Ehhez kapcsolódóan április 9-én 18.órakor a "ház" II. emeletén KEREKASZTAL beszélgetés lesz:
Kerekasztalunk résztvevői közösen azt kutatják, hogy az impresszionizmus a képzőművészet határain átlépve hogyan jelent meg más művészetekben is. Hiszen az "impresszionizmus" fogalma akár ilyen tágan is értelmezhető, előtörténete és hatásai a szűk értelemben vett impresszionista mozgalom keretein túl egyaránt messzire nyúlnak. Ezekről a kérdésekről, valamint számos egyéb kultúrtörténeti érdekességről irodalmi és zenei illusztrációkkal fűszerezve hallhatunk majd vendégeinktől:
Angyalosi Gergely irodalomtörténésztől, Mácsai János zenetörténésztől és Szabó László művészettörténésztől.
A beszélgetésben szó lesz a magyarországi fejleményekről, mellette azonban természetesen óhatatlanul szóba kerülnek majd a nemzetközi művészet összefüggései is.
A 46 éves szabadkai Jancsó Tamás zenei szótára szerint:
"Az impresszionista zene úgy hangzik mintha ködben játszanák."
Szavazzatok a dizájnjaimra, ha lehetséges! Igazán nem rondák. Tényleg. Köszi előre is.
http://www.kawasaki.hu/ER-6n#/yourgallery/paintermezzo3
és
http://www.kawasaki.hu/ER-6n#/yourgallery/paintermezzo2
és
http://www.kawasaki.hu/ER-6n#/yourgallery/paintermezzo
és
http://www.kawasaki.hu/ER-6n#/yourgallery/paintermezzo4
Szeretném lehagyni az első helyen állót, akinek 8-9ezer szavazata van.
Krisztus az Olajfák hegyén Tempera, hársfa, 159,2 x 80 cm
Keresztény Múzeum, Esztergom
A Szentírás szerint miközben Jézus Atyjához imádkozott elfogta a halálfélelem, és verejtéke vércseppként hullott a földre. Tanítványait, akiknek meghagyta, hogy a hegy tövében várják és imádkozzanak, elnyomta az álom. Mindezt igen hűen ábrázolja a festő. A bánat színébe, lilába öltözött Jézusnak megjelenik az égi küldött kezében a szenvedés kelyhével. A kedvenc tanítvány, János köpenye piros, azaz a szeretet színe. Mögötte alszik Jakab, előtte Péter, aki az előtűnő alárajzolás szerint eredetileg kardján tartotta kezét. Lábánál újra feltűnik a Vizitáció-tábláról ismert szamóca. Jézus háta mögött már az elfogatás jelenetét vetíti elő a kertkapun belépő sereg.
A festmény az eredeti oltár bal oldali merevszárnyának alsó képe lehetett. Mai állapotában csonkított, jobb oldala ép.
Húsvét közeledtével és a nemrég látott El Greco kiállításra emlékezve ideidézem azt a festményt, melynek címe egy Beethoven oratóriumé is. http://www2.szepmuveszeti.hu/sp2.htm
Valóban jó lenne egy Schiele ésKokoschka műveit nagyobb tömegben látni Budapesten, bár azért ez az, amit a legkönnyebben elérhet az, aki mindenki meg akarja nézni e két mester műveit. Bécs közelebb van mint Szeged.
Pl. Muchát vag Moreaut nézni nehezebb lesz, ha ezt kihagyjátok, úgyhogy menjetek a Szépműbe! :))
A Hodlert meg bánhatja, aki nem látta. Az utóbbi évek legnívósabb kiállítása volt hazánkban, és még csak sorállni se kellett, mint Monet-ért vagy Van Goghért.
Kedves cvet, nekem úgy tűnik magángyűjteményben van, életműkatalógus száma: D 2085.
Schiele több portrét is készített Schönbergről, és persze sokszorta jobbakat, mint Schönberg saját magáról.
Ám ha érdekel, Schönberg önarcképet is nézhetsz most az MNG-ben.
Malador26 zenés összeállításában a közel 50 festmény között a ma 27 éve elhunyt Bernáth Aurél képei is láthatók. A zenét Phillip Glass minimalista hangjaiból vette. Aki ráismer a zene pontos eredetére, írja be ide!
Judith Lyster's laughing Self-Portrait circa 1630 becomes a parody of Franz Hals' The Merry Luteplayer and his more bucolic paintings. Here she is playing at being an artist in drag whilst being an artist in her own right as she paints a jolly fiddler. It is as if she is saying to you: "You didn't expect me to be sitting here painting before you." Lyster was once thought to have painted most of Hals' paintings and was reputed to have been Hals' mistress. During the late 1930s, at the height of the 'forgeritis' mania, Hals' painting of The Merry Luteplayer was offered for sale by a famous art dealer as a painting by Judith Lyster. She seems to be having the last laugh on us all as if she has some strange secret. Could it be that she did not paint this 'self-portrait' - but it was, in fact, painted by Franz Hals depicting his pupil-mistress?
Vidám társaság
Koncert
Ki tud erről a festőnőről többet? Számos képe van a neten J. Leyster néven.
Riccardo Vines Roda zongoraművész /70x100 cm/ - 1914
Rippl-Rónai József olajfestménye /Kaposvárott/
El ilerdense Ricard Viñes (1975-1943) estudió en París con Charles-Wilfrid de Beriot y estableció relación con los principales artistas de la época. Estrenó algunas de las más conocidas partituras de Debussy o Ravel y las Cuatro piezas españolas de Falla. Grabó nueve discos de 78 revoluciones entre 1929 y 1936. Precisamente, el valor de este compacto es restituir aquellos registros. Pese a la fritura y al hueco espectro, un oído avezado podrá calibrar el delicado y variado ataque, el medido y elegante fraseo, las finuras dinámicas y el acento. Las interpretaciones de La soirée dans Grenade o Poissons dor de Debussy, de fragmentos de Cantos de España de Albéniz o de una selección de El amor brujo de Falla y de otras piezas certifican la altura del empeño; un testimonio rescatado del túnel del tiempo. /Arturo REVERTER/
Berkes Béla id., cigányprímás, *1859, +1935. A millennáriumi idők egyik legkedveltebb fővárosi muzsikusa volt. Rudolf trónörökös is szerette a játékát, Delibes és Massenet francia zeneszerzôk elôtt is játszott. Megjárta a Ny-i metropolisokat, Viktória angol királynő jubiláris ebédjén is ő muzsikált, (1887).
Szeretettel invitálom Önöket a KOGART Baráti Kör március 6-i estjére. Különleges élményben lehet majd részünk, hiszen a képzőművészet remekeinek otthont adó térben következő vendégünk arra vállalkozik, hogy a muzsikus módján és a zene sajátos eszközeivel lebbentse fel előttünk a fátylat a művészi alkotás néhány titkáról:
TEREMTÉS II.– Zenés gondolatok Szalay Lajos GENEZIS c. albumának rajzai kapcsán.
A Genezis album képei által ihletett rendezvénysorozatunk második részére 2009. március 6-án, pénteken 19.00 órakor kerül sor.
Ez alkalommal Pavlovits Dávid gitárművész és zeneszerző <http://www.pavlovits.com> a Teremtés és a kortárs zene összefüggéseinek feltárására tesz kísérletet hangokkal és szavakkal.
Mikor kisebb dombra érek, és a nagy csöndben szétnézek a tájon, valami azt súgja, hogy nem látok és nem hallok mindent. Idill, de csak látszólagos. Valami hiányzik, amihez nincs meg minden érzékem. Pedig biztos vagyok benne, hogy ott van előttem, látnom kellene, és hallani a levegő hangjait."
Podmaniczky Szilárd A Magritte-vázlatok című könyvét Földényi F. László és Kurdy Fehér János mutatja be. Február 24. 19 h. Bp. XII. Nyitott Műhely, Ráth György u. 4., a Déli Pályaudvarnál