Keresés

Részletes keresés

Borsinka Creative Commons License 2017.04.30 0 0 7876

én inkább szeretem tudni, hogy mennyi olaj fogy...

 

-lassan egy hónapja, hogy egy köbcenti sem fogyott!!  -((((((((((((((

Előzmény: Törölt nick (7865)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.30 0 0 7875

Értem.Meghajlok az érveid előtt!

Előzmény: Törölt nick (7874)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.30 0 0 7874

Szóval az elméleti sűrítési végnyomás viszony a 9:1 a GS500 esetében. Ez egyszerű geometriai adat.

Előzmény: Törölt nick (7872)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.30 0 0 7873

Előzmény: Törölt nick (7872)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.30 0 0 7872

Az elméleti sűrítési végnyomás a 9:1 a GS500 esetében

Mivel az összesűrített levegő felmelegszik és tágul (nem is kicsit), így egy nem kopott motorban ennél mindig sokkal többet kell mérni tényleges sűrítési végnyomásként. Az sem mindegy, hogy hideg, vagy meleg motoron mérsz (melegen illik).

Előzmény: Törölt nick (7871)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.30 0 0 7871

érdekes adatokat írsz ám!Mert a gyár szerint a kompresszió: 9.0:1

Előzmény: Törölt nick (7870)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.30 0 0 7870

10-14 bar között lehet, de a két henger nem térhet el egymástól 2,0 bar-nál jobban.

Előzmény: toocool1 (7867)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.30 0 0 7869

Én is csak azért most cseréltem, mert a szelephézag-ellenőrzés miatt úgyis le kellett venni a tankot, azt meg nagyon rühellem. Már pár hónapja észrevettem, hogy a bilincsek körül repedezik a külseje (az enyém sem szivárgott még), de mostanra már mindenütt tele volt repedésekkel a felszíne.

Előzmény: Dreamer (7868)
Dreamer Creative Commons License 2017.04.30 0 0 7868

Hehe, nekem is kirepedezett a Gufero, de mivel két rétegű egyelőre nem bántom.

 

Dreamer

Előzmény: Törölt nick (7866)
toocool1 Creative Commons License 2017.04.30 0 0 7867

Én meg se merem mérni... :D Mennyi a gyári érték?

Előzmény: Törölt nick (7866)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.30 0 0 7866

Kompresszió mérés meg volt, ha lassan is, de kopik a szerkezet: másfél éve, 37 ezer km-nél 11,2 bar volt mindkét hengerben, most (49k) a bal 10,9, a jobb henger meg kerek 11,0 lett. Megkapta az új gyertyákat is, valamint újfent kicserélhettem az összes benzincsövet: a tavaly február körül berakott Gufero nevű rettenetek mára kirepedeztek a külső felükön, most Gates került bele. Remélem, ezek tovább fogják bírni.

 

A karbi-szinkron viszont elmaradt: megtaláltam hová kell kötni a csöveket, de a házilagos mérőműszerem hagy maga után némi kívánni valót, így inkább nem tekergettem el semmit sem.

Előzmény: Törölt nick (7863)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.30 0 0 7865

2.9 liter jár bele,na én nem méregetek semmit.Bele öntöm simán a 3 kupával és ossza be!A 6000 km alatt alatt szinte semmi nem fogy belőle.Bőven belefér a normális mértékű fogyásba. 

Előzmény: Borsinka (7864)
Borsinka Creative Commons License 2017.04.30 0 0 7864

az se jó különben...

 

-legjobb, ha köbcentire tudod, hogy mennyi...

 

--én aszondom, megéri leereszteni és megmérni patikamérlegen!!!

Előzmény: Törölt nick (7859)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.29 0 0 7863

Más: kicsit megkésve, de nekiláttam a 48 ezer km-es szerviznek (49k km-nél, de az olaj még csak 700 km múlva lesz cserés, azt egyelőre nem - nem pocsékolunk! ;-) Amit eddig végeztem:

 

- Teljes hátsó futómű kiszerelése, szétszerelése, minden elem takarítása, ellenőrzése. Tűgörgők, csapágyak újra zsírozva, a lengővilla korróziós nyomai rozsdátlanítás után lefestve 2 rétegben.

- Láncszett cseréje szép arany színű DID 520VX2-re. ;-)

- Szelephézagok ellenőrzése (nem kellett lapkázni, minden tűrésen belül van: a két szívó szelepnél egyformán 0,04 mm, a két kipufogónál egyformán 0,07 mm a hézag).

- Hengerfej csavarok meghúzási nyomatékának ellenőrzése (mind rendben volt).

- Hátsó fékolajcső (ami a tartály és a főfékhenger között van) cseréje 3 cm-rel hosszabbra: a lábtartókat, főfékhenger-konzolt lejjebb szereltem a múltkor, és a cső így eléggé feszült.

- Új, qrva hangos Hella kürt felszerelése a régi satnya helyére. :-)

 

Ami hátra maradt: karburátor szinkron elkövetése, gyertyacsere, kompressziómérés, némi villanyászkodás. Nem biztos hogy holnap megcsinálom, lehet inkább motorozni kellene.... :-)

Törölt nick Creative Commons License 2017.04.29 0 0 7862

Ha normális, gyári minőségű alkatrészt szeretnél (főleg a gyűrűkre gondolok) és bemennék (vagy telefonálnék, írnék)valamelyik Suzuki márkaszervizbe, és náluk rendelnék. Pécsett az Enduro motorosbolt csomagban el is küldi, ha megérkezik hozzájuk. Igaz hogy GS500-hoz, de sok apróságot rendeltem már náluk.

Előzmény: xantia1.9d (7861)
xantia1.9d Creative Commons License 2017.04.29 0 0 7861

Üdv mindenkinek. Kaptam javításra egy Suzuki gs 550-et Gyűrűzni kell és szelepszár szimeringezni, a kérdésem az hogy hol lehet-érdemes alkatrészt rendelni hozzá, Ki mit ajánl?

Válaszotokat előre is köszönöm. 

hampec Creative Commons License 2017.04.29 0 0 7860
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.28 0 0 7859

De ez hülyeség!!Miért kellene egy sima olajszint ellenőrzéshez 2 ember?Nem is logikus!Már leírtam a módját.

Előzmény: hunblack (7857)
hunblack Creative Commons License 2017.04.28 0 0 7858

Bár az is lehet, hogy szimplán rosszul emlékszem és az egyik csak arra van, hogy tartsa a motort sztender nélkül és vízszintes felületen.

Előzmény: hunblack (7857)
hunblack Creative Commons License 2017.04.28 0 0 7857

Nekem azt mondták, hogy két emberes mert az egyik lenyomja ez elejét még a másik beledugja de nem csavarja bele a kupakot és akkor jó.

Törölt nick Creative Commons License 2017.04.26 0 0 7856

De, középsztenderen kell nézni, és a GS-en nem opcionális, mindig is járt a motorhoz.

Előzmény: toocool1 (7854)
hampec Creative Commons License 2017.04.26 0 0 7855

Köszi a gyors válaszokat    :-)

toocool1 Creative Commons License 2017.04.26 0 0 7854

Nem hiszem, hogy középsztenderen kéne mérni. Az amúgy is opcionális volt a motorra. Én hülye vagyok amúgy, fogok egy vízimértéket és kimérem, hogy előre is vízszintes legyen meg oldalra is, és úgy mérem :D

Előzmény: Törölt nick (7853)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.26 0 0 7853

Állítsd egy sima terepen (vízszintesen) középtámaszra a motort.

Csavard ki a záró-sapkát

Töröld meg

Helyezd vissza a nyílásba, de ne csavard be

Vedd ismét ki és az olajnak a jelzett L és F között kell lennie

 

Előzmény: hampec (7852)
hampec Creative Commons License 2017.04.26 0 0 7852

Sziasztok 

 

Egy GS 500 EU új  tulajdonosa vagyok :)  .Most volt  "viziten "fék - motor olaj , légszűrő .. ..stb. cserén .

 

Egy kérdésem lenne ? Sehol nem találtam olaj szint ellenőrzés hogyan kell végezni .

 

A pálcát betekerni ,vagy csak "koppanásig "behelyezni a helyére  . 

 

Választ előre is köszönöm .

hunblack Creative Commons License 2017.04.25 0 1 7851

Pont ezt csinálja az enyém is. Most lett szétszedve a benzincsap. Szét van menve a vákuumos gumimembrán. Reméljük ez lesz a baja. Azt csiripelték a madarak, hogy ez lehet a gondja és eddig beválni látszik. Meglátjuk a javító készlet beszerzése után mi lesz.

Előzmény: SMate0 (7839)
Borsinka Creative Commons License 2017.04.25 0 0 7850

Esetleg egy benyafüggő légy is szóbajön...

Előzmény: Törölt nick (7848)
Borsinka Creative Commons License 2017.04.25 0 0 7849

grt

Előzmény: Endohr (7844)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.25 0 0 7848

A gyújtás nem, de a "nem gyújtás" viszont már igen. :-)

Előzmény: Dreamer (7843)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.25 0 0 7847

Értem :) én most csinálom az "A"-t, először én is "A2"-t akartam, de gondoltam hátha kell a nagyobb :) de most én is úgy érzem nem váltok nagyobbra :) a korommal nekem már nem volt gond :D

Előzmény: Endohr (7846)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!