Sziasztok!
Szeretnék tájékoztatni minden érdeklődőt, hogy ma kezdjük meg MOGézát elszállítását.
A Malév tulajdonában lévő IL-18-as a Repülőtéri Emlékparkban kap majd helyet, ahova két ütemben szállítjuk. Első lépésként a mostani helyéről az emlékpark közelébe visszük, ahol még a repülőtér területén fog maradni a gép. Az emlékpark területére a második fázisban tesszük be a gépet, amihez majd ki kell nyitnunk a repülőtér biztonsági kerítését.
A ma éjszakai mintegy öt óráig tartó szállítást azt teszi lehetővé, hogy karbantartási munkák miatt lezárjuk a 13R/31L pályát.
A második szakaszra, terveink szerint december első heteiben kerül sor. Erről mindenkit értesítek majd.
Üdv.:
Szollár Domokos
BA szóvivő
A minőségirányítási szakreferensre gondolom csak rálőcsölték az ügyet, mert egyébként a dolga a vállalat minőségbiztosítási rendszerével való foglalatoskodás, azaz a vizsgálati módszerek dokumentálása, a szervezet kialakítása...
Hagy ne mondjam most el, elég nekem belőle egy héten öt nap, ugyanis ezen dolgozom, és van-volt vele munka, minden két évben kitaláltak valami új szabványt, így lett a minőségellenőrzésből minőségbiztosítás, minőségszabályozás, minőségirányítás, újabban minőség- és környezetirányítás. Konyhanyelven ISO :-)
Sztem mindenkinek ugyanaznap küldték meg a választ, én is aznap, 22-én kaptam meg (szintén 9-én írtam nekik.) Ugyanaz a "minőségirányítási szakreferens" (bármit is jelentsen ez, gőzöm nincs, de az ügyintéző szóra hallottam már más variációkat ....) válaszolt, gondolom, eddig tartott, mire elintéztette magának valamelyik informatikussal, hogy összehozzanak neki egy scriptet és ne kelljen egyenként válaszolni......
Mondtam, hogy menni fog a HA-LCE is. Aztán jön a Ha-LCA. Grat a Malévnek! Inkább gyakorlatozzanak azon a szar 767-esen úgyis mindig a hangárban áll vmelyik a kettőből.
Én úgy gondolom (persze csak ötletszinten), hogy a gépet felbakolják a törzs alatt, leszedik a szárnyakat futóművestől, megcsinálják a szárnyatrapot és azzal játszanak.
Persze meg lehet azt is vizsgálni, hogyan lehet a szárnylevágást kiméletesen, vizuálisan megfelelően visszaszerelhetőleg megcsinálni.
Ez sajnos nem jó indok, mivel a futóműgondola a szárnyon, a törzstől távolabb helyezkedik el, úgyis csak az azon túli részt lehet levágni. A megmaradó pedig bőven elég az ilyen gyakorlatokhoz. A vészkijáraton történő evakuálás úgysem arról szól hogy utána kirohangálnak a szárny végére.
A baj csak az, hogy a gyakorlás része a szárny felett levő vészkijáraton való távozás is.
Mondjuk azt egy felfújható (utána feltekerhető) szárnyutánzattal is meg lehetne csinálni, csak arra ki adna pénzt csak azért, hogy ne kelljen levágni a tupcsi szárnyát?
Azért nem szabad telhetetlennek lenni és azt nem szabad elfelejteni, hogy a nagyvasból még rengeteg szaladgál aktívan, tehát nem akkora ereklye, mint az IL-18. Atyád sem örülne, ha valakik lépten-nyomon azt kérnék tőle, hogy tartsa meg az utókornak a levedlett, öreg autóit, ráadásul még az súlyadót is fizesse meg érte. :)
De ezt még használja a MALÉV a kiképzésre, csak a helypénzt sokallja. Tehát annak nem menedékhely kell. Bőinget meg nemigen fognak leállítani (mert úgy tudom, lizingelik és cserélik őket), hogy azon menjen a képzés, bár célszerű lenne, ha az életnek és nem az iskolának tanítanak :-)
No, ezt már tényleg csak a mosoly kedvéért teszem közkinccsé. Ma (22.-én) kaptam ezt az emailt a kilencedikén elküldött tiltakozásra. Mit mondjak, nem kapkodták el. :))
"
Tisztelt Uram!
Sajnos panasza ügyében a Budapest Airport, mint a ferihegyi repülőteret üzemeltető részvénytársaság, nem tud segíteni, mivel a szóban forgó repülőgép tulajdonosa a Magyar Légiközlekedési Vállalat, ezért levelét továbbküldtük az illetékes Malév részére.
Malev Hungarian Airlines:
Honlap:
http://www.malev.hu/bp/eng/I_CUSTOMER_ENG/
E-mail:
claims@malev.hu
Telefon:
(+36)40 21 21 21 or (+36 1) 235-3888
Reméljük, hogy a légitársaság által adott válasz kielégítő lesz. Ha az ügyben további kérdése van a reptér-üzemeltetőhöz, forduljon hozzánk ismét.
Üdvözlettel:
(név)Budapest Airport Zrt.Minőségirányítási szakreferens
Javasolnám a tupcsi szárnyának átépítését haditengerészeti stílusú felhajthatós konstrukcióra. Így felhajtott szárnyvéggel elférne a kisebb helyen, és amikor majd átkerül a skanzenbe, le lehet hajtani :-)
Sziasztok!
Nem pont IL-18-as, DE!
A MOK mellett parkolok, leakarják ereszteni a szárnyaimból a benne levő kerozint.
Ami a legszörnyűbb: mind a két szárnyamat leakarják VÁGNI!!!! a főfutóim külsö felénél.
csak azért mert sok helyet foglalok, ezáltal nem kellene olyan sok bérleti díjat fizetni gazdáimnak, a terület gazdájának.
SEGÍTSETEK!
Szárnyak nélkül hogyan néznék ki?
A ferihegyi Repülőgép Emlékparké lesz a Malév IL-18-asa
A Malév a Repülőgép Emlékparknak ajánlotta fel a 80-as években már csak a kereskedelmi forgalomban használt IL-18-as repülőgépét. Légitársaságunk eddig oktatási célra használta a gépet, és mivel most lehetőségünk nyílt a gép szakképzésből történő kivonására, örömmel tettünk eleget annak az igénynek, hogy az Emlékparkhoz kerüljön a történelmi jelentőséggel bíró gép. A „MO Géza” végleges helyre történő átszállítása a tervek szerint hamarosan megtörténik.
De ezek a MALÉV-esek sem repültek azelőtt a nyugati gépekkel, mielőtt a tupcsikra kerültek. Viszont amikor a bőingre átkerültek, sokan ezen a fórumon is visszasírták a tupcsikat, amik még repülőgépek voltak és nem számítóközpontok.
De ha megpróbálunk a realitásoknál maradni, a hatvanas-hetvenes években a nyugati és szovjet gépek fejlesztése lényegében párhuzamosan folyt, a két úttörő, a B707 és a TU104 nagyjából egyidős, tehát azt mondani rá, hogy elavult volt létrejöttekor, nyugatimádó attitűd. Amikor a szovjet vezértípusok elavultak (pl. környezetvédelmi szempontból), akkor a B707 és DC8 is bekerült a nemszeretem kategóriába.
A leglényegesebb különbség évtizedek során a fogyasztás és hajtóműüzemóra kölönbség lett, de ezzel szemben állt az alacsonyabb ár és a kezelési igénytelenség, ami a felhasználó terület sajátosságaihoz igazodott. Lehet, hogy a TU-154B2 ma nem "kortársa" egy B737-800-nak, de te azt mondtad, hogy a fénykorukban is elavultak voltak. Mint a Volkswagen bogár is az volt az Aston Martinhoz képest.