Az elméleti sűrítési végnyomás a 9:1 a GS500 esetében
Mivel az összesűrített levegő felmelegszik és tágul (nem is kicsit), így egy nem kopott motorban ennél mindig sokkal többet kell mérni tényleges sűrítési végnyomásként. Az sem mindegy, hogy hideg, vagy meleg motoron mérsz (melegen illik).
Én is csak azért most cseréltem, mert a szelephézag-ellenőrzés miatt úgyis le kellett venni a tankot, azt meg nagyon rühellem. Már pár hónapja észrevettem, hogy a bilincsek körül repedezik a külseje (az enyém sem szivárgott még), de mostanra már mindenütt tele volt repedésekkel a felszíne.
Kompresszió mérés meg volt, ha lassan is, de kopik a szerkezet: másfél éve, 37 ezer km-nél 11,2 bar volt mindkét hengerben, most (49k) a bal 10,9, a jobb henger meg kerek 11,0 lett. Megkapta az új gyertyákat is, valamint újfent kicserélhettem az összes benzincsövet: a tavaly február körül berakott Gufero nevű rettenetek mára kirepedeztek a külső felükön, most Gates került bele. Remélem, ezek tovább fogják bírni.
A karbi-szinkron viszont elmaradt: megtaláltam hová kell kötni a csöveket, de a házilagos mérőműszerem hagy maga után némi kívánni valót, így inkább nem tekergettem el semmit sem.
2.9 liter jár bele,na én nem méregetek semmit.Bele öntöm simán a 3 kupával és ossza be!A 6000 km alatt alatt szinte semmi nem fogy belőle.Bőven belefér a normális mértékű fogyásba.
Más: kicsit megkésve, de nekiláttam a 48 ezer km-es szerviznek (49k km-nél, de az olaj még csak 700 km múlva lesz cserés, azt egyelőre nem - nem pocsékolunk! ;-) Amit eddig végeztem:
- Teljes hátsó futómű kiszerelése, szétszerelése, minden elem takarítása, ellenőrzése. Tűgörgők, csapágyak újra zsírozva, a lengővilla korróziós nyomai rozsdátlanítás után lefestve 2 rétegben.
- Láncszett cseréje szép arany színű DID 520VX2-re. ;-)
- Szelephézagok ellenőrzése (nem kellett lapkázni, minden tűrésen belül van: a két szívó szelepnél egyformán 0,04 mm, a két kipufogónál egyformán 0,07 mm a hézag).
- Hátsó fékolajcső (ami a tartály és a főfékhenger között van) cseréje 3 cm-rel hosszabbra: a lábtartókat, főfékhenger-konzolt lejjebb szereltem a múltkor, és a cső így eléggé feszült.
- Új, qrva hangos Hella kürt felszerelése a régi satnya helyére. :-)
Ami hátra maradt: karburátor szinkron elkövetése, gyertyacsere, kompressziómérés, némi villanyászkodás. Nem biztos hogy holnap megcsinálom, lehet inkább motorozni kellene.... :-)
Ha normális, gyári minőségű alkatrészt szeretnél (főleg a gyűrűkre gondolok) és bemennék (vagy telefonálnék, írnék)valamelyik Suzuki márkaszervizbe, és náluk rendelnék. Pécsett az Enduro motorosbolt csomagban el is küldi, ha megérkezik hozzájuk. Igaz hogy GS500-hoz, de sok apróságot rendeltem már náluk.
Üdv mindenkinek. Kaptam javításra egy Suzuki gs 550-et Gyűrűzni kell és szelepszár szimeringezni, a kérdésem az hogy hol lehet-érdemes alkatrészt rendelni hozzá, Ki mit ajánl?
Nem hiszem, hogy középsztenderen kéne mérni. Az amúgy is opcionális volt a motorra. Én hülye vagyok amúgy, fogok egy vízimértéket és kimérem, hogy előre is vízszintes legyen meg oldalra is, és úgy mérem :D
Pont ezt csinálja az enyém is. Most lett szétszedve a benzincsap. Szét van menve a vákuumos gumimembrán. Reméljük ez lesz a baja. Azt csiripelték a madarak, hogy ez lehet a gondja és eddig beválni látszik. Meglátjuk a javító készlet beszerzése után mi lesz.
Értem :) én most csinálom az "A"-t, először én is "A2"-t akartam, de gondoltam hátha kell a nagyobb :) de most én is úgy érzem nem váltok nagyobbra :) a korommal nekem már nem volt gond :D