Keresés

Részletes keresés

Zsalu53 Creative Commons License 2019.04.06 0 0 7841

Igen, igen, pont ilyen kell. :) Így a HA-MOA, Il-18, is teljessé válik, és a helikopterbe is bekerülhet a műszer. Hétfőn 18:00 körül, kedden egész nap kint leszek a parkban. A legkedvezőbb az lenne, ha csereügylet jönne létre. Van ajánlatunk bőven.

Előzmény: whoa (7840)
whoa Creative Commons License 2019.04.05 0 0 7840

Jól gondolom, hogy ez pont nem az UV-ra optimalizált verzió?

Előzmény: Zsalu53 (7839)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.04.04 0 0 7839

A harmadik, a kapitány oldali VD-10k magasságmérő. Ha sikerülne találni egy UV-s típust, akkor innen lehetne pótolni a Mi-2 helikopter hiányzó műszerét. Szóval egy UV-s VD-10 érkezése lenne az ideális.

Előzmény: Mandras61 (7804)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.04.04 0 0 7838

Sajnos, napok óta hívom, de csak üzenetrögzítő van. Arra mondtam bemutatkozó szöveget is, de még nem jött válasz. :(

Előzmény: szőrmók (7828)
whoa Creative Commons License 2019.04.03 0 0 7837

Mit tesz egy kis UV ledes megvilagitas :)

Zsalu53 Creative Commons License 2019.04.03 0 1 7836

Idén ismét.

Részletek itt:

http://www.goldtimer.hu/index.html

 

Zsalu53 Creative Commons License 2019.04.01 0 0 7835

Maradjunk annyiban, hogy már nem a PT konverterek látják el a táplálást.

Előzmény: whoa (7834)
whoa Creative Commons License 2019.04.01 0 0 7834

A Delfinben miről kapja a műszer a 3x36V AC-t tápfeszültséget? PT-125 vagy PT-200 konverter van beépítve netán?

Előzmény: Zsalu53 (7832)
whoa Creative Commons License 2019.04.01 0 0 7833

Ismét köszönöm a nagyszerű leírást!

Az elmúlt fél évben bújtam jó pár orosz fórumot, ahonnan sikerült szerezni "gyári" leírást és bekötési rajzokat mind az ADG-1 és az AGB-3 műszerekhez egyaránt. Pont az AGB-3 doksijában láttam, hogy az AGD-1-en kívül még mennyi más eszközzel összehozható.

Amúgy donor/alkatrészként felhasznált AGB-3K műszerből megmaradt horizontvásznat mozgató váltóarámú szervomotort és a hozzá tartozó szelszint már sikerült működésre bírni az összeépített műszer (ami a videóban is van) dőlés szelszin kimenetével és egy kicsit modernebb műveleti erősítős elektronikával :)

Előzmény: Mandras61 (7831)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.04.01 0 0 7832

Dolgozom, hivatalosan olyan repülőgépen, amin egy 458-as jeladó, és két AGD-1 követő indikátor van. Gondolom a helyszűke miatt.

Előzmény: Mandras61 (7831)
Mandras61 Creative Commons License 2019.04.01 0 0 7831

Ha sikerül begyűjtened egy AGD-1-es műhorizontot, akkor nem kell feltétlenül a nagyméretű 458-as adót is beszerezned hozzá, mert a már meglévő AGB-3-ról is meg lehet működtetni. Egyforma bekötésűek a csatlakozóik, pontról pontra át lehet kötni. Ekkor az AGB-3 lesz a távadó a dőlési és bólintási szelszin adóival, az AGD-1 meg a vevő. Ahogyan mozgatod az AGB-3-at, úgy jelez az AGD-1 is dőlés és bólintás szerint, mert leköveti az AGB-3-at.

 

Ezt a bekötési lehetőséget repülőgépen nem szokták alkalmazni - én legalábbis nem ismerek ilyen repülőgépet  -, mert ha meghibásodás miatt az AGB-3 téves dőlést vagy bólintást jelezne, akkor az AGD-1-en is a téves jelzések lennének láthatók. Ekkor a pilóták két egyformán hibásan mutató műhorizontot látnának, ami nem egészséges. Ezért mindegyik AGD-1-hez önálló 458-as adót szoktak készletezni.

 

Viszont az Il-62-esen van egy ehhez hasonló bekötés, mert ott a tartalék AGB-3-as műhorizont működteti a parancsnok pilóta előtti UUT ismétlő műszert, amelyen nagy felbontásban lehet figyelemmel kísérni a bólintási szöget -4,5 foktól +12 fokig. (Az Il-62-esen ezt fontosnak ítélték, mert viszonylag kicsi a bólintási szög megengedett tartománya a szárny sajátosságai miatt: kétféle szárnyprofil, nincs orr-segédszárny.)

 

A Malév-festésű, HA-LIA lajstromjelű Il-62M-en is üzemelt az AGB-3K a már említett két Jak-40-esen kívül.

Előzmény: whoa (7816)
Mandras61 Creative Commons License 2019.04.01 0 0 7830

A folyadékos kapcsolók típusa DZsM-9B, ha esetleg szeretnéd beszerezni az AGB-3-ba.

Előzmény: whoa (7827)
schlumberger Creative Commons License 2019.03.30 0 0 7829

Köszönöm, választ küldtem.

Előzmény: szőrmók (7828)
szőrmók Creative Commons License 2019.03.29 0 0 7828

Zsalu és schlumberger! Küldtem a számot mailban.

whoa Creative Commons License 2019.03.29 0 0 7827

Köszönöm! Ahhoz képest, hogy egy hónapja még volt szó szerint egy "vödörnyi alkatrész" a két műszerből, kicsit szkeptikus voltam, hogy egyszer összeáll egy működő példány. Egyedüli dolog, amit nem tudtam helyreállítani, az a tengelykorrekciós nyomatékmotorok GM-9B higanykapcsolói. Ezek egyik műszerben se voltak benne, így a motor tekercsek fixen be lettek kötve olyan állapotba, mintha a giro tengelye állandóan tökéletesen függőleges állapotban állna.

 

Esetleges bemutatóhoz van itthon az AGB-3K-n kívül működőképes AGK-47B, GPK-48 és LUN1202 műszerek. Ezeket lehetne folyamatosan üzemeltetni.

 

 

Előzmény: Zsalu53 (7820)
schlumberger Creative Commons License 2019.03.28 0 0 7826

Igen, ő az! Szőrmók küldd el nekem is légy szíves! A gombakkuk miatt, bár már folyamatban van talán egy másik beszerzés, de már hetek óta nincs visszajelzés.

Előzmény: Zsalu53 (7825)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.03.28 0 0 7825

Ő az, akire vadászunk? Aki Budaörsön a piacon pokrócról árul? Ha igen, akkor érdekel.

Előzmény: szőrmók (7823)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.03.28 0 1 7824

Itt lehet értesülni a repülésekről.

http://li-2.hu/

http://www.goldtimer.hu/

Ma raktuk be a kerekeket a helyükre. Hamarosan a motor is visszakapja újrafestett burkolatát.

Előzmény: Utas2 (7821)
szőrmók Creative Commons License 2019.03.28 0 0 7823

Uraim! Megvan az időnként ACSSZ órát is árulo eladó száma.Aki kéri emilben elküldöm.A kifogástalan állapotuak 15 -20 közötti áron vannak ,a csunyábbak olcsobbak. szőrmók.

Mandras61 Creative Commons License 2019.03.28 0 0 7822

A műszered katonai helikopteren lehetett egykor (Mi-8, Mi-17). AGB-3K típusú műhorizontok magyar polgári utasszállító gépen csak a HA-LJF és a HA-LJG lajstromjelű Jak-40-esen voltak, gépenként 3 db, mert azokon, a többi Jak-40-estől eltérően, nem volt Flight Director (a Privod-AN), amely rendszer működéséhez utasításadó mutatók is kellenének.

Előzmény: whoa (7818)
Utas2 Creative Commons License 2019.03.28 0 0 7821

Endre bátyám,

 

mikortól indulnak a Li-2-es sétarepülések Budaőrsön?

Előzmény: Zsalu53 (7820)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.03.28 0 1 7820

Gratulálok a munkádhoz. Lehetne bemutatót tartani, például az Aeroparkban, egy rendezvény ( Múzeumok éjszakája, stb.) kapcsán, mint anno András barátom tette a baleseti adatrögzítő működtetésével.

Előzmény: whoa (7818)
heted7 Creative Commons License 2019.03.28 0 0 7819

Szép darab, szép munka!

Előzmény: whoa (7818)
whoa Creative Commons License 2019.03.27 0 1 7818

Még egyszer nagyon szépen köszönöm!

Ma hosszú álom után feléledt Csipkerózsika álmából a műszer, bár lehet a gyári kalibrációt már nem tudja, de köszöni jól van :)

 

https://youtu.be/bS8iaZiZW3M

 

Kár hogy kevés időnk volt ma beszélni, sok kérdés maradt még bennem :)

Előzmény: Zsalu53 (7817)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.03.25 0 0 7817

Találtam még izzót. Hányat vigyek, és hova.

Előzmény: whoa (7809)
whoa Creative Commons License 2019.03.24 0 0 7816

Nagyon köszönöm a részletes leírást!

Egy ADG-1 műszer + ADG-458 giroblokk még a kívánságlistámon van. Szívesen beüzemelném itthon :)

Előzmény: Mandras61 (7812)
whoa Creative Commons License 2019.03.24 0 0 7815

Nagyon köszönöm, nemsokára jelentkezem! Remélem a páciens túléli a szívműtétet :)

Előzmény: Zsalu53 (7813)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.03.24 0 0 7814

Lehetőség van a L-29-es Delfin gyakorló sugárhajtású vadászrepülőgéppel a Roudnice nad Labem repülőtéren rendezett Memorial air show-ra https://memorialair-show.webnode.cz  utazni. További információk http://www.goldtimer.hu/delfin.html http://komoskyteam.hu/

Zsalu53 Creative Commons License 2019.03.24 0 0 7813

Egyet már találtam. :) Keresem a másikat.

Előzmény: whoa (7809)
Mandras61 Creative Commons License 2019.03.23 0 0 7812

A lámpa típusa SzMK37 (K: vörös). A névleges egyenfeszültség 10V az AGB-3K lámpái számára, ekkor megfelelő a vörös megvilágítás mértéke a pilótáknak a tevezők szerint. A fedélzeten szabályozható kellett legyen 5-14V között. Két-két izzó párhuzamosan van kapcsolva.

 

Fehér fényű SzM37 is létezik. Ilyenek voltak a Tu-134-esek középső műszerfalának az alsó részén, kb. 6 db. A többi helyen az ugyanilyen méretű, fehér és vörös izzók típusa SzM-28 és SzMK-28 volt (még az 54-esen is). Ezeket onnan lehetett gyorsan megkülönböztetni, hogy a ház nem rézből, hanem aluminiumból készült.

 

Nem, vörös megvilágítás a Malév Il-18-asain nem volt. A bulletinnel beépített rezgésmérő műszerek is UV-sek (oroszul UFO-sak) lettek, középen, felül. Csak az ATC válaszjeladó miatt a navigátorhoz a Malév által utólag beszerelt magasságmérők igényeltek volna vörös fényt, de nem kaptak.

 

Igen, a tartalék műhorizont a távvezérlésű AGD-1 típus. Kezdetben az önálló működésű AGI-1Sz üzemelt. Azért cserélték ki, mert balesetek történtek a Szu-ban a műhorizontok hibái miatt, és kellett egy nagy pontosságú és megbízható típus. A HA-MOF már AGD-1-gyel jött 1963-ban, majd az előző gépeken bulletinnel cserélték ki nagyjavításokon.

 

A bal és a jobb oldali műszerfalon AGB-3 típusú műhorizont van, amely az AGB-3K-nak az UV fényre tervezett változata. Ennek egyáltalán nincsen belső világítása (hiányzik a négy lámpafoglalat), kívülről kell megvilágítani fehér vagy UV fénnyel. A bólintási szalag itt barna-kék, a K-s műszerben világosszürke-fekete. (Ezekben nem forgódob van, hanem egy szalag tekeredik.)

 

Sokáig a teljesen fekete AGB-2 üzemelt, és csak 1980-tól cserélték ki a színes AGB-3-asra, amelynek a látványa megegyezett az AGD-1-ével. Nem csak a színében és a méretében, hanem ami ezeknél sokkal fontosabb, a dőlési és bólintási kijelzések módjában is. Éppen ezért cserélték ki. Az AGI-1Sz és az AGB-2 típusokban a horizont vonala dőlt, az AGD-1 és az AGB-3 típusokban a repülőgép-sziluett.

Előzmény: whoa (7809)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!