Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Bármi ötletet szívesen fogadok milyen beállítási hiba lehet. Adott egy Bosch Condens 300 külső meleg víz tárolóval és a gyári 5 fokos hiszterézis helyett 10 foknál indítja a melegvizet. pl 48-ra van állítva és 36,5 körül kapcsol be, ugyanez van ha pl 50-re állítom, telefonos applikációban szépen látni, hogy mikor megy és mikor kellene.
hőmérséklet érzékelő jó értéket mutat
nincs eco módba
nincs semmiféle csökkentett meleg víz program
5 fokos hiszterézis van beállítva
a kazánon a meleg víz tekerő maxon van
nincs külön meleg víz program beállítva, csak sima 48 fok állandóan
Végig néztem minden beállítást de nem jutottam előbre.... minden szépen működik fűtés stb... kipróbálva csak ez a meleg víz nem okés, hogy 10 fokkal engedi leesni a hőmérsékletet.
Sziasztok!Szeretnék segítséget kérni Cube S NET és Ariston Clas One gázkazán párosításában.Korábban computherm termosztáttal használtam a kazánt, de most a saját termosztátával együtt szeretném használni. Ezért bekötöttem a cube S NETeta BUS rendszeren keresztül a kazánba, csatlakoztattam az wifire a termosztátot és applikáción keresztül be is állítottam több mindent. Kb. egy éjszakán át működött az egész, azóta a Cube S NET kijelzője fekete (mintha ki lenne kapcsolva), többszöri levétel, reset, akku kiszedés után maximum a gombja világít kéken.Azóta ellenőriztem a kazánban a bekötését, valamint a kazán menüjében 224 (hőmérséklet szabályozás)-t bekapcsoltam, és a 421 (hőszabályozás típusa)-t átállítottam "környezeti érzékelő + külső érzékelő" opvióra (ez korábban, amikor még működött, nem került beállításra).Ezen beállítások (és többszöri áramtalanítás, termosztát reset) mellett is a termosztátnak kizárólag a középső gombja világít kéken, semmire nem reagál.Van ötletetek, hogyan lehetne működésre bírni?
Baxi Prime 24-nél ugyanez a hibakódom volt szinte újkora óta (új rendszer). Csak melegvíz közben akadt ki, akkor is csak az első felmelegedésekor, utána működött rendesen, egészen a következő másnapi használatig.
Fűtés alatt (padló) sose akadt ki, csak egyszer, de akkor végleg. Se az áramtalanítás, se a reset nem segített. Baxi szerviz kijött, a kazán saját programjában tesztelte és megállapította hogy egy hőmérséklet (piros színű) szenzor hibásodott meg. Kicserélte, azóta működik rendesen.
Megosztok egy tapasztalatot alacsony előremenő/visszatérő-mániásoknak.
Genus One System 30-at hajtok, ami azért lett ekkora, mert a szerelő nem mert 24-eset felrakni az előző 30-as után, nehogy ebbe kössenek bele. Tisztában vagyok vele, hogy erősen túl van dimenzionálva, még egy 18-as is bőven elég volna.
Ez 10%-ra, tehát 3 kW-ra tud leszabályozni. Empirikusan megállapítottam, hogy ha a kazán folyamatosan megy minimumteljesítményen, akkor 36-37 fok környékére kúszik előbb-utóbb fel az előremenő, mert ezen a hőmérsékleten adnak le a ház radiátorai 3 kW-ot. Az érték nyilván változik annak függvényében, hogy melyik szobában éppen hányan vannak és hogyan állnak a termosztatikus szelepek, de kábé itt van az egyensúly.
Felmerülhet az emberben, hogy akkor 37 fok alá nem szabad rakni az előremenőt, mert akkor majd kapcsolgat a szerencsétlen kazán.
A jó hír az, hogy nagy víztérrel ez nem feltétlenül igaz. Alsó hangon 250 liter víz van csak az öntöttvas radiátoraimban, és kábé 20 perc, mire megforgatja. (Persze nincsen ilyen időpont, mert nincsen rendesen hidraulikusan kiegyensúlyozva, sajnos nem olyanok a termofejeim.)
Fokonként merészkedtem 37 fok alá, és figyeltem mi történik. A végén, 32 fokon, ahol megálltam, a következő lett:
30 percig tart, amíg a teljesen kihűlt rendszerre ráindulva a víz felmelegszik annyira, hogy a kazánteljesítmény padlót fog. (Ezt abból látom, hogy a ventilátor fordulatszáma eléri a 875 körüli minimumot.)
14 percig tart, amíg innen az előremenő felmegy 33 fokra.
30-45 perc, mire felkúszik 34-re
45-60 perc, mire eléri a 35 fokot
Ha eljutna 36-ig, akkor ott lépne be a kapcsolgatás, mert a kazánlogika +4 foknál húzza meg az előremenő túllendülésének a határát.
Viszont 36-ig nem jut el, mert addigra a szobatermosztát már rég lekapcsolta, és ahogy közelít a radiátorok hőleadása a kazán teljesítményéhez, egyre lassabban emelkedik a rendszerben a hőmérséklet.
Lehet persze vitatkozni, hogy ennek így mennyi értelme van ahhoz képest, hogy hagynám 37 fokon. Nekem így jobban tetszik, mert folyamatosabb a fűtés, és kevésbé tud túlfűteni, mert ha belépnek plusz hőtermelők (nap, sütő, család), akkor 32 fokról hamarabb kihűl a rendszer, mint 37-ről tenné.
(Részletkérdés, hogy nálam ez egy fixen beállított előremenő, nyilván ugyanígy be lehetne állítani alsó küszöbnek is, ha automatika állítaná külső hőmérséklet vagy egyéb alapján.)
Nem tudtam volna emiatt aludni, szóval kisakkoztam: én állítottam el. A 2.2.3-ban van a termosztátra egy olyan opció, hogy "padló", vagy "szoba". Idén télen volt először hogy végigszaladtam a menün, és roppant logikátlannak tűnt itt a "padló" beállítás, tekintettel arra, hogy nincs ilyenem. Na, ez az opció a TA2 bemenetet konfigurálja, persze ez így direktben nincs leírva sehova :( Mondjuk valamennyire azért lehet sejteni, a bemenetről ezt írja a doksi:
FLOOR/TA2 - padlófűtés termosztát vagy 2. környezeti termosztát
(a 223.paraméterben kiválasztva)
Viszont a működéséről nem ír semmit, kiteszteltem, az alábbiakat csinálja:
"Padló" (default) esetben megfordul a vezérlés logikája, azért is van rajta gyárilag a rövidzár. Amikor ez rajta van, akkor nem csinál semmit, ha ez a kapocs nyitva van ilyenkor, akkor viszont indul a kazán.
"Szoba" opcióra átrakva ellentétes a működés: a rövidzár itt már olyan, mintha egy on/off szobatermosztát lenne rajta, ami folyamatosan "on" állapotban van.
Télen egyébként azért nem kavart be, mert radiátoros fűtésem van, és a 2-es kör előremenője olyan alacsonyra volt állítva, hogy ha be is kapcsolt emiatt, az elhanyagolható volt.
Jó hír viszont, hogy így fel lehet szabadítani egy Ariston sorkapocs csatlakozót másra :)
Egy Ariston Genus One System kapcsán nem értek valamit, és nagyon zavar, hátha valaki tudja a megoldást. 3 éves lesz lassan a kazán, egy Tado smart termosztát van rajta, kb. egy Ariston Sensys-t hazudik a buszon. A kezdetektől jól működik, szépen állítható a HMV hőfoka, az időprogramok, stb.. Mint ahogy eddig minden tavasszal, a Tado-n kikapcsoltam az időprogramot, és "off"-ra állítottam az összes szobát, mert nem fűtünk már a kazánnal. Ilyenkor a Tado nem jelent be a buszon hőigényt, csak a HMV-re, eddig minden évben így ment le a nyár.
Viszont most feltűnt, hogy a kazán néha bekapcsol. Jobban megvizsgálva a dolgot, az látszik, hogy a 2.-es fűtési körnek van hőigénye ("1"-es státuszt mutat az 5.3.4-ben ("2. Fűtökör diagnosztika"). A Tado-n ha bekapcsolom a fűtést, akkor az 1-es körnél látszik a hőigény ugyanebben a menüben, ha kikapcsolom, akkor ahogy kell "0"-ra vált, tehát ez oké.
Megnézve a kazán sorkapcsát, a TA2/FLOOR feliratú aljzatban volt egy rövid vezetékkel összezárt csatlakozó. Tudtam erről, láttam már párszor, gyárilag így jött, nem bántotta sem a telepítő sem én (amikor kötöttem be a Tado)-t. Ha lehúzom ezt a rövidzárat, a 2-es körön a hőigény eltűnik, és minden az elvártak szerint történik, csak a Tado szabályoz.
Mondhatnám, hogy ez így akkor rendben is van ugye, így logikus.. De hogy a fészkes fenébe működött ez 3 évig így? Ki/be lehet kapcsolni valahol a 3db fűtési kört? Mert az lehet még, hogy elnyomogattam, és valamiért bekapcsoltam a 2-est idén télen, de nem találok sem a doksiban sem a menüben ilyen opciót.
Megoldódott a hiba törlés. Mire átváltottam a vezérlést programozottból állandó üzemre szerelő már rég törölte is a hiba jelet. A tipikus 101Ft-os munkadíj esete. Ő tudta hova kell nyúlni.
Nagyon kérem elnézésed és valóban ne vedd, hogy Hsz-ed után akarok okos lenni (de kis gyakorlatom van közel ezen a területen és épp ez miatt bosszantott a dolog). Majd egész éjszaka ezen rágtam. Arra gondoltam: a kazán gáz csatlakozása alacsonyabban van mint vízszintes gerinc. A gáz kiszellőzött belőle, mert a legmagasabb ponton oldottuk a hollandert, de a ráadott gáz "beszorította" a leágazásban lévő levegőt. Az első dolgom ma reggel teljesen ugyan az volt mint amit leírtál. Most egy kereszt huzattal szellőztetek, na mondom addig megnézem jött-e valami válasz. És lám !
Magánház nagyvárosban, az utcáról adott nyomású gáz jön be, Nincs a gázmérő és a készülékek között nyomásszabályzó (attila0325). Fsz + lakószint + Ttér. Gázgerinc a fszt.i mennyezet alatt húzódik vízszintesen majd fölállás a lakószint és ttér ellátására. Kazán Fszinten van és a vízszintes gerincről van a leállás hozzá, kb. 1,10 v.szintes elhúzás + 1,30 függőleges leállás. Tegnap este a felső szinteken lévő g.tűzhely és ttéri konvektor beindult, nem azonnal de a 3. gyújtásra igen. a kb. 1,30 m-es leállás nem tudott kiszellőzni ( ? ) Most lemegyek, kb bő fél óra eltelt, ha nincs merkaptán szag, gyújtás próba.
Nos: nincs gázszag de a kazán nem indul, 133 hibajel villog. Fűtésrendszeren 1,4 bar a nyomás. Nem tudom a kazánt kivenni a hibából. Készülékszerelőt nem tudtam még elérni .
Elnézést, ha kissé kesze - kuszán írtam, de limbózok a laószint és a kazán között.
Mert azt kellett volna csinálni (ami a leggyorsabb) hogy megbontod a kazán alatt a gáz csatlakozást és kiengeded a levegőt a vezeték rendszerből ami a javítás során belekerült, majd a helységet szellőzteted ki, ha érzed a tömény merkaptán szagát. Vissza tekered a hollandit, csinálsz egy szivárgás vizsgálatot habbal, törlöd a hibakódot a kazánon (reset) és indulni fog.
hülye kérdés, de tuti van gáz a kazán bemeneten? Csapok nyitva? Valahol egy nyomáscsökkentőnek csak kell lennie, amit csőszakasz leürítés után biztosan újra ki kell nyitni.
Köszönöm, ez meg van. Ebből olvastam ki a hibakódot.
A fotók készítése óta áramtalanítva volt a kazán. Most bekapcsoló nyomására halk búgó hang kb. 10 mp-ig, majd ismételten kezdődik a kijelző váltott villogása és sehova tovább. Ha csak azt veszem ezek a próbálkozások is túllépték a kezelési kézikönyv 5 begyújtás kisérletét. Egyébként ennek elhárítását, törlésének leírását nem találom a Hiba leírása 6. oldal 4. RENDELLENESSÉGEK -ben. Kivártam a (lap alján) 15 perc újraindítási időközt is.
Most frissítette a tartalmat gépem. Nálam nincs Reset gomb (vagy nem tudok róla) és sajnos az angol nem megy. Szervízszerelőnek van hasonló műszere, azzal az éves karbantartáskor nézi a kazánt. Más jellegű kérdés: angol nyelvi hiányosságom áthidalására létezik vajon már (mint a Google szövegfordító) hang fordító alkalmazás vagy program? Ilyen esetben pl. nagyon hasznos lenne.
Ha esetleg ez jobban ráközelít: emlékezetem szerint 2 gombot egyszerre kellett nyomni x ideig majd kikapcs. Várni és újra indítás.
Én sem gondolok kazánhibára (bár lennénk jósok) a vezérlés naponta így szezon vége felé 2 intervallumban inűködteti a Baxi-t, és eddig (kop - kop) tette a dolgát.
Szerintem az "R" amúgy azt jelzi csak, hogy reset szükséges. Tartsd nyomva több, mint 2 másodpercig a reset gombot.
Meg aztán, ha leürült teljesen a csőhálózat, akkor simán elképzelhetőnek tartom, hogy ezt akár többször is meg kell csinálni, mire odaér a premixhez a normál gázmennyiség.
Tegnap házunk gázhálózatán javítás volt. Fő csap elzárva, vezeték kiszellőztetve. Késő este vettem észre nem indult el a fűtés : Baxi Luna Duo-Tec 24 GA (csak fűt, nincs HMV üzem). Hibajelzés: kijelző bal felső sarkában egy "láng " sziluet > X-el áthúzva, jobb felső sarokban "R" . Kijelzőn a következő sor lefelé: középen 133 . ez az egyik kép.
A másik: kijelző bal oldal középmagasan E jelzés.
Ez a két kép felváltva villog. Gépkönyvben nézve a 133 többszöri sikertelen gyújtás próbálkozás jelzése, ami lehetséges, mert kazán vezérlés szerint a javítás megkezdésének időpontjában még nem volt időszerű a kazán indulása. Amikor visszaadtuk a gázt, akkor viszont már benne volt a működési időszakban. Sajnos volt egy hiba: nem zártam el a fő csap zárása, kiszellőztetés előtt a kazán gázcsapot. 1 x volt már ez a hibajel évekkel ezelőtt, akkor szerelő mondta mit kell tenni, de kiment a memóriámból, most meg nem tudom elérni. Ezt a szezont ez eddig probléma mentesen teljesítette a kazán. Elképzelhető, hogy a javítás ideje közben szedte össze a többszöri gyújtás hibát? Köszönök minden segítséget.