Keresés

Részletes keresés

null1 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 808

Ne az az amit pl én nem kívánok. Pedig ott lakok.

Sőt tulajdonképpen ellenséges lépésnek venném. :))

 

 

más:

 

Az alagút végén kiáramló levegő (és a tartalmazott káros anyagok ellen) nem lehet vmi egyszerű műszaki megoldással védekezni?

Gondolok itt olyanra mint légfüggöny kombinálva a bejárathoz közeli elszívóval ami tisztítva van kiengedve?

 

 

Előzmény: cssz74 (802)
PriceJ Creative Commons License 2008.03.18 0 0 807

Nos, fejlemények? Semmi újdonság, apróságoktól eltekintve. A legbosszantóbb, hogy a kérdések egy részére nem válaszolnak, kikerülik őket, úgyhogy ha bármelyikőtök megy még, javasoljátok az egy kérdés egy válasz metódusát, hátha akkor...

 

Amit megtudhattunk: nincs beadva EU-s pályázat, nem is lesz,a  főváros saját zsebből fizeti a beruházást (de meg lennék lepve, ha tényleg így lenne!). Voltak utat pártoló lakosok a Rádayból, tulajdonképpen a dögöljön meg a te tehened is alapján működnek, észérvek nem hajtanak csírát a fejükben, vagyis komolyan elhiszik, hogy kiürül a Ráday, ha a KKK megépül. Megtudtuk, hogy nincs forgalomszámlási adat (vagyis "a fővárosnak biztos van valami..."), hogy ami van, az is 15 éves, nyilván használhatatlan, így nyitott maradt az a kérdés, hogy mire is alapozzák a forgalomcsökkentő érveiket, erre pl nem feleltek. Viszont felírták minden kérdező nevét, remélem, valami feketelista készül, én 2x is kérdeztem, úgyhogy rendőri védelmet fogok kérni.

 

Fontos, hogy abba senki sem gondol bele, láthatóan ők is meglepődtek a kérdésen, hogy az építkezés 1 éve alatt hol fognak közlekedni a munkagépek, s a 7 tonnás, földdel megrakott teherautók, naná, hogy az olyan kis utcákon, mint a Flór Ferenc utca pl, az ráadásul földút is, erdő mellett, a nemlétező betonját nem teszik így tönkre a nehézjárművek. Úgyhogy arra is lehet készülni, hogy az építkezéstől 1-2 km-re lakók is szívnak majd alaposan legalább egy évig, amíg meg nem épül az út a munkagépek és teherautók napi közlekedése okán, az érintett lakosság így már jóval nagyobb tömeg, mint a jelenlegi 3-4 ezer lakó.

 

A népszavazási kérdésről ma dönt a bíróság, talán a hét vége felé megtudhatjuk az eredményt. A két alpolgármester szerint (Szaniszló, Ferencz - ez utóbbi mekkora tuskó, hihetetlen...) ha a nemek nyernek egy érvényes és eredményes szavazás esetén, akkor nem lesz út, annak ellenére, hogy a kérdés nem erről szól. Persze ezt sem adják azért írásba...

Előzmény: ardian (806)
ardian Creative Commons License 2008.03.18 0 0 806
Fejlemények a tegnapi fórumról?
Előzmény: Pepin (805)
Pepin Creative Commons License 2008.03.17 0 0 805
Szép gondolat... de eddig úgy tűnik, az önkormányzatot az sem zavarná, ha itt döglenénk meg - ha ezzel spórolni tudna az útépítésen.
Előzmény: M43 (803)
Elm Creative Commons License 2008.03.17 0 0 804
Az en meggyozodesem meg az, hogy _maximum_ a teherforgalom csokkenne, persze az se semmi, de az is csak akkor tenne, ha a tiltas mellett megfelelo ellenorzes is lenne, ami meg magyarisztanban nincs, ugyhogy megint ugyanott vagyunk ahol a part szakad. A _forgalom_ nem fog csokkenni, csak a kamionok helyen autok fognak sorban allni. Talan kevesebb szmog, de en ebben sem lennek biztos...
Előzmény: fater69 (798)
M43 Creative Commons License 2008.03.17 0 0 803
Ugyan kivülálló vagyok, de egy mélyvezetésű alagút, ami elég hosszú ahhoz, hogy a két vége elegendő távolságban legyen lakott területtől szagilag, reális kompromisszumnak tűnik. A trükk az, hogy a Hungária és az M0 között nem nagyon találni más útvonalat egy újabb rész-körgyűrű kiépitéséhez. Elvileg szóba jöhetne a Munkáskörút, de ehhez hasonló okok miatt összességében sokkal több alagútra lenne szükség, így hosszú távon is a KKK látszik az egyetlen reális alternativának. Igy viszont már megéri mélyfúrással alagutat épiteni, mert még így is olcsóbb a project mint bármely alternatívája.

A "felülről" történő építéstől óva intenék mindenkit, ez tényleg irreális zaj-por-kosz terheléssel jár, plusz a közeli épületek állagának sem használ az épitési forgalom.
Előzmény: cssz74 (802)
cssz74 Creative Commons License 2008.03.17 0 0 802

Ez már egy igazi kompromisszumos megoldás, nem olcsó, de megéri SZVSZ.

Akkor azért csinál6nának egy pár ráhajtást a 18.keres fő utakról, amikről nem akarnak, hogy legyen hasznuk az ottaniaknak is, pl.:Üllői...

Előzmény: fater69 (795)
cssz74 Creative Commons License 2008.03.17 0 0 801
Én 17-es vagyok, nem arra járok a városba, egész elviselhetően be lehet juttni a Jászberényin, csak a Kozma sarki lámpa fog igazán, a Mázsa tér meg amúgy is kaki...
Előzmény: ardian (787)
cssz74 Creative Commons License 2008.03.17 0 0 800
Ismerem a részt, jártam, járok arra sokszor, én a 17.-ben lakom, érintett területen.
Előzmény: ardian (785)
Pepin Creative Commons License 2008.03.17 0 0 799
azért gondoltam a Péterhalmi úttól induló lejtésre, így a jelenleg progagált verzióhoz képest ez kb. plusz 600 métert jelentene a föld alatt, aminek viszont már van realitása.

Ez az, amin jelenleg leginkább parázok. Belegondolt már bárki, hogy ha ideteszik a portált a szélső házak mellé, mekkorra lesz itt a levegő szennyezőanyag koncentrációja? Ráadásul az uralkodó szél is nyugati-északnyugati, így minden, ami kijön, itt fog kikötni felettünk.
Előzmény: fater69 (798)
fater69 Creative Commons License 2008.03.17 0 0 798

Direkt írtam így, hogy "akik hisznek benne", én speciel nagyon nem hiszek ebben a forgalomcsökkentős maszlagban. Meggyőződésem szerint az M0-nak köszönhetően csökkenni fog az egész város forgalma, de szemmel láthatóan nem akarják megvárni az átadást a KKK-val kapcsolatos döntéssel.

 

Az egész XVIII. ker. alatt futó alagút tényleg nem megvalósítható, azért gondoltam a Péterhalmi úttól induló lejtésre, így a jelenleg progagált verzióhoz képest ez kb. plusz 600 métert jelentene a föld alatt, aminek viszont már van realitása.

Előzmény: Elm (796)
Kabocabea Creative Commons License 2008.03.17 0 0 797

Kedves Mindenki!

Az alábbi kérdést tettem fel az alpolgármesternekaz üggyel kapcsolatban:

Amennyiben bizonyíthatóan a földmunkálatok (fúrás, munkagépek forgalma stb.) során anyagi kár - gondolok itt pl. falrepedés, falomlás - keletkezik a tervezett út mentén és környékén lévő házakban az kit terhel? Lesz/van az önkormányzatnak valamilyen biztosítási kerete erre az eshetőségre?

 

Válasz erre:

Tisztelt hölgyem !

Alpolgármestertársamtól kaptam meg kérdéseit.
Ha úgy gondolja,hogy épülete veszélyeztetett az építkezés által, akkor a
beruházási munkálatok megkezdése előtt állapotfelmérést kérhet a
beruházótól. Ezt követően bekövetkezet károsodás mértékét így meg lehet
ítélni. Kártérítési igényét a beruházóval szemben igényelheti.

Tisztelettel: Sándor László alpolgármester

 

Gondoltam tájékoztatásul megosztom mindenkivel.

 

Üdvözlettel:
Bea

 

Elm Creative Commons License 2008.03.17 0 0 796
"- jól járnak azok a lakók, akik hisznek benne, hogy a KKK miatt kevesebb lesz a forgalom a kerület többi útján"

De csak hiszik, mert meg ha csak kevesse igaz a barnamezos fejlesztes, akkor sem igy lesz, de azzal egyutt meg mar tuti nem ugy lesz. Szerintem.

Ugyanakkor, lassuk be, az, hogy az egesz XVIII kerulet alagutban legyen, meg utopianal is kevesebb - annyi penz nincs a vilagon.
Előzmény: fater69 (795)
fater69 Creative Commons License 2008.03.17 0 0 795

Kész lesz, amikor kész lesz, már arról beszélnek, hogy ez egy középtávú, kb. 15 éves ütemezésű projekt, ami így magunk között szólva reális is lehet. A 2010-es átadás szerintem a sajtó félreértése volt, az csak a Cséry-telepig tartó szakaszra lehet igaz. Amit egyelőre nyélbe akarnak gyorsan ütni, az a nyomvonalra és a kivitelre vonatkozó, a főváros és a kerületek közti előmegállapodás, hogy már annak megfelelően lehessen a kész tervdokumentációt előkészíteni (az sem két nap...).

 

A parkosítás csak egy "bedobott" gumicsont volt az önkormi részéről, mutatva, hogy ők milyen rendesek, hogy nem csak egy betonfödémet kell nézegetnünk. A valódi célunk nem az, hogy parkosítsanak (ott az erdő, ha valaki zöldre vágyik) hanem hogy ne bolygassák fel az életterünket. Ezt egy módon tudjuk elérni, ha körömszakadtáig ragaszkodunk a mélyvezetésű, alagutas kivitelhez.

 

Ezzel a megoldással mindenki jól jár:

 

- a főváros megkapja a KKK-t, lehet a XV-XVI-XVII. kerületekben fejleszteni a barnamezős területeket (ugyanis aki még nem tudná, ez ennek az útnak a fő célja)

- jól járnak a XVIII. kerületi érintett lakók, mert nem teszik őket anyagilag és idegileg tönkre

- jól járnak azok, akiknek az ingatlanát részlegesen kisajátították volna (még belegondolni is szörnyű lehet nekik)

- jól járnak azok a lakók, akik hisznek benne, hogy a KKK miatt kevesebb lesz a forgalom a kerület többi útján

- jól jár a HM, megmaradhat a stratégiai vasútvonala

- jól jár a kerületi vezetés, nem kell tovább hadakoznia a lakókkal

 

Hab a tortán, hogy a Halmi erdő is megkímélhető, ha a Péterhalmi út közelében már leviszik a föld alá az utat. Kerékpárút meg nem hiszem, hogy kellene, bőven elég lenne, ha ezek után is az erdőben tekerhetnék a srácaimmal keresztül-kasul, mint ahogy eddig is tettük.

Előzmény: BoGar (783)
PriceJ Creative Commons License 2008.03.17 0 0 794
Ugyan már Pepin, legalább lesz hol szánkózniuk a gyerekeknek... :)
Előzmény: Pepin (791)
Elm Creative Commons License 2008.03.17 0 0 793
Egyetertek. :o)
Előzmény: PriceJ (786)
PriceJ Creative Commons License 2008.03.17 0 0 792

Jé, tényleg! :)

 

Kultúrált hangnemben írtam ellenvéleményt.. Igaz, odaírták: "A kérdések, vélemények megjelenítése a szerkesztőségünk döntése alapján történik."

 

Az is érdekes, hogy a fórum főoldalán 2 témát (topikot) jelez, s ha beljebb lépsz már csak egy marad.. Sajátos megoldás, node miért is vártam volna mást?

Előzmény: ardian (790)
Pepin Creative Commons License 2008.03.17 0 0 791
Vagy kapunk ide egy befejezetlen godrot...
Előzmény: ardian (787)
ardian Creative Commons License 2008.03.17 0 0 790

Megnéztem, nem látszik.

5 hozzászólást jelez a rendszer, ebből mindössze 2 egyetértő olvasható.

Éljen a Demokrácia!

Előzmény: PriceJ (789)
PriceJ Creative Commons License 2008.03.17 0 0 789
Köszi ardian, a vérnyomás már a helyén, gyorsan írtam is a fórumába... :)
Előzmény: ardian (788)
ardian Creative Commons License 2008.03.17 0 0 788

Ha nem láttátok még, ajánlom vérnyomás-emelésre:

http://www.keruletkorut.hu/

Előzmény: ardian (785)
ardian Creative Commons License 2008.03.17 0 0 787

A másik. Olvasgattam a Városképben az utat támogató véleményeket. Tipikus "dögöljön meg a szomszéd tehene is" típusú, jó magyaros mentalitás. Rossz a Gyömrői út mellett lakni (elhiszem), rossz a forgalmas Ráday mellett élni (ezt is), stb., hát akkor nehogymá a szemeretelepiek, szent imreiek jól éljenek... Mert más érvük nagyon nem volt. Tekintve főleg, hogy attól, hogy a kamionok és szgk-k itt fogják levágni az M0-át, még a helyi lakosság továbbra is az említett utakat fogja használni. Sőt. Mivel a XVII. kerből lehetetlen bejutni a városba, ide a rozsdás bökőt, hogy lejönnek a KKK-n a Gyömrői-ig, és úgy mennek majd befelé.

 

Összességében nagyon nem rózsás a helyzet, el is keseredtem, mígnem a HVG-ben elolvastam egy cikket a budapesti költségvetésről. Kiderült belőle, hogy a fővárosi önkormányzat annyira el van adósodva, hogy már hitelt se nagyon tud felvenni, a 4-es metró befejezése is kétséges, mert a sokat emlegetett uniós pályázat még be sincs adva (!), a cséry-s beruházás ügyében Brüsszel most kezd vizsgálódni, mert szabálytalanságot találtak, magyarán, lehet, hogy én már nem érem meg ezt a grandiózus tervet (pedig 30-as éveimben járok.)

 

Szomorú, de ez az egyetlen szívderítő ebben az egészben.

Előzmény: ardian (785)
PriceJ Creative Commons License 2008.03.17 0 0 786

Alighanem én ott leszek ma, remélem, oda is érek..

 

Az építkezés átmenetileg - úgy másfél évig szerintem - biztosan elviselhetetlen kosszal és zajjal jár majd, ráadásul a munkagépek napi közlekedése alighanem sok házban hagy majd nyomot ez idő alatt. Semmilyen formában sem támogatom ezt a megoldást! Akármilyen parkot is nyomnak az alagút fölé.

 

Ráadásul parkosítani akkor is nyugodtan lehet, ha fúrják az alagutat. Én egyetlen megoldást tartok kompromisszumként elfogadhatónak: bejön az út a kerületbe, azonnal lemegy 15 méter mélyre, és akkor jön ki onnan, amikor a kerület másik széléhez ér. Akkor hajlandó vagyok elviselni az alagútól kiáradó bűzt, mert legalább az építkezés zaja-kosza a föld alatt marad, és az erdő is érintetlen marad. Ja, hogy ez sok pénz? Oldják meg, az út nem nekem és nem a 18. kerületieknek épül..

Előzmény: cssz74 (784)
ardian Creative Commons License 2008.03.17 0 0 785

Nem jártálmég arra, igaz? Nem kell ott parkosítani, mert kertváros van a vitatott területen.

 

Két benyomást hagy osszak meg veletek. Illetve hármat.

 

Szabadságon voltam, így egyszerre borult ki a postaládámból másfél heti sajtótermék és az itteni a fejlemények, beszámolók. Átolvasgattam a Városképet, Thémát, stórólapokat, megnéztem az szdsz-es honlapot...

 

Kezdem ez utóbbival. Nézzétek meg, érdemes! A hatástanulmányokban már szó sincs se mélyvezetésű, se süllyesztettalagútról, csak arról, hogy lesz bicikliút mellette )hurrá) és azt zöld sáv fogja elválaztani az úttól, ezért a biciklisták azon nyomban nem fignak lefordulni a kétkerekűről.

 

Van környezetvédelmi hatástanulmány is. Csecse. Idézek:

Az út megvalósulását követ-en a közúti forgalomtól származó zajterhelésre kell majd

számítani. Az okozott zaj a távolság és környezet hangterjedést befolyásoló jellemz-inek

függvényében érvényesül majd a környezetben.

A tervezett út nyomvonala mentén elhelyezked- lakóépületek védend- homlokzatai el-tt a

8/2002. (III. 22.) KöM-EüM együttes rendeletben el-írt zajterhelési határértékeknek kell

teljesülni.

Hatásvisel-k az érintett területek él-világa, a lakóterületeken elhelyezked- építmények,

illetve az ott él- vagy dolgozó lakosság.

 

Na, hát ennyi.

Előzmény: cssz74 (784)
cssz74 Creative Commons License 2008.03.17 0 0 784

Hülye kérdés...

Egyrészről Bogar-nak igaza van, másrészről ugyan az építkezés átmenetileg sok zajjal, kosszal jár, de utánna a parkosítás nem érné ez meg a 18.ker. lakóinak?

Titeket kérdezlek...

BoGar Creative Commons License 2008.03.17 0 0 783
Ha azt várjuk, hogy a metróépítő fúrópajzsokkal legyen kifúrva az alagút, akkor ez az út jó, ha talán 10 év múlva megépülne. Ne felejtsük el ugyanis azt, hogy 2010-ra csak a Keletiig fog elérni, onnan tervezik a hosszabbítás, valamint a másik irányba is elképzelhető folytatás.
Előzmény: fater69 (782)
fater69 Creative Commons License 2008.03.17 0 0 782

Vannak fejlemények. Fel lett téve a kérdés a kerületi vezetők felé, hogy miért a kiásom-befedem módszert erőltetik, amikor a főváros eredeti tervei szerint mélyvezetésű, fúrt alagutas módon épült volna az út, oly módon, hogy a négyes metró alagút munkáinak végeztével, ugyanazokkal a fúrópajzsokkal végezték volna a kerület alatti alagútfúrást.

 

Az is le lett vezetve, hogy a fúrt alagutas megoldás nem (vagy nem sokkal) lenne drágább a másik verziónál, mivel nem terhelik a beruházást a kisajátítások, egyéb kártérítések, valamint a felszíni helyreállítás, parkosítás többlettköltségei. Nem kellene számolni a fúrópajzsok beszerzésének járulékos kiadásával sem, mivel adottak a metró-építkezésből kifolyólag.

 

A bíróságon megtámadott népszavazási kérdés ügyében március 18-án lesz másodfokon döntés.

 

Mai fórum: 17,30 Bókay iskola (Wlassics Gyula u. 69.). Jó lenne, ha minél többen eljönnének, mert az utóbbi két fórumon igencsak megcsappant az érdeklődő lakosság létszáma, és egy ilyen horderejű ügyben az nem túl jó...

 

 

Előzmény: cssz74 (781)
cssz74 Creative Commons License 2008.03.14 0 0 781
Valami fejlemény? Márminrt a seance-on...
fater69 Creative Commons License 2008.03.12 0 0 780

Akit érdekel, a mai szeánsz helye és ideje:

 

Vörösmarty iskola; XVIII.  Vörösmarty u. 64. 18 óra

fater69 Creative Commons License 2008.03.10 0 0 779

Nem tudom, mit fognak megépíteni, de nagyon rossz előérzetem van...

 

Ma kaptam meg a 30-ára szóló meghívót, tehát bírósági döntés ide vagy oda, kerületi vezetőink egyelőre nem változtattak az eredeti, népszavazásra vonatkozó elképzelésükön.

 

Az anyagi forrás valóban sarkos kérdés, valószínűleg ez fogja meghatározni a végleges terveket, és nem az emberi elvárások, vagy mondjuk az idevonatkozó uniós normák.

 

A csepeli szennyvíztisztitóval kapcsolatos események szerintem jócskán fogják lassítani a KKK projektet, a verseny szabályok súlyos megsértése többnyire alaposan visszavetik a további pályázati lehetőségeket.

Előzmény: null1 (778)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!