Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Nézelödő Creative Commons License 2009.03.08 0 0 2199
Egy kis statisztika :
1

2
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.08 0 0 2198
Egy ilyen pótba beneveznék!
Előzmény: FAV 20 (2196)
Nézelödő Creative Commons License 2009.03.08 0 0 2197

AM 1966 :

Személygépkocsik :

CM 73 09 , CM 66 36 , CL 40 35 , CG 82 48 , CL 72 72 , CG 94 56 , CM 24 06 , CM 18 12  Trabant 601 .

CF 45 59 , CM 34 60  Skoda Octavia .

CM 48 95 , CM 81 46 Moszkvics 408 . CF 24 57 , CE 67 34 Moszkvics 407 . CA 53 64 Moszkvics .

CM 88 95 Wartburg 312 , CG 71 98 Wartburg 311 .

CN 80 31 , CM 43 94 Simca 1000.

CA 37 89 Tatraplan .(felborult , kiégett . )

CN 42 29 Opel B Rekord .

CE 54 66 Ford Taunus M17 : Albert Flórián autója volt , eladó a használtautó telepen .

Teherautók : FC 74 51 Zil hókotró , YA 76 07 Garant , FA 17 00  Framo , YB 47 61 Csepel , SA 06 23 GAZ 51 , FC 49 29 Warszawa pickup .

Állami , vállalati : BA 65 58 Moszkvics 408 , AC 34 01 , AC 53 03 , AC 57 81 Warszawa , AC 99 61 Land Rover ( ! ) , AB 98 24 az Állami Biztositó Nysa mikróbusza .

Motorok : EC 86 72 , ER 07 24 Pannonia , EA 61 28 Zündapp 250 , KO 44 72 Danuvia .

XS 60 01 Egyedi készitésű motor utánfutó .

A bérautó helyzetről egy kis cikk :

 

1

Két rendszám : XX 10 01

 

2

 

XX 01 22

 

 

 

3
FAV 20 Creative Commons License 2009.03.08 0 0 2196
Ha nem látom nem hiszem el!
Előzmény: haflinger (2188)
haflinger Creative Commons License 2009.03.08 0 0 2195
Még néhány, ugyanonnan:
FE 68-70











YD 90-78













YP 30-04










XM 81-10 HK-5 pótkocsi










XA 02-87 és XI(?) 33-41
Előzmény: haflinger (2187)
P.stephenson Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2194

Rendőrmúzeum:

Mihál Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2193
Tudtommal IA se volt. Legalábbis sorrendben az első IB volt. Ki tudja miért?
Előzmény: motorkami (2192)
motorkami Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2192
Nem volt IJ, de nem volt CJ sem.
Előzmény: lassújel (2191)
lassújel Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2191

Ja és még egy dolog, amit már régóta meg akarok tudni, ha már I-s rendszámokról beszélünk.

 

Soha nem láttam IJ kombinációt. Volt ilyen egyáltalán?

 

(Egy nem hivatalos biztos: mivel már 10 éves koromban sem voltam kevésbé zakkantabb a rendszámok terén mint most, nagyanyám biciklijére papírból csináltam rendszámot. IJ-30-78):)   De valódi IJ-t akkor sem láttam egyet sem.

Előzmény: gumidani (2183)
lassújel Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2190

 

Tényleg így van:

 

Nagyapám Pannónia motorjának rendszáma: EM-16-91. 1970-es évek végén lopták el.

 

Később még egy Pannóniával volt kapcsolatom: EN-17-41. Ez a gép keresztapám apósáé volt Debrecenben, már akkor pusztult. Csak egyszer láttam (1988-1989) Nem tudom mi lett a sorsa.

 

1989 végén aztán sokévi várakozást követően a Merkur kiutalta a kombi négyütemi Wartburgunkat. Ez volt az EI-46-34. Pár hónappal később aztán jöttek az új rendszámok.

 

 

Egyébként a K-sokkal is hasonló a helyzet. Emlékszem az egyik általános iskolai osztálytársamék autójának KB-61-61 volt a rendszáma.  Azt hiszem kocka Lada volt a gép.

 

Időközben egy lepukkant lemezvillás Csepel 125-ös került hozzánk, rendszám nélkül Mindez 1990-ben volt. Évek múlva került csak elő véletlen a forgalmija, és a rendszáma: KB-61-41!Csak 20-al ment mellé:)   

 

 

Előzmény: gumidani (2183)
vadász2 Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2189
CT-50-80 Trabant 601 Universal
RA-38-37 Lada 1200
/Robog az úthenger/
haflinger Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2188
Egy kuriózum, az YC 50-79 rendszámú csuklós Csepel.
haflinger Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2187
És hogy valami újat is hozzak, pár szkennelt kép régi Volán újságokból:

FG 55-07 ZIL















FI 79-67 IFA











YC 45-97 Robur












YD 81-59 Tatra











MA 24-90 és MA 37-33
haflinger Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2186
Bár járt már itt, de ha már egyszer az IR-es rendszámok kerültek szóba, akkor legyen még egy kép az öreg Zsigulinkról :-)
motorkami Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2185
A nem rendezett vámállapot az rendezett volt, úgy hívták, hogy vámelőjegyzésben kezelt.
Egy talán 1947-ben aláírt nemzetközi megállapodás alapján az aláíró országokban - így Magyarországon is - minden olyan gépjárművet, amely az ország területére lépett vámelőjegyzésbe vettek. Ez nem igazán tudatosult az emberekben, mivel semmilyen adminisztrációval nem járt.
Abban az esetben viszont, ha a gépjármű tartózkodása a 3 hónapot meghaladta, akkor már nyilvántartásba vették és ilyenkor kapott belföldi rendszámot, de el lehetett kerülni a belföldesítéssel járó vámfizetést. Természetesen, mikor a belföldi használat célja megszűnt, ismételten ki kellett vinni az országból.
Gondolom a Steyr-Puchot is, meg a Coopert is valami ilyen konstrukcióban hozták be. Akkor még az IR-t használták ilyen célra, később azt hiszem a szimpla Z-t. Arra emlékszem, mikor a Hungarocamion nagy tételben vitte Németországból a Mercedes teherautókat lábon Irakba, azoknak magyar Z-s rendszámuk volt.
Előzmény: gumidani (2183)
gumidani Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2184

EI 13-33

EI 12-33

Előzmény: gumidani (2183)
gumidani Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2183

Úgy vélem, hogy az IR rendszámok első alkalmazása (valamilyen nem rendezett vám-állapot)  csak csekély részt vehetett igénybe a számsorból. Aztán, amikor az I betűs rendszámokon volt a sor, akkor kiadták magángépkocsikra a maradékot az IR-ből.

 

Egyébként régebben a szóló nagymotorkerékpárokon volt E betűvel kezdődő rendszám. Egyre konkréten emlékszem: EJ 43-44 Pannónia kb 1963.

Azután jóval később az egész E sorozatot kiadták magán-személygépkocsikra. Kb. 1988-90 környékén. Konkrétan emlékszem az EI 13-33 Wartburgra. 

Előzmény: motorkami (2182)
motorkami Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2182
Nem volt még ilyen.
Ezzel együtt megjegyezném, hogy az a kombináció, amit kétszer adtak ki, vagy alakjában vagy színében mindig különbözött. Pl. a K-s sorozat (kismotor) négyzetes volt, majd személyautón hosszú.
Előzmény: Nézelödő (2180)
lassújel Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2181
Gödöllői fogás 2008-ból:
Nézelödő Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2180

Az IR 01 01 - et már a ' 63 AM - ben is megtaláltam , de rosszul lehetett látni , azért nem írtam be . A Mini , amire te gondolsz szerintem , az pedig már a ' 64 - es AM ben is benne van :

 

 

1

 

 

Már rég meg akartam kérdezni , a táblázatodban van már olyan konkrét  rendszám , ami két ( régi és újabb ) járműhöz tartozott ?

Előzmény: motorkami (2175)
engé68 Creative Commons License 2009.03.06 0 0 2179
Te fogalmaztad meg pontosabban, amit írni szerettem volna, hogy a lámpa csak a jéghegy csúcsa, aki ilyet elkövet, az minden bizonnyal egyéb gazemberségre is képes, lehetnek még ebben az autóban meglepik :-)
Előzmény: 504LACI (2176)
motorkami Creative Commons License 2009.03.06 0 0 2178
Igen, ez működhetett jó kapcsolatokkal meg csúszópénzekkel Pesten.
Én meg Nagykanizsán félórákat vártam egy tárcsahangra, ha Pestre akartam telefonálni.
Előzmény: 504LACI (2177)
504LACI Creative Commons License 2009.03.06 0 0 2177
Ez így nem igaz, a hatvanas években is volt hozzá alkatrész, meg később is. Meg kellett találni a forrást, ami nem feltétlenül hazai volt. Tudok ebből az időből osztrák alkatrész számlát mutatni. A hetvenes években sem javult az itthoni készlet, legfeljebb a Ráday utcai Autókernél bővült némileg a kínálat. Apám gyakran megfordult ott, ami meg nem volt azt behozatta kintről, vagy a Hullay Jenő úti bontóból vadászott.
Az tény, hogy olcsóbb volt megtákolni a vasat valami épp beépíthető szoci alkatrészből, de aki akart az be tudta szerezni a gyárit is.
Mi is alakítottunk át fékrendszert mert valami olcsó munkahenger majdnem jó volt, és raktunk össze akkoriban BMW motort nagypolszki csapszegekkel mert épp tizedéből megvolt mint a BMW és méretre stimmelt.
Szóval tákolások akkoriban is voltak, és külső átalakítás is, hiszen kevesen akartak kintről alkatrészt hozatni. Építettünk be Volga első lámpákat és első indexeket 1958-as Opel Rekordba, egyszerűen csak az ára miatt, a negyedébe se került mint a Bosch. De hozattunk kintről NSU 1200C-hez tömítésgarnitúrát, mert azt nem lehetett pótolni semmivel, itthon meg ma sem tudja senki a megfelelő minőségben legyártani.
Úgyhogy senki ne mondja, hogy itthon nem lehetett nyugati autóhoz alkatrészt szerezni, csak drága volt.
504LACI Creative Commons License 2009.03.06 0 0 2176
Lehet innen is nézni, de ez a világ már elmúlt. Lámpák nélkül lehet hamarabb elkelne, mint így tákoltan.
Előzmény: Nézelödő (2165)
motorkami Creative Commons License 2009.03.06 0 0 2175
Ez nekem új, de így kell lennie, mert ezt a rendszámot már 1965-ben kiadták. Van ilyen rendszámmal egy Mini Cooper is ebből az évből. A többi I-s pedig csak 1971-ben jött.
Hm, mindig tanul az ember.
Előzmény: Mihál (2172)
dutrancs Creative Commons License 2009.03.05 0 0 2174
Szerintem is ,amikor az I-sek odaértek megkapták társnak az R bötűt!!
Előzmény: gumidani (2173)
gumidani Creative Commons License 2009.03.05 0 0 2173
Aztán később persze kiadták normális kocsikra is. Ennek a kocsinak ez az első (és gondolom, hogy egyetlen) rendszáma.
Előzmény: Mihál (2172)
Mihál Creative Commons License 2009.03.05 0 0 2172
de Ideiglenes Rendszám jelentésben is értelmezhető
Előzmény: Mihál (2171)
Mihál Creative Commons License 2009.03.05 0 0 2171
IR = idegen rendszám, kb. olyasmi volt mint később a VÁM rendszám.
(Akkoriban I-betűs más nem volt, mint ahogy D-ből is csak DT volt.)
Előzmény: Nézelödő (2164)
motorkami Creative Commons License 2009.03.05 0 0 2170
Lényegesen kevesebb volt az autó, nyugati meg pláne nem volt.
Sőt, akkor még a vonat jó alternatívája volt az autónak!
Ilyen ponton lehetett vagy 5 az országban, én egyre sem emlékszem az ismeretségi körömben.
Donorra nem vadászott senki, egyszerűen nem volt meg annak a kultúrája, hogy régi autót gyűjtsünk.
Az összes autószerelő (maszek is) elhajtott, ha meglátott egy ilyen romot. Otthon meg nem volt megfelelő szerszámozottság (hegesztőtrafó, flex, de még villanyfúrógép se nagyon), amivel neki lehetett állni. Az alkatrészcserét még csak-csak megoldotta az ember (cseréltem én Trabant hengert árokszélen), de mai értelemben nem beszélhettünk restaurálásról.

Örüljünk, hogy életben maradtak ezek az autók.
Előzmény: engé68 (2168)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!