Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385883

 

Vannak országok ahol már csak az elektromos fűtést engedik újépületekbe....

 

Svédországban immár vagy 40 éve.

Mert a buta fejükkel kitalálták, hogy annál jobb hatásfokú hőtermelés: NINCS (a nagyvárosok levegőminőségéről már nem is beszélve).

 

Ráadásul semmivel nem lehet olyan precízen szabályozni a fűtés-igényt, mint elektromosan (pláne a mai világban, amikor nem csak ON-OFF szabályzások vannak, hanem akár PID-szabályzás is rendelhető akár minden helyiség fűtőtestéhez külön-külön.

.

Előzmény: szilvatövis (385856)
Auralianus Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385882

Sokkal inkább az a baj, hogy a repülést a hajózást és a vasúti-közúti közlekedést nem is vagyunk hajlandóak másként értelmezni, mint
x milliárd tonna áru + ember y milliárd km-en keresztül folytatott folyamatos mozgatását "ami nélkül nem lehet meglenni".

 

Pedig lehet. Lásd COVID. Mivel nem civilizációs kényszer van a röpködés a hajózás és a közóti-vasúti szállítás, jelen volumenére és formájára
hanem gazdasági szempontok mentén indokolt fogyasztói igény, ezért nem a megoldás problémás, hanem a modell fenntartása.

Azon persze elkezdhetünk fingreszelni a röpködés és a hajókázás mekkora hányada civilizációs kényszer, csak zéró értelme van, mert a
minket körbevevő valóságot nem érdeklik a gazdasági szempontok. Aki nem hiszi, annak semmi más dolga nincs, mint tovább élni és csak

nézni ami történik.

 

Előzmény: advocatusdiaboli (385879)
Salvor2 Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385881

After 12 Years Of Deliberations, ECHR Concludes Georgia Began Hostilities Against Russia In August 2008

 

A globalis propagandagepezet vegighazudta az elmult 12 evet az ellenkezojerol.

Igor Castillo de Muerte Creative Commons License 2021.01.24 0 1 385880

Szerintem te azt nem érted meg, hogy Musk álproblémára szállít álmegoldást. Persze, nagyon trendi, meg kajálják a népek, de hogy hogyan tovább, ha az autók felét hirtelen leváltanák dodzsemekre? Arra is lesz varázsigéje: akkuforradalom! Akkor, ha az akksik kapacitását meg tudnák duplázni azonos ár mellett, lenne értelme. Így csak látványos fingreszelés folyik, bár én inkább arra hajlok, hogy a fogyasztói társadalmat kell etetni valamivel, mert az emisszióra nem ez a megoldás.

Előzmény: Future181 (385846)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.01.24 0 3 385879

Nem, az a baj, hogy nem. Teljesen egyértelmű, hogy a kémiai elven működő akkukra építve sem a repülés, sem a hajózás, sem a vasúti-közúti nehéz és távolsági teherszállítás problémáját sem lehet orvosolni.

Ahogy akkukra építve nem lehet évszakos energiatárolást sem megvalósítani. Még napi szintűt sem nagyon, leginkább "simításra" alkalmasak ezek a sztochasztikus megújulók mellé. És ott is csak a leggazdagabb országokban - a költségek miatt.

 

EZ NEM MEGOLDÁS, és nem is lesz az. Zsákutca, hibás irány. Újra kell pozicionálni az egészet, új prioritásokat kijelölni. És ez azért fontos, mert - mint már sokszor leírtam - a fenntartható/felskálázható tiszta energiatárolás/termelés végül kialakuló technológiáitól függően simán kiderülhet, hogy az EV zsákutca, nem célszerű irány, ami el is hal majd.

Előzmény: _Berci (385859)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385878

....jah.... de a csávó nőtt azért a szememben, mert egy fenéket fog az kifizetni 100 millió dollárt (((-: viszont igen, latba vetette a tekintélyét, népszerűségét és megmozgat vele valamit. (-: szóval, hurray Ellon! 

zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385877

...az csak nem nem növelné de nem is csökkentené a légkörben a szén-dioxidot.

De létezhet ami valóban növeli a tengervíz szén-dioxid nyelését a hidrogénkarbonátot meg megeszik pl az éhező korallok.

Csak az korlátozza amennyi vizet használnak  főleg a közel-keleten, évi több milló tonna már a só felesleg ott és most exponenciálisan növekedik, a donaucham éve körül már nem győzte gyártani a membránt. Izraelben tengeröblökből már döglöttek ki a halak annyire növekedett a só koncentráció ott. Hatalmas beruházások kellenének újra, bevezetni vlahová messzebbre, dögöljenek meg ott.

A másik meg a pvc ami felveheti a klórt, 60% az, így a pvc mint ha szén-dioxid tároló lenne. oké, egyszer kijön az belőle és a klór megtalálja párját a nátrium iont, de az évszázadok múlva lesz.

Előzmény: szilvatövis (385870)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385876

Vitorla? igen...hogy is van Petőfinél? "sűlyednek a pokolra, az árbóc és vitorla..." ? Frászt! ez kell következzen attól tartok. De komolyan? Árulja már el valaki, hogy 

MI A JÓFENE FOLYIK MÁR ITT?

 

Ez még is csak egy médiumban jelent meg, hogy szénnel csinál vasat, a baktérium meg megeszi a szén-dioxidot. És ez komoly? Örökmozgót finaszíroz valaki vagy valami? Írogatom ide fásultan, hogy hát izé meg mizé...

a probléma nem műszaki hanem társadalmi,

de néha csak kiakadok egy egy efféle hírtől. Mi a frász lesz így velünk?

Előzmény: rev251 (morális hulla) (385873)
bz248 Creative Commons License 2021.01.24 -1 1 385875

A szelturbina altal termelt arammal hajtjuk a ventillatort ami fujja a vitorlat?

Előzmény: rev251 (morális hulla) (385873)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385874

Az atomhajtással akár versenyképes és tényleg kivon szén-dioxidot a légkörből, feltéve ha napenergiával állítják elő az ivóvizet.

Tehát csodát nem tud egy zöldkomcsi se tenni, ha már energia van akárhogy is ki lehet vonni a szén-dioxidot, csak próbálnám okosan bepuzzlezni az iparba, ami a kényelmünket szolgálja.

Előzmény: szilvatövis (385870)
rev251 (morális hulla) Creative Commons License 2021.01.24 0 1 385873

A hajóra rakott áramtermelő szélturbinánál egyszerűbb módszer is van.

Vitorla.

Előzmény: szilvatövis (385870)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.24 -1 0 385872

Nem eszel disznót, nem eszel csirkét? A terjesztés volt a lényeg, ahoz kellett az ember és technikája a rengeteg repülőgépbe a rengeteg olaj. Így lett elintézve ez a Föld az élővilág 3 milliárd éves történetében sose látott jelenség, hogy 1 db vírusfaj ekkora területen ekkora példányszámmal van jelen. E nélkül ha tényleg úgy történt, hogy talán tényleg Kínában 50 évvel ez előtt egy denevérben megszületett, ott ette volna meg a fene ahol van. Ilyet csak az ember tud, de nagy kár volt megcsinálni az már biztos, dehogy fog ez eltűnni az oltakozástól, ha nyugton maradunk majd 15 év alatt megszelídül Ő is.

Előzmény: ,m,1710 (385869)
Future181 Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385871

Van már 4 ezer dolláros Ev is, Kínában, a legnépszerűbb típus is kb, ennyibe kerül.

Előzmény: ,m,1710 (385864)
szilvatövis Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385870

A hajók relatíve kis akkukapacitással, vagy segédmotorral ellehetnének, ha felraknának rájuk egy-két szélturbinát.

Előzmény: zöldkomcsi: (385866)
,m,1710 Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385869

Ha kinába vietnámba leszoknának arrol, hogy MINDEN állat ehetö, akkor nemkellene korona virusozni a világnak

ughogy a co2 mizéria kismiska ehhez (ahogy mondják)

zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385868

Látod, ilyenekkel nem lehet versenyezni, ezektől szokott felmenni a vércukrom. de komolyan? ez hülye? ezek kapnak forrásokat?

 

A LanzaTech által kifejlesztett egyik technológia például baktériumok segítségével alakítja üzemanyaggá az üvegházhatású gázt. A bioreaktort CO2-intenzív iparágak, így a cementgyártás, a finomítók, a vas- és acélgyártás, a petrolkémia, a kőolaj- és földgázfeldolgozás és más területek számára fejlesztették. A folyamat során a baktériumok feldolgozzák a széndioxidot, az így születő etanol pedig számos termékké alakítható.

 

Esze áll meg az embernek tőle.

Előzmény: kobab (385861)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385867

Nézem a twitterét, jövő héten állítólag lesz konkrét.

Előzmény: kobab (385861)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385866

Nem, így ahogy van is, sőt valamivel olcsóbb lenne elektromos mint akár pakurával, de csak így, egy tágabb ipari együttműködésben. Ui. 2 dolog korlátozná, az ivóvíz előállítás tengervízből a másik pedig a pvc gyártás. Tehát az olcsóság csak fikció, mert az fizetné aki vizet iszik és aki pvc-t használ, de olyannal nem számolva, hogy azok árát megemelve a jelenhez képest

Előzmény: szilvatövis (385865)
szilvatövis Creative Commons License 2021.01.24 0 1 385865

A hajók, repülőgépek, kerékpárok nem fizetnek közterheket, ezért előnyt élveznek.

Ha a hajókra is rávernék a környezetterhelési díjakat, hamarabb elektromosítanának.

Előzmény: zöldkomcsi: (385860)
,m,1710 Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385864

A probléma az, hogy a aku auto nem a csorik játékszere, de nekik is kell közlekedni, a világ nemállhat le

 

aku autok lesznek millio számra, de MIÉRT ne gyártanának benzin meg dizzelest? ezek manapság már olyan tiszták, hogy ...

nemszabad bedölni a bulvárujságoknak, meg egyegy heves Audi gorénak hiszen ezek jönnek menek, ezt a kérdést a piac dönti el

 

Előzmény: Future181 (385851)
kobab Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385863
Előzmény: kobab (385861)
kobab Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385862

BUÉK Berci, pont a világ problémáját nem oldja meg az EV, de örülök, hogy legalább így gondolkodnál. 

Előzmény: _Berci (385859)
kobab Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385861
Előzmény: zöldkomcsi: (385860)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385860

Energiasűrűséget hányszorosára sikerült most növelni? Miért nem elektromos szállítójárművek, hajók, stb járják a világot?

 

Hajót az tényleg meg lehet oldani, de csak azt, lehet akkora energiasűrűségben tárolni áramot ami úgy harmada talán fele a gázolajnak. Csak éppen ez is komplikáltabb, a tengervíz sótalanítással lehet arányos.

Előzmény: mica-r (385824)
_Berci Creative Commons License 2021.01.24 -3 0 385859

 

A globális CO2 kibocsátás néhány százalékáért felelősek a közúti személygépjárművek

 

De nem csak az letezik! Ha a "nagyvilag" elfogyaszt ~100 mbpd olajat (az ~36 milliard barrel/ev, ami 5-6 milliard tonna/ev) ... annak ~70%-a a vilag mobilizaciojaba megy (az ~4 milliard tonna olaj), ami ~12 milliard tonna CO2-t jelent evente, akkor azt lathatjuk, hogy a vilag CO2 termelesenek az ~1/3-a a mobilizaciobol szarmazik) ... ugyhogy tessek mindharom kategoriat figyelembe venni (1. szemelygepkocsik, 2. tehergepkocsik, 3. aruszallito kamionok ... amelyek összessege adja a 12 milliard tonna CO2-t). Ehhez jön meg a hajokazas, a repkedes, vonatozas CO2 resze. Ezen tenyezöket sem lehet (es nem is szabad) elhanyagolni ...

Pl. most indul az elsö jarat, ahol egy Boeing repülö biofuel-lal repked ... vagyis van/lenne/lehetne megoldas meg erre is ...

 

Előzmény: advocatusdiaboli (385840)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385858

Türelem, a járvány 10-15 éve alatt nagyon sok minden változik meg.

Előzmény: ,m,1710 (385849)
szilvatövis Creative Commons License 2021.01.24 -1 0 385857

Most is vállalnak az elektromos autók használatakor közterheket, mint általában minden más.

 

Előzmény: kobab (385817)
szilvatövis Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385856

Vannak országok ahol már csak az elektromos fűtést engedik újépületekbe....

Előzmény: kobab (385853)
kobab Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385855

Kerékpárral járok, még az V. kerületben is vannak pontok, ahol érzem hogy "szeméttel" gyújtottak be.

Előzmény: Future181 (385850)
kobab Creative Commons License 2021.01.24 0 0 385854

Persze a légmozgásnak nagy szerepe van, úgy kellene tervezni a városokat, hogy az átszellőzést segítse.

Előzmény: kobab (385853)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!