Tyű, Elvtársak ma nem mindennapi meglepi várt. Jobb oldali nagytakarítás közben vettem észre, hogy Szásenka (f)első fogsora hiányos. Így nem lehet nagyokat harapdálni az életbe és a láncba. Bosszant, hogy itt a laptop mellett évekig porosodott egy 13 fogú első lánckerék és most marhára nem találom. Ezért csúszik a projekt, mert be kell szerezni.
Meglehetősen szovjet megoldás a bovden végének visszahurkolása is. Mint ha nagynéném horgolta volna unalmas estéjén...
Nagyon remélem, hogy a lánc eredeti. Az is meg volt merevedve, mint a fagyott egér. Kémiai és mechanikai tisztítás után most gázolajos váltóolajos fürdőben pihen. SPA rulez. Persze biztos okosabb megoldás lett volna pár ezer Forintért új láncot venni és nem szenvedni.
Még a mankó ázik. Na a középtámasz olyan vastag volt, mint ha ötmázsás bringát kellene tartania. Truyti levakarás után kezd hasonlítani a gyári vastagsághoz. :)
Pár napja tartozom egy képpel. Szásenka (R12) tank belső képe.
Hát, nem nagy dicsőség. Lúgos tisztítás, mechanikai rozsdamentesítés és változó savas befejező kezelés után egész szépen nézett ki. De vettem a bátorságot és dolgotam pár éjszakát. Nappal pedig,a amíg álmodoztam, a légkör megtette hatását. Most így néz ki a tank vissza rozsdásodva:
A gerinc már majdnem makulátlan volt. De ez árulkodik a tankolási szokásokról is.
Három napja elégedett voltam. Most nem. Más méretű mechanikai elemekkel fogok utánajárni a hibának. Majd ezt követően gyorsan tankolni és bekeverni az olajat, hogy oxigén véletlenül se férjen a védendő felülethez.
(Azért nagy baj nincs. Amit innen kitakarítottam, az megér egy mesét. Még most is a füvön hever...)
A Verhovetta és egy elektromos Babetta. A végsebessége kb. ugyanannyi volt a kettőnek, gyorsuláskor otthagyott a villanybicaj. Az enyémen még 207-es henger volt, azóta 210-es hengerre cseréltem, így most kb. ugyanannyit tud a két gép.
Marha hideg van kint. Ennek ellenére Szásenka tankját megpróbálom negyven évvel megfiatalítani. Eddig jól haladunk.
Volt Erős lúgos tisztítás, mechanikai gyötrelem és most váltakozó összetételű savban ázik.
Amikor elhoztam Borsodból, első pöccre indult. Most minden porcikáját megvizsgálva és gyógyítva a gyertyát is kivettem. Szerintem ez amúgy is alap. Erősen meglepődtem. Az M14x1,25 gyertyamenet ekkor általános volt. De szerintem ez a gyertya, amit a képen is mutatok, nagyon rövid menetű. Ha a porcelán rövid, csak jobban melegszik a gyertya, ezért melegebben jobban tisztul. De Rigáéknál ilyen volt a gyári is? Mellette egy másik azonos menetű, de hosszabb gyertya van.
Mit használtok saját motorotokban?
Holnap megmutatom a tank belsejét. Nekem is szerencsejáték az eredmény. De nagyon bízok az eredményben. Most nem próbálok felépíteni semmilyen felületet. Csak menteni...
Sajnos ez ilyen, a képekről nem derül ki a méret, rendelsz egyet aztán vagy jó lesz vagy nem.
Talán még az is egy megoldás, hogy nem az eredeti helyére szereled fel a kormányt rögzítő bilincseket, hanem egyel arrébb, ahol a villa tetejét rögzíti a két csavar a villához. Tehát úgy, ahogy a most készülő Riga 4-esen láttad. Ilyenkor kell egy távtartó anya a bilincsek alá, mert a kormány beleütközik a villaszárak végét rögzítő csavarokba.
Megjött az univerzális kormány ,az elképzelésemnek nem a leg megfelelőbb , a krómozása az szép , van rajta két kb 4 es furat de olyan helyen van hogy ezt a markolatok ugyis eltakarnák , pl : a Verhovina 3 as kormányával összehasonlitva a magasság is nagyjából azonos , a szélességben pár cm el több , a amit le lehet vágni , viszont ami gond hogy a középen lévő egyenes szakasz rövidebb , és igy a teleszkópvillák tetején lévő bilincsek egymás közötti távolsága kevésnek bizonyul , igaz hogy nem sok , mindössze 1 - 2 cm az eltérés de sajnos az van , használni esetleg ugy lehetne rögzíteni mint a 16 os ok megoldása , csak hát az már l nem eredeti .
Üdv! Gázbowden témában érdeklődnék. Az utángyári Bowden amit lehet kapni mindenhol az rövid. Működni működik, csak nem lehet lefogatni a markolatot, mert nem tudom a horonyig elforgatni. Ti mit használtok? Melyik más motoré lehetne esetleg jó hozzá? Vagy esetleg a gyári méreteket tudja valaki? Akkor le tudnám gyártatni.
Igy mar tenyleg sok erte , hasonlokeppen jartam en is tavaly a Riga 22 vel , ugyanigy nagy veteranos alitotta hogy uzemkepesen lett le teve , es valojaban egy rakas ,ne. mondjam mi ,volt az egesz a blokjabol meg minden ment a kukaba.
Nekem is van ilyen kerek amit le festettek , kar hogy regebben minthogy megfeleloen tisztan tartottak volna es a kezdodo rozsdat le takaritottak volna , a helyett egyszerubnek lattak le festeni , sajnos .
A 16-osnak a kerekét szépen rendbe lehetett tenni. Saras is volt, rozsdás is, de a rozsda nagy részét le lehetett dörzsölni - nem lett tökéletes, de a kiindulási állapothoz képest nagyon sokat változott. A cél itt a használhatóság, s ha még csillog is, az plusz öröm.
A 4-es kerekei is használhatók, de sajnos egyáltalán nem szépek, le lettek kenve hőálló ezüsttel. Az egész, a küllők és az agy is, de még a fékfedél is. Alatta látszik a ráfon a rozsda. Szóval itt már semmit nem lehet tenni, lemostam róla a sarat és kész.
Van amikor már semmi sem segít, még a piocás ember sem 😁 A képeken egy R3 ráf látható ami kívülről makulátlan krommal rendelkezik, csak éppen anyagában van átrohadva az egész. A legszebb hogy nem kevés pénzt adtam érte egy olyan embernek aki szovjet veteránokkal foglalkozik és személyesen is ismerem. Miután levettem a kerékről a szintén használhatatlan teljesen eldeformálodott gyár külső gumit , akkor szembesültem a szomorú ténnyel, hogy az egészből max a kerék agy használható valamire. Az viszont 18 ezerért kicsit drága volt. Két kerék volt a másik ön konkrétan már lyukas volt az anyag is.
Katonka Elvtárs biztos hosszabban tud írni a jelenségről, de a lényeg, hogy megnyugodhatsz, nem hamisítvány a blokkod. Az S51-es jelzés (cirill S-sel) gyakran előfordul különféle alkatrészeken (blokkházon, hengeren, hengerfejen, gyári szimeringen) 57-es vagy 58-as blokkokon is.