Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Akit érdekel a téma, az írjon. Technikai és stratégiai kérdésekről egyaránt beszélhetünk. De ha sok rajongó van, megalakíthatjuk pl. a Magyar Kirov Csatacirkáló Rajongói Klubbot
Egyébként az még elgondolkodtató, hogy az eset után az oroszok rögtön csapást mértek egy rakétagyártó üzemre.
Szerintem nem azt kell figyelni, hogy mit (nem) mondanak, hanem amit csinálnak :)
"Russian strikes pounded a military factory near Kyiv that makes the missiles Ukraine claims it used to sink the Moskva naval flagship, with Moscow on Friday vowing renewed attacks on the capital.
A workshop and an administrative building at the Vizar plant, which lies near Kyiv's international Zhuliany airport, were seriously damaged in the overnight strikes, an AFP journalist saw. "
középső nyíl, a Top Dome/Volna, ez ha jól tudom forog, erre írtam, hogy standby középen áll (legalábbis az ábrán például el van forogva)
jobb oldali kép, az OSA-MA zárt tubusa
a CIWS radarokkal keverhette az eredeti forrás a Volnát. igen a CIWS-ek pozíciójánál (is) jöhetett találat/annak a lőszere robbanhatott fel, hogy ott akkora a pusztítás.
A reteszlt S-300 radarja azt jelenti hogy meg csak el sem kezdtek bekapcsolni. Ezt a reteszelest onnan lehet tudni hogy a becsapodasok altal okozott sokkhullamok ellenere a radar a szokasos fix pozicioban maradt. A tuloldali OSZA radart nem latni de a baloldalinal szerintem mar elmozdult a radar a reteszeles feloldasa az az a bekapcsolasi folyamat elkezdese miatt. Erre utalhat meg hogy szinten a baloldali OSZA inditojanak a teteje resnyire ki van nyitva lehet itt ment el az aram vezerles amikor a becsapodas megtortent.
a balodali piros kor viszont nem a CIWS ek helyet hanem az S-300 raketak tubusait mutatja. A balodali CIWS ek helye a becsapodasi pontokkal egyvonalban van. Az hogy merre neztek be lettek e kapcsolva szerintem nem megallapithato.
Ó bazdmeg. Van fogalmad, milyen hamar lennél te lekapcsolva Moszkvában?
Kezdjük azzal, hogy kimondod a "h" betűs szót, amit Putler országában tilos... de ezerrel nyomod a Putlerista propagandát, azt a rendszert élteted, ami lendületből rakna téged rács mögé...
tehát vagy teljesen vak volt a hajó a fenyegetésre, vagy tényleg baleset (szerintem kicsi a valószínűség, de nem kizárható, a lyukak a hajótesten jelenthetnek kimeneti nyílásokat a belső lőszer robbanásoktól)
116 halott 100 eltunt (gyakorlatilag halott) a hivatalosan "kiszivarogtatott" szamok jeleneg. Valszeg keszitik fel a kozvelemnyt a roszhirre ezert igy adagoljak . Valszeg a helyzet ennel roszabb es hamarosan lesz full hivatalos bejelentes is.
Orosz weben jelent meg ma, hogy valami 200+ a legenyseg vesztesege halottakban es eltuntekben. Ha ez igaz, es hozzaszamoljuk a sebesulteket, akkor nem is nagyon maradott kinek menteni a hajot.
Minden hajón van központilag vezérelhető tűzoltórendszer. Az más kérdés, hogy mennyire jó. Az is elképzelhető, hogy nem működött ez a rendszer a Moszkván megfelelően. (Most függetlenül attól, hogy rakétatalálat vagy más okozta a tüzet). Bár az ilyen jellegű biztonsági rendszereket azért szokták ellenőrizni.
" Az az ha van valahol egy tuz akkor az erzekelok alapjan manualisan el lehet inditani egy kozponti helyrol a tuzoltast es nem kell megvarni amig a szemelyzet beoltozik atkuzdi magat a tormeleken felszereli a tuzolto fecskendot es megkezdi az oltast. Ez utoobi hosszu perceket jelent."
Egy modern hadihajón manapság nem ez a tűzoltás elsődleges protokollja. Bár tény, hogy gyakorolja a legénység ezt is. Amiről írsz az a végső eset, amikor nem működik az automata tűzoltórendszer.
A hajo az orosz tervezesi metodika miatt TELJES HOSSZABAN tele van municioval vagy uzemanyaggal. Egyszeruen nem tudsz melleloni. Nezd meg a mellekelt rajzot. Raadasul a torpedok meg az AK-630 sok loszerraktara nincs is rajta! Szoval az hogy a kapitany felt a robbanastol valahol ertheto. Az hogy rohadt hamar elhagytak a hajot a hianyzo kozponti tuzolto rendszer hianya es igy a rohamosan elharapozo tuz miatt talan ertheto.
De még el is rontott a szerncsétlen a CGI-t mert kifele görbülnek a lemezek, azaz ha igazi lenne, mint ahogy nem az, akkor is pont hogy kizárná a rakétát.
Latod itt kezdodnek a problemak. Gozod nincs mirol beszelek. Nem azt mondtam hogy nincsrajta tuzolto rendszer hanem hogy nincs rajta kozpontilag vezerelheto/automata tuzoltorendszer. Az az ha van valahol egy tuz akkor az erzekelok alapjan manualisan el lehet inditani egy kozponti helyrol a tuzoltast es nem kell megvarni amig a szemelyzet beoltozik atkuzdi magat a tormeleken felszereli a tuzolto fecskendot es megkezdi az oltast. Ez utoobi hosszu perceket jelent.
Ez egy 2020-as cikk. Gondolod úgy mentek a ruszkik háborúba, hogy hagyták így elcseszett állapotban az egészet?? Mindezt úgy, hogy a Moszkva a zászlóshajó a Fekete-tengeren? Ugyan már....
Tehat azt allitod hogy az orosz oldalon online ujsagban megjelent szemtanuk (ketto egymastol fuggetlenul) beszamoloi mind azt hazudjak hogy az ukran raketak talaltak el a hajot ?
Vagy hogy az orosz duma kepvisle is hazudik ? 0.35 nel
25-30 km rol kutya kotelessege befogni oket. A neptun nem lopakodo raketa meg akkor sem ha seaskimmingben jon. RCS e cca 0.3-0,6 m2 A 25-30 km pedig cca 2 perc repulesi idot jelent a celig. Ezalatt szerintem az S-300 ciklusidejet alapulveve teljes ravezetessel cca 12 celpont lekuzdesi kepesseget jelent. HA BE VAN KAPCSOLVA!!!
De nem volt sot reteszelt allapotva volt mintha csak hajokaznanak. A port side oldali OSZA radarja valszeg mar ki reteszelve demeg nem fordult a cel fele. Valszeg ekkor csapodott be a raketa/raketak.
Amugy itt egy jobb felvetel a becsapodasokrol. Harom egymas melett. A ket balszelsobol jon a ust kifele az az lyukak biztosan. A jobboldalibol nem jon semmi akar az is lehet hogy nem becsapodas de az is hogy ott mogotte nincs tuz meg/mar.
Amúgy két dologról beszéltek. Központi tűzoltó rendszer, ami koordinálja a hajón lévő összes rendszert VS volt-e egy árva porraloltó a fedélzeten. Szóval itt inkább az a kérdés, mennyire volt fejlett a központi rendszer, Ubul erről ír, hogy ennek modernizációja megtörtént-e.
Kösz. És persze ha egy ilyen találatot kap, robbanások lettek volna, nem csak tűz és valamennyire a tubus is védett. Sőt, azt sem tudjuk, fel voltak-e töltve, jelenlegi szituációban a P-1000-eseknek nem sok hasznát veszik.
Persze ez az indító felépítés ma már egy elavult megoldás, már a Kirovon is konténerben vannak az ASM robotrepülők.
De nem lehetett-e esetleg oka, hogy a kapitány félt ezek berobbanásáról és ezért rendelt el idő előtti evakuációt...?