Keresés

Részletes keresés

Kecske Mét Creative Commons License 2015.07.27 0 0 22728

Erről szóljál Orbán Viktor miniszterelnöknek is. Az még hagyján, hogy fészbúk oldala van, de a fenntartására a mi pénzünkből költ. ( Állítólag havi 500 eFt-ot).

Előzmény: Pomber Béla (22726)
armadillo_ Creative Commons License 2015.07.27 0 0 22727

90%, és akkor a többi kizáródik az információkból? Vagy kötelezed hogy fb-fókja legyen?

 

Egyáltalán miért szükséges, hogy az iskolai órákon kívül lásd el őket anyagokkal?

 

Vagy ha már ez mégis fontos, miért kell a fészt közbeiktatni? Létezik feltöltés/megosztás, cím/levlistára elküldés, satöbbi.

 

De véleményem szerint az iskolában kellene megoldani.

Előzmény: Dave985 (22713)
Pomber Béla Creative Commons License 2015.07.27 0 0 22726

Adatvédelem

Személyiségi jogok védelme

A tárolt adatok és azok felhasználása fölött semmi joghatálya nincs a magyar törvényeknek

Komoly visszaélésekre ad lehetőséget, melyek rendszeresen meg is történnek

Olyan adatok, kapcsolatok is megjelenhetnek rólad, amiket:

- nem akartál nyilvánosságra hozni

- nem igazak

- nem igazak és károkat is okoznak neked

Összekeveredik a munkád és a magánéleted, ami pedagógus esetében megengedhetetlen

Összekeveredik a munkád és a diákjaid magánélete ami szintén megengedhetetlen

Bratyiba kerülsz a diákjaiddal amiből eddig csak baj volt

Kizársz embereket (diákokat) a hivatalos kommunikációból azzal, hogy az osztály fészbúk oldala a "hivatalos" csatorna, holott törvényileg sincs rendben, hogy egy külföldi fennhatóságú szerveren tárolt adatok jelentik egy magyar, állami hivatalos csatorna alapját

 

És így tovább...

Előzmény: tombadillo (22725)
tombadillo Creative Commons License 2015.07.27 0 0 22725

egyrészt a kollegák sorolták itt az előnyöket, úgyhogy semmi akadálya a listádnak. másrészt meg te, és a te több pontos válaszaid, ne röhögtess már. ezer éve tartozol az oktatás átalakításának előnyeivel, amiről már rózsa asszony is tudja, hogy hátrányok, sőt már akkor is tudta, sőt, harcolt ellene. 

 

Előzmény: Pomber Béla (22723)
Pomber Béla Creative Commons License 2015.07.27 0 0 22724

A FB nagy lehetőségeket rejt, természetesen én is ott vagyok.

 

Ja...

Mit csinálsz, ha valamilyen érzékeny  adat (például a tiéd) kikerül a fészre? Márpedig a fész az táptalaja az ilyesminek.

Előzmény: cumeszk (22719)
Pomber Béla Creative Commons License 2015.07.27 0 0 22723

Sorold fel az előnyeit, mindegyikre sorolok 2 hátrányt. Sokkal több problémát okoz a fész mint amennyit megold.

Előzmény: tombadillo (22716)
tombadillo Creative Commons License 2015.07.27 0 0 22722

ne legyenek illúzióid. komolyan írta, gondolkodni meg - legalábbis itt - nem gondolkodik, ha csak azon nem, hogy hogyan mosdassa a szerecse(neke)t.

Előzmény: zizizuzu (22721)
zizizuzu Creative Commons License 2015.07.26 0 0 22721

Nem jött át az irónia. Vagy ezt most tényleg komolyan írtad?

Előzmény: Pomber Béla (22709)
Dave985 Creative Commons License 2015.07.26 0 0 22720

Mi még a hagyományos naplót használjuk, pedig az elektronikus formának rengeteg előnye volna. Sajnos többségben vannak nálunk a régi bútordarabok, nem szeretnének váltani. Míg a kormány kötelezővé nem teszi.

 

Ha már napló, előző tanévtől jöttek be a csoportnaplók. Nálunk ugyebár nívócsoportban zajlik az oktatás matekból, magyarból és angol nyelvből. Mindennek a következménye az lett, hogy november elejétől - írd és mondd - 38 csoportnaplót kellett indítanunk. Érkezett majd' ennek duplája, hogy idei évre is jussék belőle. Ügyesen megoldotta ig-helyettesünk, kb. tucatnyi külön naplót indítottunk, a többi ment a rendes osztálynapló után, 2-3 adagokban. A júniusi adminisztráció persze így is élményszámba ment. 

A csoportok közti szükségszerű átjárás így persze tovaszállt.

Előzmény: momentan (22717)
cumeszk Creative Commons License 2015.07.26 0 0 22719

Szerintem meg legyen. Emlékszem, amikor a számítógépet, majd a netet magát is az ördög művének tartották egyesek. Jómagam azt hajtogattam, hogy nekünk kell megmutatni, hogyan lehet ezt az emberi kiteljesedés (most nem találok jobb kifejezést) szolgálatába állítani, ha mi nem,  akkor kicsoda.

A FB nagy lehetőségeket rejt, természetesen én is ott vagyok.

A közösség építésének, az információ megosztásának teljesen új terepe. Ráadásul kiderülhetnek ott olyan dolgok, amikről jó, ha tud az ember.

A zárt csoportok nagyon jók ebből a szempontból pl.

 

Szerintem ez a fajta elzárkózás nem életszerű, és nem is hasznos.

 

Előzmény: Pomber Béla (22709)
Kecske Mét Creative Commons License 2015.07.26 0 0 22718

A gyerek iskolájában állítólag a beiratkozás környékén olyan feliratok jelentek meg az osztálytermek ajtaján, hogy ha fészbúk csoportot hoznak létre, akkor az ottani tartalom legyen méltó az iskola "nevéhez".

 

Másrészt kialakult a szokás, hogy két(!) fészbúk csoport van. Az egyikbe benn van az ofő, a másikban pedig nem. :-)

Előzmény: momentan (22717)
momentan Creative Commons License 2015.07.26 0 0 22717

Az e-naplónk tudja a legfontosabb funkciókat, üzenet és fájlküldés. A facebook ezért inkább a közösségi, osztályszintű feladatokban kap szerepet. No meg elektronikus riadólánc, ha valaki emlékszik még erre.

Egy szülőkkel aláíratandó papír után mindig megy egy üzenet, hogy alá kell íratni valamit.

A betegségek, hiányzások, vagy csak egyszerű késések tökéletes jelzője.

 

Egyedüli hátránya akkor van, ha nincs! Mármint net.

Előzmény: Dave985 (22715)
tombadillo Creative Commons License 2015.07.25 0 1 22716

csak az a helyzet, hogy ezek annyira nyilvánvaló előnyei a közösségi hálónak, hogy sírni támad kedve az embernek, mikor béla a nagy eszével beleszól.

Dave985 Creative Commons License 2015.07.25 0 0 22715

Pontosabban minden csoportomnak, ill. osztályomnak van külön csoportja, úgy értettem. Külön pozitívum, hogy az FB kijelzi, melyik tanuló látta az adott posztot. Ergo ha másnap reklamálna, hogy nem tudott erről-arról, lázongása könnyűszerrel leszerelhető. :)

Előzmény: momentan (22714)
momentan Creative Commons License 2015.07.25 0 0 22714

Nálam ugyanez van!

Csak a srácok csináltak egy zárt csoportot és engem bevettek (megtiszteltek azzal, hogy tag lehetek).

Minden közösségi információ ezen megy.

 

Előzmény: Dave985 (22713)
Dave985 Creative Commons License 2015.07.25 0 0 22713

Haladni kell a korral. Rühellem a Facebookot, mint alkalmazást, csak nagyon ritkán osztom meg napi problémáimat, képet sem töltök fel magamról. Ugyanakkor kihasználva azt a tényt, hogy diákjaim 90%-a suli után végig ott lóg, nyitottam egy zárt csoportot, ahova feltöltöm az épp aktuális történelmes vázlataimat (PPT), szempontokat adok a dolgozatokhoz, a házi feladatokkal kapcsolatos esetleges kérdéseket megválaszolom, stb. Továbbá ott is mód nyílhat arra, hogy a gyerekek segítsék egymást a felkészülésben.

Előzmény: Pomber Béla (22709)
momentan Creative Commons License 2015.07.25 0 0 22712

Ne legyen e-mail fiókja, ne keveredjen a tanulók magánlevelezésével!

 

De az utcára se menjen, mert meglátja Jancsit és Juliskát kézenfogva sétálni.

No és a magánélet ne keveredjen az iskolával.

Előzmény: Pomber Béla (22709)
tombadillo Creative Commons License 2015.07.25 0 0 22711

béla, te hülye vagy.

Előzmény: Pomber Béla (22709)
nemertemenezt Creative Commons License 2015.07.25 0 0 22710

A vessző előtti és a vessző utáni szövegnek semmi köze nincs egymáshoz.

Előzmény: Pomber Béla (22709)
Pomber Béla Creative Commons License 2015.07.25 0 0 22709

Egy tanárnak ne legyen fészbúk oldala, ne keveredjen bele a diákjai magánéletébe.

Előzmény: cumeszk (22708)
cumeszk Creative Commons License 2015.07.25 0 0 22708

A kommenteket is érdemes megnézni.

 

"Az egész probléma ott kezdődik, hogy a mai tanárok 70-80% -nak konkrétan fogalma sincs az egész internet-mobiltelefon-számítógép-tablet stb. dolgokról, sőt kifejezetten lenézik ezeket a dolgokat. (konkrétan az egyik helyi gimnáziumban egyik tanárnak sincs Facebook oldala, mert az "ciki")Ebből kifolyólag nem értik meg a gyerekeket"

Nem tudom, sírjak-e vagy nevessek.

Előzmény: nemertemenezt (22705)
momentan Creative Commons License 2015.07.24 0 0 22707

"A NAT most elsősorban a kimenetet, a szükséges tudásminimumot tartalmazza. De arról alaposan elterelődött a figyelem, hogy mind a gyerekek, mind a pedagógusok digitális kompetenciáját is növelni kell. "

 

Ehhez ugye a feltételek meg csak teremnek mint a gomba, vagy a stadionok.

 

 

 

"Attól hogy használják, használjuk az internetet, okostelefont, a digitális tudást még fejleszteni kell. Ez ma hiányzik a pedagógusképzésből, hiányzik a továbbképzésből, hiányzik a tantervből. A világhálón keresztül két billentyűnyomással tízszer többet elér a gyerek, mint ami órán elhangzik."

 

Régen meg a Révay nagylexikont lapozgatta, meg az Obádovicsot, aztán mindjárt tudott olvasni meg számolni, nem is kellett tanítani.

 

A szülőszobán minden gyerekhez hozzá kell csatolni egy okostelefont és kész.

 

Ha mákja van akkor két kattintással megtalálja a világhálón, hogy az ember magátol is tud repülni. Batman is így kezdte.

 

 

Előzmény: nemertemenezt (22705)
tombadillo Creative Commons License 2015.07.24 0 0 22706

a klik legalább konzekvens.

már többször írtam, hogy amikor megalakultak, az első szerződésem decemberben készült el (persze tanítani szeptembertől tanítottam). na, most ugye átkerültünk az ngm-hez, de tegnap még aláírattak velem egy szerződést (természetesen júniusra visszadátumozva), amit egyébként júni végével teljesítettem, de ki még nem fizették (merthogy 30 napos fizetési csúszás van az összes óraadói szerződésbe építve.

 

már csak röhögök (persze augusztus elsején hívom őket, hogy mi van a pénzemmel).

nemertemenezt Creative Commons License 2015.07.24 0 0 22705
nemertemenezt Creative Commons License 2015.07.22 0 0 22704

Hát nem sokkal jobb ha egy játékos nevet visel az iskola, mint egy lázadó parasztét? (no jó, parasztlázadás vezéréét)

Előzmény: linfury (22703)
linfury Creative Commons License 2015.07.22 0 0 22703

http://nol.hu/belfold/plagiummal-ulhet-be-a-budai-nagy-antal-igazgatoi-szekebe-1552891

 

Ez azért tragédia, mert a jelenleg még státuszban lévő igazgató, egy lecsúszófélben lévő, Csiillámpóni képzőnek csúfolt intézményből csinált egy tök jó iskolát ... Ez a nő, aki most igazgató lesz, pedig korábban tanított itt és érettségi előtt hagyott cserben osztályokat és állt tovább ...

momentan Creative Commons License 2015.07.19 0 0 22702

Nekem is 26 volt, meg magánszorgalomból 2 szakkör, ami már nem fért bele az órakeretbe, de megtartottam, mert a srácok megérdemelték.

 

Ehhez tedd hozzá a felkészülést, szükséges adminisztrációt, osztályfőnökséget, munkaközösségvezetést.

Ezek mind olyan feladatok, amelyek az oktatáshoz szükségesek és meg is csináljuk becsülettel.

 

Nem így gondolom a közösségi szolgálat maceráit, és a "nyári gyakorlat" agyamentségeit. De még ez is elmegy.

 

Az viszont, hogy az iskolai dokumentumokat egy agyatlan szempontrendszer szerint kell átnézni, az már kiverte a biztosítékot.

Ráadásul az új fenntartó garantáltan dob mindent a sutba és küldeni fog más, esetleg még lükébb feladatokat.

 

Bár, mi dolgom is lehet nyáron.

 

 

 

 

Előzmény: Júliusi Dusán (22701)
Júliusi Dusán Creative Commons License 2015.07.19 0 0 22701
Pedig már kezdtem számolni, hogy a 32 óra 60%-át, kb. 20-at kellene megtartanom. Annyit még ki is lehetne bírni. De ez a mostani 26 nagyon sok, felkészüléssel együtt 52, és még afölött annyi minden más... Szoktak ezek számolni?

Bár szerintem sunyiban visszavették a szabad szombatot. Sokunk pont egy nappal többet dolgozik a korábbi kötelező óraszámhoz képest.
Előzmény: momentan (22700)
momentan Creative Commons License 2015.07.19 0 0 22700

nem

Speciel, most nem iskolaidőben kell agyatlanságot csinálni.

 

 

Előzmény: Júliusi Dusán (22699)
Júliusi Dusán Creative Commons License 2015.07.19 0 0 22699
A 32 órás benntartózkodás 40 és 60%-áról beszélsz?
Előzmény: momentan (22698)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!