Ott a kezében egy vadiúj gép aminek a szenzorát és felbontását reklámozzák orrba-szájba, erre mit fényképez vele? Teljesen részlettelen tárgyakat az asztalon. Hátesszüje.
De, az állóképek által támasztott minőségi követelmények versus elektronikus zár még nem teljesen oké, mert lényegében minden nagyobb érzékelős kamerában mechanikus zár van. Ezt írtam az előbb is.
Mondom, a Pana évek óta bemutatta a megoldását, a RED pedig már alkalmazza. Két (vagy három) expozíció kérül, a második az első záridejének 100-ad részével, ami észrevehetetlen. A dolog bevezetése állóképnél azért késhet, amiért a mechanikus zár is megvan még. A fuji S+R megoldása pedig picit helypazarló.
Nincs kényszer, nem rakják be a gépekbe. Lényegében semmit.
Valaki igazán megoldhatná végre, hogy az amúgy beégő részek tónusa is megmaradjon. Nem is kell túl sok fény hozzá, trükközhetnének valami 2. érzékelővel és félig áteresztő tükörrel, vagy mittudom én..
A Pana legalább 3 éve mutatta be a saját HDR megoldását, de nem lett belőle termék. A RED azóta alkalmazza. Semmi nyoma, hogy a Pana foglalkozna vele, még a profi m4/3-os videókamerájában sem.
"Mindig csak annyi fejlesztést raktak a következőbe, hogy érdemes legyen lecserélni az előzőt, "ugrás" egyiknél sem volt. Ráadásul jó sűrűn követték egymást."
Az ugrást nem értem, ez alatt mit értesz?
A sűrű fejlesztés amúgy vicces dolog:
1,5 évente jön ki a belépő DSLR, nagyjából 220e HUF körül kezd. Ha most az 5D mark III megérkezik közel 4 év után, akkor azok járhatnak jól, akik ebben az időszakban nem vettek belépő DSLR-t, mert az állandó váltás pont annyi összeget emésztett volna fel, mint egy új, belépő fullframe DSLR ára.
Ebben kár reménykedni. A "high" dynamic range itt annyit fog jelenteni, hogy a 12 megás szenzorhoz képest egy picit jobb a 16 megás. Semmi másra ne számíts.
Szomorú világ ez. A kereskedelmi haszonelv diktál, nem a felhasználói igények.
Minden konstrukcióról le akarják húzni a rókabőrt.
Elég végignézni a Canon belépő kategóriás gépeit:
300D-350D-400D-450D-500D-550D-600D
Mindig csak annyi fejlesztést raktak a következőbe, hogy érdemes legyen lecserélni az előzőt, "ugrás" egyiknél sem volt. Ráadásul jó sűrűn követték egymást.
MILC téren más a helyzet. Ami az egyik cégnél jó, az a másiknál rossz (vázméret, kereső, lapka, AF-rendszer, képfeldogozó szoftver, objektív-kínálat..stb...)
Olyan, mintha megegyeztek volna egymás között: - nehogymá "tökéletes" renccert dobjon ki valaki ki, mert akkor mi lesz a többiekkel? -