tudom ott még nem szedtem le
Megnézztem a jobn oldali cső hátulja olajos a csatlakozásnál. Teljesen műanyag cső 23e ft. Elég drága. Végén a gumi nem tőmít rendesen de nem találtam külön tömítést csak koplett csővet.
Nemrég írtam a részecskeszűrő hibájáról. Köszi a tanácsot. Kipróbáltam autópályán, tempomat, kicsivel 3000-es fordulat alatt, 10-15 percig. Utána vissza kiolvasni, de nem változott semmi, csak a korom értéke nőtt meg jócskán. Lehet érzékelő gond is volt, de inkább a szakszervíz és a tisztítás helyett, a kiiktatás mellett döntöttem. Kaptam egy kipróbált címet és egy napra ott hagytam az autót.
45.000-be fájt, a beavatkozás. A fejéből is kiverték végleg.
Teljesen más lett a gázreakció, a nyomatékrugalmasság és érezhetően kevesebb a fogyasztás.
- Magyar nyelvet nem tud, francia/német/angol opciók vannak.
- Az F4R-nek létezik F4RT változata is, viszont a blokk kicsit más és a T-nél nagyobb a kompresszió is. Én úgy tudom, hogy amúgy belül a hajtókarok, stb. nem más a T-ben sem, de ebben nem vagyok biztos. Viszont beruházás oldalról a kit árak ezernéhányszáz EUR-ról indulnak, meg még be is kell szereltetni olyannal, akik szerelt már turbót, hogy ne az első gázfröccsnél haljon meg. Így azt gondolom, hogy ez inkább érdekesség mint hasznos dolog egy ilyen idős autónál.
Nemrég vásároltunk egy 2006 os RGS 2 -t 2.0 benzines autómata váltóval.
Pár kérsésem lenne, ha valaki meg tudja válaszolni, nagyon megköszönném!
- Van lehetőség magyar nyelvűre átállítani a kijelzőt?
- Lehetséges és bonyolult, és van e értelme turbót tenni az alap F4r 770 / ha jól tolvastam ki / motorra? Úgy tudom ugyanez a motor létezik feltöltős kivitelben is.
Clip diagnosztikával biztosan lehet törölni bárminemű hibát. Az enyémben is csak azzal sikerült, bár biztosan létezik olyan nem gyári diag ami képes rá. Esetleg megpróbálhatod a kézi reszetelést (ritkán segít):
Autó összerakva. Jött még egy jobb oldali axiális csuklócsere is, mert kopogott a kormány. Futómű beállítva, kuplung tökéletesen működik. Nagyságrendileg 300 e Ft körül volt a vége...
Viszont, lenne itt még egy gond: az agya hibát jelez, a kézifék (parkolófék) kapcsán. Megpróbálták kiütni a hibát, de nem sikerült, illetve, aksi saruval is próbálkoztam, de a hiba benne maradt. Viszont, a fék teszi a dolgát, indulásnál kiold, leállításnál befog, és manuálisan is vezérelhető a kallantyúval. Valakinek van ötlete, hogyan tüntethető el a hiba a műszerfalról?
ha ott az IC csőnél nyomja ki akkor egy része ott megy el egy része a motorba, lehet ha azt a tömítést kicseréled minden OK lesz mivel a turbó tengely szimeringje amire azt mondták, neked hogy jó annak kel hogy a nyomott oldalon meglegyen a rendes nyomás mert a szimering csak így tudja benntartani az olajnyomást
Segítséget szeretnék kérni. Az autó eszi/folyik az olaj. 1.5 dci. 1-1.5l/tank megy el. Az autó nem füstöl se kéken se se kormosan. A motor hátulja kicsit az alja rendesen olajos. A csomagtér ajtóra olajpöttyöket ver fel. Motorba azért van km 120-ra volt visszatekerve tavaly. A turbónál 1 cső csatlakozásánál olajos: turbótól megy az intercoolerhez. Szerzek bele másik tömítést. Főtengely, vezérműtengely szim, szelepfedél tömítés cserélve. Turbó leszedve, felújító céggel megnézetve, nincs baja, új tömítéssel visszatéve. Esetleg mvi ötlet? Jó pár helyen voltam köztük Steffinél is mindenki azt mondja hogy motorgenerál 300e és jó lesz. Előtte mindenki esküdött hogy a turbó de az jó. Észrevettem hogy folyik a főtengelytől is, megcsinálva. Már nincs több ötletem.
Váltottam 2röl 3as scenicre. Maradt egy csomagtartóm és egy lemez felnim gumival, de a gumi nem árképző. Ha valakit érdekelne 5-5e Ft az áruk . Érdeklődni costa1kukaccitromailhu . Köszönöm szép napot mindenkinek!
- van hogy egyáltalán nem indul el, egyik állásban sem
- van hogy csak a legalsó (gyors) állásban működik
Elvittem egy villamossági szakihoz, úgy hogy nem működött egyáltalán. Nekiálltak lebontani, amit ilyenkor kell. Elindult a technika. :) (Kimérni nem tudott semmit) Más ötlete nem volt, minden csatlakozót megtisztított és össze rakta a kocsit.
Természetesen a hiba megmaradt. (pénzt nem is kért érte, amit értékelek)
Régen nem jelentkeztem, talán 2011-2015 között voltam aktívabb DAndras79 néven, de azzal már nem tudtam belépni.
Tegnap eladtuk szeretett autónkat (2008-as 1,5dci GS, 2010. óta volt nálunk ), ami egyrészt nagyon szomorú dolog, másrészt jó, egy új időszak kezdete.
A közel 7 év alatt a szokásos kopó/fogyó dolgokon kívül nem volt semmi baj az autóval. Csak pozitív, kellemes élmények kötődnek hozzá. Nagyon hozzánk nőtt, a feleségem és a gyerekek is imádták. Tegnap mindenki megsiratta....
Miért adtuk el ? Egyrészt nem akartam, hogy ránk öregedjen (már 9 éves), másrészt nagyobb kellett. Öten, sok csomaggal (néha +1-2 személlyel) nem fértünk el.
Elég nagy váltással egy Hyundai H1 lett az utód, ez is tetszik mindenkinek, de ez egy kicsit más világ..... még csak ismerkedünk vele, nagyobb úton sem voltunk eddig. Remélem, hogy minden jól alakul, bár arról nem is álmodom, hogy olyan problémamentes évek jöjjenek, mint az utóbbi 7 év......
Ezúton is köszönöm Vargamunkának a Renault karbantartását, egy élmény volt minden látogatásom :-)
2001. óta ez az első nap, hogy nincs Renault a háznál (régebben volt egy R19 is)...... még furcsa......
Baleset - és hibamentes közlekedést kívánok mindenkinek!
Sziasztok. Még mindig van eladó Siemens-VDO légtömegmérő-új, klímakopmresszor, felújított magasnyomású, klima vezérlő, fűtőmotor, klímakompresszor :) ha valakit érdekelne irjon rám: lynda33@freemail.hu
Szia! Üzemmelegre fel kell melegíteni a motort. Aztán keress egy olyan útszakaszt ahol legalább 10-15 percig tudsz váltás - előzés stb. nélkül haladni egyenletes 2500-as fordulaton (mindegy a sebesség, a fordulat számít). A legjobb ha tempomattal állítod be, akkor tuti nem fog a fordulat ingadozni. Elméletileg, ez a 15 perces "égetés" elegendő kell legyen. Ha mégsem oldódik meg, akkor elsősorban Renault Szabó Érd, vagy Renault Nyitrai Szekszárd a megoldás.
Én ezzel úgy vagyok, hogy amig (jól)megy addig nem érdekel a kartel gáz. Ha elvinném megcsináltatni, az sokba kerülne és nem biztos hogy annyival jobb lenne.
Én is úgy állok a kartel gázzal, hogy elég nagy... Most szerintetek a teflon gyűrűk meg az olajkarikák okozhatják? Az se kizárt, hogy ha szétkapja a szerelő a motort akkor kiderül, hogy komlett generál kell neki... holnap kiderül. Majd megírom mennyire volt fájdalmas :)
Sziasztok! Nemrég hozott egy hibakódot az autónk. /1.9 dci, 96 kW, 2007-es, 115.000-km/ Részecskeszűrő regenerációt nem sikerült végrehajtani. 13g-ot, 10 befejezetlen kezdést és 18.000-km ezelőtti utólsó tisztítást írt a hibaolvasó.
Abban kérnék segítséget, hogy ennél a motornál lehetséges a vezetés közbeni regeneráció és ha lehet hogyan kell csinálni. Vagy pedig marad a valamilyen céggel való tisztítás. Esetleg tudtok déldunántúli korrekt céget.
2006-os Grand Scenicem van, manuális váltóval. 15 hónapja van nálam. Mostanában az ablaktörlő hol működik hol nem. Ezen kívül nem volt vele eddig gondom. Fogyasztása 7-8 közt van. 300 ezer kilóméter felett van a motorban, szép hangja van, egyenletesen jár, jól húz. A szerelő azt mondta hogy elég nagy a kartel gáza, de ez nem is csoda ennyi fuás után.(azthiszem)
Tervezek egy teljes motor diagnosztikát, átvizsgálást. De az csak tavasszal lesz esedékes. Ha kell akkor optimalizáltatom a motort, ha nem kell akkor marad így.
Fogyasztás miatt érdekelne. Illetve mintha gyengébb lenne az autó és lomhább is. De hibakód nincs. Csúcsok rendben. De mielőtt beruháznék összehasonlítanám az értékeket.
Ma megnéztem a gyertyákat hátha egyik kormos lesz erre meg nem, hogy egy az, hanem az összes az! A csatolt képen ezt látni. Ezeket a gyertyákat 1 hete tettem be, teljesen újak. Amiket kivettem, azok is kormosak voltak de azok LPG-hez voltak még benne, és kormosságukat betudtam annak, hogy egyszerűen más a hőértékük. Valamitől túl dús lesz a keverék mindegyik hengernél...
Lehúztam a beszívó csonk elején a szenzort (második kép) és tisztára benzines volt. Szóval a beszívó csövekbe valahonnét benzin kerül ami aztán a levegővel bejut a hengerekbe ahová már egyébként is lett üzemanyag fecskendezve és kész is a jó dús keverék. Következő feladat a beszívó csonk és injektorok bontása lesz...
Közben olvasgattam a fórumot és találtam egy fórumtársat akinek a miénkhez nagyon hasonló hibája volt. Az ő gondját egy hibás befecskendező szelep okozta.
Nálam annyi a változás, hogy most már akármeddig van a tank mindig csinálja a szaggatást (hidegindítás után). Vezérlés és okoskerék csere előtt csak akkor jött elő ha már majdnem üres volt az ü.a. tartály. Egyébként szépen jár a motor, jól teszi a dolgát és mindig elsőre indul. Reggeli indítást követően kb. 3 km megtétele (városban) után már nem csinálja a szaggatást, előtte viszont határozottan érezni. Pont mint ahogy BeGood is írta, mintha 1-1 másodpercre valaki "levenné" a lábam a gázról. Meg kissé benzin szagú a kipufogógázom... Mondjuk a motor nem áll meg lassításnál és várakozásnál, azt csak korábban a rossz okoskerékkel csinálta.
Amint időm engedi kiszerelem a befecskendező szelepeket és elviszem őket egy bemérésre. Illetve ha nagyon rossz valamelyik, akkor ki lehet szúrni úgy is, hogy megnézzük a 4 gyertyát és amelyik nagyon elkormolódott, annál lesz a hiba.
Ja és annyi adalék van még a sztorimhoz, hogy nálam a hétvégén kiírta a műszerfal a "Check Emission" üzenetet (service felirat és check engine ikon megjelenése kíséretében).
Nekem meg holnap derül ki a szétszedés után, h mennyibe is dog fájni a karikáás meg a fej becsiszolás komplettban a hajtókarcsapágyakkal. Annak is örülök majd ha 150ezer fölé nem megy... de hogy 200 ezernél ezt kelljen csinálni, az mégiscsak sok. A c4 grandon énis coloztam már. Utána kéne olvasni annak mi a hibái, nehogy a végén még ettől is rosszabbul járjon az ember ha szerelőhöz kell menni
Akkor a folytatás, bátyám volt a szervízben, utána ezt írta nekem: SZia! Voltam bent a Renaultnál; Elmondtam, mi a szitu; valószínűleg nem kell szoftvercsere, meg ilyen mizériák, csak "fel kell tanítani" az EGR-t. Ezt tulajdonképpen egy Diagnosztikával együtt végzik, ami során bevizsgálják a gépet, és újraállítják az adatokat; kérdeztem mennyi, aszonta a srác, hogy 8000Huf ha nem találnak semmi mást, ami gondot okozhat/ .
már 3. éve hajtunk egy 2007 júliusi 2.0 dci automata grand Scenicet (,,Monaco"), leírnám néhány sorban az eddigi tapasztalatokat:
- eddig szerencsére teljesen hibamentes üzem volt, most jött elő a FAP részecskeszűrő és a befecskendezés hiba felirat. Szerelő azt mondta, jobb minőségű üzemanyagot adjunk neki havonta, és vigyem el kiégetni.
- fogyasztás: korábban többet mentünk vele, de mostanra már egyre inkább rövidebb utakra használjuk (bevásárlás, gyerekek). Nyilván nem erre találták ki, de nagyon megbízható a motorja, nem szívesen válnánk meg tőle (inkább havonta elviszem kiégetni a részecskeszűrőt). Szóval fogyasztás: ilyen használat mellett ~7,5 liter, 7 alá nagyon nehezen tudtuk levinni, de 8,5 fölé se ment még jóformán sose.
- olajcsere: nem olcsó mulatság, kb. 7,5-8 liter megy bele, de így azért vannak tartalékai, ettől függetlenül 15.000 km-ként olajcsere (+ a többi velejáró szűrőcsere)
- gumik: 17" szett, olyan 120 körül van egy csere
- menetteljesítmények: érezhetően erős :) az automata váltó nagyon kényelmes, eleinte féltünk tőle, de megszerettük. Autópályán még 160ról is érezhetően megindul
- tágas, minden de minden belefér, praktikusan variálható belső tér rengeteg kiegészítővel
- full-full extra, navigáció, bőr, ülésfűtés, xenon, eső- és fényérzékelő, tehát minden de minden
Van valakinek tapasztalata, hogy ezek a motorok mennyit bírnak rendszeres karbantartás mellett? 250-300e km reális?
Egyébként mi a véleményetek a jobb üzemanyag tankolásról?
A Zrínyi útról felmégy a kamionos cég mellett, és a Bartók B. út sarkán (a Jánka hegy alatt) van egy kis szerviz. Ott dolgozik egy régi renault szalonos szerelő. Vidd el hozzá, és nézesd meg.
Lehet csak arról van szó, hogy újra kellene paraméterezni a motorvezérlőt? Van itt néhány aktív renault szakember, őket keresd fel személyesen szerintem előbb kapsz választ.
"- Csúszik a kuplung (az öreg süket volt mint az ágyú, elkoptatta)" ...
"Namármost, a kuplung úgy szét lett égetve, hogy lendkereket is cserélni kellett!"
Dettó. Első tulajtól vettük, egy 1926-ban született bácsié volt, valószínűleg ő is kímélte a kuplungot... bár, nálunk még hozzájött majdnem 2 év, de szétszedés után durva kép tárult elénk...
Aránylag kevés km-rel vettük meg az autót, de már akkor is tudtuk, hogy a kuplung kopott, eléggé fent fogott. Igaz, nálunk sokat ment / megy városban az autó, de mindig kuplung használatával indítva / leállítva, legalábbis, ha feleségem követte az instrukciókat. :)
Egyébként, pont külföldről hazalátogató családtagomnak adtam kölcsön az autót, nála ment tönkre 2 nap után.... ahogy az ilyenkor lenni szokott. :-D
Viszont, a kettős tömegű haldoklásának nem sok előjele volt, amikor ritkán vezettem, nem hallottam csattanásokat. Ezzel voltunk olaszban is, július végén...
Gyári ára 340 e Ft körül, de ha viszem a leszedettet, akkor 150 körül ideadják. Máshonnan is kb. annyiért lehetne beszerezni, de aztán lett egy elég jó ajánlat, talán 100 körül megáll a kettős tömegű ára. Persze, a teljes művelet alkatrész költsége így is 200 e Ft környékén, jelentős kedvezményekkel. Nulla kedvezménnyel, javítási költséget is nézve 500 e Ft fölötti művelet lenne a teljes kuplungrendszer cseréje.
vegyél gyorsan egy Passatot az biztos nem tömődik el nem ázik be utána, csak vigyázz nehogy abba is csapágyas legyen a motor, nagyon nézz utána mi a megvásárolható motorkód
Ha az árat is figyelembe vesszük, akkor csak a grand C4 picasso nyújt hasonló tágasságot és komfortot.
Én most kezdek a prius irányba menni, mert vannak nagyon jó tapasztalatok az üzemeltetésben.
A mi grand scenicünk már nem nagyon megy ki városból. Amióta kirepült egy hatókar darab a motorból, nem bízom benne egyáltalán, ha vidékre is megyünk 3 gyerekkel, inkább a kisebb autóval megyünk. A dieselnek nem jó a csak városi rövid szakasz. A benzines meg leenné a gatyánkat. Az iskola-ovoda járatban a clio is 10 litert evett télen, egy nagytestű bálna 14 körül lenne. A hybridekkel meg eljárnak 4-5 literrel. Itt jött be a képbe a prius plus. De még az is lehet, prius plug-in lesz a végén belőle. H tarifálval töltögetve szinte a napi iskola járat el is menne árammal...
Az én tapasztalatom,három éve vettem 550eFt, 2004,1,9 dci,220eKm sima scenic,korának megfelelő állapotban,itt egy karc ott egy karc,kívül-belül(kárpit,szőnyeg..stb)ki lett mosva,cseréltem benn légszűrőt,pollenszűrőt és neki álltunk használni.
Vásárlás után egy évre cseréltettem vezérlést gázolajszűrőt,és kapott egy önindítót mert néha kerregett.
Másfél évre cseréltem hátsó fékbetéteket,és kapott egy új aksit,mentem vele 35e Kmt-t kétszer cseréltem olajat,kb ennyi,ez az én történetem. :)
Lég.sz+pollen.sz 10e
vezérlés+gázolaj sz. 80e
önindító ajándék
fékbetét 10e
aksi 22e
olajcsere 20e
Ja törött hátsó szélvédővel vettem 15e
En szerencsésnek érzem magam,hogy eddig elkerültek ezek a problémák :)
230.000-km.nél motor tönkrement, csapágy stb. nagyszervíz 400.000-ft. Utána fél évre rá Turbo megadta magát, ismét 150000-ft. Most beázott, mert nem lett kitisztitva elöl a csapadék elvezető, és elektromos hibák jönnek elöl. De már nem akarok rákölteni,de új autóra most nincs pénzem. Hajtom amig megy azt lesz valami. Én úgy gondolom, hogy a Scenicek kb. 230000 km-t birnak, rendszeresen szervizeltettem!
Kényelmes autó, de ennyi a pozítivum.
10 éven és 200000 km után érdemes gyors megszabadulni ezektől az autóktól. Üdv!
Mivel sok választ nem kapnak perpill kéréseim, így kérdezek még. Ki mire cserélné grand scenicjét? Értve arra ami nagyobb, megbizhatóbb, kényelmesebb, stb
200000 km bőven elegendő ahhoz, hogy elkopjon egy motor megfelelően rossz vezetési stílus mellett. Pl. mikor városban megy valaki 5.ben 50-el. Az is lehet persze, hogy több km van az autóban mint amit most látsz. Kekkh oldalán ellenőrizted a korábbi műszaki vizsgákon rögzített km óra állásokat?
Hát igen. Ezek benne vannak a pakliban mind, nyilván. De hogy ilyes gyorsan egymás után jelentkezzen az mégiscsak szívás...
Más is járt már így, hogy nagy kartergáz, olajfolyás, aztán jött a gyűrűzés-karikázás, kinek hogy tetszik..!? Az órában bizony 200e km van, de ha már karikáni kell, akkor hamarabb van az a 3 vagy 400ezerhez. Vagy ez az 1.9 dci ilyen? Vagy nem vigyázott rá az előző tulaj!?
A szerelőm a következőről tájékoztatott: szoftverfrissítés kell az autómnak, mert turbo és egr csere okán a gép egr hibát ír és letiltja a turbot. Amúgy az eredeti egr hibátlan, eladhatod bontottként.
Ezt nálad mekkora fordulaton csinálja? Nálam is van ilyen (1.6-os scenic II), de nálam csak 2000 rpm alatt jön elő és csak akkor ha majdnem üres a tank. Leginkább második fokozatban tapasztalható. Bár most volt vezérlés és okoskerék csere azóta visszafogottabb lett a jelenség. A fogyasztásom is magas, a műszerfal szerint 100 km-re 14 liter jött ki :)
A használtautó ilyen sport: ha nem értesz hozzá, irgalmatlanul meg fogod szívni, ha értesz hozzá, akkor jobbak az esélyeid, de akkor is belnyúlhatsz. És ez nem a tipus hibája, hanem a konkrét autóé, főképpen az előző szervizeké.
Akkor mesélek én is: egy hónapja vettem hagyatékból nem is olcsón egy 1.6-os Scenic II-t, 2004-es, de egygazdás, 10 évig márkaszervizbe hordott, utána meg egy jónevű függetlenbe, valós 107ezer km, végig garázsban tartott, kifogástalan állapotú ... szóval a vásárlók álma. Az öreg excell táblát vezetett mindenről, még az utolsó tankolás és izzócsere is benne van.
Másfél hibáról tudtunk:
- Csúszik a kuplung (az öreg süket volt mint az ágyú, elkoptatta)
- hidegindításkor 1-2 másodperc halk kalamolás
Namármost, a kuplung úgy szét lett égetve, hogy lendkereket is cserélni kellett! (ráadásul ebbe valami szerelt cucc volt, nem a szokásos egybeöntött. Két nap rohangálás után kapott egybeöntöttet ami látható, mérhető adatokra nézve megfelelő). A kolompolás romahosan romlott (előtte hónapokat állt az autó), első rémálmom hajtókarcsapágy volt, de kiderült, hogy csak okoskerék... Olyan olaj volt benne, hogy szerintem legalább három éve nem cserélték (kiszámlázva ki lett...). Mi szedtük ki belőle a gyári pollenszűrőt. A vezérműszíjban nem vagyok biztos (elégé halványan olvasható rajta a Renault), de hogy a feszítőjét, és a vízpumpáját nem cserélték még, az biztos (márkaszervizes pecsét persze van). Erre most neki állt rángatni kis terhelésen. Egyelőre annyit látok, hogy a katalizátor utáni szonda halott (fixen áll 467-en), érzésre sokat kap, meg fogyasztani is fogyaszt rendesen.
Sziasztok! Gondolom megosztom veletek a tapasztalatokat, igy fel ev tavlatabol... kisse felhaborodva.
Kb fel eve vettem a scenicet, 1.9 dci. 2004 grand valtozat. Szep, nagyon megorzott allapotut talaltam, igencsak real ar alatt. Gondoltam h par dolgot cserelni kell, de hogy ilyen gyorsan...
Mikor megvettem rogton 4 kerekcsapagy csere, eleg huzos osszeg volt, persze fekbetetekkel egyutt. Aztan kis es nagyszerviz. Ment is szepen. Olajcsere utan egyre rosszabb lett. Valami oldalso szemering szorta az olajat. Csere. De ami az elmult 3 honapban volt, az mar felert egy fejlovessel...
Eloszor beszorult a klima csapagy, elszakitotta a szijat, szetdaralta a szijtarcsat... egy ket szenzor csere. Ez kb100e ft volt.
Egy honappal ra szinten az ut mellett hagyot. Kuplung bentragadt. Kinyomocsapagy csere...mikor szetszedtuk kiderult cseres az egesz kuplung komplettba. Talaltunk nagyon szep allapotu bontottat, igy sporoltam kicsit. "Csak" 250 000e ft banta mukadijjal egyutt.
Ma vittem megnezni a szakihoz, hogy miert fullad az auto fekezeskor, meg olajos az oldala. Kiderult. A karterbol feljovo nemtom milyen csövön jocskan jon a fust, meg az olaj is... Amit javasoltak, hengerfej felujitas komplettba, valami lengocsapagyakkal. Es persze a komplett karikakat kicserelni. Ez megint 120-150 000e ft korul varhato. Ez jovo heten esedekes.
Amit meg cserelni kell: ablaktorloben a csapagyak, vacakul torol az biztos. Aztan jocskan sok minden rezeg az autoban, motortartokbol van amit cserelni kell. Meg nyilvan lehetne meg talalni.
Nyugtatom magam, hogy Igen, olcsobban vettem az autot, jocskan rakoltottem, de persze lehet, hogy masikra is kellett volna. Ilyen a szerencse. De ezt azert megiscsak sokallom. Nem lett a szivem csucske eddig a scenic...
U.i. bocsi az ekezetekert. Telefonrol irok, hirtelen otlettol vezerelve. Hatha valaki meggondolja 2x is h ilyen autot akar e venni :)
sehogy, na jó idő előtt is tönkre lehet tenni durva használattal, illetve a város az alacsonyabb fordulat miatt jobban igénybeveszi, de 200-250eKm-re mondják az élettartamát
illetve miből ismerhető fel, hogy már rossz/csereérett?
leállításkor csattan aztán már váltáskor is illetve terhelésváltáskor
youtubon nézegess videókat sokat meg lehet tudni a dologról
Ha már szóba kerűlt (és mivel 2.0 benzinre szeretnék váltani, igaz későbbi évjáratra) mi tedzi tönkre a kettős tömegűt? Hogy lehet megóvni, illetve miből ismerhető fel, hogy már rossz/csereérett?
Egy kis adalék a kuplung problémámhoz... mint kiderült, a 2004-es évjáratú 2.0, 16V szívó benzinesben VAN kettős tömegű lendkerék. És igen, az én autómban ez most cserés is lett, ha minden igaz. A kuplung is elkopott (mondhatni, szarrá), ajánlott a kinyomót is cserélni, illetve előtte valószínűleg megadta magát a főhenger is, de az az összeg már nem oszt, nem szoroz... A kettősnek brutál ára van.
Elvileg itt van a matrica. Ha szembe állsz az autóval akkor baloldalról lesz a teteje levétele után. Ezt a netről szedtem le. Ezen is ugyanaz a szám. Azt nem tudom az alatta lévő szám az mi?
most tessék szépen megemelni, levenni a kereket vagy kitekerni a kormányt és a hátsó dobvédő lemezt alul kiszedni a patentből és ott is kitakarítani ellenőrizni mi van mert oda megy le minden szutyok
na jó ha magad cseréled a téli kereket addig várhat a dolog :)
Jelentem probléma megoldva!!! Ablaktörlő és müanyagborítás leszed, a víz állt mindenhol, tele volt sár és falevél maradványal a csövek, na de süritett levegővel ki lett fújva, aztán vízpróba és alul kifolyótt rendesen a víz.
Köszi a tanácsokat. kb: 30 percet vett igénybe. Tanács: Minden évben legalább egyszer érdemes ránézni! Üdv!
megoldás: kormányzár doboz kivesz, bontóba elmész, kérsz egy olyat ami ki van nullázva, berakod és örülsz. Vigyázz a csavarra mert balmenetes és könnyített fejű, le tud szakadni...
Beázott a Scenic ma virradóra, a vezető ülés alatti rekeszben állt a víz! Holnap ki lesz tisztitva a vizlefolyó, gondolom eldugult.
Ablaktörlő leszed, utána a külső müanyag borítás és aztán? Jó a sorrend amit felvázoltam?
Hogy férek hozzá, legegyszerűbben a vizelvezető nyílásokhoz? Milyen átmérőjü lefolyó nyílást kell keresnem, mivel tisztitsam ki? egy darab drótra és sűrített levegőre gondolok én.
Érdekes hibára bukkantam. végigolvastam itt is sok mindent de nem találom a megoldást.
A nejem leállította a kocsit és nem indult be este, kattogot halkan de ennyi. Kicseréltem az akksit és szuper. eltelt 3 nap és újra. Azóta kiírta hogy steering lock, de a kormány mozgatható. Szétszedtem, kiszedtem a kormányzárat, hogy átnézzem. Leszedtem a fedőt róla össze van törve a belseje. Azt már tudom hogy az immo átfut az elektronikáján.
Ki lehet ezt valahogy iktatni ?
Mert most ott áll a telephelyen és még beindítani se tudom.
Nincs értelme a kormány zárnák, valahogy kiprogramozni vagy rövidre zárni vagy bármi...
Szia. Az 1-es jelü kellene. A 10 és a 11- es az ami az akksi sarunál van? Mert azt megnéztem.
Az ovál plakettet most nem tudom megnézni mert a szerelőnél van az autó.
Amúgy ugyanez az enyém is csak dinamique felszereltségű.
Azt se tudom hogy segít e a szám, de azt mondta csak szám szerint adnak.
Esetleg azt megnézhetnéd, hogy beírod a te kocsid adatait és a kapott szám megegyezik e a kocsidban lévő biztosítéktábla oldalán lévő számmal. Ha jó akkor majd megszerzem a plakett képét.
Szia,hirtelen fejből 4különböző cikkszámúra emlékszem,nem mindegy milyet raksz bele,fehér színű matricán van a szám.Ha nincs,akkor nem tudom mi van :-/
Eladás után megmaradt a 2008-as évjáratú GS-em CD-s rádiója. Jó állapotú, én egy JVC-t használtam, ezt pedig elpakoltam, most találtam meg! :) Szívesen oda adom bárkinek, átvenni Veszprémben lehet, nekem felesleges, csak kidobnám.
Üdv. Pár hozzászólással korábban írtam hogy sajnos nem indul az autóm. A szerelő átnézte és nem talált kiégett biztosítékot. Azt mondta hogy ki kellene cserélni a motortéri biztosíték táblát. Viszont állítólag csak úgy adnak ha bemondod vágy bemutatod a biztosíték oldalán lévő sorszámot. Ami az enyémen nincs.
Ha esetleg valakinek van itt 2004- es 1.9 es 88 kw-os grandja az megoszthatná velem e sorszámot.
Nálam akkor volt ilyen gond, amikor a kormány meg volt feszülve úgy, hogy a kormányzárnak nekifeszült, és nem tudta emiatt kiengedni, majd ráindítottam. De ez a kormány mozgatására(szorulás megszüntetése) megszűnt.
Ha ez nem segít, akkor valamiért a kormányzár nem tud feloldani.
A lenti képen látható a bal alsó sarokban, hogy az ablakmosó betöltője és a légkondi gázcsöve mellett jön fel egy átlátszó benzincső, ami a végén U alakban visszahajtva belemegy egy gyorscsatlakozóba, ami rápattan a nagynyomásúra.
Ezt kellene megnézni, hogy nincs-e benne buborék. Ha nincs, akkor az itt menő benzincsöveket kellene megmozgatni nem szalad-e be akkor levegő.
Köszönöm a választ. Igen, közben megnéztük, hidraulikus. A rendszer valamelyik eleme lehet a ludas... folyadék van, de komolyabb átvizsgálás majd csak holnap reggel.
Szia,ha jól emlékszem hidraulikus rendszerű. Ez esetben belevegősödhetett valami miatt. Fékfolyadék hiány,csővezeték sérülés,tömítetleség....vagy valami :-)
Sziasztok, egy kérdés (próbáltam keresni, de nem találtam egyértelmű segítséget): 2004-es, 2.0 benzines esetén a kuplung bowdenes működtetésű? Hibajelenség: a pedál lenyomható, de jóval könnyebben, mint amikor "működik", azaz, az autót nem lehet sebességbe rakni... Szerintetek milyen hibalehetőségek adottak?
Szia, köszönöm. Azt nem tudom, mitől levegősödhetett be az üzemanyag - előtte végigszívtam egy hatalmas dugót Zuglótól Budaörsig, ott hibátlan volt minden (és persze végig előtte is). Összvissz fél órát állt az autó a bolt előtt. Üzemanyagszűrőt meg előtt e 3 héttel cserélt a márkaszerviz.
Azóta beszéltem a szervizzel - okosabbat nem tudtak mondani, csak azt, hogy lehet, volt valami szmötyi az üzemanyagban és amiatt akadt fel a szelep a csőben. És ha újra jelentkezik a gond, vigyem be és megnézik. De azóta minden rendben megy.
Mivel az autóban nincs hátul AC pumpa az üzemanyagot kizárólag a nagynyomású szivattyú szívása hozza. Ebből adódóan minimális levegősödés esetén lehetnek üzemanyag szállítási gondok. Igaz ebben az esetben egy check engine-t id dobnia kellett volna. Sok helyen szívhat levegőt, mivel a visszavezető cső is külön csatlakozik az üzemanyagszűrőbe, ahol szintén kaphat.
Nekem most nyáron volt ilyen, a nagynyomású előtt durván levegős volt a az üzemanyag(látható, mert ott átlátszó a cső. Első körben csövet cseréltem(volt rajta egy durva kopás), meg leszedtem a szűrőt és vissza, így már csak néha jelenik meg néhány apró buborék. Úgyis szűrőt akarok cserélni, majd akkor a gyorscsatlakozókat is cserélem egyúttal, remélem akkor teljesen eltűnik.
Szóval nézd meg, hogy alacsony fordulaton indítás előtt a nagynyomású előtti átlátszó csőben nincsenek-e buborékok.
Ha már majd jó lesz az autó, akkor indítsd be a motort, csinálj a kormány melletti kézifék kapcsolóval egy kiengedést (nagyobbik kapcsoló kihúz, középső gomb benyom) majd ezt követően egy behúzást (nagyobbik kapcsoló kihúz). Ha nincs más baja akkor ez után ismét jól működik majd. A sárga fogantyút, amivel manuálisan oldottad persze vissza kell tenni előtte a helyére, mert ha a kioldó bowden feszítve marad akkor nem tud újracsatlakozni a behúzó mechanika a kézifék egységben.
Valamit kinyiffantottam. Gondoltam kicserélem a bal első tompított izzót. Ki akartam venni az aksit. A negatív sarut akartam először de nem tudtam a tízes kulccsal rendesen ráfogni a csavarra. Próbáltam a pozitívot az megindult, de a kulcs másik fele hozzáért egy fém lapkához. Szóval szerelőhöz kéne vinni.
Igen, gondoltam, hogy scenic tulajdonosként ismerheted ezeket a hibákat. Igazából nincs különösebben zsebbenyúlós tipushibája a benzineseknek, az okoskerék a legkomolyabb (a kopó alkatrészeket nem számítva).
Mint írtam grand scenicem van, szóval pár hibát már ismerek, csak váltanék benzinesre. Igazából megfordult a fehemben hogy más típust veszek, csak még nem találtam meg azt ami ugyanekkora vagy nagyobb beltérrel, csomagtartóval van hasonló áron. Jah és mindezek mellett még megbizható is :)
- Okoskerék (hivatalos nevén: vezérlés módosító kerék, angolul: dephaser pulley) néha cserés lesz. Ha elromlik attól még megy az autó csak indításkor kerreg, és bizonytalan az alapjárat amíg nem melegszik be a gép.
A többi igazából a dízelesre is érvényes:
- Ne legyen eldugulva az első szélvédő előtt lévő két vízelvezető cső. Ez sajnos kívülről nem látszik, meg kell bontani azt a részt, hogy látni lehessen, és vizet is kell bele önteni, úgy mutatja meg igazán, hogy lefolyik-e. Csak ez a műveletet egy vásárlás során nem biztos, hogy minden eladó megengedné véghezvinni. Ha el van dugulva akkor nagy esőben beázik az utastér és víz éri a vezető ülés alatti csatlakozót, ami ettől korrodálódik. Ha már korrodálódott akkor annak jele lehet, hogy pl. nem működnek a hátsó elektromos ablakemelők és a kézifékre is panaszkodik a műszerfal. Ha ezek jók akkor igazából nincs is szükség vásárláskor megnézni a lefolyókat, de vásárlás után mindenképp ellenőrizni kell, elkerülendő a jövőbeni meghibásodásokat.
- Némelyik ajtókilincs hajlamos szorulni, jellemzően a jobb első. Elkopik.
- Ha az elektromos kézifék nem jó, akkor nem árt tisztázni mi a pontos baja, mert a javítás igen drága is lehet. Alkutényező.
- Beltéri kopások. Ezek mindegyik scenicben előjönnek idővel, az a vékony puha, gumiszerű réteg kezd el lekopni pl. a középkonzolról, ajtóemelő gombok burkolatáról stb. Az alap felszereltségű típusokban a kormány az egyszerűbb szivacsos borítású, ez rémesen tud kopni, a műbőrös kivitelek jobban bírják.
Meg hát úgy kell hozzáállni mint általában egy használt autó vásárláshoz, az összkép és az állapot legyen rendben, egy-két apróbb hiba miatt nem kell kihagyni egy jó vételt.
Illetve produkál még egy furcsa dolgot az autó: ha a tank már majdnem üres akkor 2000-es fordulat alatt kicsit szaggat a motor. Olyan mintha rövid időkre (kb 0,5 sec) elveszne az ereje a gépnek. Leginkább akkor érezni amikor második fokozatba kapcsolok és olyan 1700-ról emelkedik a fordulat felfelé akkor rángat kicsit, majd 2000 rpm felett ez megszűnik. Amint tankolok rá, teszem azt 10 litert, minden rendben lesz, egészen addig amíg nem megy le megint az üzemanyag szint jelzése a piros négyzetbe. Valaki tapasztalt már ilyet?
Ezt miből lehet tudni? A SERVICE felirat és a P betű már nincs a kijelzőn, a kéziféknek volt baja de az már javítva lett és utána törölve lettek a hibakódok. Ha bemelegszik akkor már nem ingadozik az alapjárat és nem áll meg véletlenszerűen a motor.
Sziasztok 2005-ös 1.9 dci-met cserélném le 2008 körüli 2.0-ás benzinesre 100-120ezer km környékire. Szervízkönyvben, karbantartásban mire figyeljek? Mik a kötelező szervizei, tipushibái?
Adott egy 2006-os Grand Scenic II 1,5 dCi. Már írtam róla a fórumon, 4 éve gyári új motort kapott gyári csapágyhiba miatt (105 ezer km-nél).
200 ezer van benne, most két hete volt kötelező szervizben a Renault Dél-Pestnél. Kifogástalanul működik, egyedül az itt-ott megjelenő utastéri zajok zavarnak (zörgés, nyiszogás), de ez azt hiszem, természetes.
Pénteken munkából hazafelé megálltam bevásárolni, majd kb. félóra után elindultam (volna) haza. A motor szépen elindult, de amint ráléptem a gázra, elkezdett akadozni, majd lefulladt - tehát 2 méternél többet nem is tudtam vele megtenni. Hibaüzenet nem volt semmi.
Kihívtam az Europ Assistance-t (ez itt a reklám helye), és az úriember felnyitott motorháztető és járó motor mellett, némi fejvakarás után elkezdte manuálisan pumpálni az üzemanyagot (az üzemanyagpumpáló kis gumiizével, a motorblokk mellett közvetlenül balra). Néztem nagyokat, hogy nemá, de ő beült, adott egy kövér gázt, mire a kipufogó köpött egy nagy fekete füstöt és onnantól ment az autó, mint a fene. Azóta is köszöni szépen, jól van.
A szervizt mindenképp fel akarom hívni holnap, de addig is érdekelne, volt-e bárkinek hasonló tapasztalat, és ha igen, mi a lehetséges magyarázat.
Elsőre sosem indul, kivéve ha jó nagy gázt adok neki indítás közben. Fogralomban véletlenszerűen leáll ha üresben van és alapjáraton forog a motor (pl. pirosnál várakozva). Ez akkor 100% okoskerék lesz?
2005 Grand Scenic II 1.9 DCI-m van, pár hete vettem, nagyon tetszik, a család is egyből megszerette. Amikor átnézettem a szerelővel a vizsgasoron, a bal hátsó kereket az elektormos kézifék menet közben enyhén fogta, azóta is nézem, és pár kilométer alatt a kerék felmelegszik. A szerelő megnézte, a nyereg és a bowden is jó. A szerelő az elektromos fék vezérlő egységét szeretné cserélni bontottra azt mondja 40E körül lehet kapni, de nem talált. Tudna valaki javasolni olyan szerelőt aki esetleg erre szakosodott, megbízható, és esetleg magát a vezérlőt is hajlandó megbontani és javítani, vagy hogy hol lehet felújított bontott rögzítőfék vezérlőhöz jutni. Állítólag az új gyári horror áron van. Előre is köszönöm!
Új belépő vagyok nekem egy scenic II 1.9 dci-m van 2004-es gyártmányú és a digitális kijelző elhalványult ki is kapcsolt aztán vissza ilyen instabilan működött. A fórumot olvasva rá találtam Develooperre akivel sikerült rögtön időpontot egyeztetnem és előző héten kb 30 perc alatt meg is oldotta a problémámat sokkal szebb lett a kijelző jobb mint újkorában. Köszönöm neki és nektek pedig a jó tanácsokat. Jó ez a fórum.
Nemrég vásároltam egy renault grand scenicet amivel nagyon meg vagyok elégedve, viszont van néhány apró kis hibája amit szeretnék orvosolni és ehhez kérnék segítséget.
A legfőbb, hogy a középső csúsztatható boxom nem működik rendesen...
Néha eltudom csúsztatni de inkább nem. A diagnosztikai csatlakozóhoz sem férek hozzá.
Hiába nyomom a gombot a boxon nem reagál. Néha hallom ugyan a motor hangját de nem működik.
Találkozott már valaki ilyennel? A mikrokapcsoló lehet a hiba?
A nyomásmérő állapotáról csak cserével lehet meggyőződni? A nyomásmérő órát nem ezért találták fel? Be kell kötni valahova a rendszerbe, a nyomásmérőre meg egy szkópot, és mindjárt kiderül, hogy a szkópon látható feszültség és a mérőórán látható érték passzol-e. Vagy éppen láttam olyat is, hogy a szkóphoz volt nyomásmérő adapter, és közvetlen abba ment be a jel. Utólag szépen ki lehetett elemezni az értékeket.
Ha a diag "nem mutat semmit", akkor bizony elő kell venni a "hagyományos" hibakeresést, és el kell kezdeni mérni, összehasonlítani, elemezni.
nem mindig jó az új alkatrész sem a polcról levéve :gyári csomagolást bontom két porlasztó a négyből hibás legutóbb, vagy rossz az új egr amit épp most vetünk gyárit :)
a minden érintett egy benzin tankolásnál, ha már hazavágta a szivattyút meg 2 befecskendezőt akkor minden
szivattyú, 4 befecskendező, igen 2ről jó volt a bemérés akkor és most?
tank és teljes rendszer átmosása
a diag az clip ami élő adatot ad az indítás pillanatától?
Mert ha igen akkor aki tudja is mit kel keresni és nézni az megtalálja hol a hiba.
Nagyon leegyszerűsítve a mai diesel is olyan mint a régi ha van nafta a hengerbe indul és pöfög.
Csak itt ha nincs meg a rail nyomás nincs befecskendezés, vagy ha nem úgy épül fel ahogy az kel, ha nincs fhp jel nincs befecskendezés, meg a frász tudja miket néz még a komputer.
Amiket leírsz, már mindenen túl vagyunk, többször. Korábban már mindent leírtam, hogy holtponti jeladók cseréjével kezdődött, akkor még nem derült ki, hogy benzin lett tankolva. (Azért lettek cserélve látatlanban kapásból- az én kezdeményezésemre -, mert bár akkor is hibakódot kellett volna olvasni, ez a diagkábel miatt, ami nem volt a helyén, nem sikerült. Szomszéd karosszériással bontottuk szét később a kárpitot, a csatlakozó az anyósülés alatt volt.)
Azt is leírtam, hogy a négy befecskendezőből kettőt cserélni kellett, a másik kettőnek nem lett baja. (Mérési jegyzőkönyv).
Mire gondolsz akkor, ha azt írod: "minden ami érintett"? Minden ellenőrizve lett, többször, mechanikusan, műszeresen, elektromosan. A diagnosztika semmi hibát nem ír a javítás óta (előtte is csak egyszer, nyomás nem megfelelő) és semmilyen lámpa nem világít a műszerfalon. A kártyaolvasó hiba valóban kizárt, a múltkori egyetlen erre vonatkozó hibaüzenet fals, szaki szerint. Tehát megismétlem, számtalanszor, amikor az autó nem indult, rajta volt a diag, de semmi hibakód nem volt. Nyomásértékek tökéletesek. Nagynyomású mechanikailag és elektromosan is gyári értékekre felújítva -mennyiség szabályzó, nyomásszabályzó eredeti, új Bosch.
Viszont a legújabb fejlemény, ami vélhetően a probléma oka lehet, az a közös nyomócsövön lévő jeladó, már csak kizárásos alapon is. (Ez valóban kimaradt, hogy-hogynem az ellenőrzésből.) Erről viszont csak cserével lehet megbizonyosodni, mert másképp ellenőrizni nem lehet. (Nem megfelelő nyomásértéket küld a számítógépnek, így a motor nem indul egyszerűen fogalmazva.) Erre viszont cikkszám nincs, külön nem vehető, gyári renault csak nyomócsővel együtt, ami br. 117e. Ft.
Természetesen nem lesz új, hanem folyamatban van jelenleg az, hogy egy valahonnan kölcsönkért érzékelővel ki legyen próbálva.
Folyt. köv.
Rosszul írtam: 4 Renault-om volt ezelőtt, azokkal összesen nem szívtam ennyit, összesen nem voltak annyit szerelőnél, mint ez az egy. Való igaz, hogy én voltam a balfék a benzin tankolással, viszont az a bosszantó, hogy amit tönkretett, azok maradéktalanul kijavítva/cserélve rengeteg pénzért, de most sem jó. (Nem a szerelő a balfék, szívügye az autó.) Csak ezért szidtam a márkát. Egyébiránt mindegyiket szerettem és nem is vennék mást. Csak most nagyon bosszús vagyok. Éppen mondta a szerelő, ne gondoljam azt, hogy mondjuk a VW-ekkel nincs ennyi probléma, még cifrábbak, ha tudnám..... :)
Olajcsere alkalmával sikerült valahogy megütni egy csövet, ami megrepedt és a klímagáz gyorsan távozott a rendszerből. Mint kiderült a pontos neve nagynyomású cső a kompresszortól a szárítószűrőig.
Erre 35 ezret mondtak. Ez reális lehet, vagy kezdjek keresgélni az interneten?
Tehát a korábbiak alapján, nagynyomású felújítva, két porlasztó kicserélve.
Nyomás, üzemanyag ellátás tökéletes. (A pumpa kicserélt alkatrészei alapján a benzin megtette a hatását, teljesen szétkoptatta.)
Ennek az ellenére az autó most is ugyanazt produkálja, sajnos nagyon rendszertelenül indul. Van, hogy 5x egymás után pöccre, van, hogy ötödikre sem. Csak forgat. Egyik ilyen neminduló akcióban lett hibakód (eddig sosem), nincs kommunikáció a kártyával.
Elektromos szakember a teljes tudását felhasználva nézte át, bontotta szét, még az "agyát" is kivette, ellenőrizte, minden szóba jöhető csatlakozó, lábak átnézve, kimérve, egy teljes hétvége ráment. A kártyaolvasó is rendben. Hiba semmi.
Gyakorlatilag jelen helyzetben az autónak hibátlannak kellene lennie.
Már egy hónapja van ott az autó, eddig sokszázezer ráköltve (még nincs fizetve részemről), de ugyanott tartunk mint előtte.
Azt hiszem, egy életre elegem lesz a Renault-ból, pedig előtte 3 autóm is ilyen volt. :(
Keresek vonóhorgot, lehetőleg köteggel együtt. Levehető fejjel lenne az igazi, de a fix is megfelel. Hogy grand és nem grand között van e különbség nem tudom, nekem sima SII -höz kell.
Volt ilyen problémám,műanyag turbócső a harmonika résznél elrepedt de csak akkor lehetett látni mikor kiszereltem és megcsavargattam.A cső csere megszüntette a hibát.
Csak egy ötlet...de több más dolog is produkálhat hasonló jelenséget.
Adott egy 1.5 DCI gázadáskor a legváratlanabb időben visszahúzza a fordulatot. Ha nyomom tovább folyamatosan, akkor egy kis idő múlva felveszi,ha felengedem a gázpedált és újra lenyomom megy rendesen a gyorsítás. Üzenet,hibakód nincs. Kuplung pedál jeladó kicserélve. A gázpedált nem padlózva nyomom, hanem, ahogy illik fokozatosan. Valaki megoldást, ötletet?
Köszönöm az ajánlatot, mindenképpen érdekel. Sajnos nem tudom elérni az e-mail címedet. Tedd már meg légyszives, hogy írsz a snapsz.junior@gmail.com-ra.
Jövő hétre van beütemezve a vezérléscsere meg a karter levétel. Szerintem veszek egy ilyen okoskereket is, az felettébb gyanús (első gondolatom ez volt, de tévedésből elhesegettem, mert azt hittem nincs benne). Apropó: az okoskerék cseréjében van valami turpisság amire figyelni kell, vagy sima legó a vezérléssel együtt?
látatlanban okos kerék lesz az (vezérlés módosító )keres rá :kerreg és leáll ,,,,kerreg kis gázra disel hang de már nem áll le ..... időnként rendesen indul de előfordul a fordulat keresi a helyét alapjáraton ,...... Zwack Peti Unicum szilváját teszem rá :::::::::::::::::)
hát ez meg a másik, de gari idő alatt nem tudsz mást tenni
illetve igen ott állsz a kocsi mellett, már ha beengednek mert, hogy nem lehet,
hallottam én 3betű prémium márkáról ,hogy sima szerviz alkalmával kicserélték a rendszámkeretet sajátjukra és még ki is számlázták, az hogy a szerelő a vajbőr ülésbe védő nélkül ül be egy 25M autóba már említésre se érdemes
"Rendes?!" Azért káromkodtam egy kicsit, amikor beraktam a három gyerekülést hátra. Hiányzik az a bő10cm plusz a Multipla után :-D ...meg a Dizsi* mellett (c:
________________________
*: a Zasszony Multiját fiatalítottuk, a Dizsi meg az én Discovery3-m :-)
2 éves, 20e km-es olajnak 1.6-osban még nem szabadna, hogy baja legyen. Több volt az 2 évnél.
Remélem más csontváz nem borul ki abból a kocsiból. Én sürgősen cserélném a fékfolyadékot, hűtőfolyadékot, vezérlést, stb. Fékeket is érdemes lenne szétkapni, és átpucolni az összes úszócsapot, csúszkát, mindenfélét.
Üdv az őslakosoknak! Csatlakoznék egy fapadossal :-)
Apropó sírig tartó garancia:
Most vettem hagyatékból egy 2004-es 1.6-ost kicsit felextrázva. De a lényeg:
- Egygazdás bácsiautó
- végig garázsban tartott, végig márkaszervizbe hordott, vezetett szervizkönyves
- 107ezret futott (tényleg)
- sérülésmentes
- úgy néz ki mint egy 5 éves kocsi
szóval olyan, amilyenre minden használtautó vásárló vágyik.
DE
- az öreg olyan süket volt, mint az ágyú, így úgy elégette a kuplungot, hogy a lendkereket is cserélni kellett. Ok ez benne van, tudtuk, hogy szar a kuplung.
- az összes márkaszerviz megb@szhatná a qrva anyját! (bocsi a hangnemért, de) pl. most vettük ki belőle a gyári pollenszűrőt... Olyan olaj volt benne, hogy alig jött le (rendben, lehet hogy a haláleset miatt már két éve benne van), de hidegen indításkor hajtókarcspágy hangja van amíg meg nem jön az olajnyomás (sokszor azonnal le is áll), szóval nem vitték túlzásba a cserét az biztos, pedig ott van minden évből ott a pecsét, olyan 10ezer km-ként... :-(
Van csak mindenki okosba olcsón és sírig tartó garanciát akar ,lásd csodát ne várj ha turbót felrakja és az összefüggéseit nem szeretné fizetni .Gondolok itt olajkör teljes csapágy stbstb átnézni cserélni ,takarítani .ez nem kevés idő és ez csak egy téttel ...na megyek inkább kávézni
Szia,ha jól emlékszem 130mm átlósan a rögzítőfülek távolsága. Cseréltem a gyáriakat de erősítő nélkül semmi pozitív különbséget nem hallok a gyári és pl sony közt.
Van gyári hangszóróm eladó ha érdekel. Emailem publikus
Egyáltalán nem biztos, hogy turbóhiba (csak turbó hiba) Nem igazán lehet látatlanban beárazni a javítást. Sajnos Kanizsa környékén valóban jó renault-os szerelőt nem tudok ajánlani. Keszthelyről Pestre/Maglódra viszem a renaultokat, ha komolyabb gond van. Marcaliban a Lantos szerviz volt az egyetlen, akihez érdemes volt fordulni, de ők megszűntek pár éve. Durva, hogy mennyire nincs jó, és hozzáértő szaki a környéken.
Nos holnap indul haza traileren a Fekete Dög autóm. Nagy valószínűséggel turbó hiba. Ha már műtétre kerül a sor, esetleg még valami más megelőző cserét érdemes elvégezni? És az mi pénzbe fáj?
Szia! Korábbi tapasztalatom alapján azt tippelem, hogy az akksi csere miatt vannak a problémáid. Az akku saru tetején levő műanyag dobozkákban levő összes csatlakozó kábelt ellenőrizd, húzd újra és szerintem megszűnnek a gondok! Akksi cseréné a sarut megfeszegethették, és valamelyik vezeték meglazult ami miatt különböző hibáid jönnek elő mert nincs kontakt.
A Turbo lesz a hiba valószínű, nekem is Ausztriában halt meg az autópályán, de nekem még fehér füst is jött hozzá a kipufogóból! A turbó középrész csere volt, mert eltört benne a forgórész tengelye. Javítás:150.000-ft volt munkadíjjal,plusz 100.000 a tréler! 2005-ös 1.9 dci-im van. Mostanában még azt csinálja, hogy mintha akadozna az üzemanyag ellátás, mert ha ráállok egy tempora, akkor úgy érzem néha,hogy ellenszélbe autóznák néha akkadozik, talán az üzemanyag ellátás vagy befecskendezés problémára tippelek, fél éve lett porlasztócsúcs ellenörizve egy csere is volt. Most ráadásul még az elektronika is meghülyült!!! (Most lett akksi cserélve! Varta E44. 77AH,780)
Ki írja,hogy tegyem üresbe amikor beindítani szeretném, pedig üresbe van!!! Kuplung benyom, megmozgatom a váltókart és másodszor elindul már! Meg még kiírja, hogy kézifék hiba service, benyomom a kuplungot és eltünik a hibajelzés! Ma kiírta még, hogy stop befecskedezés hiba!, újraindít és hibajelzés eltünt! Ki érti ezt? Ma meg az ablak szorakozik, teljesen felhúztam és utána meg lement 5cm magától, ezt eljátszotta párszor. Ja még azt elfelejtettem, hogy a tolatóradar se müködik egyik pillanatról a másikra elnémult, helyette jött ami nem volt, hogy hármat sípol az autó, mielött beíndulna! Ez jelez valamit, mittől lehet???
Nem kell valakinek alkatrésznek, jó áron? Osztrák forgalmival van. Szeretnék venni egy megbízható autót, mert már félek ezzel utazni, mert mindig van mostanában vele valami!
Kösz Norci..de Xsara-m volt..ott gyújtás, nyomva egy gomb, eltünt a jelzés és kezdte a 20000 számolni újból.
A baj, hogy végignyomkodtam a menüt, de nem tudom melyik az angolnak a megfelelője németül..hol kellene hosszan nyomkodnom a kart..lehet tök egyszerű, csak én nem jövök rá..))
Ugyanúgy mint pl a megtett kilométer (trip) számlálót, csak hosszabban kell nyomva tartani a gombot. A fel-le gombokkal állítsd a "service in" feliratig majd tartsd nyomva 10 másodpercig az egyik gombot. 5 másodperc után villogni kezd a "30 000" felirat - ekkor csak jelzi, hogy ha még tovább tartod a gombot akkor arra fogja resetelni. Ez ne zavarjon csak nyomd amíg vissza nem áll.
Scenic II. jobb hátsó ablakemelőm halt be, a motor nem mozgatja az ablakot, viszont kézzel magát az ablakot tudom le-fel mozgatni? Mi lehet vele? Mire számítsak?
Eszembe jutott egy jó hasonlat még, olyan a hang mikor az autó nem indul, csak köszörűl az öninditó, az hofy nincs erő úgy értendő hogy leszabályozza a fordulatot...
Ahogy korábban leírtam annál jobban nemhiszem hogy le tudom írni. Alapjáraton is hallatszik, nem egyenletes a hang van hogy elhalkul, mintha két fém köszörűlné egymást, egyértelműen alulról jön valahonnan, motorháztetőt felnyitva felülről szinte nem is hallani.
Sziasztok. SOS véleményre, tanácsra lenne szükségem, mert "útszélén" kellett hagyni a verdát ausztriában. Autópályázás közben egyszer csak arra lettem figyelmes hogy elment az erő, azaz hiába nyomtam a gázt, mintha a fordulat le lenne szabályozva, jött is egy pihenő, ki is álltam, épp járattam kicsit hogy a turbó hűljön, amikor asszony kiszállt és szólt hogy furcsa hangja van. A hang olyan köszörülős volt, mint mikor fém a fémhez ér (nekem az a hasonlat jutott eszembe mikor a fém ventillátorlapát valami fémhez ér, vagy amikor egy csapágy megmekken). Inkább a kocsi aljából lehetett hallani. Computer nem jelzett semmit.
Sziasztok! Találtam alufelni garniturát..."7J*16 ET38, 4*100 //// 60-as agymèret"..ez jó a 2006os 1,5 dci 106 pacis renikémre? Az ET miatt vannak kétségeim...Köszi a segítséget
Cabasse Auditorium problémában szeretnék segítséget kérni. Bekapcsolás után hosszabb-rövidebb ideig lefagy, majd bekapcsol, ismét lefagy ... és így tovább. Egy idő után meggyógyul. Találkozott, vagy hallott valaki ilyen problémával/ról?
2007 évjáratú 2.0 dci motornál az egyik porlasztónak annyi. Segítséget szeretnék kérni, hogy hol tudok felújított porlasztót venni? Elég csak egyet cserélni?
igaz ez Magane, de nem hiszem, hogy a Scenic projektora más lenne, elég ramaty és ugye amikor keveseljük a fényt rögtön pluszos égőt veszünk ami még odatesz a foncsornak a meleggel :(
Sziasztok! Új vagyok még a fórumon, ezért elnézéseteket kérem ha olyant kérdezek, amit esetleg már kiveséztetek.
Az autóm 2007 kiadású 1.9 dci Grand Scenic.
Hátsó fékbetétek cseréje után az elektromos kézifék kb. három behúzásig és kiengedésig működött, majd kerregő hang kíséretében behúzva maradt, a vész kioldóval sikerült kiengedni, de utána meg sem mozdul, meg sem mukkan, ellenőriztük a bowdeneket amik elég nehezen csúszkáltak, azokat is cseréltük, de még most sem működik és van két hibaüzenet Df043 Df046, amiket nem lehet törölni. nagyon fontos lenne a segítségetek mert Erdélyből írok nektek, itt nagyon kevés a Scenic így a szervizeknek sincs tapasztalatuk a javításukról.
Nagynyomású + két porlasztó gatter, míg az első felújítható (már el is kezdték), adig siemens porlasztót nem igazán lehet felújítani, így kénytelen vagyok két újat venni. :(
Most voltam szerelőnél a kuplunggal. Most jó semmi baja. Szerelő kipróbálta, ő is azt mondta semmi baja. Azóta is jó. Rejtély. Lehet éppen akkor álított utána vagy levegős lehetett?
Említetted, hogy nem eredeti motor. Előfordulhat, hogy a lendkerék kopott, és az új kuplungszerkezet nem tudja eléggé szorítani a tárcsát. Összeépítés előtt mindig mérni kell. Gépkönyvben meg van adva egy méret a szerkezet felfogató síkja, és a kuplungtárcsa felfekvő síkja közt. Ha ez egy tűrésen kívül van, vagy sérült a felfekvő sík, akkor lehet ilyen, hogy néhány 10e km alatt megeszi az új tárcsát. Fel kell szabályozni a lendkereket, vagy új lendkerék kell. Csak olyan esztergályossal csináltasd, aki csinált már ilyet, és tudja, mit, hogyan, miért, és milyenre kell megcsinálni.
Az imént lefelejtettem hogy azért cseréltem kuplungot váltócserénél mert a szerelő mondta hogy már nagyon el van kopva (már kicsit nehezen vette a sebességet). Csere után éppen csak egy kicsit kellett felengedni a kuplungot és már ugrott is az autó majd 2-300km után elkezdett beállni. már majdnem teljesen felengedett kuplungnál indult meg az autó és az így is maradt mostanáig. 2T kerék nincs az autóban. Azt nem tudom hogy gyárilag nincs vagy csak nem került bele. Külföldről behozott motorcserés Kangoo motorral 2003 -as 1.5dci 60kw.
Ma észleltem egy nagyon furcsa dolgot. Kuplungom kezd szétesni. Kezdeném az előzményeknél: Szétrobbant a váltóm. Bontott váltó került bele új tömítéssel gyári elf olajjal+ új valeo kuplung szett kinyomócsapággyal együtt. Nyelestengely csapágy kicsit szól.Azt mondták ettől még a világ végére elmegy nem lesz baja tőle. Kb 25-30e km múlva most ma reggel éresztem hogy csúszik a kuplunk+ vmi szól ahogy lassan engedem fel a kuplungot. Közben rángat az autó. Kinyomócsapágy vagy tárgya lehet? Azt nem értem hogy mi ehette meg ilyen gyorsan vagy mitől esett szét? Ha cserélni kell érdemes-e újra valeot rakni vagy inkább luk-ot? (2es scenic 1.5dci 60kw)
Valakinek van hasonló tapasztalata vagy ötlete írjon.
Ha publikus,akkor megköszönném.Akkor nem terhelem a szerelő kollégát :-) . Ezzel az ELM 327 eszközzel még csak hibakódot,meg pár élő adatot tudtam olvasni.
Én is azt szeretném átállítani mert flamandul nem tudok :-)
És mivel ezen kütyü egyik androidos alkalmazásában sem lelem a rendszer nyelvének állítási lehetőségét,ezért fordulok ide segítségért.Gyanítom hogy ezeknél a kínai kütyüknél csak komolyabb eszközökkel lehet bármit is módosítani,állítani.
Panoráma tetővel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Visszafele nem mindig megy, akad vagy van hogy gondol egyet és megáll, vagy csak simán kattog de volt olyan is hogy félútig eljött majd elment hátra. Sín kipucolva, kenve, gumi csúszkák cserélve, kapcsoló cserélve. Szóval nem akarja mindig becsukni. Aztán van hogy simán megy de ez nagyon ritka kb 10ből 1x. A kérdésem az lenne hogy a hátsó 2 bowdenes spirál hogyan kapcsolódik a motorhoz? Már mondtak olyat is hogy műanyag fogaskerék vagy vmi hasonló van benne és az van elkopva. Hogyan lehet a hátsó üvegtáblát leszedni hogy jobban megtudjam nézni a bowdent meg a motort?
Sziasztok! Ma megoldódott a rejtély... Érd, Renault márkaszervízben nagyjából egy óra alatt kiderült hogy az autónak semmi baja nincs, de egy szép nagy 4X2 cm kavics ékelődött a lengőkar és a bölcső közé. Ez adta a durva hangot. Köszönet a munkájukért, profinak tartom hogy vakarózás és találgatás helyett megoldották a másik két szervíz által meg nem oldható talányt... Következő ilyen kérdéses esetben nem lesz kérdés hova viszem az autóinkat.
Köszönöm a válaszokat, egyenlőre jó lenne tudni hogy mennyit forog egy 6os váltó 130 nal. Utána lehet kalkulálni megéri esetleg ekkora befektetést megtenni, mert mondjuk ha csak 300 al forog kevesebbet az nem nagy különbség de ha mondjuk 5-600 al kevesebbet forog az már mind fogyasztásban mind élettartamban jelentős. A legrosszabb esetben kb 100 ehuf egy mutatvány 60 a váltó 30 a két féltengely ha kell, 10 a váltó kulissza, munkadíj igazán nincs mert kuplung csere érett a kocsi igy egy füst alatt meg van. Sokat használom pályán és sajnálom 130 al nyomni neki mert elég zajos is meg közel 4000 ret forog ez benzineshez képest is elég magas. Holnap bővebb információ lesz a beépítéssel kapcsolatban.
Bontót ugyan nem tudok, de nálam is pont ez van és pont a jobb (első) oldalon. Szétszedtem egyik nap és én is arra jutottam, hogy ez simán kopás miatt van, hiába keni az ember, nem lesz jobb. Meg mintha a bowden is gyengébben húzna azon az oldalon.
megane fórumba is téma ez sokszor a gyengébb dieselek csak 5-ös váltóval jöttek
szerintem a mérnök a motorhoz méretezi a váltó difi áttételt, lehet picit kevesebbet enne a 6-os váltóval csak ép nem biztos, hogy a kisebb fordulaton esetleg egy sima emelkedőn ez elég lesz a nyomatéka a motornak, sőt az is lehet a 2 váltóval ugyan ott forog a motor, csak a 6-os váltó fokozatai közelebb vannak egymáshoz.
Én az 1,5dci 6váltó pl városba 4 felé nem is tudok váltani 80 alatt 6-t felesleges kapcsolni
Nekem az egyik kocsim 2004 1.6 benzin 5 sebesség. Éppen most mentem vele Debrecen-BP-Debrecent.
120-nál 4500-at forog vagy 4700-at kb és 7,6-ot eszik. 130-nál 8 vagy a felett picivel.
Tetőbox-al meg se mertem nézni.
A másik kocsim 2.0 turbo benzin megane CC az 145 km/h tempomat autópálya 7,5-7,7. tudom kisebb meg minden.
a másik kérdést már én is feltettem a szerelőnek. szeretem a kocsit, tegyünk bele 6-os váltót. Az én szerelőm azt mondta nem lehet, ne is agyaljak ilyenen.
Remélem más megcáfolja ezt.
De ahogy olvastam sajnos tényleg nem lehet cserélni vagy akkora macerával hogy annyiért veszek újabbat, 6-os váltóval.
Megkérnék valakit akinek 2007 utáni 1.6 os 6 sebességes váltóval szerelt benzines scenicje van hogy gps el mérve ( nekem kb 3-4 km/h csal +ban az km öra ) 130 nál 6.-ik fokozatban mennyi a motor fordulata.
Nekem 2005 ös 1.6-os 5 sebességes váltóval van szerelve és közel 4 ezret forog olyankor a motor és sem a hangja sem a fogyasztása nem valami szép. Gondolkodom egy 6 sebességes váltó cserén, esetleg csinált már valaki ilyen műveletet, a váltón kivül mit kell még esetleg kicserélni, féltengelyek esetleg váltó kulissza vagy elég bowdeneket. Előre is köszönettel M.L.
Angol nem gáz, haynes meg tökéletes is lenne, roveremhez is haynest vettem könyvben. Elektronikus mondjuk jobb az nem lesz olajos. Megvan esetleg valakinek? Köszi
Pár napja vettünk egy scenic 2 1.6 benzint asszonypajtinak. Minden okés vele remélem így is marad de mint minden eddigi járgányomhoz ehhez is szeretnék workshop/service manualt.
Vagy valamit rosszul csinálok vagy a google most nem a barátom de nem találok teljes szerelésit. Van valakinek működő linkje vagy meg tudná osztani?
Nagyon király a gép xenon panorámatető minden. Köszönet előre is.
szerencséd van a furat nem kopott el mint nálam :) Én sajnos akkor kaptam észbe amikor hátramenetből egy Y során nem jött ki a kar.... beakadt a szétnyílt műanyag és a fém közé.
Ha olyan hangot hallasz mint a youtube-os videóban amit linkeltél az jó eséllyel lehet a stabilizátor szilentek lesznek a bölcsőn. Én 2 évig kerestem a hangot Megane 1-en, mire meglett. Kenés nem segített sose. hol volt hang hol nem, nekem főleg 0 fok alatt és 30 fok felett volt. Én arra gondolok, hogy rászorul annyira a stabrúdra, hogy a szilent rugalmassága már nem elég neki és egyszerűen megfordul a rúd a szilent lyukában és ez adja a hangot.
Alapból elvileg itt a gumi rászorul a tengelyre, nem fordulhat el.
Gyári M1 javítási kézikönyv szerint amúgy tilos megkenni, pont azért, hogy rugalmasan csavarodjon a szilent és ne csússzon meg. Ha öregszik/kopik/kap innen onnan kenést menet közben a szilent akkor meg megcsúszik magától is - szerintem ezt a hangot hallod.
ha megfogják a vámon szoftver hamisítás miatt bajba kerülhetsz, meg elég sok az olyan amibe a hw se tudja azt amit az eredeti, szórakozni elég a OBD II. kiolvasó, ha nagy a baj akkor meg úgy is olyanra érdemes bízni az ilyet aki tudja is értelmezni amit a gép mond neki
mai példa
fiam Alfa 147 1.9Jtd, izzítás hibát jelzett a fedkomp, megnéztem lehetetlen helyen vannak a gyertyák, nem akartam szórakozni vele, futómű miatt úgy is vittem szerelőhöz. Gépre dugta kicserélte a 2-es hengert mert azt írta hibásnak, én egy napot szentségeltem volna mire kiszedem és vagy cserélem mindet vagy elkezdem kiméregetni és a végén lehet többe van mint így hogy fizetünk érte.
Volt egy légzsák hiba is gép dobta hogy a függönylékzsák, na én meddig b@szkódtam volna a csatlakozókkal és sose találom meg a hibát
Nem ment a tempomat, gép erre is írt 2 hibát féklámpa és kuplung érzékelő, törölte a hibát most jó. Na ezt is keresgethettem volna hol a hiba
Sziasztok! A mai nap szervízben telt, két szerelő vizsgálta - próbálgatta az autót. Az eredmény ugyanaz, elszomorító. Nem találnak semmiféle hibát ami látható lenne. Meglazították - befújták kenőspray-el a bölcsőszilenteket, visszahúzták de semmi változás. Annyi lett a plusz tapasztalat, hogy ugyanabba a gödörbe ahol előremenetben nyekken az autó, hátramenetben nem. Feladták, márkaszervízt javasoltak. Valakinek tippje? Azt elfelejtettem írni, hogy ez a Megane 3-as autónk.
Közepes lakókocsi Eldim 4 személyes. súlyra ezek nem nehezek 6-800 kg. Kábé.
Az örök dilemma, hogy van egy hibátlan kocsink. Ami tökéletesen teszi a dolgát. Persze 2000 ccm-el jobban húzna. 4000-el meg még jobban :)
Régen húztam, de akkor egy dodge-om volt 3300 ccm. azzal nem volt gond, de öregebb lettem és a pénzem sem annyi már :)
Tehát csak puhatolózom, hogy hátha valakinek van tapasztalata, mert csak ezért lecserélni a kocsit egy ismeretlenre, amivel 1000 más hiba lehet, nem a legjobb.
Köszönöm, pénteken felhívtam több bontót is, és végül a Garo Super lett a látszólagos befutó. Ők ugyanis azt mondták, hogy kétféle kulisszájuk is van készleten.
Szombaton ki is mentem hozzájuk, de sajnos mindkettő törött volt ott, ahol az enyém is... :(
Végül megelégeltem a keresgélést, és legyártottam ezt a kis összetartó szerkezetet:
Vásároltam egy SCENIC 1,9 diesel járművet..sok közöm még nincs a kezeléséhez és nem találom, hogy tudnám a komputeren a nyelvet németről angolra változtatni, állítani.
A hideggel nincs is baj elég hideget nyom. Klímás szerint gyorsabban kellene pörgetnie a ventit/ nem jön át elég levegő a szellőzőn. Másik renault 2-3-as fokozatba nyom annyit mint ez maxon. pollenszürő 20e km ezelőtt lett cserélve de kiszedtem kifújtam kompresszorral de nem lett jobb. most viszem majd olajcserére aztán cserélve lesz az is. Azt mondják olyan mintha nem pörögne eléggé a venti.
Szia.Ilyen problémám nekem is van egy ideje.pontosan ahogy leírtad. Fekvorendoron,katyuban,vagy egyszerű kanyarodásnál akár... Nekem is látta több szerelő, mindegyik szerint hibátlan a futómű. Nekem kb 2 éve ilyen,lassan megszokom.Bar ha fény derülne rá nagyon boldog lennék.
Az én átmeneti barkácsmegoldásom a szigetelőszalag :) A váltókar fémgömbje nem lötyög a fehér műanyagperselyben csak könnyen kicsúszik belőle, szóval csak kicsit egybe kell őket fogni és jó minden. Azaz körbetekertem párszor szigetelőszalaggal. Pont nyúlik annyit, hogy engedi elmozogni egymáson a két alkatrészt.
Egyébként nálatok mennyi kilométer után kezdtek szétesni a kulisszák? Az enyémben (1.6 16V) 175000 km után (főként városi üzem és nem én hajtottam bele).
Szia! Grand 1.9 megírta, hogyan vedd ki az automatikus világítást.....az elektromos kéziféket én 5 év után kivettem...azóta kézzel kapcsolom be ha szükségem van rá :) ..tovább fog életben maradni...nem olcsó mulatság a cseréje....skandináv üzemmódnak nevezik.....a jobboldali izzócsere könnyebb...az ablakmosó folyadék betöltő csővet ki kell venni...utána hozzáférsz.....bal oldali nehezebb...én csak az akksi kivétele után birom....van aki az egész lököst leveszi inkább :)...előzmények elolvasására szánj rá egy napot :) megéri.... :)
Újonnan valszeg aranyár és csak egyben van a bowdennel (a pár bowdennel bersze). Garo Supernél 2 hónapja 15e lett volna a komplett váltókar bowdennel (még lehet veszek, mert nekem a jobbra-balra műanyagpersely is kuka lett).
Most a fehér persely feletti gumi és a fém "bowden gyűrű" közé raktam 2-3 kábelkötegelőt majd ez még eggyel a váltókarból jövő fémhez húztam (én sikeresen eltörtem a fehér gömbcsukló perselyt levételkor....)
Így most passzentos a gömbfej is, nincs lógás a rendszerben, tiszta új :)
A jobbra-balra persely szintén kötegelős vészmegoldás egyenlőre 1,5 hónapot kibír, utána kopik el és szakad - ide egy új perselyt készülök esztergálni majd ha lesz idő.....
Az irányjelző kar tetején van egy kapcsoló,azzal lehet az automata fényszórót kapcsolni ki be.A kéziféket meg diaggal lehet kikapcsolni hogy ne húzzon be autómatán.
Üdv,ki lehet kapcsolni diagnosztikával mindkettöt,illetve ha csak sötétben kapcsol fel a lampad akkor az iranyjelzo kar vegen levo gombot kell hhosszan nyomni amig ki nem kapcsol.
Attól kérnék segítséget aki az allegro-ról szokott rendelni, hogy mennyi általában a postaköltség? A következő cuccra lenne szükségem: 8200247445. Forintosítva ez mennyi lenne?
Engem is épp a héten "viccelt" meg a váltókar kiakadása. Csak nálam az a gömbcsukló szerűség csúszott szét, szerencsére nem forgalomban hanem amikor tolattam volna ki a parkolóból. Azt a fehér persely szerűséget gondolom esélytelen külön (és újonnan) beszerezni?
2. pollenszűrő mikor volt cserélve? Kánikulába kel 20Km is mire úgy áthűl a rendszer, hogy tényleg jegeset fújjon, szombaton én is azt hittem nem hűt rendesen aztán mire hazaértünk már 10fok alatti levegőt fújt szerintem
Felesleges kivenni!ha már kibontodtad hagyd kiszáradni!Lyukat meg nem kell furkálni az alvázba, hanem elől a két lefojót kell kitakarítani és nem megy oda víz!
1: scenic 2 panorámatető nem működik rendesen. Kifele megy rendesen minden fokozatban. Visszafele nem mindig. Kapcsoló cserélve, sín kitisztítva+ zsírsprayvel befújva, sínben lévő gumik csúszkák cserélve. 2-3x megjáratva oda-visza minden rendben. még 1 próba. visszafele megáll több pozicióban is és nem akar menni csak kattog a motor. Van amikor mintha nem tudná hogy előre vagy hátra mennyen. Arra gondoltam hogy a motor hibás? vagy van-e valami kölön vezérlés.
2: scenic 2 klíma nem nyomott elég hideget. Feltöltettem most már nyomja rendesen de a klímás azt mondja hogy szerinte nem pörög eléggé a ventillátor. minden fokozatban megy csak nem elég gyorsan.
3. megane 2 hengerfejezve lett. klímábol elment a gáz, feltöltve. Mégsem nyom hideget. kompresszor?
Engem is utolért a sebességváltókar oldalirányú mozgásához tartozó mechanika műanyag perselyének halála...
Nálam ugyan még nem tört le akkora darab mint Iron G cartársnál, viszont a fémnyelv két oldalán lévő műanyag szétnyílt (ami amúgy összepattintott állapotban maga a persely).
A hibajelenség annyi volt, hogy vagy nem, vagy csak nehezen vette a hátramenetet. Szétszedtem, és azt vettem észre, hogy a szétnyílásnak köszönhetően nem tud lemenni a nyelv a helyére, mert felfekszik a kulissza fekete műanyag vázán. Mivel egyelőre hiába kerestem fel több bontót, kénytelen voltam a vázból lefaragni annyit, hogy a nyelv szétnyílt állapotban le tudjon süllyedni. Ez persze kényszermegoldás, de egyelőre nem volt más kiút, a kocsinak működni kell.
Tudtok mondani más bontót az Auto Mihályin és a Mattkeren kívül ahol találhatok kulisszát? Őket kérdeztem, de náluk nincs sajna. Keresgéltem Jófogáson és Racing Bazáron, de ezeken sem találtam nekem valót.
Sziasztok! Érdekes kérdésben várnék segítséget, hátha valaki belefutott már. Egy hónapja, nyaralás előtt közvetlen a műszaki vizsga után elkezdett az autó jobb eleje olyan hangot adni, mintha valami el akarna törni (erős nyekkenő hang), ha pl. fekvőrendőrön mentem át, vagy nagyobb gödörbe mentem bele. Ezután két szerelő megnézte, a futómű lakatrészein (gömbfej, szilentek) semmilyen hibát nem találtak és a műszaki vizsga előtt sem csinált ilyet az autó. Teljesen hangmentesen gurult. Így ezzel a hanggal elmenytünk nyaralni, és annyit vettem észre hogyha előre helyeződött súlypont (lejtőnek lefelé menet például) akkor a hang erősödött, hegynek fel nem is adta a hangot. Nyaralás alatt belementem egy igen nagy gödörbe, a hang egy csapáősra eltűnt! Azóta elment kb. 2000 km gond nékül, majd tegnap újra elkezdte adni ezt a hangot, ugyanazokban a helyzetekben. Mi a fene lehet ez, van valakinek tippje esetleg mielőtt leadnám szervízbe? Egyébként a kocsin semmit nem venni észre (stabil, nem ráz a kormány), autópáylán vagy jó minőségű úton hibamentes. Gondoltam bölcső szilentre, esetleg motortartóra, toronycsapágyra...
Reggelt! Ha kiveszem az aksit és széthúzom a motorvezérlő csatit, mert valószínűleg kontaktos az egyik láb, összerakás után számìtani kell megkergülésre? Mert mintha valahol azt olvastam volna. 😕
pont előtted írták hogy sikerült majdnem újat szerezni, de azért ahhoz szem kell hogy el tudd dönteni egy 2T-ről hogy milyen és gyanítom a szerelőd nem fog keresgetni neked bontottat
Sziasztok! Tudja-e valaki véletlen, hogy az 1.9 dci motornál állítható-e, hogy hol fogjon a kuplung!?
Történt ugyanis, hogy bent ragadt a kinyomócsapágy, mikor levettük a váltót, akkor derült ki, hogy bizony cserélni kell komplett kuplung szettet. Sajna újra nem futotta, viszont sikerült találnom jó áron majdnem újat( kb 100e ft, újszerű+a kinyomócsapágy új), de nagyon lent fog a kuplung most. Szóval totál lent. Érdekelne, hogy ez állitható e, vagy meg kell szokni? Köszi
Ami gond ebben, hogy elég nagy hadművelet a javítása. Önmagában nem is ez a legnagyobb probléma, hanem az, hogy a munka nagysága miatt állapottól függően érdemes átgondolni a kuplungszerkezet és kettős tömegű cseréjét.
pedig valahol elfosta magát, vagy valamelyik munkahenger vagy a pedálé vagy a kinyomócsapágynál lévő karmantyúja átenged,
a fékolajtartáylba van olaj? először a kuplungé fogy el, olajat meg azért nem látsz mert a kuplungnál is ment marad meg az alsó műanyag borítás is sokat felfog.
1,9 dci Scenicemmel egy sima benzinkúti keréknyomàsell.
utàn nem tudtam elindulni, mivel a kuplungpedàl nemes egyszerűséggel a padlóig beesett.
Így làtatlanba, tudna valaki valamilyen ötlettel szolgàlni, hogy mi lehet a probléma.
Olaj nem folyt ki, legalàbb is nem észleltem(szakadt az eső). Sajnos csak egyetlen megbízható szerelőt ismerek a vàrosban( Szeged), de ő jelenleg elérhetetlen.
de mivel a sofőr ajtón meg a csomagtéren működik, így mindig halogatom, amikor rászánnám magam akkor meg mínuszok vannak olyankor meg nem állok neki nehogy valami műanyag pöcök elpattanjon
A beapplikáltam a mikrokapcsolokat a kilincsekbe. Jelentem tökéletesen működnek! Az első cseréje kb 1,5 óra volt,a második már csak kb 40 perc tokkal vonóval...Hálás köszönet Katica1,Bnorci 71 cartársaknak az infóért és Tóninak az önzetlen segítségéért aki nélkül nem ment volna.