Kicsit porosodik a fórum, biztos mindenki nyaral, vagy ami valószínűbb, hogy hibátlanul üzemelnek a ferozák! :D Mindenesetre dobok fel egy hangulatos képet:
Nekem a legjobb fogyasztásom 8,5 L ami főként országút+ egy kis pesti városi "cirkálás" volt>(215/75 R15) első kerékagy kikapcsolva, 4 személlyel). Ha csak 2-5 km-eket rohangálok vele, akkor simán felmegy 12 L-re. Hideg motornál dől a benzinszag, talán kicsit sokat ad az automata szivató, mostanában sajnos nem jut időm ezen agyalni, egy motorhőfok jeledón gondolkodok, hátha azt a jelet tolja az elektronikának, hogy -40 fok van. :D
Szerintem nem sok mindent lehet ezzel a fogyaztással kezdeni, de mint már jó sokszor említettük, várjuk a jó ötleteket!
Nemrég papíroztam le a Ferozámat, a fogyasztása városi-vegyes 90-es átlagsebességnél 8,5 re jött ki. Szerintetek az jó. A gumi méretem 225-15. Majd méd írok ha lesz több tapasztalatom.
A vízhőmérséklet érzékelőt a gyújtáselosztó alatt találod.
A két érzékel közűl a sima sarús a műszerhez, a műanyagcsatlakozós az ECU-ba megy.
A levegőhőmérséklet jeladó az injektorsoron a a hengerek felé középen a kerek műanyag csatlakozóval kicsatolva található (bár ez utóbbi nem nagyon hibásodik meg).
A vízjeladó sem egy problémás darab, én inkább a termosztátra gyanakodnék, azok hullanak mint a legyek ősszel.
Nekem óriási mázlim volt, mert egyetlen darab volt itthon az egyik alkatrészkerben, és, ha jól emlékszem, 45e volt. Utána már csak a 100e és fölötti hűtők voltak, bár nem tudom, hogy az miért kerül többe...
Az F310-est főként az amerikai piacra szánták. Lényeges különbség, hogy az alváza is szélesebb, tehát egy F300-ast nem tudsz így kiszélesíteni! Ha csak nem teszel be nyomtávszélesítőket, ami ugye nem tesz jót a kerékcsapágyaknak.
A "kigyúrt Ferózával kapcsolatban szeretném mondani, hogy jól néz ki. Honnan lehet rá könnyűfém felneit szerezni. Nekem van egy garnitura, lyukkiosztás ok csak az ET szám + os 13 mm el. És a sárvédőszélesítés is érdekelne. Egy kis szélesítés sokat dob a kocsin.
Megvan még, de ahogy a képen is látszik nem hibátlan. Ha érdekel írj egy e-mailt és megbeszéljük a részleteket. (hutiroli@gmail.com)
A fix agy helyére esztergáltam már egy ideglenes kupakot, nem sokat mentem azóta, de úgy néz ki, hogy valóban nem fog jelentősen változni a fogyasztás.
Megvan még esetleg a ventillátor légterelője? Amennyiben igen, úgy szívesen leugranék valamikor érte :)
Kérdezted, hogy milyen hatással van a fogyasztásra, ha nincs bekapcsolva az első hajtás állandóan: van úgy télen, hogy folyton be van kapcsolva, és szerintem max 1-1,5 literrel eszik többet így.
Köszi! 40.000-et még csak-csak megérne, ha mondjuk 1-2 litert beleszól a fogyasztásba. Szeretek biztosra menni, szóval azt hiszem pörgetek valami ideglenes kupakot az esztergán, (100km erejéig 2wd-s Feroza :D )aztán meglátjuk mennyi az annyi! Biztos számít, mert kézzel érezhetően könnyebb forgatni a kereket, ha leveszem az agyat.
Persze, megnyekkent. Mindenhol lehet olvasni az automata hátrányairól. Törvényszerűen feladják akár már 40e km után, állítólag. Ezért nem is akartam megint olyat.