Keresés

Részletes keresés

Vendégsín Creative Commons License 2024.07.31 0 2 22256

Nem, pedig a Keleti - Kőbánya közt tulajdonképpen az.

Mondtam már, hogy itt azért vannak szabályok, mint menetrend. Hogy legyen mitől eltérni...

Előzmény: segélyvonókészülék (22250)
r1232 Creative Commons License 2024.07.30 0 0 22255

Nekem nem tűnik macerásnak.

Előzmény: segélyvonókészülék (22253)
Fizolti Creative Commons License 2024.07.30 0 2 22254

Ebből nem derült ki sok. Ennyi erővel kettő, vagy több párhuzamos vonal szabályozása is rém macera - bár szerintem ez nyilvánvaló. 

(Valahol jobb és bal vágány helyett a nyíl vonali vágányokat is számozzák - nekik gondolom az nyilvánvaló.

Máshol meg az adott iránynak megfelelő lassú ás gyors vágányok vannak - nekik meg az). 

Előzmény: segélyvonókészülék (22253)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.07.30 0 1 22253

Sokkal egyszerűbb utasításilag.

A kettőnél több szabályozása rém macera, de szerintem ez nyilvánvaló.

Előzmény: Fizolti (22251)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.07.30 0 0 22252

Mert eddig ez volt a gyakorlat.

De ami a legjobb: ahol külön vonal, ott sem lesz harmadikvágányosítva.

Előzmény: segélyvonókészülék (22250)
Fizolti Creative Commons License 2024.07.30 0 0 22251

fel se merült, hogy a harmadik vágányt másik vonalnak nevezzék el?

 

Az milyen szempontból lenne jó? 

Előzmény: segélyvonókészülék (22250)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.07.30 0 0 22250

De tényleg, fel se merült, hogy a harmadik vágányt másik vonalnak nevezzék el?

Előzmény: Vendégsín (22248)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.07.30 -1 1 22249

Magyarországon?

Dehogy!

Majd írnak még pár húsz oldalas mondatot az utasításba inkább.

Előzmény: Panzerbear (22247)
Vendégsín Creative Commons License 2024.07.30 0 0 22248

Bonyolult. Is - is...

Előzmény: segélyvonókészülék (22246)
Panzerbear Creative Commons License 2024.07.30 0 0 22247

Biztosan németes megoldás lesz, külön vonalak egymással párhuzamosan.

Előzmény: segélyvonókészülék (22246)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.07.30 0 0 22246

Mi a helyzet a kettőnél több vágányú pályával?

Arra felkészültek piroskönyvileg?

Ott több helytelen is lesz?

Előzmény: Vendégsín (22245)
Vendégsín Creative Commons License 2024.07.27 -1 0 22245

...nem tudom, mennyire jó ötletek.

 

Semennyire. A magyar forgalmi szabályok képtelenek ezeket egyértelműen kezelni.

Előzmény: _Nyuszi (22243)
Vendégsín Creative Commons License 2024.07.27 0 0 22244

De a korábbi állapotban is kezelt fedező jelző mellett történt a kiágazásba behaladás.

 

Amiért az nem is fedezőjelző volt.

Előzmény: r1232 (22240)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.07.26 0 0 22243

félOFF

Ezek a hosszában elnyújtott, egyre több térközt bekebelező állomások nem tudom, mennyire jó ötletek. Forgalmi szempontból elsőre azt gondolná az ember, hogy inkább meg kéne hagyni nyiltvonali szolgálati helynek, amit Székesfehérvár kezel.

Előzmény: r1232 (22240)
Fizolti Creative Commons License 2024.07.25 0 0 22242

Mármint itt? 

Elképzelhető. 

Előzmény: r1232 (22241)
r1232 Creative Commons License 2024.07.25 0 0 22241

Mintha megszűnt volna a vonatjelentőőri térköz, mint "pályaelem".

Előzmény: Fizolti (22239)
r1232 Creative Commons License 2024.07.25 0 0 22240

Tehát itt ugyanaz a helyzet, mint Székesfehérvár-RepülőtérMaroshegynél?

 

Biztosan nem, mivel Maroshegy már egy ideje Székesfehérvár állomás területén van. De a korábbi állapotban is kezelt fedező jelző mellett történt a kiágazásba behaladás.

Előzmény: benbe (22237)
Fizolti Creative Commons License 2024.07.25 0 1 22239

Jobbágyiban (is) kissé zavaros a helyzet.

 

Elvben térközőr van (24. oldal vége), de Apc-Zagyvaszántó és Szurdokpüspöki között állomástávolságú közlekedési rend van (10. oldal).  

Jobbágyian fedezőjelzők vannak (15. oldal).  

 

apc-zagyvaszanto.pdf (mavcsoport.hu) 

 

 

Előzmény: benbe (22237)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.07.25 0 1 22238

Jobbágyiban M! mellett lehet az iparvágányra közlekedni.

Előzmény: benbe (22237)
benbe Creative Commons License 2024.07.25 0 1 22237

Segítsetek egy kicsit kérlek! Megálló-rakodóhelyek és iparvágány-kiágazások biztosítását vizsgálom modellvasút precíz megépítése miatt, és három megoldást figyeltem meg.

1. A legklasszikusabb Tolmács, és nyilván százával vannak még ilyenek: mrh és ipvk. is, mindkét végén egykarú, biztosított alak fedezőjelzővel, rajta a fekete pötty, külön előjelző, nyilvánvalóan andráskereszt nélkül. Tök egyértelmű.

2. Nemesgulács-Kisapáti mh. ipvk.: térközös pálya, mindkét irányból a kiágazás előtti utolsó térközjelző vörös-fehér sávozású, ha a nyílt vonal felé áll a vas, továbbhaladást engedélyező állás a szabványos állása, mint önműködő térközjelzőnek, amely fedezőjelzői szerepet is betölt. Ezt is értem.

3. Van viszont Jobbágyi, amiről eddig azt hittem, hogy szintét (vonatjelentő) térközjelző, amely fedezőjelzői szerepet is betölt, de most föltűnt a vezetőállás-videón, hogy az előjelzőjénél van andráskereszt (bejárati jelzőre figyelmeztető jel), tehát ő egy bejárati jelző, tehát az iparvágánykiágazás pályaelágazásnak minősül, így vonatszámban szolgálható ki. Ezt a megoldást is ismerem, és ahogy nemrég olvasható is volt itt, nem technikai okai szoktak ennek lenni, hanem egyszerűen a kiszolgáló vasút így kéri. OK. De akkor csúccsal szemben miért egykarú ez a bejárati jelző, hogyan járt ki egy tehervonat a lőszergyár felé? És ha pályaelágazás, a lőszergyár felől miért nincs bejárati jelzője, vagy bármi más?

Vagy az történt itt, hogy a kiszolgáló vonat a Megállj! állású bejárati jelzőig eljött vonatszámban, itt föloszlott, és továbbhaladást tiltó jelző mellett ment ki kiszolgálni? Tehát itt ugyanaz a helyzet, mint Székesfehérvár-RepülőtérMaroshegynél?

Vendégsín Creative Commons License 2024.07.10 0 2 22236

Állítás és reteszelés.

 

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.07.05 -4 0 22235

A DV 30.02 tartalomjegyzéke 1-40-ig terjedő paragrafusok felsorolásával kezdődik. Előszeretettel használnak hivatkozásra paragrafusokat benne.

 

Előzmény: _Nyuszi (22220)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.07.03 0 1 22234

Nincs ilyen az utasításban (nem is írtam, hogy van, ugye). De az oktató szokott használni olyan szófordulatokat, amelyeket az utasítás nem tartalmaz (és kérlek, ne kérdezd meg, hogyan fordul meg egy szó).

Egyébként közvetlen felhatalmazásként ismeri jelenleg az F.2. (15.15.2.6.), ennél a résznél jött elő, amit hallottam legutóbb.

Előzmény: r1232 (22232)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.07.03 -1 3 22233

Kezdjük azzal, hogy egy kifejezés definíciója miért tartalmazza önmagát, a kifejezést?

 

Piros: Az XY-z által pirosnak mondott dolog.

Ebből nem tudod meg, hogy amúgy mi az a piros.

Előzmény: r1232 (22231)
r1232 Creative Commons License 2024.07.03 0 0 22232

Nem találtam ilyet a forgalmi utasításban. Mire gondolsz?

Előzmény: _Nyuszi (22229)
r1232 Creative Commons License 2024.07.03 -4 0 22231

Leírhatod többször is. A megszokás, régi beidegződés az ok, az oktatók részéről is, ezért nem kopott még ki ennyi idő után sem. Én is gyakran használom baráti beszélgetések, sztorizás közben.

A vizsga hogy jön ide?

 

túl sokszor használja ugyanazt a fogalmat más-más dolog kifejezésére.

 

Maga a szó nem egyenlő a fogalommal.

 

Egyszerűen nem jó a megfogalmazás, túlbonyolított, túl sokszor használja ugyanazt a fogalmat más-más dolog kifejezésére. A korábbi "menesztés" helyett 3-4 szóval van körülírva a kifejezés, ami a mindennapi használathoz túl hosszú.  

 

"Felhatalmazás

A vonatok mozdonyvezetőinek állomáson indításra, áthaladásra, más

szolgálati helyen, továbbá a nyílt vonalon indításra történő
felhatalmazása. A felhatalmazás a forgalmi szolgálattevő részéről
történhet közvetlenül vagy közvetett módon."

 

Ebben mi a túlbonyolított? Hol használja ugyanazt a fogalmat többször? A felhatalmazás szó az utasításban 90%-ban a járművek megindításával kapcsolatban jelenik meg, beleértve a tolatási mozgást is..

+ Lehet, hogy rosszul emlékszem, de a menesztés fogalma mögött kb. ugyanez, ugyanezekkel a szavakkal volt (a közvetett még nem volt benne).

Előzmény: Fizolti (22230)
Fizolti Creative Commons License 2024.07.03 0 3 22230

Akkor még egyszer: 15 év, és ennek minimum a fele alatt buktattak jóval kevesebbért is, ha annyira jó lenne a mai verzió, akkor már mindenhol átvette volna a régi helyét. 

Egyszerűen nem jó a megfogalmazás, túlbonyolított, túl sokszor használja ugyanazt a fogalmat más-más dolog kifejezésére. A korábbi "menesztés" helyett 3-4 szóval van körülírva a kifejezés, ami a mindennapi használathoz túl hosszú.  

Előzmény: r1232 (22228)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.07.03 0 4 22229

Ami nekem a bajom ezzel a kifejezéssel, az az,hogy olyan torz megoldásokat szül, mint a felhatalmazásra történő felhatalmazás.

Előzmény: r1232 (22228)
r1232 Creative Commons License 2024.07.03 -2 0 22228

A kettőnek semmi köze egymáshoz, csak a megszokás miatt mondják még sokan annak.

Vannak olyan sok éve, évtized óta életbe lépett, amúgy könnyebbséget hozó szabályok, amit sokaknak a mai napig sikerült adaptálni és a ami szomorú, hogy oktatói szinten is vannak ilyen oktatók, ezért sem kopnak ezek a fejekből..

Előzmény: Fizolti (22227)
Fizolti Creative Commons License 2024.07.03 0 0 22227

Röviden: ha annyira jó lenne a mai megfogalmazás, akkor nem maradt volna meg több mint 15 évvel (aminek kb. a fele a KTI-s vizsgák időszakának egy olyan mélypontja volt, amikor sokkal kisebb eltérések miatt is lettek sikertelenre értékelt vizsgák) a hivatalos csere után a "menesztés" az aktív dolgozók szóhasználatában.  

Előzmény: r1232 (22224)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!