Keresés

Részletes keresés

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2025.02.05 -1 0 48497

köszönet az alap ötletért. Majd érintett család megkeresi az adott jegyzőt.

Előzmény: kormos* (48496)
kormos* Creative Commons License 2025.02.05 -1 0 48496

Egy jó jegyző talán tudna felvilágosítást adni. Nekem fogalmam sincs.

Előzmény: oldmumus_v.2 (48495)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2025.02.05 -1 0 48495

köszönöm a linket. Ez  két pont mit jelent? Mindkettő kritérium kell vagy csak egy?

a lakás rendeltetési egységek számának igazolásául az alábbi dokumentumot csatoltam:
 hatósági bizonyítvány (családi fogyasztói közösségek esetén)
 támogatói okirat (tetőtér-beépítésre igénybe vehető családi otthonteremtési kedvezményt igénybe vevők esetén),
amelynek az adatát nem tartalmazza az általam benyújtott hatósági bizonyítvány a lakás rendeltetési egységek
számának megadásakor (ha a hatósági bizonyítvány tartalmazza, akkor nem kell támogatói okiratot benyújtani)

Előzmény: kormos* (48493)
kormos* Creative Commons License 2025.02.05 -1 0 48494

Gondolom minden lakáshoz kell egy fürdőszoba vagy betesztek egy dézsát.

Előzmény: kormos* (48493)
kormos* Creative Commons License 2025.02.05 -1 0 48493
Előzmény: oldmumus_v.2 (48492)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2025.02.05 -1 0 48492

Lett egy kondenzációs kazán 5 éve egy nagyobb családi házba szerelve. Azóta és különösen a 2 utolsó téli szezon hideg volt, a házba szigetelése folyamatban van.

A probléma az, hogy mivel a nagymamához beköltözött egy unoka és család páros kis gyermekkel a gázfogyasztás megnőtt. Ezáltal a havi keretet túllépve sokszor piaci áron kell fizetni a túllépett összeget  a gáz miatt.

 

Még egy kazán beépítése és esetleg külön mérőóra felszerelése nem jöhet egy ideig szóba. Egy szomszéd az érintetteknek elmondta, hogy bár egy családi házról van szó, de méretileg olyan mint 2 db egymás mellé építve (összetolva) lehet valami "lakásszövetkezetet" alkotni és a szolgáltatónak bejelenteni. Ekkor már elszámolásról van szó. Tud-e erről esetleg valaki valami konkrétumot?

dandrasgy Creative Commons License 2025.02.04 -1 0 48491

Köszönöm a választ!

Nálam az a baj, hogy a SD Isotwin Condens 30E csak 6,8 Kw-ra tud lemodulálni. A ház hőigénye csak nagy hidegben annyi, hogy ezen a teljesítményen folyamatosan fűtsön. Ha le tudna modulálni 3-4 Kw-ra, kevesebbet vagy nem kapcsolgatna. Mondjuk, most tervezünk kazáncserét, olyan készülék kellene, ami ezt tudja.

Előzmény: de! (48423)
dandrasgy Creative Commons License 2025.02.04 -1 0 48490

Nekem bevált az Evohome. Azoknak jó, akik helységenkénti fűtésvezérlést szeretnének a használat függvényében, illetve a ház helységeinek hőmérsékleti viszonyai nagyon eltérnek. Nálunk nagyon eltérőek a helyiségek, 4 részletben épült ház, többféle falazat, szigetelés vastagság van, és 8 helységet kell vezérelni egymástól függetlenül. Próbálkoztam 1 és 2 termosztátos rendszerrel is, de nem ad jó eredményt ez sem: Ha a leghidegebb helységhez állítom a hőfokot, a többiben túlfűtés lesz, ha a legmelegebbhez, a leghidegebben meg lehet fagyni. Valamint a kétszintes családi ház földszintjén radiátoros fűtés van - egy fűtőkörre kötve (kivéve a konyhát, az mennyezetfűtéses), a tetőtér pedig falfűtéses 5 körre kötve (+ innen megy a földszinti konyha). Így a rendszer elég bonyolult, és ugye kell egy padlófűtés vezérlés is, amit lehet hozzá kapni. Az Evohome ezt kitűnően tudja, a két rendszer jól működik egymás mellett (a szervíz segítsége nélkül is fel tudtam programozni). Az Evohome öntanuló is, a kért időre felfűti a helységet (nem akkor kapcsol be, mikor be van állítva a fűtési igény, hanem a kért időpontra meleg lesz), figyeli a helység klimatikus viszonyait, és a hőmérséklet tartásához folyamatosan állítja a motoros szelepeket is. A hibái a rendszernek: a motoros radiátorszelepek nyomógombja és tekerője hajlandóak elromlani (én már 2 db-al így jártam, az egyiket garanciában cserélték, a másik már garin túl volt); Vamint a szintén a motoros radiátorszelepek hőmérsékletmérése nagyon nem pontos, fokot is csal (közel van a radiátorokhoz, fűtéskor a sugárzó hőt érzékeli valamelyest). Emiatt kellenek külső rendszertermosztátok is a pontos hőmérsékletmérés miatt - plusz költség. Nem olcsó, de 12 zónás rendszert vagy nem lehet kapni, vagy nem lehet a rendszerbe illeszteni, vagy/és csillagászati az ára (mint pl. a Siemens többzónás vezérlése többször ennyibe került volna). Persze, hiányosság még, hogy nincs a kazánhoz Busz rendszer - on-off kapcsol. Pozitívum még a központi vezérlő kitűnő felhasználói felülete, és a szintén jól áttekinthető mobil appon való távoli vezérlés.

Előzmény: Interviszt Bence (48411)
nagykunsági Creative Commons License 2025.02.02 0 0 48489

Akkor mire való?

Előzmény: Zs:) (48488)
Zs:) Creative Commons License 2025.02.02 -2 0 48488

Jobbik esetben túlnyomtad a rendszert! Honnan szedted, hogy 1,5 bar-ra kell hidegen felnyomni?

Kellene tudni a tágulási előfeszítési nyomását, de jó eséllyel 1 bar környékén van, hacsak nem egy toronyház.

Az baj, ha nincs tágulási a rendszerben, a kazánban lévő tágulási nem arra való, még ha sokan arra is használják.

Előzmény: Kovács Mirkó (48486)
nagykunsági Creative Commons License 2025.02.02 -1 0 48487

Kiegyenlító tartály van a kazánban. Gyárilag.

 

Minek padlófűtésbe 45 fokos víz? 

 

Vagy valami őrült képes volt hőcserélőt beépíteni?

 

Előzmény: Kovács Mirkó (48486)
Kovács Mirkó Creative Commons License 2025.02.02 0 0 48486

Mivel én sajnos nem értek hozzá, ezért én nem állítottam rajt semmit. A szerelőt minden évben kihívtam fűtési szezon előtt, hogy a szükséges karbantartásokat végezze el, de hogy ő mit állított ott azt nem tudom. Az biztos, hogy kitakarította, meg a hatékonyságot állította. A kiegyenlítő tartály amiről beszéltek az a kazánon belül van? Mert nekünk külön nincs semmilyen tartály. A víz az nem 40C' hanem 45C' a szerelő aki üzembe helyezte, állította be hogy így legyen. Eddig semmi gondunk nem volt vele. 

Előzmény: nagykunsági (48485)
nagykunsági Creative Commons License 2025.02.02 0 1 48485

A leírásod alapján számomra egyértelmű, hogy a kiegyenlító tartályban nincs előfeszítési nyomás. Magyarul elment belőle a levegő. 

Ezért is megy fel fűtéskor ilyen drasztikusan a nyomás. Padlófűtés gondolom nem melegebb a víz 40 foknál.

 

Vagy kilukadt a membrán és akkor a kiegyenlító tarály cserére szorul, vagy csak elment a szelepen a levegő, akkor elég csak újra beállítani.

 

Kiegyenlítő tartály előfeszítési nyomását minden fűtési szezon kezdetén ellenőrízni kell/lene.

 

Írod 3.5 éve megy a rendszer. Hányszor lett ellenőrízve az előfeszítési nyomás? Be lett állítva, vagy jó az úgy ahogy a gyár kiadta. ? 

Előzmény: Kovács Mirkó (48483)
peterch Creative Commons License 2025.02.02 0 0 48484

Minden azon múlik , hogy a rendszerben mekkora a víz mennyisége , mekkora a tágulási tartály , mekkora az előfeszítés értéke , mekkora a hideg állapotban beállított rendszernyomás és ami még fontos , hogy hány fokra melegedik fel a víz a rendszerben , mert ugye a víz tágul a hőmérséklet hatására . Ha emlékszel , hogy mekkora volt a nyugalmi helyzetben , hidegen a rendszernyomás , akkor állítsák annyira . Az előfeszítés értékét  három tizeddel alacsonyabbra .

https://vizfarago.hu/zart-tagulasi-tartalyok-meretezese/

Előzmény: Kovács Mirkó (48483)
Kovács Mirkó Creative Commons License 2025.02.02 0 0 48483

Ezt nem merem a feleségemre bízni, de szóltam egy ismerősnek, hogy nézzen rá, ha nem jutnak semmire akkor meg marad a szerelő. Azt még mindig nem tudtam kideríteni sehol sem, hogy a nyugalmi 1,5bar- ról mennyire szabadna felmenni a nyomásnak fűtés alatt. Neten sem találok róla semmit, meg a kazánnak a kezelési útmutatójában sem. 

Előzmény: peterch (48482)
peterch Creative Commons License 2025.02.02 0 0 48482

Ha úgy van , ahogyan írod , akkor a család is megtudja oldani a dolgot . Leállítják a kazánt . Lehűl a víz . Leengedik a rendszernyomást . Ha van otthon akár biciklipumpa , akkor felpumpálják a kiegyenlítőtartályban a nyomást 1,2 bár-ra ( előfeszítés ) , majd feltöltik a rendszernyomást 1,5 bár-ra .

Előzmény: Kovács Mirkó (48481)
Kovács Mirkó Creative Commons License 2025.02.02 0 0 48481

A kazán 3,5 éves eddig nem volt vele gond, minden évben megvolt a karbantartás is, a nyomás szerintem nem egyik napról a másikra esett le hanem hónapok alatt. A nagyobbik baj azonban az, hogy nem vagyok otthon csak a család és én majd legközelebb márciusban leszek otthon, így nem tudok mit kezdeni vele. Ebből szerelő kihívás lesz. igazság szerint arra voltam kíváncsi, hogy a nyomás amikor üzemel (fűt) a kazán az normális-e hogy felmegy 2,4-2,5 bar-ra. Sajnos nem emlékszem, hogy ez régebben is ilyen volt-e. 

Előzmény: peterch (48479)
peterch Creative Commons License 2025.02.02 -1 0 48480

Szia !

 

Csak egy ötlet !  ( Tudod fotelmérnöki ötlet ) :-)

 

Mi lenne , ha a külső érzékelőt hőszigetelt házak esetében a hőszigetelés és a fal határán helyeznék el ?  Így a fal valós hőmérséklete alapján dolgozna a kazán .

Előzmény: de! (48476)
peterch Creative Commons License 2025.02.02 0 0 48479

Én úgyszintén felhasználó vagyok !

 

A kazánomnál amíg üzemel a keringetőszivattyú , magasabb a nyomás értéke picivel a rendszerben . Nálad gondolom , ha hirtelen egyik napról a másikra esett a nyomás a rendszerben 0,6-ra , akkor a membrán kilyukadt , vagy a levegőszelep hibás . Ellenőrizd le !  Viszont , ha lyukas a membrán és kinyitod a levegőszelepet , fog folyni belőle a víz .

Előzmény: Kovács Mirkó (48478)
Kovács Mirkó Creative Commons License 2025.02.02 0 0 48478

Tehát akkor ez így nem üzemszerű? 

Előzmény: peterch (48477)
peterch Creative Commons License 2025.02.02 0 1 48477

Szia !

 

Gondolom a tágulási tartályban vagy elment a levegőnyomás , vagy kilyukadt a membrán .

Előzmény: Kovács Mirkó (48475)
de! Creative Commons License 2025.02.02 -1 0 48476

Mindezek miatt sajnos azt gondolom, hogy a legtöbb külső hőmérsékletet olvasgató vezérlés szemfényvesztés vagy placebó, hacsak a vezérlő nem a fejlettebb fajtához tartozik, amelyik az épület hőtehetetlenségével is számol. Ugyanis a fűtési igény egy jól szigetelt és megfelelő hőtehetetlenségű házban nem követi le a hőmérséklet napi akár 10°C-os ingadozását.

 

Tehát ha egy buta külső hőmérésklet alapú vezérlés mellett mégis jól működik a fűtés, az nem a külső hőmérséklet követésének köszönhető, hanem annak, hogy a vezérlési algoritmus figyeli a beállított és a tényleges belső hőmérsékletet, ami önmagában is elég lehetne.

 

Hacsak valaki ügyesen el nem ássa vagy be nem falazza a megfelelő mélységben az érzékelőjét, de ilyennel még nem találkoztam.

Előzmény: de! (48474)
Kovács Mirkó Creative Commons License 2025.02.02 0 0 48475

Sziasztok! 

Van egy Ariston class one 24 kondenzációs kazánunk ami padlófűtésre van kötve. Nemrég lement a víznyomás 0,6-ra és írta a hibakódot, hogy töltsem fel. Ezt meg is tettem. 1,5bar- ra töltöttem. A kazán működik, fűt is minden rendben, de mikor fűt a nyomás felmegy 2,3 bar-ig majd ha leáll a kazán és  hűl vissza a víz visszamegy a nyomás 1,5 környékére. Ez így rendeltetés szerű? Normális hogy amikor fűti a padlót megemelkedik a nyomás? Sajnos nem emlékszem, hogy mielőtt töltöttem rá akkor is emelkedett e az érték fűtés közben. 

de! Creative Commons License 2025.02.02 0 0 48474

Én is rengeteget vizsgáltam már, hogy hogyan függ össze a kinti hőmérséklettel a fűtési igény, és azt látom, hogy a napi átlaghőmérséklet és a napi gázfogyasztás között elég laza a kapcsolat. Lehetetlen a pontokat egy egyenesre illeszteni, hiába elvileg lineáris a kapcsolat a hőveszteség és a hőfokhíd között.

 

Nyilván nagyon sok tényező van, de a kulcs tényező az épület hőtehetetlensége. A külső hőmérséklet késleltetve, és igen nagy csillapítással tükröződik csak a gázfogyasztáson. Már-már véletlenszerűnek is tűnhet a kapcsolat

Amit viszont nemrég felismertem, hogy a 10 vagy 20 cm mélyen mért talajhőmérséklet és a napi átlaghőmérséklet súlyozott összegével elég jól meg lehet jósolni a gázfogyasztást, sokkal jobban, mint az összetevők bármelyikével külön-külön. Szerintem ez azért van, mert a 10-20 centi tömör talaj remekül modellezi a 30 cm üreges tégla hőtehetetlenségét, és ezt még modulálni kell a kis tehetetlenségű épülethatárolók, mint pl. nyílászárók felületén keletkező veszteséggel, ami a pillanatnyi hőmérséklettel arányos inkább.

 

Hogy, hogy nem, a legfejlettebb termosztátok egy hasonló súlyozott összeggel számolnak.

 

 

 

de! Creative Commons License 2025.02.02 0 1 48473

Abszolút egyetértek veled, a fix vs. fűtési igényt követő előremenő között megtakarítás nálam is marginális, és elvész a mérési zajban. Nem tudom kimutatni, hogy fix 40°C és 32-40°C közötti állítgatás között van-e megtakarítás.

 

Jól tippelted a visszatérőt is: 32°C-nál 28°C-on, 39°C-ál 34°C-on stabilizálódik. (Illetve hát 32/28°C-on sajnos nem stabilizálódik, mert a 3 kW-s minimum teljesítmény miatt felkúszik 36/32°C-re.)

Csak azért állítgatom, hogy kevesebbet kapcsolgasson a kazán, és egyenletesebb legyen a fűtés. (Bár hozzá kell tenni, hogy a Siemens REV24 PID-12 módban öntöttvas radiátorokkal akármilyen előremenővel egyenletes radiátorhőmérsékletet eredményez, csak ennek napi 120 kapcsolási ciklus az ára. PID auto módban meg lehet úszni napi 20-40 kapcsolásból, de ott érdemes segíteni neki a jól beállított előremenővel.)

 

Viszont: amikor még nem értettem ehhez a témához semmit, magamtól random 45°C-ra raktam átmeneti időben, télen meg felcsavartam 50°C-ra vagy talán 55°C-re is, ahová a telepítő eredetileg állította. Sajnos akkor még nem méricskéltem, úgyhogy nem tudom, mennyi volt a veszteség. Csak oda akarok kilyukadni, hogy aki még nem ellenőrizte, hogy a hőigényéhez jól van-e egyáltalán nagyságrendileg belőve az előremenő, annak érdemes futnia egy kört.

Előzmény: Keeper83 (48426)
Sony Black Creative Commons License 2025.01.30 -2 1 48472

Kicsit túl misztifikálod ezt a dolgot... tény hogy a KN3 nem dugulós, egy lemezeshez képest. De egy megfelelően méretezett lemezes sem annyira vészes, főleg hogy fagyálló közeg is lesz ahogy olvastam, ami viszont általában korróziógátló adalékot tartalmaz.

Előzmény: groBer schwarzer (48467)
Meister Creative Commons License 2025.01.29 -1 0 48471

kissé skizofrén vagyok, sajnálom a duplaposztot. :-)

Meister Creative Commons License 2025.01.29 -1 0 48470

Unical videóban láttam egy speckó szűrőt, 18 perc körül. https://youtu.be/l_3ySrk3ISw?si=SyktFTqVIKEusCNy

 

Ez hogy működik? Mennyire ronthatja az áramlást?

 

Illetve, ha már ez a videő, ebben láttam azt az átfolyós puffert is, amit korábban írtam, bár annak lehet, teljesen más a célja, mint amire én gondoltam. (A rajzon a 11-es számú.)

Előzmény: groBer schwarzer (48467)
Meister Creative Commons License 2025.01.29 -1 0 48469

Unicalos videóban volt az a speckó szűrő, azt kéne tudni, micsoda.

https://youtu.be/l_3ySrk3ISw?si=SyktFTqVIKEusCNy

18:50 körül beszél róla. És ha valaki tudja, akkor azt hogy kell pucolni? És győzi a szivattyú?

 

Ha meg már ez a videó, ebben volt a puffer, amit korábban írtam, a 11-es (átfolyó puffer). 

Előzmény: groBer schwarzer (48467)
nagykunsági Creative Commons License 2025.01.29 -2 0 48468

Nekem lemezes van már vagy 10 éve, köszöni szépen jól van. A mai napig hibátlanul működik. 

Előzmény: groBer schwarzer (48467)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!