csíkos-háTTút az zavarhatta meg, hogy sajnos a NEM szabványban gondolkodik. A harmadik képen látszik, hogy hogyan tud jobbra-balra mozogni. A NEM kupplung befogóhoz vagy a kinematika, vagy a kengyel engedi az elmozdulást.
Az utolsó képen jól látszik hogy van a kocsin egy kis fül, ez a kocsi közepe felé kb. ugyanolyan hosszú mint amennyit kilóg. A kilógó fülecske szélessége egyezik a normál coupler pocket szélességel és töképetesen középen is van így ezt használtam kiindulásnak. Vastagsága pont 0.5mm így könnyű is volt feltölteni a mögötte lévő helyet 0.5mm vastag sztrirol lappal a bolster-ig. Ezután még egy 0.5mm vastag lapot ragasztottam rá, hogy a megfelelő magasságba keruljön a coupler, majd a két oldalt ragasztottam rá.
Ezeket a kocsikat egyszer már megberheltem, akkor a forgóvázról levágott pocket-et használtam, most hogy róbertke megemlített elővettem megnézni, hogy miért is nem volt az jó. A kis fülecske volt a hibás, azt ugyanis rajta hagytam a kocsin és mögötte kiszinteztem, hogy vízszintes legyen, csak így túlságosan lentre került a coupler. A fülecske lereszelése után jó lett volna úgy is :(
A sárga alvázzal szerencsém volt mert azon már csavar fogta a forgóvázat, a feketén még a bepattintós volt. 1.5mm vastag sztirol lap darabkákból egy kis tornyot ragasztottam össze amit később hengeresre reszeltem, beragasztottam és kifúrtam.
Ha én modellhű iparvágányt építek(majd egyszer), akkor ott a legkisebb mérethelyes ív sugara H0-ban 2000 mm -nél fog kezdődni,
ami 174 méternek felelne meg, Két viharvert 100.000 éves Mehano Hopper kocsinak az alváza ilyen kis íven a büdös életben nem fog sehogysem összeérni, a kapcsolóik nem fognak megfeszülni. Ja, 30.000 gallonos tartályt meg nem fogok gyűjteni.
Általánosnak mondható az a gyakorlat, hogy a kocsikon átszerelik a forgóvázról a kapcsolót az alvázvégre, ha valaki feljavítja vagy modernizálja a kocsit.
Gyártják is hozzá az átépítő cuccokat.
A forgóvázkapcsoló óriási hátrányát hosszabb vonat tolásakor érzem, különösen horn hook esetében.
Szétfeszítik egymást a forgóvázak, és szinte mindenen kisiklanak.
Ha az alvázvégen van a kapocs, nem erőltetik a forgóvázat semerre sem.
Az élethűségen és ezen kívül, más előnyét nem látom az alvázvégre történő átépítésnek.
Nem véletlenül van a forgóvázon a kocsikapcsoló. Ugyanis így a szűk ívekben is együtt marad a vonat. Ha teljesen mereven és/vagy kinematika nélkül szereled fel, akkor ki fogják dobálni egymást a kocsik ívben.
Régebben amit beraktam videót, hogy a Csávó levágja a kuplung befogót a forgóvázról és az alvázra rakja? Mert én a Mehano kocsiknál tervezem így az átépítést tavasszal.
Ugyan tudom, hogy ez nem főleg adás-vétel topic, de mivel a téma annyira speciális és kis közösséget érint itt "nálunk", hogy úgy döntöttem, itt próbálkozom. Vásárolnék H0 méretben Märklin California Zephyr készletet. Analóg, vagy digit-hangos verzió is érdekel. Nézegetettem az E-bay-en is, de először itt próbálkoznék, hátha meg tudom oldani határon belül is. Ajánlatokat a winky80@gmail.com címre várok. A kép a NET-ről származik (mivel keresem, így saját fotóm nincs :-) ).
20perc alatt kicserélik a két tengelyt, semmi "fölösleges" csavarkötés , és ahogy lábbal berúgja a rugót a helyére, gondolom, a törött rugót is ki lehetne cserélni közben.
Igen Bowser, nekem csak egy van, lehet hogy szétszedték a 3-as pakkot.
Szépek a forgóvázai a Bowser kocsiknak, főleg a rugókat találták el sokkal jobban mint a többi cég. Kit formában már rég nem találkoztam a kocsikkal, csak sokkal drágábbért r-t-r formában (igaz nem is kerestem annyira).