Keresés

Részletes keresés

Rangun Creative Commons License 2019.05.10 0 0 349031

Hülyeség, a 18 sebességes kamionban eleve optimális munkapontban megy a motor.

Előzmény: _Berci (349027)
_Berci Creative Commons License 2019.05.10 -7 0 349030

 

Az az (alap)elkepzeles, hogy bizonyos vonalak igen terheltek. Pl. (hogy teslazzunk is kicsit) Fremont es a nevadai Gigafactory között (~430 km) igen sok arut kell szallitani, ha naponta ~1000 autot kivansz összecsavarozni. Nos, ilyen utvonalon lenne talan ertelme a felsövezeteknek.

Ha igaz a 20/80-as szabaly (az autopalya 20%-nak felsövezeteke lebonyolithatna az aruforgalom 80%-t, ... akkor kicsit mas a leanyzo fekvese). 

Ez különben egy tesztvonal. A teszt 2022-ig tart es arra szolgal, hogy alapvetö adatokat szerezzenek (mi kopik el, döglik be, hullik szet ...). Aztan, elvileg az sincs kizarva, hogy a MAN, vagy a Mercedes ilyen "takarekos" teherautok gyartasat is felvenne a termekei köze ... es akkor az arkülönbözet (a felvillamos verzio javara) meg nagyobb lehetne ...

 

Az eszmefuttatasod különben teljesen ok. Majd kiderül, hogy melyik verzio lesz eletkepesebb.

 

A Tesla Semi azt igeri (convoy modban), hogy közel felezi a szallitasi költsegeket (mile-onkent ~1,6 $-rol, a 0,80 $ tartomanyaba). Akkor pedig, mondjuk ~600 000 mile (~1 000 000 km) nem 1,6 millioba kerül, hanem csak 0,8-be ... Nagyobb flottak szamara igen erdekes lehet ...

 

Előzmény: szilvatövis (349028)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.10 0 0 349029

Majd el feledtem, valószínűleg ennél többet spórolhatsz, hiszen a 20 ezer € spórolós kalkulációban kell, hogy legyen ICE hányad is.

Előzmény: szilvatövis (349028)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.10 0 0 349028

Ha feltételezzük, hogy a számok jók. 20 ezer € az kb. 100 kWh-s akkupakk ára.

Ha beteszel 4 pakkot, akkor négy év alatt tudod megspórolni üzemanyagban az akku árát.

 

Viszont eleve nem kell beletenni a bazomnagy motorgenerátort, tehát egy év mínusz.

Három év alatt megtérül és ha 10 évig használod, akkor 7*20 ezer = 140 ezer €-t spórolhatsz meg az akkus változattal.

Ha 600 kWh-t teszel bele, akkor valamivel kevesebbet, de még mindig erős plusszban vagy és végleg megszabadultál az ICE-től, nem kell villamosítani az autópályákat, ami valljuk be még kinézetre is rémálom, nem beszélve az olyan apróságokról, mint a vételezett energiával való elszámolás.

Előzmény: _Berci (349027)
_Berci Creative Commons License 2019.05.10 -7 0 349027

Nem igy van!

Ezek standard teherautok, amiket atalakitottak. Az ICE motor marad a helyen (kipufogo, üzmanyagtank szinten). Ratakoltak egy generatort (valszeg kiszedtek belöle a sebvaltot, kuplungot ... es oda került  a generator).

Igy motor/generator üzemmodban (optimalis munkapontban) tud az ICE motor kerregni (ha kell neki). A meghajtas pedig elektromos (valszeg egy elektromotor hajtja közvetlenül a kardantengelyt). A delej vagy a motor/generator-bol jön, vagy a felsövezetekböl (allitolag 670 volt egyenfesz.). Ugy taksaljak, hogy evente ~20 000 € költseget lehet vele megtakaritani (a szokvanyos ICE üzemmoddal szemben).

Előzmény: Rangun (349025)
Rangun Creative Commons License 2019.05.10 0 0 349026

A jármű jóval olcsóbb lenne, igaz a kezdetekben korlátozott lenne a terület, amit ellátni képes.

Előzmény: Rangun (349025)
Rangun Creative Commons License 2019.05.10 0 0 349025

Mondjuk hibás a koncepció, nem hibrid kamion kell, hanem elektromos, és kellenek gyors tölthető útszakaszok, megfelelő sűrűséggel.

Előzmény: _Berci (349023)
_Berci Creative Commons License 2019.05.10 -7 0 349024

 

Mari neni megy ki a rendelöböl. Az ajtonal visszafordul:

 

- Hogyan is mondta doktor ur? Darázsderékpók?

- Nem, Mari neni! Méhnyakrák.

 

Előzmény: bz248 (349022)
_Berci Creative Commons License 2019.05.10 -5 0 349023

 

Előzmény: _Berci (349018)
bz248 Creative Commons License 2019.05.10 0 0 349022

Azt mondod, hogy valakinek fel kellene talalnia mondjuk a debreceni 3A-s trolit?

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/3A_trolibusz_(Debrecen)

Előzmény: _Berci (349018)
Rangun Creative Commons License 2019.05.10 0 0 349021

A városi buszoknál a legegyszerűbb, az akkumlátor használata, Kínában 10 milliós város tömegközlekedését oldják meg elektromos buszokkal.

Előzmény: szilvatövis (349014)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.10 0 1 349020

Leállítani akkor lehet, ha tudod pótolni a termelést. A megújulózás mellé tárolás kell, hidrogént előállítani meg csakis "túltermelésből"

lehet...  tehát először túl kellene termelni a megújulókat... semmi kifogásom az ellen, hogy mindent telepakoljunk napelemmel és/vagy

szélkeleppel.

 

Azért azon nem ártana elgondolkodni, hogy van-e addig méretgazdaságosságról beszélni, amíg napi szinten nem gyártanak a kitermelt
olaj fűtőértékével arányaiban is összemérhető nagyságrendben akkucellát... 

Előzmény: advocatusdiaboli (349017)
Rangun Creative Commons License 2019.05.10 0 0 349019

Ez egyszerűen nem igaz, ugyan mitől kerülne többe egy troli, mint egy hagyományos busz? Ha igaz lenne, amit írsz, egy troli sem volna.Az EV-t meg nem a Dacia árkategóriában kell elkezdeni, hanem ott, ahol a Tesla csinálja, idővel lesz az olcsóbb is. A napelemeket sem hálózati energia termelésre használták kezdetben, hanem űrállomás táplálásra, csak ott érte meg, ma meg már olcsóbb, mint a hálózti energia.

Előzmény: advocatusdiaboli (349015)
_Berci Creative Commons License 2019.05.10 -6 0 349018

 

Világ legegyszerűbb dolga lenne hibrid trolibuszokat készíteni, a vonalak 5-10 %-ának bedrótozásával.

 

Talan nem a vilag legegyszerübb dolga ... de nehany napja nyilt meg az elsö ~10 km-es közuti (autopalya) szakasz e-highway, ELISE neven ... tovabbi szakaszok epülnek ... igaz nem troli, hanem soros hybrid teherauto (vagy elektronyos, vagy ICE motoros ...) ... nem felsövezetekhez kötött ...

 

Nem a troli nagyvarosi feleledeseröl kellene gondoskodni, hanem a villamos felsövezetekek reszleges eltavolitasarol. Ha a villamos akkuval is rendelkezik (mondjuk 100 kWh akku, amivel elmegy ~100 km-t), akkor eleg lenne akkor es ott tölteni, ahol van felsövezetek ... amugy meg mehetne a kijelölt es letezö nyomvonalon. Az autonomia is eccerübb lenne.

 

https://www.androidpit.de/deutschland-eroeffnet-seine-erste-elektrische-autobahn-lkw

 

Előzmény: szilvatövis (349014)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.10 -1 0 349017

Több olyan EV van már, amiből többet gyártanak és adnak el - mint néhány kevésbé kurrens (de nem drága, náluk olcsóbb, vagy jóval olcsóbb) ICE modellből. Mégsem nyereségesek.

 

Persze, van még mozgástér, de nem erre lesz akkor sem a kiút.

 

Ja, és már megint EV, EV és EV. Villanykamion, meg EV...

Miközben a széntüzelésű erőműveket-fűtést kellene leállítani. Mindenekelőtt.

Előzmény: Auralianus (349016)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.10 -1 0 349016

Ha komolyan gondolod amit leírtál, akkor komoly problémáid vannak a méretgazdaságosság fogalmával.

Előzmény: advocatusdiaboli (349015)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.10 -1 0 349015

Az olajválságot követően egy csomót csináltak is. Majd szépen, lassan leállítgatták-kifuttatták őket - mert kb: kétszer annyiba került mind a legyártásuk, mind az üzemeltetésük, mint egy sima busznak, és soha a büdös életben nem térültek meg...

 

Nem igazán értitek az egészet... A fosszilis energetikai háttér olcsó, elérhető mindenkinek, felskálázható. Ha nem találunk olyan megoldást, ami MINDEGYIK említett paraméterével versenyképes - akkor tényleg valódi civilizációs krízisnek nézünk elébe.

Az édeskevés, hogy "elméletileg megoldható" - elméletileg a szénből is lehet benzint gyártani, tudtak már a németek a II. világháború idején is, de a gyakorlatban azért ez úgy nézett ki, hogy a civilek már 43 után leginkább gyalogszerrel tudtak közlekedni a dicső Reichben, és 44 után fokozatosan leállt végül a Wehrmacht és a Luftwaffe is, mert sem mennyiségileg, sem gazdaságilag nem volt ez az alternatíva felskálázható...

 

Szép dolog a villanyautó is, de jelenleg úgy néz ki a dolog, hogy egy szalonban 10 milliós bruttó árú hagyományos autó árának valójában a fele mindenféle adó-járulék-közvetítői díj és mifene, keres rajta még szépen a gyártó is, valójában a gyártása került 3-4 millióba... Legfeljebb 5-be... Egy ugyanilyen árú villanyautóban meg van 1-2 millió támogatás-mifene, adók elengedve, és még így is bukik rajta a gyártó egy milliót...

A valóságban alsó hangon is 2-3-szor annyiba kerül még mindig az EV, mint egy vele egyenrangú hagyományos kocsi, és nem is tűnik felskálázhatónak. És ezek a történetek elmondhatók még egy sereg más dologról is.

 

Olyan alternatívákat kell keresni például az energetikában, amelyek mind gazdaságilag, mind mennyiségileg-műszakilag valósak. Nem olyanokat, amelyek "elméletileg lehetségesek" - értsd: pár dúsgazdag embernek mint játékszer megfelelnek...

Előzmény: szilvatövis (349014)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.10 0 0 349014

Világ legegyszerűbb dolga lenne hibrid trolibuszokat készíteni, a vonalak 5-10 %-ának bedrótozásával.

Előzmény: Rangun (349003)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.10 -1 0 349013

Én meg is teszem amit meg tudok tenni - és aminek látom értelmét.

Előzmény: Rangun (349011)
Rangun Creative Commons License 2019.05.10 0 0 349012

Ja, és tegyél napelemet a házadra, és fűtsél hőszivattyúval.

Előzmény: Rangun (349011)
Rangun Creative Commons License 2019.05.10 0 0 349011

Ha nem tetszi, ami van, akkor tedd meg azt, amit te megtehetsz, ne egyél húst, pl. járjál kerékpárral, vagy elektromos autóval, vagy tömegközlekedéssel. Én soha nem jövök azzal,hogy mit miért nem lehet.

Előzmény: advocatusdiaboli (349009)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.10 0 0 349010

Adott helyzetben azt érdemes végiggondolni, hogy a világ miért ért / nem ért veled egyet bizonyos kérdésekben. Bármilyen ötlet

(terv, megoldás stb.) pont annyit ér, amennyi megvalósul belőle. Ezt példázzák az atomerőművek, a népesedéspolitika, vagy az

energiaszektor reformja adott országban.

Előzmény: advocatusdiaboli (349009)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.10 -1 0 349009

De, tudok többféle megoldást is felmutatni (no jó, ötletet - kész, "végleges" megoldása magának a világnak sincs még) - csak én úgy látom, hogy ezekre pont ti jöttök azonnal a "mit miért nem lehet" reakciókkal.

Előzmény: Rangun (349003)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.10 -1 0 349008

Nincs valós próbaüzem. Ne keverd össze a kísérleti és próbaüzemet.

Előzmény: Rangun (349004)
Rangun Creative Commons License 2019.05.10 0 0 349007

Persze, 12 forintos áramárnál, de ha 18-ért adják, akkor 40 év alatt behozza az árát.

Előzmény: szilvatövis (349005)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.10 -1 0 349006

Gondolom ezért is jársz sokkal előbbre a megvalósításban, mint mi többiek, akik csak linkelgetni tudunk...

 

....ja, várj nem is? :Đ

Előzmény: advocatusdiaboli (348999)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.10 0 0 349005

Ha kiszámolod, hogy Olkiluoto többletköltsége és az évtizedes késésből adódó többlet financiális terhek mennyivel növelik az eredeti költségkalkulációt, akkor kiderül, hogy még a teljesen extrém 90 év sem elég, hogy behozza a ráfizetést.

Előzmény: ,m,1710 (348945)
Rangun Creative Commons License 2019.05.10 0 0 349004

A próbaüzem már van, szóval jó ,hogy nem fogadtál.

Előzmény: advocatusdiaboli (349001)
Rangun Creative Commons License 2019.05.10 -1 0 349003

A troli kötöttpályás, a hibrid kamion meg nem az, az atom meg valóban a legolcsóbb volt.Kritizálni nagyon tudsz, de semmi megoldást nem tudsz felmutatni, csak, hogy mi miért nem jó, ne is csináljunk semmit sem, az a biztos.

Előzmény: advocatusdiaboli (349001)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.10 0 0 349002

De jó hír nekünk! :-)

Sokszor elmondtam, hogy a Tesla a kutyát sem érdekli, az elektromobilitás az első és egyetlen tényező. Ha a VW húzza az igát, neki drukkolunk... különben is neki, hiszen Teslát akkor sem vennék, ha átlagautó árban lesz....

Előzmény: Taurus Obscurus (348950)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!