Végső esetben tudok én is vágni fily anyagból, bár a kerékjárati ívre nem tudom, hogyan lehet szépen ráhajtogatni, de egyelőre megvagyok nélküle is. Jövő héten megyek egy helyre, ahol van pár Skoda alkatrész, mondjuk szőnyegre konkrétan rákérdeztem, de az nincs. Viszont van egy szoci bontó a megyében, oda majd utána megyek.
Majdnem 16 ezer Ft egy kiló belőle, de szerintem megérte. Jól takar, és hamar porszáraz. Ez utóbbi szabad téri festésnél lényeges:)
Szép az autód! Én a kormányt és az ajtókárpitot irigylem. Az én kormányom szerintem még a régi fajta, a karimája kemény műanyag, ami el is van repedve. A Skoda felirat rajta csak az L felszereltségnél volt fényes, vagy ennél a kormánynál alapból ilyen mindegyik autóban?
Igen, köszi, én is megvettem a lapot. Amúgy nem sokat jelent számomra, főleg, hogy nem igazán utolsó szériás ez a 120-as. Tucat autó, ahogy annó pár éve a Rapidokra mondtuk, ha nem RiC-k voltak. :o)
A mostani Veterán Autó Motorban van róla egy cikk.
Megvásárolta egy gyűjtő, a szükséges alkatrészek cseréjével üzemképessé tette, de nem tervezi a kocsival eddig megtett 63 kilométer számának növelését.
Szia. Köszi a választ, nem nagyon akartam ilyet de lassan ha nem lesz rá megoldás akkor szekvenciális váltó lesz benne, ezt meg elteszem tartalékba. Lakatos Attiláék nekem messze vannak. Egyébként ez valami műanyag persely lenne? Mert akkor rézből esztergáltatok bele vagy mit tudom én.......... Sajnos amíg a feliciám nincs kész, kell egy megbízható autó nyáron is. Mivel hibái nem nagyon vannak, mert megszüntettem őket, elég stabil kis verda, de sajnos vészes hozzá az alkatrész utánpótlás. Ladával lehet jobban jártam volna, de úgy érzem 2 Skoda mellé a 3 Skoda volt az igazi választás. Ha sikerül valamit alkotnom, vagy alkotnia valakinek lefényképezem és felteszem ide, persze előtte tesztelem majd, de mind a 2 kulisszát megcsináltatom majd persze.
A négy ajtó és a csomagtérfedél lesz a következő elem ami festésre kerül. Ahogy készülget teszek fel pár képet. Most az összerakás elején derült ki, hogy egy szőnyegem hiányzik jobb elölről. Ha csak ennyi lesz akkor örülni fogok. A többi alkatrész felújíthatónak tűnik ami még az autón kívül van. Gumikéderek is kellenek, mert össze vannak fújkálva, lemosni meg lehet annyiba kerül, mint ha veszek újat/jobbat.
Szia! Nem egyszerű menet, de nem lehetetlen:) Már nincs sok hátra, év végére talán újra az utakat róhatja. Igaz nem OT-ra készül, de ahogy kinézett annál klasszisokkal szebb lesz. Undorítóan volt lefestve.
Én a négyes kulisszát jobb híján csak úgy tudtam rendbe rakni, hogy betekertem a rudat szigetelőszalaggal. Elég kókány megoldás a perselyek atomjaira hulltak és borzasztóan zörgött. Az eredmény meglepően jó lett, igaz közben azt a farost eladtam.
Én gyújtás hibára tippelnék, repedt elosztófedél esetén is lehet ilyen gond, ha nedvesség éri a belsejét. Minden képen valami ilyen problémára kell gondolni meglátásom szerint.
A kulisszába való műanyag perselyeket nem is olyan régen lehetett még kapni, mára azonban elfogytak. Én is keresem egy darabig, sajnos már nem találtam sehol. Javasolták nekem is hogy próbáljak legyártatni valahol, de egyrészt nem találtam ilyen helyet, másrészt szerintem 2 darabbal senki nem fog vacakolni. Esetleg a 3D-s nyomtatás lehet még alternatíva.
Én úgy oldottam meg a problémát, hogy van nekem is egy bontott tartalék kulisszám, persze annak sem voltak jó a perselyei. Így a négy rendelkezésemre álló közül a két legjobb állapotút (már ami maradt belőle) megpucoltam, majd méretre vágott bandázsszalaggal körbetekertem és így nyomtam be a helyére,hogy szorosan illeszkedjen. Elég maszek megoldás, de gondoltam jobb híján egy próbát megér. Ahhoz képest elég jól sikerült a mutatvány, talán több mint egy éve is már jól tart, a váltókar teljesen stabil, nem kotyog, lötyög, rázkódik.
Ha elviszed felújíttatni a kulisszát valószínűleg tudnak normális megoldást akik ezzel foglalkoznak.
Párás időben a gyújtás tud szívatni. Elosztófedél, kábel, gyertyapipa, kondenzátor elöregedés, repedés okozhatja a problémát.
A gumikat nem egyszerű beszerezni, hirtelen ötletem sincs, hogy honnan lehetne. A gyertyakábelek is voltak cserélve? Ha elöregszik a szigetelés, áthúzhat.
Napi használós 120 l-emhez kérnék segítséget több dologban is. 5-ös váltókulisszát szeretnék felújítani, hogy pontosabb legyen az autóm váltója, viszont amim van itthon tartalékba kulisszám annak sem jó állapotúak az alkatrészei. Jövő héten viszem felújítatni a rosszabbat, viszont van benne olyan gumi alkatrész amit nem találtam hozzá: cikkszáma: 113 518 052 de, töltök fel robbantott ábrát is a 41.-es alkatrész az. Ezt tudom-e pótolni valahogyan máshogyan, esetleg ismertek-e valakit, aki készít ilyeneket?
Aztán sajnos van egy olyan problematikám is, hogy esős, nyálkás, párás időbe, nem mindig akar menni az autó szivató nélkül. A karbi ki lett takarítva, gyertyák sem régiek, gyújtás be van lőve, megszakító hézag is meg lett csinálva. Esetleg nem jól raktam/raktuk össze a karbit, vagy a gyújtás nem stimmel? Esetleg egy Hall jeladós gyújtás segítene ezen?
Eladó lett a fehér farosom ha esetleg érdekel valakit.
Sok minden meg lett rajta csinálva, egy éves fékek, új kuplung, friss szerviz, felújított karburátor. Eléggé egyben van de minimális rozsda van rajta. Vizet nem forralja, olajat nagyon minimálisan csipegeti(egy hengerfej felújítást elbírna). A hűtőfolyadék és az olaj nincs keveredve, viszont a régi bilincseknél itt ott szivárog a fagyálló. Lábon megy, stabil alapjárat van rajta a karburátor renoválás óta és szépen húz(amit el lehet várni egy széria motortól). Okmányok rendben a nevemen van és egy év műszakija még van.
Úgy spekuláltam, hogy mivel kb 5 éve szárazon áll a teljes rendszer így minden jól le van tapadva. Ha csak benyomom slagot helyenként akkor még maradhat utána némi zacc. Ecetsavas hűtővizet keringetnék benne, de a kettő kombinációja lesz talán a tökéletes. Tehát először tiszta vizes mosás, aztán ecetsavas meleg vizes, majd ezt némi hűlést követően újra tiszta vízzel kiöblítem.
Köszi a gyors választ! Ha jól gondolom a csapot elzárva és a hűtő csonkot ledugózva a vízkör megmarad. Sokáig nem akarnám így járatni, csak hogy bemelegedjen, de majd meglátom, hogy hogyan viselkedik. Lehet nem olyan vészes a csőrendszer, de biztos ami biztos nem akarom eltömíteni az új hűtőt.
A vízhűtő felső sarkától hová vezet a vékony vízcső? Nálam a műszerfal mögé megy valahova, csak nem látom a végét. Van rajta egy csap félúton, lehet, hogy csak légtelenítő? Ideiglenesen a régi hűtővel akarom beindítani a gépet, hogy átmossam a hűtőrendszert, de erről letörött a kivezető csonk. Azt addig ledugóznám, de nem akarom, hogy valami tönkre menjen.
Idén tavasszal kettő használt sárvédő meg lett hegesztve, és nem sokkal később felkerültek a helyükre is.
A képek elkészülte óta nagyjából kész a gittelés, egy utolsó szóró tapasz réteg, és mehet rá a szín. Lassan jöhetnek az ajtók is.
Van egy halom fotóm Skoda klubos találkozókról, a 2000-es évek elejéről, hajógyári sziget, óbudai tanpálya, velencei találkozó stb. Írtam a Klubnak de nem reagáltak... Esetleg érdekel valakit? Fájó szivvel fogom kikukázni hamarosan.