Elnézést a két n-ért! Azért nyitom a topikot, mert rövid tevékenysége alapján - szerintem - leszögezhetjük: az államtitkár asszony sok vidám percet fog szerezni nekünk az elkövetkezendő 1-2 évben. Tovább nem sajnos.
Erről szóljál Orbán Viktor miniszterelnöknek is. Az még hagyján, hogy fészbúk oldala van, de a fenntartására a mi pénzünkből költ. ( Állítólag havi 500 eFt-ot).
A tárolt adatok és azok felhasználása fölött semmi joghatálya nincs a magyar törvényeknek
Komoly visszaélésekre ad lehetőséget, melyek rendszeresen meg is történnek
Olyan adatok, kapcsolatok is megjelenhetnek rólad, amiket:
- nem akartál nyilvánosságra hozni
- nem igazak
- nem igazak és károkat is okoznak neked
Összekeveredik a munkád és a magánéleted, ami pedagógus esetében megengedhetetlen
Összekeveredik a munkád és a diákjaid magánélete ami szintén megengedhetetlen
Bratyiba kerülsz a diákjaiddal amiből eddig csak baj volt
Kizársz embereket (diákokat) a hivatalos kommunikációból azzal, hogy az osztály fészbúk oldala a "hivatalos" csatorna, holott törvényileg sincs rendben, hogy egy külföldi fennhatóságú szerveren tárolt adatok jelentik egy magyar, állami hivatalos csatorna alapját
egyrészt a kollegák sorolták itt az előnyöket, úgyhogy semmi akadálya a listádnak. másrészt meg te, és a te több pontos válaszaid, ne röhögtess már. ezer éve tartozol az oktatás átalakításának előnyeivel, amiről már rózsa asszony is tudja, hogy hátrányok, sőt már akkor is tudta, sőt, harcolt ellene.
Mi még a hagyományos naplót használjuk, pedig az elektronikus formának rengeteg előnye volna. Sajnos többségben vannak nálunk a régi bútordarabok, nem szeretnének váltani. Míg a kormány kötelezővé nem teszi.
Ha már napló, előző tanévtől jöttek be a csoportnaplók. Nálunk ugyebár nívócsoportban zajlik az oktatás matekból, magyarból és angol nyelvből. Mindennek a következménye az lett, hogy november elejétől - írd és mondd - 38 csoportnaplót kellett indítanunk. Érkezett majd' ennek duplája, hogy idei évre is jussék belőle. Ügyesen megoldotta ig-helyettesünk, kb. tucatnyi külön naplót indítottunk, a többi ment a rendes osztálynapló után, 2-3 adagokban. A júniusi adminisztráció persze így is élményszámba ment.
A csoportok közti szükségszerű átjárás így persze tovaszállt.
Szerintem meg legyen. Emlékszem, amikor a számítógépet, majd a netet magát is az ördög művének tartották egyesek. Jómagam azt hajtogattam, hogy nekünk kell megmutatni, hogyan lehet ezt az emberi kiteljesedés (most nem találok jobb kifejezést) szolgálatába állítani, ha mi nem, akkor kicsoda.
A FB nagy lehetőségeket rejt, természetesen én is ott vagyok.
A közösség építésének, az információ megosztásának teljesen új terepe. Ráadásul kiderülhetnek ott olyan dolgok, amikről jó, ha tud az ember.
A zárt csoportok nagyon jók ebből a szempontból pl.
Szerintem ez a fajta elzárkózás nem életszerű, és nem is hasznos.
A gyerek iskolájában állítólag a beiratkozás környékén olyan feliratok jelentek meg az osztálytermek ajtaján, hogy ha fészbúk csoportot hoznak létre, akkor az ottani tartalom legyen méltó az iskola "nevéhez".
Másrészt kialakult a szokás, hogy két(!) fészbúk csoport van. Az egyikbe benn van az ofő, a másikban pedig nem. :-)
Az e-naplónk tudja a legfontosabb funkciókat, üzenet és fájlküldés. A facebook ezért inkább a közösségi, osztályszintű feladatokban kap szerepet. No meg elektronikus riadólánc, ha valaki emlékszik még erre.
Egy szülőkkel aláíratandó papír után mindig megy egy üzenet, hogy alá kell íratni valamit.
A betegségek, hiányzások, vagy csak egyszerű késések tökéletes jelzője.
Egyedüli hátránya akkor van, ha nincs! Mármint net.
Pontosabban minden csoportomnak, ill. osztályomnak van külön csoportja, úgy értettem. Külön pozitívum, hogy az FB kijelzi, melyik tanuló látta az adott posztot. Ergo ha másnap reklamálna, hogy nem tudott erről-arról, lázongása könnyűszerrel leszerelhető. :)
Haladni kell a korral. Rühellem a Facebookot, mint alkalmazást, csak nagyon ritkán osztom meg napi problémáimat, képet sem töltök fel magamról. Ugyanakkor kihasználva azt a tényt, hogy diákjaim 90%-a suli után végig ott lóg, nyitottam egy zárt csoportot, ahova feltöltöm az épp aktuális történelmes vázlataimat (PPT), szempontokat adok a dolgozatokhoz, a házi feladatokkal kapcsolatos esetleges kérdéseket megválaszolom, stb. Továbbá ott is mód nyílhat arra, hogy a gyerekek segítsék egymást a felkészülésben.
"Az egész probléma ott kezdődik, hogy a mai tanárok 70-80% -nak konkrétan fogalma sincs az egész internet-mobiltelefon-számítógép-tablet stb. dolgokról, sőt kifejezetten lenézik ezeket a dolgokat. (konkrétan az egyik helyi gimnáziumban egyik tanárnak sincs Facebook oldala, mert az "ciki")Ebből kifolyólag nem értik meg a gyerekeket"
"A NAT most elsősorban a kimenetet, a szükséges tudásminimumot tartalmazza. De arról alaposan elterelődött a figyelem, hogy mind a gyerekek, mind a pedagógusok digitális kompetenciáját is növelni kell. "
Ehhez ugye a feltételek meg csak teremnek mint a gomba, vagy a stadionok.
"Attól hogy használják, használjuk az internetet, okostelefont, a digitális tudást még fejleszteni kell. Ez ma hiányzik a pedagógusképzésből, hiányzik a továbbképzésből, hiányzik a tantervből. A világhálón keresztül két billentyűnyomással tízszer többet elér a gyerek, mint ami órán elhangzik."
Régen meg a Révay nagylexikont lapozgatta, meg az Obádovicsot, aztán mindjárt tudott olvasni meg számolni, nem is kellett tanítani.
A szülőszobán minden gyerekhez hozzá kell csatolni egy okostelefont és kész.
Ha mákja van akkor két kattintással megtalálja a világhálón, hogy az ember magátol is tud repülni. Batman is így kezdte.
már többször írtam, hogy amikor megalakultak, az első szerződésem decemberben készült el (persze tanítani szeptembertől tanítottam). na, most ugye átkerültünk az ngm-hez, de tegnap még aláírattak velem egy szerződést (természetesen júniusra visszadátumozva), amit egyébként júni végével teljesítettem, de ki még nem fizették (merthogy 30 napos fizetési csúszás van az összes óraadói szerződésbe építve.
már csak röhögök (persze augusztus elsején hívom őket, hogy mi van a pénzemmel).
Ez azért tragédia, mert a jelenleg még státuszban lévő igazgató, egy lecsúszófélben lévő, Csiillámpóni képzőnek csúfolt intézményből csinált egy tök jó iskolát ... Ez a nő, aki most igazgató lesz, pedig korábban tanított itt és érettségi előtt hagyott cserben osztályokat és állt tovább ...
Pedig már kezdtem számolni, hogy a 32 óra 60%-át, kb. 20-at kellene megtartanom. Annyit még ki is lehetne bírni. De ez a mostani 26 nagyon sok, felkészüléssel együtt 52, és még afölött annyi minden más... Szoktak ezek számolni?
Bár szerintem sunyiban visszavették a szabad szombatot. Sokunk pont egy nappal többet dolgozik a korábbi kötelező óraszámhoz képest.