Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Hááát , lehet hogy egyedül maradok az álláspontommal , de szerintem sok , az elmúlt 30 - 40 - 50 évben elkövetett buherálásnak köszönhetöen maradt talpon nem egy ( nálunk ) ritka autó vagy akár motor . Mikor még a szoci járművekhez is alig volt gyári alkatrész , akkor egy mondjuk angol vagy ráadásul amerikai kocsihoz nem sok minden lehetett . Ma már persze könnyen botránkozunk meg ezen , de akkor az eredetiség volt a legutolsó szempont , guruljon bármi áron és kész ...
Nem tudom , nem tudom .... Mindkét rendszám ( és még ezek mellett egy jó pár ) az igy közlekedtek ti című rovatból van , ami nem az olvasói , inkább az újság szerkesztői által látott közlekedési esetek leírásából áll . Ők meg - gondolom - meg tudták különböztetni a két típust . ( Vagy nem .. )
CH 59 25 , CH 95 02 , CH 72 75 , CH 77 81 FIAT 1500 . ( Ez utóbbi Kesjár János vadiúj versenykocsija volt ... ) Az AM szerint ' 63 - ban ezt a tipust várakozás nélkül 110 e ft - ért bárki megvehette ....
CI 19 83 FIAT 600 , CE 99 48 Citroen DS19 , CF 97 53 DAF 600 , CH 36 13 NSU Prinz , CB 82 15 Skoda Felicia , CF 43 01 Skoda Octavia , CF 72 85 BMW , CE 58 79 Citroen , CA 23 61 BMW ( 1930 ) , CH 38 68 Zastava , CA 50 26 Skoda 1102 , CI 43 00 Zastava , CA 59 10 Skoda , CB 47 17 BMW 700 ,CB 53 76 Skoda Octavia .
Állami , vállalati :
AC 52 55 , AB 16 27 Warszawa , AB 40 88 kék Volga , BA 11 29 Skoda Colonial , AC 36 32 zöld Pobjeda , BA 18 23 Skoda , BA 52 65 Moszkvics , AB 42 97 Jaguar MK !! ( Ez utóbbit a Cordatic rallyn kapták lencse végre szerintem a parkolóban . Nem tudom , hogy ez ugyanaz a kocsi volt , de az após is emlitette , hogy volt a Gumigyárnak Jaguárja , amit hozzájuk , a porlasztósokhoz hordtak , de az már a hetvenes években volt .. )
Tehergépkocsik :
YA 16 72 , FB 17 83 , YB 19 27 , SA 34 83 , FA 12 93 , FB 60 80 , YB 46 04 Csepel , UA 02 82 Csepel mühelykocsi , VC 32 25 Csepel nyergesvontató , FC 18 42 GAZ 51 , FA 95 75 Rába , FA 40 49 Ifa .
Motorok : KB 77 33 Danuvia , EI 45 76 Tünde , EC 17 19 NSU 250 , EL 50 70 Pannonia , NA 00 47 oldalkocsis BSA 500 ( 1927 ) , NA 79 19 Velorex :)
Két taxi : JA 04 39 Volga , JA 06 72 Moszkvics .
Végül GA 70 32 a MÁVAÚT nyitott panoráma busza , de erről szerintem jambooo többet tud mesélni ...
Ha már FIAT 130 - hát nini, mit találtam a napokban:
Na de ez nem akármilyen autó és nem akárki áll mellette a bal oldalon. (és a kocsi mögött??????????????!!!!!!)
Ez Ferjáncz Arttila privát kocsija volt, frissen örökölve egy megyei elsőtitkártól (később dugattyú leszakad, motor belvilága pépéé varázsolódik)
Az ifjú legény pedig Walter Röhrl, minden idők egyik legzseniálisabb rali vrsenyzője és barátnője majd felsége: Monika...
Amikor meglátták Ferjáncz autóját, szó szerint leesett az álluk és Röhrl csak annyit tudott motyogni, hogy "nodehát ilyennel legfeljebb csak a pápa furtikázik".........